Wat heb jij NODIG in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:45

Ik heb niet de hele discussie over het aseksuele gelezen. Maar ik heb wel een andere vraag, als deze vraag hier niet past maak ik wel een topic o.i.d. aan.

Wanneer ga jij een relatie aan?
Als je echt verliefd bent of is het al genoeg als je elkaar beiden leuk vind? En waarom?

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:48

deksel schreef:
Ik heb niet de hele discussie over het aseksuele gelezen. Maar ik heb wel een andere vraag, als deze vraag hier niet past maak ik wel een topic o.i.d. aan.

Wanneer ga jij een relatie aan?
Als je echt verliefd bent of is het al genoeg als je elkaar beiden leuk vind? En waarom?

Bij mij zou dat zijn wanneer ik echt verliefd ben. Dit omdat ik echt een serieuze relatie zou willen, dat is natuurlijk nog geen garantie dat het goed gaat/blijft gaan. Zeker als ik verliefd zou worden op een collega, dan helemaal, en dan zou ik het zelfs nog een tijdje willen stilhouden, omdat ik een leidinggevende functie/rang heb, en ik mijn draagvlak/'aanzien' hierdoor niet wil laten veranderen

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:20

**Komt even binnen vallen als dat mag**

Ik zit met een probleempje, dacht er samen wel uit te komen maar helaas word het een probleem. Nu iets meer dan een jaar samen met een jongen. Hebben best wel vaak ruzie en ben er flauw van. We hebben al een klein lijstje met afspraken, gewoon hele normale dingen. Helaas blijkt het voor meneer x op x onmogelijk om zich aan afspraken te houden.

Een voorbeeldje van een afspraak is: Ga je weg, meld dit dan en zeg ook even waar je heen. Dan weet de andere dit ook, wel zo fijn mocht er eens wat gebeuren. Hij gaat verschrikkelijk veel weg zonder dit te melden. Heel vaak kom ik er uren later achter dat hij weg is via vrienden. Heb hem hier al zovaak op aangesproken en elke keer beloofd hij beterschap en paar dagen later begaat hij weer dezelfde fout.

Wat zouden jullie in zo`n geval doen als je "vriend" elke keer weer alle afspraken verbreekt? Vraag ik iets onmogelijks?
PS: Wij wonen nog niet samen, momenteel geen optie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:39

Jeetje, je woont nog niet samen, maar verwacht wel dat hij iedere keer aan je meldt wanneer en met wie hij weg gaat?
Als ik hem was zou ik niet eens akkoord gaan met die afspraken. Als je samenwoont is het prettig dat je wat meer van elkaar op de hoogte bent, maar nu :n

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:42

Ik moet het ook aan hem melden, dusja dan vind ik he fijn als hij het ook meld.
Het plan is samen wonen uiteindelijk maar als afspraken nakomen nu al onmogelijk is, dan weet ik niet of ik samen zou willen. Iemand tips?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:46

Jeetje, laat elkaar een beetje los. Lijkt me verstandig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:51

Hoe oud zijn jullie Ankje? Jullie hebben verkering, leef je eigen leven en spreek af en toe af.
Of gaan jullie binnenkort al samenwonen?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:55

Ankje11 schreef:
**Komt even binnen vallen als dat mag**

Ik zit met een probleempje, dacht er samen wel uit te komen maar helaas word het een probleem. Nu iets meer dan een jaar samen met een jongen. Hebben best wel vaak ruzie en ben er flauw van. We hebben al een klein lijstje met afspraken, gewoon hele normale dingen. Helaas blijkt het voor meneer x op x onmogelijk om zich aan afspraken te houden.

Een voorbeeldje van een afspraak is: Ga je weg, meld dit dan en zeg ook even waar je heen. Dan weet de andere dit ook, wel zo fijn mocht er eens wat gebeuren. Hij gaat verschrikkelijk veel weg zonder dit te melden. Heel vaak kom ik er uren later achter dat hij weg is via vrienden. Heb hem hier al zovaak op aangesproken en elke keer beloofd hij beterschap en paar dagen later begaat hij weer dezelfde fout.

Wat zouden jullie in zo`n geval doen als je "vriend" elke keer weer alle afspraken verbreekt? Vraag ik iets onmogelijks?
PS: Wij wonen nog niet samen, momenteel geen optie.

