Jeugdsentiment!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiawase

Re: Jeugdsentiment!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:31

Oeh ja, nog meer herinneringen. Vis met gekleurde schubben inderdaad. En ook de film van ome Willem.
Maar ook nog:

Theme Park World, met het zwarte poppetje.
Kloontje
Tik Tak
Samson en Gert

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:27

bruintje123 schreef:
woofie schreef:
Het was ook een mooie tijd...de saamhorigheid onder de mensen was vele malen groter dan nu.
Burenhulp was vanzelfsprekend en niet opgelegd door de regering.

De deur hoefde niet op slot er brak niemand in.
Geen hangjongeren die zich verveelde, we hadden allemaal genoeg te doen. Terwijl er geen pc was of smartphone.
Negertje was inderdaad een negertje en niet bij alles wat de discriminatiekaart getrokken, namen van koekjes hoefde dan ook niet veranderd te worden.
Sinterklaas was erg spannend en werd ook niet verpest door een klein groepje. En omdat het niet op 20 zenders op tv was te zien zag je ook geen nepperds.
Melk zat nog in glazen flessen die hergebruikt werden. Er waren geen 1001 toetjes.
Je ging nog te voet of met de fiets naar school in plaats van weggebracht worden met de auto.
ook de mensen die verder weg woonde.
We reden paard zonder cap, zonder bodyprotector en er stond niet een gillende moeder overstuur aan de kant. En vielen we er af hoorde dat erbij ipv de manege op facebook zwart maken dat hij onbetrouwbare paarden had.

:j _/-\o_

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:00

Ik heb nog steeds de deur nooit op slot(alleen als ik langer dan een dag weg ben, gaat de deur op slot) :+ .

Zo heerlijk om dit topic te lezen, komen zulke herkenbare dingen voorbij!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:47

:oo ik heb zelfs mijn studentenkamerdeur op slot omdat 1 huisgenoot niet te vertrouwen is. :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:36

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd. Houden jullie er rekening mee dat het (bespreken van) illegaal verkrijgen van games niet is toegestaan? :)

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:13

Boeken: De mooiste vis van de zee, grote beer & kleine beer, ponyclub de bokkensprong, Kiki, lekker weertje koekepeertje van Carry slee (hier had ik ook een programma op de computer van)

CD: Hakim, K3, kinderen voor kinderen

Computer: max?? In het spookkasteel/ naar de stad . Was erg leuk, maar ik kan het niet vinden op internet
Natuurlijk sims (speel ik nog steeds), rollarcoaster, mijn paardenstal, zoo tycoon, mijn paard, 101 dalmatiërs, neopets
Buiten spelen: met de pannentjes, zwemmen, in het weiland, stiekem in de appelboomgaard, sleeen van de dijk af, huttenbouw, knikkeren
Film: Disney, minoes, cats vs dogs
Tv: rocket power, winx club, iets met heksen in een school (hier had ik ook boeken van), dommel, Boes!! Saved by the Bell
Speelgoed: belleville, scala, bratz, baby Annabel

Ik heb een mooie jeugd gehad en verveel mij in de trein :')

Edit: max en het gele sokjes spook *\o/*

Afbeelding

En de hopeloze heks:

Afbeelding

Echt puur jeugdsentiment hier :Y)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:46

Ja, er waren 2 heksen! :') De eerste vond ik niet eng, de tweede wel.

en

Edit:
Watership Down! <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:16

Watership down maar dan de film. <3 ;(
En Platvoet, dit is Disney (met Irene Moors), en dat programma in Disneyland Parijs met oa cartoons en de personages die in het park van alles beleefden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:35

Jaaa Watership Down! Alleen ook doodeng! :')
Bright eyes :)ddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:37

Daphne__ schreef:
[ Afbeelding ]

Riding star! Dit spel was zóóóó leuk. Wil het nog altijd graag spelen, heb hem nog, maar werkt op geen enkele pc. Ze zouden hem echt opnieuw moeten uitbrengen, gewoon precies zoals hij was, maar dan voor op de pc van nu!

Woooooow ja. Sowieso al die paardenspellen. Heb daar echt zo ongelofelijk veel uur aan besteed :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:38

Ik heb een paar jaar geleden Riding Star 3 gedownload en gespeeld :j
Was niet meer zolang als 1... ;(

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:11

Emmaa_ schreef:
Daphne__ schreef:
[ Afbeelding ]

Riding star! Dit spel was zóóóó leuk. Wil het nog altijd graag spelen, heb hem nog, maar werkt op geen enkele pc. Ze zouden hem echt opnieuw moeten uitbrengen, gewoon precies zoals hij was, maar dan voor op de pc van nu!

Woooooow ja. Sowieso al die paardenspellen. Heb daar echt zo ongelofelijk veel uur aan besteed :=

Mee eens!!! *\o/*
Ik was ook compleet verslaafd aan dat spel! :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:21

Ik voel mij nu zo oud met mijn Fabeltjeskrant, beertje Coralcol en de film van Ome Willem -O-

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:40

ArankaM schreef:
Boeken: De mooiste vis van de zee, grote beer & kleine beer, ponyclub de bokkensprong, Kiki, lekker weertje koekepeertje van Carry slee (hier had ik ook een programma op de computer van)

CD: Hakim, K3, kinderen voor kinderen

Computer: max?? In het spookkasteel/ naar de stad . Was erg leuk, maar ik kan het niet vinden op internet

Edit: max en het gele sokjes spook *\o/*

[ [url=m/meBzKe.png]Afbeelding[/url] ]

