Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
estja schreef:Maar Bruintje, het wordt nu vooral een zij-tegen-ons waarbij ik eerlijk gezegd een beetje een Calimero complex proef. Wat mij vooral aanspreekt bij Aksja is dat ze aangeeft dat boeren in zijn huidige vorm aan alle kanten kraakt en zijn langste tijd gehad heeft. En dat denk ik ook. Om verder te komen en in de toekomst een gezonde boerenstand in NL te behouden zul je de samenwerking moeten opzoeken met alle partijen. Een gezamenlijk doel werkt beter als wij-tegen-zij.
bruintje123 schreef:estja schreef:Maar Bruintje, het wordt nu vooral een zij-tegen-ons waarbij ik eerlijk gezegd een beetje een Calimero complex proef. Wat mij vooral aanspreekt bij Aksja is dat ze aangeeft dat boeren in zijn huidige vorm aan alle kanten kraakt en zijn langste tijd gehad heeft. En dat denk ik ook. Om verder te komen en in de toekomst een gezonde boerenstand in NL te behouden zul je de samenwerking moeten opzoeken met alle partijen. Een gezamenlijk doel werkt beter als wij-tegen-zij.
Dan zullen de mensen die nooit of zelden op een boerderij zijn geweest zich echt eens moeten verdiepen in wat daar gebeurt, ipv door gemanipuleerde beelden een mening vormen en dan roepen zielig.
Paulina schreef:Elke keer als ik op een boerderij ben hoef ik maar om een hoekje te kijken en ik weet weer waarom ik geen supermarktvlees of zuivelproduct wil. Dus zo geweldig is het nou ook weer niet.
juval schreef:Ik vraag mij soms oprecht af wat het doel is van de bewegingen die zich hard maken om de boeren in Nederland dwars te zitten?
Citaat:Dan bedoel ik de mensen die partijen als Wakkerdier, PvdD ed. steunen.
willen deze partijen dat alle veehouderijen uit Nederland verdwijnen? zou dat beter zijn voor het dierenwelzijn?
Is het de bedoeling dat de hele mensheid veganistisch gaat leven?
Even heel zwart wit hoor, maar zo komt het op mij over.
mijn doel is hier om de discussie (hopelijk respectvol) op gang te brengen en mensen te laten beseffen wat er gebeurt als ze deze partijen blijven steunen.
Citaat:de landbouw is van groot belang voor de economie, in de export en ook in de werkgelegenheid.
als in Nederland geen boeren meer zouden zijn heeft dat grote gevolgen voor veel sectoren (voerfabrikanten, loonwerkers, machinefabrikanten en leveranciers,bouwbedrijven, veehandelaren, vee-artsen etc etc)
Citaat:Ik ben nog niet zo heel lang boerin, maar het bedrijf van mijn vriend is al vele generaties in de familie, zoals zoveel boerenbedrijven. We boeren met passie, het is een levensstijl. Hard werken voor weinig geld, dat geeft niet, maar het weinig respect en waardering doet wel pijn.
damian23 schreef:Melk is voor baby's en ook nog eens ongezond voor volwassenen.
josien_m_ schreef:[
josien_m_ schreef:Groente goedkoper? Hoezo? gewoon betalen wat het kost om te produceren en te verwerken.
En nee hoor Oomens, ik ontken niet dat vlees eten bestaat, nog keur ik het volledig af. Wat ik wel afkeur is een dier reduceren tot een voedingsstof voor mensen. Alsof een dier voor zichzelf geen waarde heeft!
mvdende schreef:Vlees en dierlijke producten duurder? Prima, maar dan wel groente, fruit,noten en andere vervangers met hetzelfde percentage goedkoper! 80!!! Cent voor een komkommer tegenwoordig! Waar je een paar jaar geleden nog 40 cent betaalde. Voor 300g gehakt betaal je ongeveer 1.60 voor 4 sinaasappels en een appel ook. Terwijl 300 g gehakt toch echt veel meer voed.