Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:37

rumay schreef:
Tjonge wat een kleuters zijn degene die vinden dat ze "toestemming " moet vragen om met de ex een relatie aan te gaan tere zieltjes hou op doe gewoon uit is uit en ex is ex.
Pff als een "vriendin " zo zou doen is het ook ex-vriendin. Wees blij dat ze elkaar leuk vinden. Zou niet eens meer een poging doen die vriendin nog te spreken.


Even informeren dat ze een stel zijn is iets anders dan toestemming vragen.

Kinke

Berichten: 20593
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:37

Ik denk dat wanneer je na een jaar nog steeds niet kunt aanzien dat je ex iets met een ander krijgt, je maar eens aan jezelf moet gaan werken ipv dat probleem bij een ander leggen.
En Lieshorses, waarom zou je niks met de broer van je vriendin kunnen hebben? Alsof de relatie met de ene de andere relatie uitsluit.
Iedereen die zo moeilijk doet zou helemaal geen sex moeten hebben, blijkbaar ben je dan nog lang niet volwassen genoeg voor een relatie.

marjo1996
Berichten: 828
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 14:38

Tigra_ schreef:
Nou mensen hier maken het wel een stuk erger. Het is helemaal niet zeker dat de "beste" vriendin niet wil dat haar vriendin wat met haar ex heeft. Gaat volgens mij gewoon op de manier waarop ze het duidelijk gemaakt hebben. Maakt mij niet wijs dat alle mensen die hier nu reageren dat haar vriendin zich aanstelt en een dramaqueen is het zelf niet erg zouden vinden als hun in precies de zelfde situatie terecht komen want het is helemaal niet begonnen om de relatie die ze nu heeft met de ex van vriendin. Maar om het zoenen voor de neus van de vriendin die dus blijkbaar volkomen verrast was.


Dat denk ik inderdaad ook ;) vandaar ook mijn schuldgevoel

Saintelette

Berichten: 3187
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:40

Tigra_ schreef:
Nou mensen hier maken het wel een stuk erger. Het is helemaal niet zeker dat de "beste" vriendin niet wil dat haar vriendin wat met haar ex heeft. Gaat volgens mij gewoon op de manier waarop ze het duidelijk gemaakt hebben. Maakt mij niet wijs dat alle mensen die hier nu reageren dat haar vriendin zich aanstelt en een dramaqueen is het zelf niet erg zouden vinden als hun in precies de zelfde situatie terecht komen want het is helemaal niet begonnen om de relatie die ze nu heeft met de ex van vriendin. Maar om het zoenen voor de neus van de vriendin die dus blijkbaar volkomen verrast was.


Kan ik me best voorstellen, zeker als je zelf ook een glaasje te veel op hebt. Dat dan de emoties de overhand nemen.
Maar na 2 maanden nog steeds iedere vorm van contact vermijden? Dat is gewoon kansloos

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:43

Blijkbaar kon dit niet.. Tsja, ik kan me voorstellen dat het raar is hoor. Maarja dan moet je maar even wennen he

Kinke schreef:
Ik denk dat wanneer je na
een jaar nog steeds niet kunt aanzien dat je ex iets met een ander krijgt, je maar eens aan jezelf moet gaan werken ipv dat probleem bij een ander leggen.
En Lieshorses, waarom zou je niks met de broer van je vriendin kunnen hebben? Alsof de relatie met de ene de andere relatie uitsluit.
Iedereen die zo moeilijk doet zou helemaal geen sex moeten hebben, blijkbaar ben je dan nog lang niet volwassen genoeg voor een relatie.

Steppe

Berichten: 2806
Geregistreerd: 15-11-05

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:51

Dromertje2 er was nog geen sprake van een stel er werd gedanst wat iets verder ging, mede oorzaak drank. Doe niet zo dramatisch als je echte vriendinnen bent dan scheld je ter plekke 5 minuten en klaar. Maar tegenwoordig moet het allemaal zo dramatisch.
Jeetje Ts als zij niet met je wil praten hierover dan niet en zoek een andere vriendin. (Want ja het kan altijd weer overgaan met het vriendje)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:54

