Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:25

Myfairytale schreef:
MariekeB schreef:
@mirriez . als je Ex nu weet waar je sportschool is, waar je uit eten gaat, waar je werkt ... niet zo fijn als er een aangfite loopt toch
Het adres van een prive rekening van iemand anders mee verhuizen is per definitie fout. Zoals je in dit topic kan lezen zijn er meerdere bankmedewerkers die hier gereageerd hebben.

Zou wat zijn. Ik heb een huis waar drie studenten wonen. mijn dochter, mijn pleegdochter en een vriendin.... als er eentje verhuisd en dat aan de bank doorgeeft moeten toch niet alle anderen automatisch meeverhuizen .. Dat is nml precies hetzelfde.

- Gaat de bevestiging van het verzoek om een adreswijziging nu ook naar het nieuwe adres van je vriend?
- Dit is absoluut een grote privacy schending , heel goed dat je daar een officiele klacht voor gaat indienen. Je bent vast niet de eerste die dit overkomt. En als iedereen zo laks is als de helft van de reageerders hier komt er nooit een eind aan.

Ze hebben direct na mijn telefoontje mijn adres weer naar het juiste adres aangepast.
Ik hoop niet dat er een bevestiging die kant op gaat en dat geloof ik ook niet. En hoop ik niet haha.

Je verwoord inderdaad mijn gevoelens en ideeën er over. :j

Ik wil je niet ongerust maken maar check dit wel nog even na.
Helaas in precies eenzelfde soort situatie gezeten waar ik verder niet openbaar over wil uitwijken maar bij mij werd dus wel het adres doorgegeven.
(wij zaten overigens bij de bank met een leeuwenplaatje...en als dat ook jouw bank is kan ik maar 1 ding zeggen geef het op en heeeeel snel over naar ander!)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 18:12

Wow, wat een hoop reacties!
Nogmaals, hij heeft mijn pasje niet gehad. De bank geeft aan dat hij het gewijzigd heeft en hoe het kan dat ik mee ben verhuisd, geen idee. Ik weet ook niet óf en zo ja hóe hij bericht heeft gehad van de wijziging. Niet per brief op het oude adres in ieder geval en ik heb al helemaal geen informatie daar over gehad.

Volgens de bank omdat het op samenwonend stond, maar ook dat hebben wij nooit aangegeven, omdat we alles gescheiden hielden. En als ik dat niet weet dat het zo staat, kan ik het ook niet aanpassen.

MAAR, ik vertrouw de bank niet meer. OMDAT er eerst beweerd is in een mailtje dat er niets verstuurd was en ik me dus geen zorgen hoefde te maken. En nu blijkt dat het afschrift toch wél verzonden is.
Dat plús de rest van het nonchalante en zelfs onprofessionele communicatieverkeer maakt het vertrouwen alleen maar véél minder.

En omdat er al zoveel gaande is, ben ik juist op mijn privacy gesteld, omdat hij me zoveel mogelijk probeert te benadelen.

Het is overigens niet de bank met een oranje leeuw...

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:49

Dat is erg raar. Toen wij gingen verhuizen en we het adres wilde wijzingen van onze en/of rekening, moesten wij beide naar de bank komen om een handtekening te zetten.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 19:12

santie schreef:
Dat is erg raar. Toen wij gingen verhuizen en we het adres wilde wijzingen van onze en/of rekening, moesten wij beide naar de bank komen om een handtekening te zetten.

En dat vind ik nou een goede oplossing! :j

CRos95

Re: Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:36

Jeetje wat een verhaal! Ik ben recent verhuisd en heb nog wat dingen bij de bank moeten regelen, maar dan moest ik steeds naar de bank van mijn (nieuwe) woonplaats komen en daar inderdaad tekenen :j
Ik hoop dat het voor je opgelost wordt, al ben ik bang dat de post ophalen wettelijk gezien niet mag. Ik zou ook erg vreemd opkijken als er iemand staat met "hallo ik ben bankmedewerker van de huppeldepup, mag ik even de afschriften van mevrouw X?". Ik denk dat ik dat niet zou vertrouwen zelf..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:40

Ik kon mijn adres van mijn nederlandse rekening enkel via e-banking veranderen.
Dus alleen met inloggegevens en tancode.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:57

Waarom ga je niet gewoon weg bij die bank? edit: ik lees dat je dat gaat doen.
Dan is het geen relevante info meer die je ex heeft van je financien, plus je voorkomt meer gezeur met je huidige bank voor de volgende afschriften. Wellicht heeft ie ook je inlog of pincode?
Als het echt op zo'n erg level gaat dat je zelfs dat soort gegevens niet meer respecteert, dan zijn zware maatregelen nodig.

