Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:47

Als wij met twee personen uitgebreid eten plus drinken nemen bij de frietzaak en dan ook nog de duurdere dingen zoals stoofvlees oid nemen zijn we niet eens twintig euro kwijt.
Laat staan alleen.

Hij pint maar mooi zelf.
Ik vermoed dat hij dan zelf al snel klaar is met de relatie.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:48

Herkenbaar. Ik heb ook tien jaar gevochten. Ik heb mijn boeltje gepakt en hiervan is hij zo geschrokken dat ook spontaan genezen was. Voor mij was het te laat, maar zijn nieuwe vriendin heeft er baat bij gehad. En dat is ook prima. Ondanks alles gun ik hem zeer zeker het beste

Horsa

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:09

Hij kost je geld, stinkt naar wiet, en liegt. Tja. Hoe kom je van dat gedrag af?

Druk zetten als je het mij vraagt, maar ben je daar het type voor?

Ik denk eerlijk gezegd dat je een deel van het verhaal weg laat.

Had je dit niet zien aankomen? Waren er toen al niet tekenen?

Sterkte met deze groei kans.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:44

Het zien aankomen weet ik niet; teveel toegegeven, te makkelijk geweest in het begin, waardoor er bepaalde patronen zijn ontstaan in de relatie en die zijn lastig (eenzijdig) terug te draaien.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 07:39

Als er gelogen wordt dan moddert het maar door. De waarheid op tafel zeg ik.

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:20

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten met mijn ex, hij was zwaar depressief. Wij bleven in hetzelfde cirkeltje ronddwalen. Waar wij samen gewoon niet uit konden komen wat we ook probeerden. Voor mezelf toen de knoop doorgehakt en bij hem weggegaan, wat echt niet makkelijk was. Maar we zijn er allebei beter uitgekomen, het is nu twee jaar geleden. Het was voor hem een schop onder zijn kont om zijn zaken op orde te stellen. Hij studeert nu en gaat weer op stap om dingen te ondernemen.
En ik heb ontzettend veel geleerd door gewoon alleen te zijn en weer te genieten van kleine dingetjes in mijn leven.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:38

Als ik jou was zou ik zsm op mezelf gaan. Als je nu rondkomt terwijl er maandelijks ruim 400 euro in een bodemloze put verdwijnt, dan lukt je dat ook op jezelf zonder de put die bij je woont.
Ja wellicht moet je dan even een stap achteruit naar een studentenwoning oid, maar dan kun je sparen en vooruitdenken.

Ondertussen kun je dan latten met je lief en kijken of de liefde blijft bestaan.

Trek je niet alle problemen van de wereld aan. Schoonmoeder kan zelf een oplossing verzinnen en je liefje kan dat ook. Ze zijn neem ik aan volwassen en bij hun gezonde verstand.
Maar.... communiceer. Ga om tafel en vertel je plannen. Vraag evt hoe hij het voor zich ziet, maar blijf ook bij je plan en zet jezelf voorop.
Je bent toe aan dat eigen plekje. Gun jezelf dat. Als jij het niet doet, doet niemand anders het hoor.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:43

Jouw grootste vijand is je angst om alleen te zijn. Dat durf je blijkbaar niet aan en dus kies je ervoor om met deze sukkel samen te zijn.

Het maakt niet uit wat hij doet, hoeveel hij pint en er nu friet of wiet van koopt. Het probleem zit in jou, jij denkt niet alleen te kunnen zijn.

Dit kan nog heel lang voortduren en dit stopt alleen als jij voor jezelf gaat kiezen. Hij wordt nooit een droomman. En dit soort types zoeken vrouwen zoals jij, om lekker lang op te teren en te indoctrineren. Na jou komt gewoon de volgende.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:26

Boomerang schreef:
Jouw grootste vijand is je angst om alleen te zijn. Dat durf je blijkbaar niet aan en dus kies je ervoor om met deze sukkel samen te zijn.

Het maakt niet uit wat hij doet, hoeveel hij pint en er nu friet of wiet van koopt. Het probleem zit in jou, jij denkt niet alleen te kunnen zijn.

Dit kan nog heel lang voortduren en dit stopt alleen als jij voor jezelf gaat kiezen. Hij wordt nooit een droomman. En dit soort types zoeken vrouwen zoals jij, om lekker lang op te teren en te indoctrineren. Na jou komt gewoon de volgende.