Ze had al wel gevoelens er voor, ook als haar vriendin er nog wel mee samen was.
Dan is het niet zo verrassend en onverwacht dat er op zo n avond er meer van komt.
Zeker als er drank in het spel is. Beetje naief dan.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 23-04-17 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:55

marjo1996 schreef:
Tigra_ schreef:
Nou mensen hier maken het wel een stuk erger. Het is helemaal niet zeker dat de "beste" vriendin niet wil dat haar vriendin wat met haar ex heeft. Gaat volgens mij gewoon op de manier waarop ze het duidelijk gemaakt hebben. Maakt mij niet wijs dat alle mensen die hier nu reageren dat haar vriendin zich aanstelt en een dramaqueen is het zelf niet erg zouden vinden als hun in precies de zelfde situatie terecht komen want het is helemaal niet begonnen om de relatie die ze nu heeft met de ex van vriendin. Maar om het zoenen voor de neus van de vriendin die dus blijkbaar volkomen verrast was.


Dat denk ik inderdaad ook ;) vandaar ook mijn schuldgevoel

Dan is je schuldgevoel gewoon terecht. Puur om het feit dat je een relatie hebt met de ex van je vriendin hoef je je niet schuldig om te voelen. De manier waarop..
Maar als het echt al 2 maanden terug is gebeurd en je nu samen bent met die jongen.. Misschien komt ze er nog op terug, misschien ook niet. Ik zou de brief nog sturen, dan kan het 2 kanten op gaan; ze reageert of dat doet ze niet. Als ze wel reageert wordt het vast heisa maar dat weet je. Als ze je dan daadwerkelijk gaat veroordelen op het feit dat jij en die jongen samen zijn en niet op de manier waarop is zij gewoon geen goede vriendin. Als ze je alleen veroordeelt op de manier waarop het is gebeurd kan ik haar alleen maar gelijk geven en ik denk dat jij dat ook zal doen. En of dit dan uiteindelijk de goede of de verkeerde kant op valt, in beide is het dan gewoon klaar.
Reageert ze niet heb jij imo alles geprobeerd om contact te zoeken en dat is dan niet gelukt, dan moet je het ook kunnen afsluiten en niet meer laten knagen.

anjali
Berichten: 15313
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:57

Lieshorses schreef:
Ik denk inderdaad zoals anderen al zeggen dat jullie relatie onderling al niet te best was? Jij en je vriendin. Haar heftige reactie kan ook een opstapeling zijn van. Daarnaast is het ondanks dat ik vind dat je wel van elkaars exen vandaan blijft, inderdaad erg rot om daar alleen in de kroeg te staan. Ik zou me ontzettend eenzaam voelen.

Ik moet zeggen dat ik sommige reacties van walgelijk vind, dat mensen die dit zelf nooit mee hebben gemaakt niet kunnen oordelen, dat mensen die dit niet vinden kunnen maar zuur lopen aan te stellen. Dat wij heilig zijn..... :+
Kun je je dan niet voorstellen dat dit echt kwetsend is? Come on

Ik heb zelf iets meegemaakt wat ergens wel herkenbaar is in jou situatie, ik ben namelijk ontzettend lang smoor geweest op de broer van mijn beste vriendin. Het was wederzijds, wij waren ook voor elkaar gemaakt weetje.. (Zo voelde dat dan ;))
We hebben zelfs stiekem het een en het ander gedaan, wat mijn vriendin nogsteeds niet weet. (Is al enkele jaren geleden) ik wist gewoon dat het niet ging werken omdat ik mijn vriendin daar zo ontzettend mee zou kwetsen. Ze had namelijk weleens vermoedens en ze zei dat ze dit echt niet vond kunnen als haar vermoedens klopten.
Ik heb na een tijdje gewoon afstand van haar broer genomen, het laten gaan. Mijn hart was toen ook gebroken, want ik kon dus blijkbaar niets nemen of doen met de persoon waar ik verliefd op was.
Nu enkele jaren later, 2 maal verliefd geworden als nog (en ik word nooit verliefd :+) En nu al anderhalf jaar gelukkig met mijn vriend, je wilt niet weten hoe prettig het voelt om zonder schuldgevoel bij mijn vriendin te komen. En dat ik gewoon iemand anders heb gevonden waar ik smoor op ben en wel mee mag doen wat ik wil!

