Vinden jullie het soms niet vervelend...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:27

Soms wel, en dan vooral om alle tijd die het kost. Ik heb zelf geen paarden, maar help wel vaak mee met geboekte ritten ed. dat kost soms wel eens bijna een hele dag. En er zijn gewoon nog zo veel meer dingen die ik leuk vind. Zo zou ik heel graag atletiek willen doen, maar dit gaat tijd-technisch gewoon niet naast de paarden, school en boogschieten :')

Maar qua vriend(in)? Nope, ik hoop gewoon dat ik in de toekomst een vriend(in) tref die zelf ook gewoon zijn/haar hobby heeft en daarmee bezig is als ik bij de paarden ben. Wie weet, misschien tref ik wel gewoon een paardenmeisje :P Kunnen we samen eeuwig over paarden praten :+

lolotjeh

Re: Vinden jullie het soms niet vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:18

Ik heb mijn vriend besmet met de paarden virus.
Toen ik mijn eerste date met hem had was dat bij mijn tempamet volle haflinger die duidelijk niet gediend was dat hij met mij er vandoor ging. Best schattig van mijn paard dat hij mij wilde beschermen tegen mijn vriend. Nu na zo'n 2 jaar later zijn ze echt goede maatjes geworden en zijn er plannen om te gaan samen wonen. En willen beide een 2e paard er bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:02

Af en toe wel, maar dan meer dat ik het zelf vervelend vind dan dat andere er wat van zeggen. Dat interesseert mij (tot op zekere hoogte) namelijk geen reet, ik heb deze hobby/sport voor mijzelf en niet voor een ander ;)

Maar soms zit ik zelf wel is zo van "weeer naar m'n paard" terwijl ik op dat moment liever met vriendinnen/vriend wat ga doen. Soms regel ik dan wat voor m'n paard, maar "helaas" moet ik soms ook toch zelf op zo'n moment. Dit is dan ook wel een van de redene dat ik haar bijna weg gedaan had, ik ben die verplichting en verantwoordelijkheid ook wel is zat ja...
En ja, ook qua geld. Je houdt er toch rekening mee dat je stalling en hoefsmid ook nog betaald moeten worden. Terwijl ik af en toe ook wel is een dagje weg wil ;)

Mijn vriend zei wel heel eerlijk dat hij er erg aan moest wennen in het begin en echt wel even getwijfeld heeft of hij dit wel 'de rest van z'n leven' wou. (Dit was dan ook wel even een echte pechperiode voor mij en m'n paard en ik moest best veel naar stal) Maar hij vind het nu wel prima :) Hij heeft geaccepteerd dat ze een deel van mij is die hij er nou eenmaal bij krijgt ;) Hij is heel af en toe wel is mee naar stal, maar ook niet veel. En dat hoeft ook niet van mij. Paard is mijn hobby en zo heeft hij ook zijn dingen. Hij vind mijn paard best leuk en zij is ook helemaal gek op hem, das toch wel erg lief om te zien :o Hij heeft mij ook heel erg geholpen met de keus maken haar te houden of niet, dat deed mij enorm goed en vanaf dat moment is hij ook echt in gaan zien hoeveel ik om dat beest geef...

Als het maar geaccepteerd wordt, hij/vriendinnen hoeven het echt niet leuk te vinden, maar elke keer "gezeur over dat paard" heb ik ook geen zin in.
Een grapje kan ik best hebben, maar Deal with it of leave ;)

En gelukkig ook hele lieve niet-paarden vriendinnen, die toch elke keer weer een berichtje stuurde hoe het met mijn paard ging toen ze niet goed was, das toch wel erg lief hoor en kan ik enorm waarderen :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:31

Je zal maar met een fanatiek voetballer gaan! Sta je ook elk weekend langs de lijn. En eeuwig voetbal op tv én daarbovenop nog de herhalingen kijken :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:52

rapido schreef:
Je zal maar met een fanatiek voetballer gaan! Sta je ook elk weekend langs de lijn. En eeuwig voetbal op tv én daarbovenop nog de herhalingen kijken :')

