.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:11

Wat ik vooral lees in je OP en je reacties is dat je vooral rekening probeert te houden met je vriend. Maar wat wil jij nou eigenlijk? Wat vind jij belangrijk in een relatie en hoe zou jij de oplossing zien voor de problemen die jullie nu hebben? En dan heb ik het niet over een kleur van het beddengoed of hoe je je boterhammen wil snijden. Maar echt wat jouw normen en waarden in een relatie zijn. Dus afgezien van het feit of dat haalbaar is of niet, puur wat JIJ wilt. Op het moment dat je dat voor jezelf op een rijtje hebt, kun je gaan kijken of dat haalbaar is met je huidige vriend in je huidige relatie. Is dit niet zo? Dan kun je nog zoveel van iemand houden, maar de kans dat zo'n relatie gaat werken is echt heel klein, hoe verdrietig dat ook zal zijn.

Anoniem

Re: Never ending ruzies in relatie (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:14

Ts, hoe gaat het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:17

Hee mensen, even een korte update, ik heb mij bewust even terug getrokken uit het topic omdat ik juist afleiding probeerde te zoeken wat ik eigenlijk niet helemaal kon vinden omdat ik tussendoor achter de pc het topic dan wel open had staan waardoor ik continu verplicht werd er aan te denken.
Normaal is dat wat mij helpt om antwoorden te krijgen, nu hielp me het juist niet werkte het averechts zorgde het alleen voor heel erg veel onrust en gebrek aan overzicht in mijn hoofd.
We hebben elkaar nog altijd niet weer gezien, nu dus 2 week (en een dag :+) verder, ik heb hem vanmiddag gebeld en morgen gaan we om tafel.
Het lijkt er op dat het einde relatie is en dat dat ook voor ons beide de uiteindelijke conclusie zal zijn.
Hoe koel ik er de afgelopen week onder geweest toch komen nu wel weer emoties omhoog vandaar dat ik ook nu besluit te reageren omdat het nu toch even weer erg speelt en ik jullie ook graag nog wat wil laten horen na jullie steun en tips :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:21

Sterkte morgen, wel vervelend dat er dan van zijn kant totaal geen initiatief komt, misschien duidelijk maar altijd vervelend, einde relatie ook al is het misschien beter.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:22

Sterkte van een stille meelezer :(:)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:29

Sterkte morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:30

Ik was er vanuit gegaan dat hij mij zou bellen vandaag om af te spreken eigenlijk had ik hem gisteren al verwacht, de halve dag met m'n neus in de mobiel verder half opgefokt dat ik weer niks hoorde zelf maar gebeld waarop ik te horen krijg ohh ja had er nog niet aan gedacht verder. Uh we zouden toch dit weekend afspreken? Ja klopt. Maar alsnog moest het van mijn kant komen, ook al riep hij vorige week dat hij meer tijd had om na te denken en dus het wel zou laten weten..
Bedankt in ieder geval! :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:51

Jemig wat horkerig van 'm. Hoe voel jij je eronder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:04

lieveli schreef:
Jemig wat horkerig van 'm. Hoe voel jij je eronder?

Onder het stukje dat hij me niet gebeld heeft en het van mij moest komen of het algemene verhaal hoe het er nu voor staat? :x

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:05

Ja gewoon, nu met jou, hoe je je voelt, lucht het op dat je relatie waarschijnlijk over is, of heb je het er lastig mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:11

Hihi ik snap hem, sorry beetje warboel op het moment in m'n hoofd. Dus daar al 1 antwoord, een beetje onrustig etc weer in m'n koppie..
Verder toch wel een klein beetje verbaasd ook, vorige week spraken we elkaar nog even en zei hij dus dat hij aan het nadenken was over een oplossing en hoe nu verder en nu ineens zo kort door de bocht ja ik weet geen oplossing dus het is maar klaar. Komt toch wel even binnen, ook als hij dan zegt dat ik toch een gat dan achter laat helemaal ook in zijn (veel te grote) huis die eigenlijk voor ons samen bedoeld was maakt me dat wel emotioneel. Zodra ik dat ook noem voel ik ook een brok in m'n keel komen.
Aan de ene kant denk ik dat ik er uiteindelijk vrede mee kan hebben al voelt het nu niet echt zo. Ik weet het echt even niet. Morgen maar kijken, ik heb geen idee wat hij op papier heeft gezet en te zeggen heeft dus het is nu echt even afwachten.
Hopen dat morgenavond Nederland het songfestival wint dat zou een mooie troost zijn :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:18

Het verbreken van een relatie, of je er nu helemaal klaar mee bent of nog niet, is altijd heel verdrietig. Zeker als je zoveel tijd met elkaar hebt gedeeld en zo ontzettend onderdeel bent van elkaars leven. Maar ik vind dat je er heel sterk onder bent en ik denk dat je in dit geval ook een keus met je hoofd moet maken, niet met je hart.

Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:20

Je hebt gelijk Lieveli.. Alleen ik ben iemand die altijd 95% naar haar hart luistert en 5% naar m'n verstand. Toevallig zei ik net nog tegen een kennis dat ik het nu echt 50/50 moet gaan doen, maar misschien inderdaad zelfs wel vooral naar m'n verstand.. Maar dat is wel lastig als je een gevoelsmens bent..
Dankjewel :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:22

Heel veel sterkte morgen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:23

Is oké, ik ook en dat herken ik ook. Maar denk hieraan: Als ik toentertijd naar mijn hart had geluisterd, zat ik nu nog steeds in een hele ongelukkige relatie en had ik nooit de liefde ontmoet die mij nu zo blij maakt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:52

Ik heb geen 7 pagina's gelezen. Dus als ik in herhaling val, mijn excuses, ik zal na het typen hiervan even bijlezen, beloofd. Ik heb wel de berichten van TS gelezen :)

Ik ga even reageren op je OP.
Hierin lees ik een paar dingen (voel je vrij om me te corrigeren als het niet klopt) jullie zijn lang bij elkaar, maar eigenlijk geen lange periodes voordat hij zijn huis kreeg.
Kan het zo zijn dat je elkaar daardoor ook beter leert kennen, en erachter komt dat je eigenlijk best heel verschillend bent?

Zijn reactie van zonder iets te zeggen naar de PC lopen en ook totdat jij naar hem toegaat, vind ik ruk om even lomp te zijn. Dat is geen manier van doen. Je kunt ruzie hebben, je kunt het met elkaar oneens zijn, maar ervan weglopen en gewoon niets meer zeggen, vind ik geen acceptabele manier van doen. Dat dan vervolgens jouw emmertje vol zit (ik vermoed na een aantal ruzies/onenigheden) vind ik niet vreemd, dat je dan zegt: ik ben er klaar mee, begrijp ik heel goed. Ik zie dat ook niet als een uitspatting, maar als je grens aangeven. Je geeft aan dat je weglopen zonder iets te zeggen niet oke vindt. Ik vind dat ook niet, dat is geen manier om met je partner om te gaan, de silent treatment is een erg manipulatieve actie.

Uiteindelijk bied je je excuus aan (imo niet nodig, je geeft een grens aan, en je bent erg boos wss door wat hij deed) maar ik lees niet dat er zaken zijn uitgepraat. Klopt dit?

Ik ga je niet zeggen wat je moet doen, wel mijn gedachten erover.

*ruzies zijn normaal in een relatie
- ja en nee. Ja, het komt voor dat je, doordat je twee verschillende persoonlijkheden hebt in een relatie, twee verschillende achtergronden, elkaar onbedoeld kwetst, het kan zijn dat je boos bent op de ander. Dat is normaal. Maar als het goed is, is dat niet een veel voorkomend iets, en zeker niet dagelijks.
Grenzen die je aangeeft, jij of de ander, zijn er om te respecteren, en niet om boos over te worden. "Ik vind dit gedrag niet acceptabel" is een heel duidelijke grens, en daar boos over worden vind ik persoonlijk vrij belachelijk, en jij hoeft daar zeker geen excuus voor aan te bieden.
Bij een ruzie hoort uitpraten. Wat gebeurde er, waar werd je boos over, waarom, hoe kunnen we dit beter doen. Ik mis dat. Ik lees vooral veel weglopen bij de situatie om te voorkomen dat het uit de hand loopt, slecht teken imo.

Met stukken laminaat lopen smijten is imo niet oke, en dan lopen tieren....... belachelijk. Duidt op een probleem met agressie. Met dingen gaan gooien is heel agressief gedrag, en kan heel intimiderend zijn. Niet acceptabel.

Het feit dat het terugkomen van jouw kant moet komen, vind ik een probleem.
Hij zou je bellen om iets af te spreken, maar laat niets horen........

Hij klinkt als een ontzettende hork. Ik zie hier echt een aantal rode vlaggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:02

Avalanche81 ik denk dat je het beste mijn laatste toelichting op deze pagina bovenaan even kan lezen :)
Wij kenden elkaar op de dag dat het mis ging precies 5 jaar en toen hij het huis kreeg waren we een jaar weer bij elkaar na een break van 2 maand.
We kenden elkaar al door en door en wisten dus al wel dat we in sommige dingen verschillen maar in heel veel dingen ook absoluut niet, de belangrijkste dingen zaten we over op een lijn.
Ik heb mijn excuses na de uitbarsting aangeboden om de manier waarop, omdat ik niet zo ben en dat weet hij ook, dat vond ik zelf niet prettig en daardoor heb ik toen sorry gezegd, niet voor wat ik heb gezegd dus maar de manier waarop.
Als ik écht boos ben gooi ik ook wel eens met dingen, ik ben zelf schuldig aan het kapot gooien van mijn mobiel van nog geen jaar oud dus daar over kan ik niet zo veel zeggen. Bij hem zit er genoeg heel diep waardoor hij aardige uitspattingen kan hebben, als ik geen laminaat stukken naar mijn hoofd krijg doet hij maar als hij mij er verder niet mee lastig valt.
Een hork wil ik hem zeker niet noemen maar goed ik ben dan ook degene die nog steeds van hem houd :)