Kijk eens bij Bunq. Ik zit er ook en heb mijn vriend overtuigt. Werkt als een gewone bank, je kunt er gewoon online mee betalen (ideal) je kunt ermee pinnen, geld halen bij de pinautomaat, dip & go betalen, storten, betaalverzoeken doen. Je betaald minder dan bij rabo ING etc.
En je kunt 10 rekeningen starten en potjes maken met ieders een eigen unieke bankrekeningnummer.
Duurt even om alle instanties op de hoogte te stellen van je nieuwe rekening maar is gewoon een kwestie van je rekening leeghalen en zorgen dat je het een tijdje naast elkaar hebt lopen tot alles uiteindelijk gewoon op je goede rekening binnenkomt.
Heeft hij er niks meer mee van doen.

Toen mijn vriend en ik zijn gaan samenwonen belde de bank inderdaad ook of ik naar onze huidige woonplaats wilde verhuizen qua aanspreekpunt. Echter wist ik die hier niet te zitten, dus zei nee. Toen vroegen ze of mijn vriend wel wilde verhuizen naar onze nieuwe woonplaats. Ik heb toen even de telefoon van mn oor gehaald en dit hem vervraagd en hij wilde wel. Ik heb toen toestemming gegeven. Nieuwe adres doorgegeven en t was geregeld. Dus ergens wel vreemd dat je voor alles zo ongeveer handtekeningen moet zetten en voor zoiets dat een random iemand dat kan doen.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 07-06-17 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:59

Myfairytale schreef:
Volgens de bank omdat het op samenwonend stond, maar ook dat hebben wij nooit aangegeven, omdat we alles gescheiden hielden. En als ik dat niet weet dat het zo staat, kan ik het ook niet aanpassen.

Dit heb ik je al een paar keer zien schrijven, maar jij kunt toch helemaal niet zeker weten of je ex dat wél aangegeven heeft? Dan nog vreemd want je zou verwachten dat de andere helft van het samenwoonstel het moet bevestigen, maar je ex kan het wel aangegeven hebben.

Verder schreef je nog dat hij jullie gezamenlijke auto meegenomen heeft, maar voor zover ik weet kan een auto maar op één naam staan. Ik vermoed dat die auto op zijn naam staat?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 22:33

GDG schreef:
Myfairytale schreef:

Dit heb ik je al een paar keer zien schrijven, maar jij kunt toch helemaal niet zeker weten of je ex dat wél aangegeven heeft? Dan nog vreemd want je zou verwachten dat de andere helft van het samenwoonstel het moet bevestigen, maar je ex kan het wel aangegeven hebben.

Verder schreef je nog dat hij jullie gezamenlijke auto meegenomen heeft, maar voor zover ik weet kan een auto maar op één naam staan. Ik vermoed dat die auto op zijn naam staat?

Ik heb het hem gevraagd, maar ook hij heeft het nooit aangeven.
Toen wij de verhuizing doorgaven jaren terug naar dit adres, hebben we dat op het kantoor gedaan en was ik er zelf bij. Daarna hebben we nooit meer iets met een bank te maken gehad, muv internetbankieren.

Bovendien heeft hij of heb ik daar nooit geen enkele reden voor gehad. Sterker nog, zijn vestiging bleef zelfs de bank uit de provincie waar hij vandaan kwam!
Aangezien we dus geen enkele samenlevingsovereenkomst of financiële producten of diensten samen hebben gehad, vind ik het heel vreemd.

Klopt, auto stond op zijn naam, maar de helft was door mij gefinancierd, zo ook helaas alle reparaties omdat hij er nooit naar om keek. :(
Auto is destijds op zijn naam gezet omdat ik nog geen rijbewijs had.
Ik ben bang dat ik dat maar als verlies moet nemen, maar dat neemt niet weg dat ik hem nog meer financieel voordeel gun.

