Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:10

connie64 schreef:
ben ik de enige die lang haar echt vies vind? ieuw......

Eh onder je oksels ja....

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:10

Suzanne F. schreef:
connie64 schreef:

Eh onder je oksels ja....

:') _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:12

Just_bo schreef:
Oh ik herken alles! Mijn haar is gelukkig de laatste tijd een hoop verbeterd door wat kleine veranderingen in mijn 'routine'

Hopelijk hebben jullie wat aan m'n tips :)

- zijden kussensloop ipv katoenen
- shampoo / conditioner zonder SLS, parabenen, siliconen etc
- pure kokosnoot- en arganolie
- tangle teezer
- zo'n plastic elastiekje wat lijkt op een soort ouderwets telefoonsnoer :+

Voor al m'n veranderingen:
[ [url=m/FzEUEc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ [url=m/0A7dHq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoop dat ik nog meer tips tegenkom :)

Wauw wat een verbetering!

Ik heb zelf niks te klagen wbt. de problemen in dit topic, ik heb dun en stijl haar wat met 1 dag vet wordt. Zeker nu ik iedere dag moet wassen ivm. duiken in zout water...
Echter krijg ik bij sommige foto's echt knipneigingen, wat ontzettend zonde en onverzorgd, die droge pluizige koppies. En dat wordt dan omschreven als 'krullen'. Dat zijn het bij sommige echt niet... :o

Ik zie echt veel dode kapsels, uitgedroogde en dode punten...

Ik wil echt niemand voor de knieen schoppen en ik heb ook geen idee hoe het is om zulk haar te moeten onderhouden maar bij sommige denk ik echt, waarom wil je het zo lang houden als je haar er zo verdrietig van uit gaat zien... Knip er een stuk af, een model in, probeer juiste producten te vinden ipv. shampoos met siliconen en parabenen etc. in plaats van voet bij stuk houden. Het zou er zoooo veel mooier uit kunnen zien!

Ik bedoel niemand specifiek, heb ook geen namen bij foto's bekeken maar dit viel me op...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:21

Mijn lange en dikke haar valt soms wat uit door de hormonen waardoor ik allemaal kortere stekelharen op m'n kop heb zitten. Sinds kort heb ik de voorkant in laagjes zodat het iets meer volume geeft.

Verder gebruik ik crèmespoeling alleen in de punten want anders wort mijn haar zwaarder (en sneller vet, was het nu twee keer per week) en verdwijnen de golven.
Even kijken of ik een duidelijke foto kan vinden.

Mijn haar komt tussen mijn bh-bandje en mijn broekrand. :)

Mijn zusje daarentegen heeft dun, glad en stijl (lichter) haar. Ik ben toch wel blij met dat van mij.

Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:26

connie64 schreef:

Kortpittig haar moet er ook zijn!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:28

Danique schreef:
Just_bo schreef:
Oh ik herken alles! Mijn haar is gelukkig de laatste tijd een hoop verbeterd door wat kleine veranderingen in mijn 'routine'

Hopelijk hebben jullie wat aan m'n tips :)

- zijden kussensloop ipv katoenen
- shampoo / conditioner zonder SLS, parabenen, siliconen etc
- pure kokosnoot- en arganolie
- tangle teezer
- zo'n plastic elastiekje wat lijkt op een soort ouderwets telefoonsnoer :+

Voor al m'n veranderingen:
[ [url=m/FzEUEc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ [url=m/0A7dHq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoop dat ik nog meer tips tegenkom :)

Wauw wat een verbetering!

Ik heb zelf niks te klagen wbt. de problemen in dit topic, ik heb dun en stijl haar wat met 1 dag vet wordt. Zeker nu ik iedere dag moet wassen ivm. duiken in zout water...
Echter krijg ik bij sommige foto's echt knipneigingen, wat ontzettend zonde en onverzorgd, die droge pluizige koppies. En dat wordt dan omschreven als 'krullen'. Dat zijn het bij sommige echt niet... :o

Ik zie echt veel dode kapsels, uitgedroogde en dode punten...

Ik wil echt niemand voor de knieen schoppen en ik heb ook geen idee hoe het is om zulk haar te moeten onderhouden maar bij sommige denk ik echt, waarom wil je het zo lang houden als je haar er zo verdrietig van uit gaat zien... Knip er een stuk af, een model in, probeer juiste producten te vinden ipv. shampoos met siliconen en parabenen etc. in plaats van voet bij stuk houden. Het zou er zoooo veel mooier uit kunnen zien!

