NoTwixLeft schreef:"Mijn" JG hebben verteld dat ook de inheemse stammen in Afrika volgens God's wil kunnen leven. Dat ze geen bijbel lezen, zegt niets over de persoon. Het gaat om hoe je leeft, je daden.
Inderdaad. Van nature beschikken mensen over een geweten. Dat is in ons gelegd; God heeft ons geschapen met een natuurlijk besef van goed en kwaad, maar wel met een vrije wil en keuze.
Wat niet wil zeggen dat dat natuurlijke besef niet kan worden "afgestompt" door de omgeving waarin we leven.
Leuk dat Trump wordt aangehaald, want hij is wel een voorbeeld waarbij het sociaal besef en empatie is afgestompt, mogelijk door de omgeving waarin hij is opgegroeid i.c.m. erfelijke factoren.
) hoe groter je overlevingskansen zijn! Dat is ieders natuurlijke overlevingsdrang. De ene zal zeggen dat dit van god komt, ik zeg dat het de evolutie is.
.
. Te veel of te weinig bloed in bijv spierweefsels tijdens het slachten heeft beide een negatieve invloed op de kwaliteit van vlees bijvoorbeeld dus het zit er en het gaat niet allemaal weg.

" zonder enige emotie dan had ik dat veel erger gevonden!