Klinkt heel hard natuurlijk, maar hij laat een spoor van financiële ellende na en verdiend zeker 3x zoveel en heeft geen kosten op de auto etc na, omdat hij inwoont.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:53

Ik zou een klacht sturen naar de directie en verzoeken uit te zoeken wat hier is fout gegaan...dan weet je aan welke kant het is gebeurd..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 10:19

Indestal schreef:
Ik zou een klacht sturen naar de directie en verzoeken uit te zoeken wat hier is fout gegaan...dan weet je aan welke kant het is gebeurd..

Heb in mijn klacht al aangegeven dat ik wil dat het door iemand anders opgepakt wordt, maar er wordt kennelijk geen gehoor aan gegeven. Zit nog steeds met diezelfde medewerker...

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:39

Sclimpre schreef:
De meeste banken vragen regelmatig om te bevestigen dat je gegevens nog juist zijn. Als jullie als 'samenwondend' in hun systeem stonden, en als jij bevestigend geantwoord hebt op de vraag of de gegevens nog juist waren, dan vrees ik dat je hen niet veel kan maken.
Jammer dat het zo gegaan is, maar best je gegevens nu correct doorgeven, duplicaten vragen van de bankuitreksels en je verder niet teveel zorgen maken.

misschien dat jou bank dat regelmatig vraagt maar mijn bank iig niet...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:49

Myfairytale schreef:
Indestal schreef:

Heb in mijn klacht al aangegeven dat ik wil dat het door iemand anders opgepakt wordt, maar er wordt kennelijk geen gehoor aan gegeven. Zit nog steeds met diezelfde medewerker...

Even op de site kijken bij de procedure? Meestal gaan klachten naar de directie per post.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:11

En wat denk je dat er dan mee gebeurt? Dat die directeur zelf die klacht gaat uitzoeken? Die stuurt de brief toch ook gewoon door aan de 'manager klachten afhandeling' (of iets dergelijks), met de opdracht: zoek dit eens uit. En die manager laat het ook weer door iemand uit het team oppakken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 11:25

Ik heb de klachtenprocedure op de website gevolgd en een klacht aangegeven via pb op Facebook.
Echter is het nog steeds dezelfde medewerker die reageert.

Natuurlijk verwacht ik niet dat het bij de directie terecht komt, maar wel bij een manager inmiddels.
Vooral omdat ik uiteindelijk aangegeveb heb dat ik graag zou willen dat het door iemand anders opgepakt zou worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:29

Ik snap absoluut dat je het vervelend vindt TS, maar als de bank aangeeft dat het online, via internetbankieren, gewijzigd is (althans dat had ik gelezen dacht ik) dan verzint de bank dat toch niet. Dan kan je denk ik beter verhaal halen bij je Ex ipv bij de bank..

Edit; juist omdat jullie elkaars bloed wel kunnen drinken en hij een spoor van fianciële ellende achterlaat vind ik dat geen gekke gedachte dat hij dit heeft gedaan en niet de bank.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:34

Je bent toendertijd samen met je ex bij de bank geweest om jullie adres daar door te geven. Als je samen op een adres komt te staan dan sta je toch als samenwonend?
Mocht je ex of jij naar de bank zou zijn gegaan om het adres te wijzigen dan zou de bankmedewerker gevraagd hebben of er personen mee verhuizen.
Online is de optie meeverhuizen waarschijnlijk door je ex gewoon aangevinkt.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:42

hesterve schreef:
Sclimpre schreef:
De meeste banken vragen regelmatig om te bevestigen dat je gegevens nog juist zijn. Als jullie als 'samenwondend' in hun systeem stonden, en als jij bevestigend geantwoord hebt op de vraag of de gegevens nog juist waren, dan vrees ik dat je hen niet veel kan maken.
Jammer dat het zo gegaan is, maar best je gegevens nu correct doorgeven, duplicaten vragen van de bankuitreksels en je verder niet teveel zorgen maken.

misschien dat jou bank dat regelmatig vraagt maar mijn bank iig niet...