Ik bedoel niemand specifiek, heb ook geen namen bij foto's bekeken maar dit viel me op...

Ik heb geen foto geplaatst, voel me dus absoluut niet aangevallen, maar ik kan uit ervaring spreken dat droog/pluizig/etc. haar niet perse beter wordt als je het afknipt hoor..
Mij is ook verteld door de kapper: Je hebt redelijk droog haar van jezelf. Ik kan je bijna kaal knippen en dan alsnog heb je pluis/droge punten.
Ik heb het ook al eens op schouderlengte gehad, en nu dan lang..
Met lagen, zonder lagen, lang, kort...
Mijn haar ziet er nog het beste uit nu het gewoon lang is en ik er niet teveel aan rommel ( niet fohnen/stijlen ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:32

Nikilover, uiteraard, niet iedereen z'n kapsel wordt er beter van maar ik denk toch bij 75% van de foto's die ik bedoel wel, puur omdat de onderkant gewoon dood is. Ik bedoelde meer dat ik niet begrijp dat meiden hun haar zo dood laten hangen omdat ze lang haar zo mooi vinden. Knip er nu een groot stuk af en dan hoef je daarna alleen nog regelmatig de puntjes eraf te halen...

Over olieen en cremes etc. kan ik niets zeggen omdat dat voor iedereen anders werkt natuurlijk. En misschien komt het wel door voeding of te weinig drinken. Als ik te weinig drink is mijn gezicht en mijn haar echt helemaal verpest. Als ik genoeg drink heb ik een redelijk egale huid in zit mijn haar ook een stuk mooier.

Anoniem

Re: Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:34

Ben ik het mee eens hoor Danique. Vind veel haar hier er gewoon uitzien alsof het heel droog/beschadigd is en zou daar toch echt wel de schaar in zetten. Eigen keuze natuurlijk, maar ik vind het vaak een beetje een onverzorgde look geven, wat zonde is imo.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:35

Dit is een betere foto van m'n haar trouwens.
Wel een oude foto (en vooral niet op de omgeving letten, dit is niet bij mij thuis oid :+ ), mijn haar is op dit moment blond/grijs.
Deze slagen/krullen komen door 2 invlechten gehad te hebben anderhalve dag tot 2 dagen lang :D
Is ook het enige wat blijft zitten aan krullen :+

Krultang, stijltang, geen enkel resultaat langer dan een uurtje. Alles zakt uit.
Ook met de steampod en een halve bus haarlak blijft het maar een halve dag zitten :=

Op dit moment is het ook langer dan dat het hier was (plus dat het hier krulde).
Mijn haar is vol van begin tot eind, en daar ben ik blij mee, anders had ik het wel afgeknipt :=
Afbeelding

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:37

Leuk en gedeeltelijk herkenbaar topic! :)

Ik heb dik en veel haar en had het ook lang

Afbeelding

Trots op en blij mee, maar droeg het niet vaak los omdat het veel werk was om het mooi te krijgen en ik vond het erg warm. Aantal maanden geleden heb ik het daarom 30 cm korter geknipt en deze vlecht heb ik gedoneerd.

Afbeelding

Erg blij mee! Veel minder werk en het voelt ook weer lekker en gezond aan :) En ik vind het een fijn idee dat ik nu iemand anders heel blij kan maken met mijn haar.
Ik ga verder een beetje met Danique mee: ik zie hier veel haar dat wel wat TLC kan gebruiken en er mag ook echt wel een stukje af bij sommige meiden. Zal het veel mooier van gaan vallen! :j

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:39

Het heeft mij echt jaren geduurd voor ik een goeie shampoo/conditioner combi had gevonden. Nou is deze combi in de herfst/winter nog niet ideaal omdat het dan snel statisch wordt, maar het is stukken beter dan met andere producten.

Zo lang de kapper zegt dat ik een mooie gezonde bos heb, lijkt me wel dat dat klopt.... Ik ga 2 a 3 keer per jaar naar de kapper. Voornamelijk om het weer korter te knippen en weer model erin.

Ook ooit 1x korter laten knippen tot boven mijn schouders. Dat doen we ook niet weer. Ik leek wel een leeuw. Ja het was makkelijk door te borstelen, maar daar was alles mee gezegt. Moest het stijlen om het in bedwang te houden. Hierdoor beschadigde mijn haar met als resultaat pluis. Zo kom je in zo'n cirkel terecht. Met de ervaring houd ik de lengte van mijn haar mooi onder mijn bestandje.