Verder zoals gezegd is het zo goed als over dus dankjewel voor je advies maar ik weet niet of ik er voor nu in deze situatie nog heel veel mee kan, desondanks neem ik ze natuurlijk wel mee.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:32

Ah, ik lees het. Nee, dat klinkt niet alsof je er heel veel mee kunt.
Hoe dan ook, misschien heb je er wat aan voor de toekomst.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:46

Succes morgen! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:51

Heel veel sterkte, TS! :) En denk maar zo: het is nu even moeilijk, maar uiteindelijk voel je je echt weer goed en blij... gewoon lekker eurovisie kijken met veel chocola en lekker zeuren op iedereen die niet kan zingen! :j Komt goed TS, het komt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:01

:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:16

Tja, heel eerlijk? Indien hij zoveel moeite moet doen om in oplossingen te denken had ik afgehaakt. Jij bent verdorie toch geen Ikea kastje dat even naar zijn wensen opnieuw in elkaar moet worden gezet. Na vijf jaar zou hij moeten weten hoe je bent en in een goede relatie zoek je ook wel eens naar oplossingen voor bepaalde situaties maar ho, dat doe je samen en niet in één keer de oplossing van één kant en pas je maar aan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:23

Robin_S schreef:
Succes met het gesprek morgen, eerst en vooral.

Ik heb verder ook niet het hele topic doorgelezen, maar ik kan wel mijn eigen ervaring geven over samenleven met een artiest (want ik weet niet in hoeverre die creativiteit van je vriend echt doorweegt).

Alles is anders als je met een kunstenaar samenleeft. Of het nu een muzikant, danser, tekenaar, of wat dan ook is. Heel vaak steken ze toch anders in elkaar dan de gemiddelde man. Het meest opvallende is hun egocentrisme (en dat is wel degelijk iets anders dan egoïsme). Daardoor kan je je als partner soms echt buitengesloten voelen. Hoewel je vast al je aandacht geeft aan hem, krijg je toch nooit een volledig beeld over wie deze persoon is.

Mijn vriend is soms een mysterie voor mij. Nochtans kennen we elkaar door en door, hebben ook samen een kind. Maar er blijft iets in deze mensen waar je nooit vat op krijgt.

Ze hebben een moeilijk karakter, en lijken soms niet helemaal volwassen te zijn geworden. Ze zijn ook super gevoelig ook al lijkt dat op het eerste zicht niet zo, omdat ze nogal hard kunnen overkomen.

Iemand hierboven zei dat het niet normaal is dat je elke dag ruzie maakt.
Mijn vriend en ik hebben net een periode van 2 jaar achter de rug waarin we elke dag, de hele dag door ruzie maakten. Ongelooflijk maar waar. Maar we zijn nog steeds samen.

Omdat je uiteindelijk toch leert om te gaan met elkaar. Hem aanvaarden heeft echt voor een ommekeer gezorgd in onze relatie. Plots begreep ik waarom hij zo is en zo doet.

En daarnaast moet je ook voor jezelf opkomen. Want in de schaduw leven van een zeer getalenteerd persoon, is niet makkelijk. Je moet op tijd uit die schaduw durven treden en zeggen van "hé, ik ben ook iemand!" en dan ook je eigen ding doen. Als je daar een balans in kan vinden, dan is het veel makkelijker vol te houden. Dan is samenleven ook een stuk makkelijker.

Anyway, hou gewoon in je achterhoofd dat niet elke man hetzelfde is en dat sommige relaties gewoon een stuk meer van je vergen dan je - in vergelijking met je omgeving - misschien ziet. Maar mijn ervaring is dat je dan ook wel iets heel bijzonders terugkrijgt.

Je moet gewoon voor jezelf eigenlijk uitmaken wat je wil, en of je bijhorende 'opofferingen' wil maken.

Ga ik toch niet helemaal in mee, mijn lief is een kunstenaar en hij is zeker mysterieus, maar het egocentrische herken ik totaal niet, integendeel, hij staat altijd voor anderen klaar, ik moet hem er aan herinneren dat hij er zelf ook nog is.
Wij hebben zelden ruzie, en als we het hebben, praten we het meteen uit, en komen er ook niet op terug. Idd grenzen aangeven is belangrijk, maar hij is erg voorzichtig, hij gaat liever niet een grens over dan dat ik moet roepen dat ik er ook nog ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:32

Gelukkig is niet iedereen hetzelfde, Avalanche81 :) daarom dat ik ook zeg 'heel vaak'. Uiteraard zijn er zat uitzonderingen. Maar ik zie het bij mijn vriend en diens vrienden / collega's toch heel vaak terugkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:41

Robin_S schreef:
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde, Avalanche81 :) daarom dat ik ook zeg 'heel vaak'. Uiteraard zijn er zat uitzonderingen. Maar ik zie het bij mijn vriend en diens vrienden / collega's toch heel vaak terugkomen.

Ik zie het ook terug in mijn broer. Is ook kunstenaar. :j