Ik neem aan dat jij dan mag compenseren met jouw wedstrijden en de hele dag Horse & Country TV aan? :D

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:00

Nee dat heb ik nog nooit gedacht. Als mijn vriend mijn hobby niet zou accepteren is mijn keus al snel gemaakt...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:49

Nee hoor, geen last van. Natuurlijk kost mijn pony een flinke klap geld elke maand en ook veel tijd, maar ik haal er veel voldoening uit. Ergens voor trainen, beter worden als combinatie, wedstrijden. Mijn vriend steunt mij altijd hierin ondanks het niet zijn hobby is. Hij vind Willem heus wel lief, maar daar houdt het ook op. Hij gaat altijd mee op wedstrijd en leest me zelfs voor.

Máár, niet ons hele leven draait om het paard. Ik kan het prima loslaten en andere leuke dingen doen. Pony staat op een pensionstal dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Ik denk dat als alles hier in het teken van mijn hobby zou staan, dat mijn vriend het niet zo tof zou vinden. Maar dat zou andersom ook zo zijn met zijn voetbalhobby. Zolang niet alles daar om moet draaien vind ik het wel oké.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:53

Och verschrikkelijk!
Blij te weten dat ik niet de enige ben die me er aan ergert.

Ik ben een meisje van 12 in de brugklas.
Op de basisschool waren er altijd mensen die de 'rustige, niks terug doenende paardenmeisjes', (ik dus) moest hebben. Buitensluiten, kinderen die mij in de wei van onze verzorgpony zagen staan paardendekens schreeuwen enz enz. Ik moest ook altijd op mijn woorden letten zodat er niet werd gezegd: 'hou jij je er even buiten ofzo ga naar je paardenvriendjes'. Nou moet ik toegeven dat ik tot groep 7 een zwaar intensief pennymeisje was en over niks anders kon praten. Toen is mijn beste pennyvriendinnetje verhuisd en werd ik ook wat stil. Ik praatte bijna niet meer over paarden, maneges enz. Alleen nog tegen een manegegenootje, maar dat deden we op de gang. Als we het in de klas deden zuchte iedereen die langs kwam lopen. Nu in de brugklas (dit hele verhaaltje klinkt alsof ik onderhand 22 ben :') ) heb ik een fijne klas (het motto is iedereen mag zijn hoe hij of zij wil zijn). Toch voelde ik spanning toen ik vertelde dat ik op paardrijden zat. Ik twijfelde ook of ik het wel wou zeggen. Ik doe mijn Engelse presentatie niet over Jeroen dubbeldam of Ankie van Grunsven want dan ben ik bang voor gezucht bij alleen al de zin hallo ik hou mijn spreekbeurt over de olympische ruiter...

Ik merk ook dat volwassen paardenmensen mij ook niet snel serieus nemen vanwege mijn leeftijd.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:03

Lillymedley ik vind je in je berichtje heel volwassen overkomen voor je leeftijd. Was ik maar zo toen ik 12 was. :+

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:10

Dat denk ik echt nooit!
Ik heb serieus 30 jaar nagedacht of ik een eigen paard zou nemen, 2,5 jaar geleden eindelijk gedaan en sindsdien geen minuut spijt van gehad of ook maar gedacht 'had ik maar even geen paard'. Alleen de gedachte om Fengur niet bij me te hebben maakt me al verdrietig.
Ik houd zo verschrikkelijk veel van mijn paardekindie, dat is bijna niet te beschrijven. Als ik hem een dag niet heb gezien, dan mis ik hem al.
Hij heeft mij een beter mens gemaakt, me begrip, geduld en mildheid bijgebracht. Onvoorwaardelijke kameraadschap en vertrouwen.
Als er weer een mensenman bij komt in m'n leven dan moet hij dat maar snappen, anders ben ik single met paard gelukkiger. 1x klagen over hoeveel tijd ik in m'n paard steek en de deur staat open.