De opmerking dat lang haar vies is vind ik erg bijzonder.... dat je onverzorgd haar vies vind kan ik bij inkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:40

Mooi, SayaJones!

Emmaa_ schreef:
Ben ik het mee eens hoor Danique. Vind veel haar hier er gewoon uitzien alsof het heel droog/beschadigd is en zou daar toch echt wel de schaar in zetten. Eigen keuze natuurlijk, maar ik vind het vaak een beetje een onverzorgde look geven, wat zonde is imo.

Ja toch? Ik heb makkelijk praten want ik trek er 's ochtends een borstel door en ik ben klaar (wel snel klitten in de wind etc), maar goed.
Ik snap ook wel dat als het zo veel geld aan producten en moeite kost dat je daar geen zin in hebt. En als het eenmaal zo beschadigd is is het in het begin zo lastig om het weer netjes en gezond te krijgen, maar als je dat volhoudt en een routine van maakt heb je zulk veel mooier haar...
Hoe minder je er aan doet, hoe verschrikkelijker het wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:41

@Cabelona ik probeer ook helemaal niet te zeggen dat ik al het lange dikke haar lelijk of onverzorgd vind, ik vond mijn eigen haar ook best mooi toen het zo lang was. Maar ik zie hier wel een aantal foto's voorbij komen waar ik persoonlijk de schaar in had gezet, omdat de onderkant er gewoon niet meer verzorgd uit ziet.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:46

Herkenbaar, ik heb net als jij krullend haar... iedereen zegt oh wat heb jij mooi haar, of joh ben jaloers op jouwn haar... zeg wel eens je mag het zo hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:47

Jeetje SayaJones wat heb jij mooi haar op die foto <3

Corelli, dat kortere staat je erg mooi!

Mijn haar is niet (meer) zo lang, had het wel een hele tijd lang. Ik ging 1-2 keer per jaar naar de kapper, maar mijn haar was ontzettend droog en zat zo vol klitten. Ik heb het een paar weken geleden laten knippen, stuk er af en laagjes er in. Ik vind het heerlijk, het kammen is niet meer zo pijnlijk, mijn haar is niet meer zo zwaar en het ziet er veel gezonder uit. Ik ga nu minstens elk kwartaal naar de kapper, laat het alleen door één bepaalde kapster knippen, want alleen dan zit het goed :')

Ik was met dove shampoo en conditioner, gebruik cowboy magic detangler and shine voor eventueel ontklitten. Maar de shampoo zonder parabenen en siliconen klinkt toch ook wel interessant, daar moet ik me dan toch maar even in verdiepen. Ik kam het sinds enige tijd met een tangle teezer, of nouja, de neppe versie van de action. Dat ding vind ik erg fijn, kan merken dat ik echt veel minder haaruitval heb en het kammen doet lang niet zo zeer :D

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:49

Bedankt voor de reacties over naar de kapper gaan. Heb nu een afspraak gemaakt om te knippen, bij iemand die veel krullen knipt dus ik ben benieuwd! Hef is nu net te lang waardoor het niet fijn meer krult.

SayaJones, wat mooi dat lange haar met die krullen!
Corelli, staat je goed dat kortere kapsel

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:51

Dank jullie! :D

Wat betreft het de krullenkapper, bedoelen jullie de speciale kniptechniek voor krullend haar? Ik heb dat zelf ook 2 of 3 keer laten doen en daardoor viel het erg mooi, maar ben er toch weer mee gestopt omdat de punten erg dun werden. Ze knippen a.h.w. schuin de krul in, waardoor je de punten behoorlijk uitdunt en bij mij begon dat op te vallen na 2/3 van die knipbeurten.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:54

Dank jullie :D

Ik wou dat het altijd zo zat, maar helaas :=
Al klaag ik ook niet over m'n stijle haar hoor, stijl haar kun je zonder hitte (dus zonder beschadiging) op de juiste manier mooi laten krullen, andersom is dat lastiger :D
Maar ik vind krullen altijd toch wel het mooist :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 15:55

Ik snap wel wat je zegt hoor Danique, ik ben namelijk gezegend met zo'n mooie pluizenboel onderin, maar ik kan je wel vertellen dat het tot een week nadat ik bij de kapper ben geweest goed zit, en daarna heb ik weer pluis.. Bij mij is het dus echt niet specifiek omdat het allemaal zo dood is als wat en door gespleten haarpunten, maar gewoon puur omdat het echt lastig haar is.