Dit krijg ik te zien wanneer ik mijn homebanking opstart:

Zijn uw persoonlijke gegevens nog juist?
U kunt ze hier nakijken en indien nodig verbeteren of aanvullen via de knop 'Aanpassen'.

Ik negeer dat altijd, maar dan kan ik achteraf ook niet gaan klagen wanneer blijkt dat er iets niet juist is in ijn gegevens, ze hebben het nl. vaak genoeg gevraad om het na te kijken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:50

Myfairytale schreef:
Ik heb de klachtenprocedure op de website gevolgd en een klacht aangegeven via pb op Facebook.
Echter is het nog steeds dezelfde medewerker die reageert.

Natuurlijk verwacht ik niet dat het bij de directie terecht komt, maar wel bij een manager inmiddels.
Vooral omdat ik uiteindelijk aangegeveb heb dat ik graag zou willen dat het door iemand anders opgepakt zou worden.

Dit is net zo krom als post.nl als je een klacht over de klantenservice wil indienen dan moet dat bij de klantenservice. En dan hoor je er nooit meer van. Zo gek.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:53

Ik kan me nog herinneren dat wij perse allebei moesten tekenen voor n adreswijziging. Vond ik toen heel stom maar nu snap ik de achtergrond. Erg vervelend dit en ook vervelend dat je je niet serieus genomen voelt.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:55

Ik zou als ik jou was de klachten afhandeling door de bank zelf laten voor wat het is en het hogerop neerleggen. Wat werd genoemd eerder, kifid? Het is te belachelijk voor woorden dat je nog steeds met dezelfde medewerker contact hebt. Die gaat jou denk ik echt niet helpen, helaas. Dit is een serieuze fout en als je al zo behandelt wordt door hen zul je echt met hardere aanpak moeten komen. Veel sterkte in elk geval.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:04

Je moet toch echt eerst de klachtenprocedure van de bank door, voor Kifid wat gaat doen.

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:13

Als het werkelijk zo is gegaan als er wordt gemeld in de e-mail die je van de bank hebt ontvangen, zou je vorig jaar al zijn verhuisd. Als ze met 2016 eigenlijk 2017 bedoelen hebben ze al bankafschriften naar dat adres verstuurd voor je er überhaupt (volgens hun) zou wonen. Heb je hier al opheldering over gevraagd?

Als persoonsgegevens in handen van derden vallen die geen toegang zouden mogen hebben tot deze gegevens spreek je van een datalek. Dit kan je melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... ns/tip-ons

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:31

Ik zou in zo'n situatie het ook niet fijn vinden als ik weet dat mijn gegevens bij iemand ligt die het niet hoeft te zien. Er kan zeker veel mee gebeuren als er gegevens op staan die persoonlijk zijn. Helaas meegemaakt met mijn "verwekker". Tot doodsbedreigingen aan toe. Alimentatie moest betaald worden maar durfde mijn post niet meer te openen door de doodsbedreigingen die hij erbij schreef. Maar ook mijn rekening eerst leeg heeft geplundert tijdens de scheiding. Hij kon er toen nog bij als ouder zijnde.

Nu liggen de gegevens van ts op straat door een fout van de bank. Hoe gek is haar ex.....dat weet niemand hier maar het zal de 1e niet zijn die zwaar gedupeerd wordt zo.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 13:00

Anoniem schreef:
Ik snap absoluut dat je het vervelend vindt TS, maar als de bank aangeeft dat het online, via internetbankieren, gewijzigd is (althans dat had ik gelezen dacht ik) dan verzint de bank dat toch niet. Dan kan je denk ik beter verhaal halen bij je Ex ipv bij de bank..

Edit; juist omdat jullie elkaars bloed wel kunnen drinken en hij een spoor van fianciële ellende achterlaat vind ik dat geen gekke gedachte dat hij dit heeft gedaan en niet de bank.

Ik zeg ook niet dat ze dat verzinnen.
Maar dat had nooit zomaar mogen gebeuren, dat iemand anders jouw adres "zomaar" kan wijzigen.

Feit dat de bankmedewerker in zijn eerste mail aangaf "dat er niets verstuurd zou zijn en ik me niet druk moest maken" en nu ineens blijkt dat er wél wat verzonden is, doet mij het vertrouwen beschamen.