De kinderwagenmaffia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:26

Stelllllll voor het verhaal dat het een kind was geweest van een leeftijd wat wel al op de fiets had gepast...

Of worden kinderen die de leeftijd / maat hebben om in een kinderzitje te zitten, niet meer in een kinderwagen gezet? Want in een kinderwagen zitten ook kinderen die heel prima kunnen lopen al..

Want deze reacties zouden komen... dat lag nogal voordehand :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:46

verootjoo schreef:
Want mensen met kinderwagens mogen geen OV gebruiken :?

En de dierentuin is toch juist speciaal voor kinderen? Ik ben er iig alleen in m'n kindertijd geweest, als volwassene nooit. Maar als m'n kind groot genoeg is ga ik ee weer heen :Y) met wagen ja :j

Speciaal voor kinderen? Als je het echt over een dierentuin hebt en niet de kinderboerderij, nee dat is imo niet speciaal voor kinderen. Genoeg volwassenen die er heen gaan om van de dieren te genieten. Ik heb net (weer) een abonnement genomen op Burger's Zoo :)
Laatst bijgewerkt door Century op 29-03-17 11:47, in het totaal 2 keer bewerkt

miccamaaike

Kind alleen thuis laten doe ik zelf ook niet, vind het zelf altijd wel en mooi uitje even naar de supermarkt wandelen. hij kan nu ook in het boodschappenwagentje zitten, maar vind de kinderwagen zelf echt veel handiger als ik even snel iets moet halen.

Gastouder laat hem soms wel thuis als hij ligt te slapen en ze moet de kinderen uit school halen. Maar die heeft iets bij zich waar op staat dat er een kind ligt te slapen (en haar kinderen weten dat ook). Ik vond dat eerst wel een beetje eng, maar soms komt het nou eenmaal niet anders uit en ze is in een kwartiertje weer terug.

IMJ

Cer :D
Ja, maar dan was ze weer later van huis weggegaan..:D Want voordat kind een schone luier om heeft, in het wagentje geworsteld zit.. (want mij lopen mama!!!) Tas mee met appeltje en wat te drinken... evt een luier..

En als ze wel zelf loopt dan kan je er gerust vanuit gaan dat ze om een ander tijd bij de oversteekplaats geweest was.

Stel dat situaties zijn in dit geval ontelbaar met een andere afloop :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:47

Kent iemand dat stuk van... ik geloof tineke schouten..
Ik ga het eens opzoeken! Hilarisch en misschien geeft het iets meer credits na het horen van dat stuk aan de mama's met de fiets of het wagentje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:52

IMJ schreef:
Kent iemand dat stuk van... ik geloof tineke schouten..
Ik ga het eens opzoeken! Hilarisch en misschien geeft het iets meer credits na het horen van dat stuk aan de mama's met de fiets of het wagentje! :D

Ja! Over sleutels kwijt, fiets die omvalt, poep overal en weet ik het allemaal wel niet :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:55

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:56

Century schreef:
verootjoo schreef:
Want mensen met kinderwagens mogen geen OV gebruiken :?

En de dierentuin is toch juist speciaal voor kinderen? Ik ben er iig alleen in m'n kindertijd geweest, als volwassene nooit. Maar als m'n kind groot genoeg is ga ik ee weer heen :Y) met wagen ja :j

Speciaal voor kinderen? Als je het echt over een dierentuin hebt en niet de kinderboerderij, nee dat is imo niet speciaal voor kinderen. Genoeg volwassenen die er heen gaan om van de dieren te genieten. Ik heb net (weer) een abonnement genomen op Burger's Zoo :)

Ja en denk jij dat je abonnement zo lekker goedkoop blijft als er geen kinderen meer zouden komen?
En die speeltoestellen die daar staan zijn er voor jou neer gezet of zouden ze de apen snachts loslaten want die zijn toch niet voor kinderen daar neer gezet?
Kinderloze dagen zijn er nu eenmaal niet in het wekend, door de week kom je maar weinig kinderen tegen en heb je alle tijd en hoef je je nergens aan te storen
Geen dierentuin die kinderloze dagen doet in vakantie's en weekenden. Gezinnen met kinderen zijn nu eenmaal de beste klanten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:57

Dat betekend niet dat ze er speciaal voor kinderen zijn gilbo... Ze zijn er óók voor kinderen, ze zijn er voor iedereen...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:00

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:02

LadyMadonna schreef:
Dat betekend niet dat ze er speciaal voor kinderen zijn gilbo... Ze zijn er óók voor kinderen, ze zijn er voor iedereen...

Maar het meest voor mij.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:07

IMJ schreef:
Stel dat situaties zijn in dit geval ontelbaar met een andere afloop :D

ja dus voor hetzelfde geldt was er niks gebeurd... wat als dat ongeluk niet gebeurd was, had ze gewoon thuis gekomen, kindje niet aan t huilen, niks aan de hand.
Als ze thuis van de trap af stort en dr nek breekt ligt dat kind ook alleen in zn bedje.. en niemand die dr dan vind zo snel.... wat dat betreft een geluk dat ze buiten een ongeluk kreeg...