Ik wil zeggen.. De ongeschreven regel dat je niet met elkaar exen gaat is niet iets wat mensen zeggen die niet weten hoe het voelt of egoistisch zijn. Sommige mensen zijn wel gekwetst hierdoor, en daar kunnen zij niets aan doen

WAAROM mag jij niets hebben met de BROER van je vriendin????

marjo1996
Berichten: 828
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 14:59

laraxXxemma schreef:
Dan is je schuldgevoel gewoon terecht. Puur om het feit dat je een relatie hebt met de ex van je vriendin hoef je je niet schuldig om te voelen. De manier waarop..
Maar als het echt al 2 maanden terug is gebeurd en je nu samen bent met die jongen.. Misschien komt ze er nog op terug, misschien ook niet. Ik zou de brief nog sturen, dan kan het 2 kanten op gaan; ze reageert of dat doet ze niet. Als ze wel reageert wordt het vast heisa maar dat weet je. Als ze je dan daadwerkelijk gaat veroordelen op het feit dat jij en die jongen samen zijn en niet op de manier waarop is zij gewoon geen goede vriendin. Als ze je alleen veroordeelt op de manier waarop het is gebeurd kan ik haar alleen maar gelijk geven en ik denk dat jij dat ook zal doen. En of dit dan uiteindelijk de goede of de verkeerde kant op valt, in beide is het dan gewoon klaar.
Reageert ze niet heb jij imo alles geprobeerd om contact te zoeken en dat is dan niet gelukt, dan moet je het ook kunnen afsluiten en niet meer laten knagen.


Dankje voor je reactie :) Hier heb ik echt wat aan en ga er ook zeker wat mee doen!

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:00

Een ex is een ex en dan mag men zelf weten met wie men een relatie aan wilt gaan en verliefdheid kun je niet sturen, maar dat vind ik dan he.

Ze heeft het zelf uitgemaakt en het is al een jaar uit en ze moet goed begrijpen dat hij ook zijn eigen liefdesleven heeft of dat nou met een andere vrouw is of met 1 van haar vrijgezelle vriendinnen is.

Het is alleen de manier waarop het is gegaan en dat kan ik weer ergens wel begrijpen, had het tevoren iets gezegd tegen haar.

Maar hee het leven komt niet met instructies van tevoren, niet aan alles is gedacht en het kan niet altijd perfect gaan. Het komt zoals het komt en de situatie is gewoon zo zoals het gaat/ gegaan is.......Het is geen film waarvan alles tevoren is vastgelegd dat het zo moet gaan.

Anoniem

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:04

TS, laat je je door anderen alsjeblieft geen schuldgevoel aanpraten. Ja, je hebt het niet zo handig aangepakt. Maar je vriendin is net zo goed fout. Laat het achter je, ga door met je vriend. Kies voor jezelf.

marjo1996
Berichten: 828
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 15:06

Resistance schreef:
TS, laat je je door anderen alsjeblieft geen schuldgevoel aanpraten. Ja, je hebt het niet zo handig aangepakt. Maar je vriendin is net zo goed fout. Laat het achter je, ga door met je vriend. Kies voor jezelf.


Dat laat ik ook zeker niet :) het schuldgevoel was er al en gaat ook niet veranderen door de reacties. Ik voel me schuldig door hoe ik het heb aangepakt, maar ben tegelijkertijd ook boos op hoe zij heeft gereageerd.
Maar je hebt gelijk, ik denk dat ik nu inderdaad aan mezelf moet denken...

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:08

Ik Vind dat jou vriendin nog redelijk heeft gereageerd, ik zou je aan je haren hebben gepakt.
Maar Oke dan zou ik daarna misschien je excuses accepteren maar je bent ook nog op date met hem gegaan. Dus eerlijk is eerlijk je hebt helemaal nergens spijt van.

Ik zou die brief lekker in de prullenbak gooien want je hebt niet 1 fout gemaakt maar 2 en je gaat er nog steeds mee door.

Kinke

Berichten: 20593
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:09

ilayda schreef:
Ik Vind dat jou vriendin nog redelijk heeft gereageerd, ik zou je aan je haren hebben gepakt.
Maar Oke dan zou ik daarna misschien je excuses accepteren maar je bent ook nog op date met hem gegaan. Dus eerlijk is eerlijk je hebt helemaal nergens spijt van.

Ik zou die brief lekker in de prullenbak gooien want je hebt niet 1 fout gemaakt maar 2 en je gaat er nog steeds mee door.


Huh? hoezo?