Gelukkig heb ik hem wel op een manier staan waardoor ik erg makkelijk 1 of 2 dagen achterelkaar voor 'mensentijd' kan kiezen. Ik kan ook makkelijk een weekje weg, als ik wil. En op mijn manier met de keuzes die ik maak en hoe ik m'n paardje houd is het voor mij goed te betalen.
Mocht een toekomstige vriend daar iets op aan te merken hebben, zie wat ik net zei. Doei!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:16

Af en toe wel ja...
Als ik weer in de stromende regen of vrieskou een halfuur op mijn scootertje naar stal moet rijden, of als alles tegenzit en zowel paard als ik gefrustreerd raken, of door alle tegenslagen die je kan hebben met levende dieren, denk ik wel is, was ik maar gaan volleyballen o.i.d.

Maar, als ik dan een poosje later aan een lang teugeltje door het bos hobbel, of de dressuurtraining gaat super, ben ik ontzettend blij dat ik er toch elke keer weer heen ga en zou ik het voor geen goud willen missen <3

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:59

Mijn vriend is niet gek op paarden, vereweg van... maar is toch wel vaak meegegaan stal uitgemest etc.. ook de paardjes geholpen verzorgen... borstelen.. hoeven doen :) maar hij vind ze wel echt enorm stinken en word er misselijk van :") dus als ik maar stal ben geweest mag ik lekker onder de douche :")

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 07:51

Zeepsop schreef:
Lillymedley ik vind je in je berichtje heel volwassen overkomen voor je leeftijd. Was ik maar zo toen ik 12 was. :+

Mijn idee :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:35

Zeepsop schreef:

Dit ja. Volgens mij galoppeerde ik nog over het schoolplein op die leeftijd :')

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:40

PimxBotje schreef:
door PimxBotje » 26-02-17 22:30
Ik vindt het van andere mensen ook altijd leuk als ze ergens vol van zijn .
Dus niet erg hoor om vol te zijn van paarden .
Een ander houdt van dansen of muziek studeren ed.

Helemaal mee eens!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:31

Ik ben een dierenmens dus al had ik geen paarden (ik ben begonnen met een geit), dan zijn er nog tig andere dieren waardoor je niet zomaar van huis kunt.
We hebben jaren 6 honden gehad, en hangbuikzwijntjes, schapen en nandoe's, naast de kippen, kalkoenen eenden en duiven.
De cavias en katten niet vergeten.

Inmiddels is de levende have wel een heel end terug gebracht door overleden dieren niet meer te vervangen.
Ik vind het eerlijk gezegd maar saai.
Maar 3 paarden, 3 schaapjes, wat duiven en maar 5 kippen en een haan, 2 honden en 10 katten.
Maar goed, we kunnen nu wel makkelijker weg en ik hou ook wel van reizen.

Ik heb de fout gemaakt mijn man te stimuleren om hoefsmid te worden( inmiddels zo'n 20 jaar smid)
Na een hele dag paarden kan hij geen paard meer zien en dus wil hij in zijn vrije tijd liever met de motor weg als het mennen wat hij ooit deed.

MariskaDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:19

nee hoor. IK hou heel erg veel van paarden. Maar dansen is ook een mega belangrijk punt in mijn leven. als ik mezelf moet beschrijven besta ik als mens zijnde uit: Dans,hond en paard. M`n grootste droomwens is om aan de dansacademie te studeren (terwijl ik weet dat t geen rozegeur en manenschijn is). daarnaast lijkt hondentrainer zijn mij ook helemaal het einde en ik zou graag fanatieker willen paardrijden en hopelijk ooit een eigen paardje hebben. Ik rij nu niet meer elke week omdat ik mij totaal aan het focussen ben op dans. Op de dansacademie kom je namelijk niet zomaar... (werkt een beetje hetzelfde als in de paardenwereld denk ik)