Ik begrijp niet zo goed waarom hij aan jou moet melden wat die gaat doen terwijl jullie niet samen wonen, als ik een vriend had en was gewoon zelf thuis dan wil ik gewoon kunnen doen waar ik zin in heb, ga hem dan echt niet elke keer een verantwoording afleggen waar ik naar toe ga hoor haha. Als iemand mij dat zou verplichten is het snel over met de relatie denk ik. (tenzij die rare dingen doet natuurlijk, maar daar gaan we even niet van uit lijkt mij?)
Zou proberen hem/elkaar iets meer los te laten

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:32

Dat is zo gekomen omdat hij veel hulp en ondersteuning nodig heeft. Dit wil ik hem geven maar omdat dit gecompliceerd ligt hebben we besloten om eerst maar eens vanalles zwart-op-wit te zetten, waaronder dus ook afspraken waar we ons beide aan moeten houden. Nu komt het van 1kant.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 01:21

Ankje11 schreef:
Dat is zo gekomen omdat hij veel hulp en ondersteuning nodig heeft. Dit wil ik hem geven maar omdat dit gecompliceerd ligt hebben we besloten om eerst maar eens vanalles zwart-op-wit te zetten, waaronder dus ook afspraken waar we ons beide aan moeten houden. Nu komt het van 1kant.

Tja als het gelijk al zo moeilijk moet, was het bij mij snel klaar geweest.

Ben echt allergisch voor drama in relaties. :')

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:21

__Sannne schreef:
Ankje11 schreef:

Tja als het gelijk al zo moeilijk moet, was het bij mij snel klaar geweest.

Ben echt allergisch voor drama in relaties. :')

Ja ik ben er ook allergisch voor en daarom geprobeerd alles duidelijk te maken door middel van alles zwart op wit. Hij heeft gewoon pech, het is over en uit nu. Vandaag te ver gegaan, dus alles geblokkeerd en ik mn rust weer :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:15

Wauw, in 1 dag is het van afspraken zwart of wit naar het is uit?
Dat was dan inderdaad heel serieus. Jullie passen niet bij elkaar. Ga lekker leuke dingen doen allebei en leef je leven tot er iemand voorbij komt waar je wel mee klikt.
Als je elkaar zwart of wit afspraken moet gaan opleggen. Tja. Afspraken maken moet je altijd, om het gemakkelijker te laten gaan, maar vaak zijn dit gewoon ongeschreven regels.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:49

Well that escalated quickly _O-

Als je zou samenwonen ala.. maar als dat niet zo is.. pfoe
Ik wil niet eens weten waar en wat mijn vriend heen gaat/gaat doen, zou gek worden van mezelf :Y)
En wij wonen wel samen. Leef en laten leven zeg ik altijd maar..

Daarom ben ik blij dat ik en mijn vriend zowat hetzelfde zijn qua doen en denken, drama free life _/-\o_

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:21

Ankje11 schreef:
Ja ik ben er ook allergisch voor en daarom geprobeerd alles duidelijk te maken door middel van alles zwart op wit. Hij heeft gewoon pech, het is over en uit nu. Vandaag te ver gegaan, dus alles geblokkeerd en ik mn rust weer :D

En waarschijnlijk beter voor hem ook. Een vriendin die bij iedere stap die hij wil zetten wil weten waar hij heen gaat lijkt mij niet echt ideaal.
En dan ook nog verwachten dat hij zich aan zulke meldplichten houdt.... :')

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:01

Het was niet een relatie van 1 dag. Heb ik nergens gezegd, duurde langer dan dat. Zijn iets meer dan een jaar samen geweest en speelde iets meer dan alleen de afspraken, die had ik als voorbeeld genoemd. Ik kan alleen niet alle belevenissen e.d van een jaar uittypen daarom het recentse voorbeeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:46

Het gaat nog zwaar tegen vallen als je echt dergelijke verwachtingen hebt als je nog niet samen woont. (voor beiden trouwens, ook voor hem als hij het van jou eist.) Als je samen woont gaat het soort van vanzelf, als je vertrekt zeg je even gedag tegen de andere persoon in huis maar als je nog niet samen woont...

Al ben ik er hier ook wel eens achter gekomen dat mijn man niet meer thuis was toen er iemand aan de deur stond die vroeg waar hij was. _O- Hij zat vaak in de garage dus ik ging er van uit dat ie daar was maar blijkbaar niet. :') Dus zelfs als je samenwoont kan het wel eens mis gaan. :')