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:09

Als ik jou was zou ik me eerst goed afvragen of het het wel waard is om moeite voor te doen. Dat jou vriendin zo extreem heftig reageert, zegt in mijn ogen genoeg over jullie vriendschap. Mijn beste vriendin is ooit verliefd geworden op mijn ex-vriend en vorige week heeft deze ex met een andere vriendin gezoend (waar ik ze per ongeluk op betrapte). Ik heb in beide situaties nóóit ook maar enig gevoel van boosheid ervaren, zowel naar mijn vriendinnen niet als naar mijn ex niet. Dat het met mij niet werkte betekent niet dat ik hem of mijn vriendinnen niets gun. Sterker nog: toen ik van mijn beste vriendin hoorde dat ze verliefd op hem was heb ik nog geholpen een date tot stand te brengen. Als vriendinnen gun je elkaar toch alle geluk van de wereld toe?

Ik snap zelf ook niets van die onbeschreven regel dat je niets met een ex zou mogen doen. Als één van mijn vriendinnen gelukkig zou worden met mijn ex dan gun ik haar dit van harte. Daarnaast gun ik ook mijn ex alle geluk van de wereld toe met een andere meid, of dat nou een vriendin is of niet.

Ja, het is misschien niet "slim" om voor haar neus te gaan zoenen, maar ik denk dat zij niet anders gereageerd had als je het haar van te voren had vertelt. De kinderachtige manier waarop zij nu reageert zegt voldoende.

Je moet vanaf nu gewoon gaan genieten van je relatie en als ik jou was zou ik het proberen los te laten. Iemand die er zo'n groot probleem van maakt en in een groepsapp dingen over jou gaat lopen spuien is het toch helemaal niet waard om nog enige moeite voor te doen? De bal ligt nu bij haar. Jij hebt de afgelopen tijd genoeg moeite gedaan om in gesprek te komen met haar en als zij dit telkens afwijst dan is het ook een keer klaar. Kies voor jezelf en wordt gelukkig met je vriend.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 23-04-17 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:10

ilayda schreef:
Ik Vind dat jou vriendin nog redelijk heeft gereageerd, ik zou je aan je haren hebben gepakt.
Maar Oke dan zou ik daarna misschien je excuses accepteren maar je bent ook nog op date met hem gegaan. Dus eerlijk is eerlijk je hebt helemaal nergens spijt van.

Ik zou die brief lekker in de prullenbak gooien want je hebt niet 1 fout gemaakt maar 2 en je gaat er nog steeds mee door.



TS heeft geen fout gemaakt. Als de "vriendin" het zo erg vindt, na een JAAR, dan heeft zij de fout gemaakt om het uit te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:11

AnnaB schreef:
Als ik jou was zou ik me eerst goed afvragen of het het wel waard is om moeite voor te doen. Dat jou vriendin zo extreem heftig reageert, zegt in mijn ogen genoeg over jullie vriendschap. Mijn beste vriendin is ooit verliefd geworden op mijn ex-vriend en vorige week heeft deze ex met een andere vriendin gezoend (waar ik ze per ongeluk op betrapte). Ik heb in beide situaties nóóit ook maar enig gevoel van boosheid ervaren, zowel naar mijn vriendinnen niet als naar mijn ex niet. Dat het met mij niet werkte betekent niet dat ik hem of mijn vriendinnen niets gun.

Ik snap zelf ook niets van die onbeschreven regel dat je niets met een ex zou mogen doen. Als één van mijn vriendinnen gelukkig zou worden met mijn ex dan gun ik haar dit van harte. Daarnaast gun ik ook mijn ex alle geluk van de wereld toe met een andere meid, of dat nou een vriendin is of niet.

Ja, het is misschien niet "slim" om voor haar neus te gaan zoenen, maar ik denk dat zij niet anders gereageerd had als je het haar van te voren had vertelt. De kinderachtige manier waarop zij nu reageert zegt voldoende.

Je moet vanaf nu gewoon gaan genieten van je relatie en als ik jou was zou ik het proberen los te laten. Iemand die er zo'n groot probleem van maakt en in een groepsapp dingen over jou gaat lopen spuien is het toch helemaal niet waard om nog enige moeite voor te doen? De bal ligt nu bij haar. Jij hebt de afgelopen tijd genoeg moeite gedaan om in gesprek te komen met haar en als zij dit telkens afwijst dan is het ook een keer klaar. Kies voor jezelf en wordt gelukkig met je vriend.



Ik kan niet anders dan hierin meegaan.

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:12

Kinke schreef:
ilayda schreef:
Ik Vind dat jou vriendin nog redelijk heeft gereageerd, ik zou je aan je haren hebben gepakt.
Maar Oke dan zou ik daarna misschien je excuses accepteren maar je bent ook nog op date met hem gegaan. Dus eerlijk is eerlijk je hebt helemaal nergens spijt van.

