Anoniem schreef:En een hele persoonlijke vraag... Zijn de asexuele met wel sexuele partner niet bang dat zijn/haar partner toch de sex ergens anders gaat zoeken?
Ik denk dat ik dat persoonlijk wel zou zijn namelijk, daar bang voor... En ik zou mij denk ik ook nooit goed genoeg voor iemand vinden in zo'n relatie, omdat ik nooit voldoende aan de behoefde van mijn partner kan voldoen, hoe vaak hij misschien ook zal zeggen dat het niet erg is, ik zou mij er zelf niet fijn en heel onzeker bij voelen denk ik...
Dat ligt er denk ik maar net aan of je het zelf gewoon niet nodig hebt (en er zelf niet op zou komen/over zou beginnen), maar het voor de ander 'over hebt' om het zo maar te zeggen, of dat je er van walgt en het verschrikkelijk is om het dan toch maar over je heen te laten komen om te voorkomen dat de ander het elders gaat zoeken.
Voor mij is het geven en nemen. Hij masseert mijn rug en schouders regelmatig, waar hij niets aan heeft, maar wat hij ook zelf fijn vindt, omdat hij weet dat ik dat lekker vind. Daar 'tegenover' doe ik met hem mee als hij behoeft aan meer dan knuffelen heeft. Het scheelt dat ik het niet iets walgelijks vind om met hem (! dat wel, heel exclusief) te doen. Zoals ik eerder aangaf, iets voor de ander doen waar je zelf niets mee hebt. Naar een concert of film of iets dergelijks gaan waar je zelf niets aan vindt, maar waar je partner wel heel blij van wordt. Zo kan ik genieten van zijn genot, om het zo maar te noemen.
Dat zal voor iedereen anders zijn, maar zo doe/ervaar ik het.