Ik wil niet zeggen dat ik stiekem niet een beetje trots ben met mijn volle bos, maar soms is het gewoon ontzettend lastig/vervelend. Ik ben de laatste 1.5 jaar ook best wat aangekomen en heb een bolle kop van mezelf, wanneer ik mijn haar een stuk korter knip komt die bolle kop er alleen maar meer uit.. :+ Daarnaast durf ik er de schaar ook niet zo zeer in te zetten omdat ik bang ben dat ik er ontzettend veel spijt van ga krijgen. Het is echt een stukje mij en ben niet anders gewent. Toen ik er de vorige keer een cm of 20 af liet knippen was het ook echt even slikken :')

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:57

Super om te lezen dat er meer meiden hun haar gedoneerd hebben aan Stichting Haarwensen! Heb ik zelf een week geleden ook gedaan. Ook mijn haar hing tot over mijn broekriem. Had het altijd vast vanwege de knopen. Nu heb ik het schouderlang, wil het wel weer wat langer hoor. Maar zo'n wipstaartje of even met clipjes een palmboompje boven je hoofd, vind ik toch wel heel erg leuk. En eigenlijk stiekem veel vlotter! Dus zeker een aanrader om je haar aan het goede doel te doneren (30 cm, mag niet geverfd of grijs zijn). Je helpt er een kind met kanker of alopecia mee! En geloof me, het voelt goed om te doneren en korter haar te hebben. Spreekt iemand die haar hele leven al gigalang haar gehad heeft!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:58

Mag ik me hier ook melden?

Ik had erg lang, krullend haar, maar helaas was het vorig jaar zo dood dat ik het allemaal afgeknipt hebt :=
Het is een ontzettend goede beslissing geweest en ik heb op dit moment gezond krullend haar dat ongeveer 15cm onder mijn schouders hangt.
Ik ga naar een kapster die zelf ook dik haar met krullen heeft, she knows the struggle :D

Mijn normale douche routine gaat ongeveer zo:
- shampoo met Head & Shoulders purely gentle scalp care
- Tre Semme Botanique curl hydration conditioner met shea butter & hibiscus
- Marc Anthony Argan oil of Morocco

Als ik mijn krullen zoals Lorde wil dragen
- Catwalk Curls rock amplifier

Ik 'borstel' mijn haar alleen met een grove kam in de douche als er conditioner inzit, anders zie ik eruit alsof ik mijn vinger in het stopcontact gestopt heb :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:59

Voor de mensen die argan olie gebruiken of eraan denken het te gaan gebruiken: zorg wel dat je pure argan olie koopt. Het wordt vaak aangelengd met andere oliën of siliconenprut, dat staat de werking behoorlijk tegen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:02

LoveUggs schreef:
Ik snap wel wat je zegt hoor Danique, ik ben namelijk gezegend met zo'n mooie pluizenboel onderin, maar ik kan je wel vertellen dat het tot een week nadat ik bij de kapper ben geweest goed zit, en daarna heb ik weer pluis.. Bij mij is het dus echt niet specifiek omdat het allemaal zo dood is als wat en door gespleten haarpunten, maar gewoon puur omdat het echt lastig haar is.

Ik wil niet zeggen dat ik stiekem niet een beetje trots ben met mijn volle bos, maar soms is het gewoon ontzettend lastig/vervelend. Ik ben de laatste 1.5 jaar ook best wat aangekomen en heb een bolle kop van mezelf, wanneer ik mijn haar een stuk korter knip komt die bolle kop er alleen maar meer uit.. :+ Daarnaast durf ik er de schaar ook niet zo zeer in te zetten omdat ik bang ben dat ik er ontzettend veel spijt van ga krijgen. Het is echt een stukje mij en ben niet anders gewent. Toen ik er de vorige keer een cm of 20 af liet knippen was het ook echt even slikken :')

Maar wat gebeurt er dan in die week? Wat doet de kapper anders dan jij? Kan je niet een routine vinden die het resultaat van de kapper verlengt?

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:02

LoveUggs schreef:

Borstel je je haar als het droog is?
Ik hoef dat echt niet te proberen, dan wordt het één grote pluis.

Afbeelding

Dit is niet mijn haar, maar wel precies wat er gebeurt als ik het borstel terwijl het droog is, en daarom borstel ik het dus alleen als het nat is
Laatst bijgewerkt door Nienkex op 12-06-17 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:03

Ik zal als ik mijn haar was en droog eens een voor olie en na olie foto maken!
Mooie bossen haar hebben jullie zeg!