Echt puur jeugdsentiment hier :Y)

Omg, dank je! Ik heb zooo lang gezocht naar de naam van dit spel. Alleen ik deed wel een andere versie: Max en de geheime formule. Maar dat was zooo leuk!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:55

Britta31 schreef:
Ik voel mij nu zo oud met mijn Fabeltjeskrant, beertje Coralcol en de film van Ome Willem -O-

De film van ome Willem en de Fabeltjeskrant ken ik nog wel, beertje Collargol (ofzo) was van voor mijn tijd denk ik.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:43

K3, diabolo, Ome Willem, Moffel en Piertje, Pokemon, Dora, Spongebob, Sesamstraat, Put Put, Freddy Fish, Zoo Tycoon, Mijn Renstal, Petshop, My Little Pony, Polly Pocket, Zoe 101, Kus, Harry Potter spelletjes, Spele.nl, Frank en Frey, De Kleine IJsbeer, playmobil, Lingo, Nintendogs, Mario Kart en Bros, zo'n weekklok met alle dagen een andere kleur, spongebobpasta, Bob de Bouwer, Ernst, Bobbie en de rest, dromenvangers, van die veel te dure veertjes die je in je haar kon laten zetten, de vis met de gekleurde schubben, Pyjama Sam, De Bruine Beer in het Blauwe Huis (?), Teletubbies, en vast nog veel meer maar dit is waar ik even op kom.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 00:53

Ik was even de tv programma's vergeten...
The DJ Cat show, de drie dikke dames, oma Fladder, de troetelbeertjes, Dommel, He-man, vrouwtje theelepel, Candy, Nathalie, Kleine huis op de Prairie, Familie Robinson, Theo en Thea, Mevrouw ten Kate, David de Kabouter, Ministars, Mini Playbackshow, Wedden dat, Doet 'ie het of doet 'ie het niet?, Honeymoonquizz, Surpriseshow, Soundmixshow, Patsboemshow, Gek van de week, Showmasters, Seabert, Paling en Co, Jerry Springer, Jambers

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 01:02

Schipper mag ik overvaren? Ja of nee?
Moet ik dan ook geld betalen,ja of nee?

En buiten op straat deden we altijd 'vies of lekker'.
In het midden van de straat stond de tikker, op de stoep de rest van de kinderen.
De tikker vraagt dan: 'spruiten?'
Iedereen die het vies vind moet naar de overkant rennen. Iedereen die het lekker vind moet blijven staan :D

Magic twisty!
Afbeelding

Het hengel spel
Afbeelding

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 01:19

MiReRe schreef:
Ik was even de tv programma's vergeten...
The DJ Cat show, de drie dikke dames, oma Fladder, de troetelbeertjes, Dommel, He-man, vrouwtje theelepel, Candy, Nathalie, Kleine huis op de Prairie, Familie Robinson, Theo en Thea, Mevrouw ten Kate, David de Kabouter, Ministars, Mini Playbackshow, Wedden dat, Doet 'ie het of doet 'ie het niet?, Honeymoonquizz, Surpriseshow, Soundmixshow, Patsboemshow, Gek van de week, Showmasters, Seabert, Paling en Co, Jerry Springer, Jambers

Waku waku :):)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 01:20

Bij tv programma's denk ik aan: Een kloddertje roze hier! En een kloddertje roze daar.
Van tante Till die gewoon binnen mocht roken. :)
Ouwe zemelaar.

Met andere woorden de familie knots.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 01:22

bruintje123 schreef:
Bij tv programma's denk ik aan: Een kloddertje roze hier! En een kloddertje roze daar.
Van tante Till die gewoon binnen mocht roken. :)
Ouwe zemelaar.

Met andere woorden de familie knots.

Ohhhh wat een irritante stem had dat mens :Y)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:44

Storm schreef:
Oehhhhh!!! :D

Gameboy, tamagotchi, likkoekjes, kubussen, my little pony's, loloballen, LA gear, op een onbewoond ei-ei-eiland, ovide, Beverly Hills 90210, k' Neeltje, Next Milton, Tjolk, cassettebandjes, knightrider, raider!!!!

Ja uit deze tijd kom ik!
Elastieken, op zaterdag morgen om 7 uur op de fiets naar de manege, je partijtje vieren met koekhappen en ballonnen stuktrappen! Het geluid van de modem..VHS..

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:35

Leuk topic, ik ga ook eens wat bedenken:

Habbo, Hyves, msn, spele.nl, stardoll deed ik op de pc altijd.

Computer spelletjes: de paardenbende witte merrie in gevaar, max en het gele sokjes spook, mijn manege, mijn dierendokter, zoo tycoon, sims 2 (wat ik soms nog speel haha).

Ik begon met de gameboy color, toen de gameboy advance sp, toen de nintendo ds en daarna kreeg ik een mooie roze nintendo ds lite.

Wij hadden in de straat een groot pleintje en dat was de bak met daaraan vast een kantine. Tussen de auto's die geparkeerd stonden waren de stallen en zo speelde wij de hele dag paardje. Je armen waren de benen van de ruiter (wat had ik toen een goede conditie haha).

Verder als buitenspelletjes: stand in de mand, vies en lekkertje, annemaria koekoek.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 03:00

Oh ik bedenk me nog 2 tv programma's: Brum het gele autootje en Otje.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 03:49

Ik mis de muziek website clipjes.nl (of ik heb er overheen gelezen!) :')