Ik zou die brief lekker in de prullenbak gooien want je hebt niet 1 fout gemaakt maar 2 en je gaat er nog steeds mee door.


Huh? hoezo?



Wat snap je niet?

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:14

Resistance schreef:
ilayda schreef:
Ik Vind dat jou vriendin nog redelijk heeft gereageerd, ik zou je aan je haren hebben gepakt.
Maar Oke dan zou ik daarna misschien je excuses accepteren maar je bent ook nog op date met hem gegaan. Dus eerlijk is eerlijk je hebt helemaal nergens spijt van.

Ik zou die brief lekker in de prullenbak gooien want je hebt niet 1 fout gemaakt maar 2 en je gaat er nog steeds mee door.





TS heeft geen fout gemaakt. Als de "vriendin" het zo erg vindt, na een JAAR, dan heeft zij de fout gemaakt om het uit te maken.



Dat is mijn mening, ik probeer me in de situatie te verplaatsen en zo zou ik het zien. En wat de reden is dat het uit is gegaan dat weten wij natuurlijk niet.
Maar ik zou nooit met een ex gaan van mijn beste vriendin ook als is het al 5 jaar uit.

Goof

Berichten: 29020
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:16

ilayda schreef:
Ik Vind dat jou vriendin nog redelijk heeft gereageerd, ik zou je aan je haren hebben gepakt.
Maar Oke dan zou ik daarna misschien je excuses accepteren maar je bent ook nog op date met hem gegaan. Dus eerlijk is eerlijk je hebt helemaal nergens spijt van.


Dat zou sneu zijn voor je, want dat betekent dat je een jaar later die jongen nog steeds niet kan loslaten en verder kan met je leven.
Als twee mensen vrijgezel zijn mogen ze doen wat ze willen en moeten ze vooral ook lekker doen wqt ze willen. Daar heb jij na een jaar echt totaal niets over te zeggen.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:17

Laat het los, TS en geniet van je relatie. Zo'n dingen​ gebeuren nu eenmaal...

Als mijn vriendin iets wil beginnen met een van mijn exen dan draai ik er vrolijk een strik rond ;-)... Er is een reden waarom het uitgegaan is ;-)...

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:21

Goof schreef:
ilayda schreef:
Ik Vind dat jou vriendin nog redelijk heeft gereageerd, ik zou je aan je haren hebben gepakt.
Maar Oke dan zou ik daarna misschien je excuses accepteren maar je bent ook nog op date met hem gegaan. Dus eerlijk is eerlijk je hebt helemaal nergens spijt van.


Dat zou sneu zijn voor je, want dat betekent dat je een jaar later die jongen nog steeds niet kan loslaten en verder kan met je leven.
Als twee mensen vrijgezel zijn mogen ze doen wat ze willen en moeten ze vooral ook lekker doen wqt ze willen. Daar heb jij na een jaar echt totaal niets over te zeggen.



Dat is jou mening, maar die vriendin heeft veel met die jongen gedeeld.
En er zijn nog genoeg andere jongens toch, dus waarom perse hem?

Ann_moi

Berichten: 3857
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:21

Ik ben van mening dat een ex een ex is.. Ik snap in eerste instantie de reactie van je vriendin, omdat het eerst waarschijnlijk even schrikken is. Ook de combinatie met alcohol kan zo'n reactie groter maken dan nodig. Maar ik vind het wel kwalijk dat ze nu twee maanden later nog steeds boos is. Dat getuigt niet van enige mate van volwassenheid.
Je had het netter aan kunnen pakken, maar ik snap wel dat soms gevoelens jezelf ook kunnen overrompelen. Ik zou je niet te schuldig voelen in ieder geval. Jouw geluk is het allerbelangrijkst, en een beetje beste vriendin zou het je na wat afkoeltijd ook moeten kunnen gunnen...

Sterkte met de situatie, maar vergeet niet ook gewoon van de liefde te genieten. Verliefdheid is nou eenmaal niet te sturen. :)

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:22

En wat ik het ergste vind van allemaal.
Je zag dat je vriendin er heel veel moeite mee had. Duidelijk want ze reageerde heel heftig.
En toch ben je daarna nog op date gegaan. Dat vind ik echt geen respect hebben naar je vriendin toe.