(nou ja heeeel gechargeerd natuurlijk :j )

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:08

LadyMadonna schreef:
Voor de rolstoelers... Hoe ver kom je met rolstoel bingo?
https://www.dwarslaesie.nl/news/rolstoelbingo/

(Ontwikkeld door mijn zwager, vaste columnist van de dwarslaesie stichting)

_O- raap me op ''blijf maar rustig zitten'' _O- ik kom redelijk ver :=

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:08

Op het vliegveld is dat ook zo leuk met kinderwagenskotersleurhutten. Ook hier geldt uiteraard: Hoe groter hoe beter. Oh; en je moet eerst je diploma als raketgeleerde halen om zo'n orgel in te kunnen klappen. :j
Toen ik in de afhandeling werkte liet ik de ouders/verzorgers zelf de kinderwagen inklappen en klaar zetten in de brug om geladen te worden. Ik zei er altijd bij dat als ik dat zou moeten doen, de kans zeer reeël was, dat ik gerust iets de verkeerde kant op zou vouwen (en dat ik dan bij niet meegeven door zou drukken) met alle gevolgen van dien.
Hulde aan de ouders die zo slim zijn om een goedkoop wandelwagentje aan te schaffen voor de vliegreis. Op te vouwen tot formaat paraplu waardoor het nog mee mag in de cabine ook! Gebeurt er iets mee, dan is het ook niet erg. In tegenstelling tot je peperdure kijk-mij-nou-eens-ik-kan dit-betalen statussymbool kinderlimousine!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:09

Wat kinderen toch voor gevoelens op kunnen roepen bij sommigen :Y)

Ik weet niet hoor mensen, ik herken me er niet in. Tuurlijk kom ik wel eens een moeder met kinderwagen tegen die de ruimte vult. Dan glimlach ik een keer vriendelijk en zeg dat ik graag even voor ze omloop als dat een kleine moeite is, of ik wacht even en geef ze wat tijd of vraag vriendelijk of ik er langs mag. Wat is het probleem!
Het is ook niet dat dit dagelijks of wekelijks gebeurt.

Kinderwagenmaffia, leuk gevonden maar wel enorm overdreven :')

Er zijn allerlei soorten mensen waar ik me een enkele keer aan stoor als ze het bont maken.

Het is ook een keuze, je snel storen aan iets.
Of een karaktertrek?

Leven en laten leven, positief in plaats van negatief, een glimlach in plaats van wegkijken. dat soort dingen maken ieders leven prettiger.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:16

mairead schreef:
Op het vliegveld is dat ook zo leuk met kinderwagenskotersleurhutten. Ook hier geldt uiteraard: Hoe groter hoe beter. Oh; en je moet eerst je diploma als raketgeleerde halen om zo'n orgel in te kunnen klappen. :j
Toen ik in de afhandeling werkte liet ik de ouders/verzorgers zelf de kinderwagen inklappen en klaar zetten in de brug om geladen te worden. Ik zei er altijd bij dat als ik dat zou moeten doen, de kans zeer reeël was, dat ik gerust iets de verkeerde kant op zou vouwen (en dat ik dan bij niet meegeven door zou drukken) met alle gevolgen van dien.
Hulde aan de ouders die zo slim zijn om een goedkoop wandelwagentje aan te schaffen voor de vliegreis. Op te vouwen tot formaat paraplu waardoor het nog mee mag in de cabine ook! Gebeurt er iets mee, dan is het ook niet erg. In tegenstelling tot je peperdure kijk-mij-nou-eens-ik-kan dit-betalen statussymbool kinderlimousine!

:') :')
Hilarisch

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:16

IMJ schreef:
[ Video ]

_O- _O- hahahahaha

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:18

spatter schreef:
Wat ik nooit begreep is waarom moeders hun kinderen overal mee naar toe slepen.
Ik ging boodschappen doen in de tijd dat de kinderen een middagdutje deden en als ze wat ouder waren konden ze mee in de buggy, wat al heel wat minder ruimte in neemt als een kinderwagen.

Ik
had altijd het idee dat het meer om het etaleren van hun grut ging dan om de boodschappen.

Wilde ik met mijn kinderen naar buiten , ging ik wel wandelen in het park.

En in mijn tijd had je al maxi cosi's die op het onderstel van een kinderwagen konden, ook om te voorkomen dat je met een grote kinderwagen in kleinere ruimtes problemen kreeg.
Ik had er eentje, beetje grotere fariant, die achter op mijn fiets kon.
In de winkel kon dat ding dan in het winkelwagentje maar meestal gebruikte ik die om naar de wei te rijden .

Mijn zoontje ligt nu on bed. Moet ik hem dan alleen laten om naar de winkel te kunnen gaan. Mijn vriend is van s morgens tot s avonds gaan werken maar er moeten wel boodschappen gedaan worden.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 29-03-17 12:28, in het totaal 3 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:18

Boras schreef:
Wat kinderen toch voor gevoelens op kunnen roepen bij sommigen :Y)

Ik weet niet hoor mensen, ik herken me er niet in. Tuurlijk kom ik wel eens een moeder met kinderwagen tegen die de ruimte vult. Dan glimlach ik een keer vriendelijk en zeg dat ik graag even voor ze omloop als dat een kleine moeite is, of ik wacht even en geef ze wat tijd of vraag vriendelijk of ik er langs mag. Wat is het probleem!
Het is ook niet dat dit dagelijks of wekelijks gebeurt.

Kinderwagenmaffia, leuk gevonden maar wel enorm overdreven :')

Er zijn allerlei soorten mensen waar ik me een enkele keer aan stoor als ze het bont maken.

Het is ook een keuze, je snel storen aan iets.
Of een karaktertrek?

Leven en laten leven, positief in plaats van negatief, een glimlach in plaats van wegkijken. dat soort dingen maken ieders leven prettiger.

_/-\o_

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:19

dromertje2 schreef:
spatter schreef:
Ik ging boodschappen doen in de tijd dat de kinderen een middagdutje deden en als ze wat ouder waren konden ze mee in de buggy, wat al heel wat minder ruimte in neemt als een kinderwagen.

Ik had altijd het idee dat het meer om het etaleren van hun grut ging dan om de boodschappen.

En in mijn tijd had je al maxi cosi's die op het onderstel van een kinderwagen konden, ook om te voorkomen dat je met een grote kinderwagen in kleinere ruimtes problemen kreeg.
In de winkel kon dat ding dan in het winkelwagentje maar meestal gebruikte ik die om naar de wei te rijden .

Mijn zoontjes ligt nu on bed. Moet ik hem dan alleen laten om naar de winkel te kunnen gaan. Mijn vriend is van s morgens tot s avonds gaan werken maar er moeten wel boodschappen gedaan worden.

Dat zegt ze toch niet? Lees eens goed. Ze biedt alternatieven voor een grote kinderwagen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:21

LadyMadonna schreef:
Voor de rolstoelers... Hoe ver kom je met rolstoel bingo?
https://www.dwarslaesie.nl/news/rolstoelbingo/
(Ontwikkeld door mijn zwager, vaste columnist van de dwarslaesie stichting)

Sommige van die teksten in die vakjes vind ik helemaal niet raar :o

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:24

Daarom draag ik mijn baby veel! Voor zowel mijn medemens, als mijzelf (heerlijk de hele dag knuffelen ;-)) en ik denk toch ook wel mijn baby (hij lijkt het heerlijk te vinden) veeeeeeel gemakkelijker dan zo'n kinderwagen. Maar goed, het is de vraag of hij dat nog wil als hij eenmaal een beetje kan lopen, we zien wel.
Ook ik heb me weleens schuldig gemaakt aan tegen de hielen van mensen aanrijden met mijn driewieler, omdat je dat wiel niet ziet en die zit een stuk verder dan ik denk. Maar dan verontschuldig ik me uiteraard wel, want dat is absoluut niet de bedoeling! Met de vierwielbuggy geen last van, zullen we de driewielers verbieden?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:26

Gillbo schreef:
Century schreef:

Ja en denk jij dat je abonnement zo lekker goedkoop blijft als er geen kinderen meer zouden komen?
En die speeltoestellen die daar staan zijn er voor jou neer gezet of zouden ze de apen snachts loslaten want die zijn toch niet voor kinderen daar neer gezet?
Kinderloze dagen zijn er nu eenmaal niet in het wekend, door de week kom je maar weinig kinderen tegen en heb je alle tijd en hoef je je nergens aan te storen
Geen dierentuin die kinderloze dagen doet in vakantie's en weekenden. Gezinnen met kinderen zijn nu eenmaal de beste klanten

Wooo calm down. Dit was mijn eerste reactie in het topic, ik reageerde alleen maar op dat het 'speciaal voor kinderen' zou zijn. Daar was ik het niet mee eens, volwassenen vinden dieren kijken ook mooi. Ik heb geen woord gezegd over dat ik kinderen irritant vind, me aan ze stoor, dat ze er niet mogen zijn of wat dan ook. Of dat er kinderloze dagen moeten zijn. Je legt me hier van alles in de mond waar ik geen woord over gezegd heb! Ik vind kinderen in de dierentuin helemaal prima...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:29

dromertje2 schreef:
spatter schreef:

Ik
had altijd het idee dat het meer om het etaleren van hun grut ging dan om de boodschappen.

Mijn zoontje ligt nu on bed. Moet ik hem dan alleen laten om naar de winkel te kunnen gaan. Mijn vriend is van s morgens tot s avonds gaan werken maar er moeten wel boodschappen gedaan worden.

Lieveli: heb ik gedaan, zie vet gedrukt ;-)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:32

Lees dan ook even de onderste alinea. Kom op.