Amen...
Ik heb eerder al gereageerd met mijn verhaal. We zijn nu 1 jaar verder sinds ik het heb uit gemaakt, sommigen zullen wakker geschud worden maar ik denk dat dat uitzonderingen zijn. Mijn ex, nu 30, leeft nog steeds bij zijn moeder en heeft een baantje (vakkenvullen) bij de supermarkt waar zijn moeder werkt. Hij is enorm goed opgeleid en heeft in het verleden bij een reisorganisatie gewerkt. Lang verhaal kort, dit soort mannen kunnen prima voor zichzelf zorgen als ze dat willen, maar dat is precies het probleem, ze zoeken de weg van de minste weerstand, de woorden van mijn ex, tijdens onze relatie: "Ik ben al gelukkig met 4 vierkante meter. Past precies mijn computer en een koelkast binnen handbereik in."
+:)+ way to go dude... En bedankt hé.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:16

@Xyris
Nou is het niet erg dat hij gelukkig is op 4 vierkante meter, met zijn computer en koelkast.
Ik neem aan dat dat bed ergens tussen gepropt is.
Maar dan is er geen ruimte meer over voor iemand anders, letterlijk en figuurlijk -O-

Ik denk dat er veel mensen rondlopen, die te weinig emotionele intelligentie hebben om meer dan vakkenvuller zijn, aankunnen.
Zou er gek van worden, me niet uitgedaagd voelen.
Maar een ander is vrij, om zijn eigen gelukkige, leven te leven.

Zolang hij maar niet de rekening van een ander plundert.
( relaties tussen ouders en kinderen, liggen vaak erg gecompliceerd...)

Wat zegt zijn moeder er eigenlijk van?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:19

Hehe was ook precies mijn punt A3a1, die opmerking had al veel eerder bij mij de alarmbellen moeten laten rinkelen. En wat je zegt is absoluut waar. Het is geen schade en schande, de 1 kan emoties (of problemen) beter handelen als de ander. Maar het moet niet zo zijn dat zo'n persoon van een ander gaat leven zoals bij mij het geval was en bij TS het geval is.

Nogmaals TS, denk om jezelf, Thuis is geen plaats, dat is een gevoel, dat is precies zo met liefde.
Je kan wel een huis hebben, maar dat hoeft nog niet te voelen als een thuis. En je kan nog zo veel houden van iemand, je kan het wellicht zelfs liefde noemen, maar als het niet klopt kan die persoon ook nooit een thuis voor je worden, het zal nooit echt goed voelen.

Om even een ander beeld te schetsen, irrelevant aan relaties, maar relevant aan toekomst. Ik heb in het verleden veel foute keuzes gemaakt, niet alleen betreft mannen (die me financieel in de problemen hebben gebracht) maar ook qua banen/loopbaan en opleidingen. In veel opzichten gewoon echt pech gehad, in andere opzichten gewoon verkeerde keuzes gemaakt. Ik ben nu 32 en ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Als ik terugkijk naar voorgaande jaren heb ik echt het gevoel mijn leven te hebben vergooid. Ik begin nu mezelf op te pakken m.b.t. opleidingen en financiën zoals ik had moeten doen toen ik 20 was. Niet 12 jaar later. Zacht gezegd heb ik behoorlijk spijt van die 12 jaar van mijn leven en naarmate je ouder wordt ga je toch echt beseffen dat je maar 1 keer leeft, dat je je leven niet kan resetten en opnieuw beginnen zoals je nu doet met een computerspelletje, of misschien een word document. Elke dag telt, elke keuze die je maakt m.b.t. je toekomst heeft grote invloed op je toekomst.

Laat je toekomst nu niet bepalen door een vent die jou wel makkelijk vindt voor je geld en aandacht, laat je niet ondermijnen! In het leven zijn er geen makkelijke keuzes, of makkelijke oplossingen, alleen maar verstandige. Dat is nu met je vriend, maar er zullen nog vele van dergelijke keuzes volgen. Blijf je deze mentaliteit houden krijg je niet alleen problemen in toekomstige relaties maar ook in je loopbaan, iets waarvan ik de indruk krijg dat deze toch wel belangrijk is voor je. Je moet de koe bij de hoorns vatten en deze rodeo, genaamd 'het leven' zo goed als je kan uitzitten, ongeacht wat je toegeworpen wordt. En vergeet nooit: "Life is one big mindf*ck"

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:51

Ik geloof niks van zijn verhaaltje dat hij steeds geld gaat pinnen om vervolgens in de cafetaria contant te betalen, zodat hij daar niet teveel uitgeeft. Volgens mij kan geen mens in z'n eentje voor 20 euro bij een cafetaria eten, als je bedenkt dat een zeer grote friet kapsalon al maximaal 9-10 euro is. Ik denk dat hij er andere dingen van koopt. Maar wat hij ook koopt, wat hij doet klopt echt niet. Probeer aub eens nee te zeggen! Succes!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:08

SaraViavia schreef:
Ik geloof niks van zijn verhaaltje dat hij steeds geld gaat pinnen om vervolgens in de cafetaria contant te betalen, zodat hij daar niet teveel uitgeeft. Volgens mij kan geen mens in z'n eentje voor 20 euro bij een cafetaria eten, als je bedenkt dat een zeer grote friet kapsalon al maximaal 9-10 euro is. Ik denk dat hij er andere dingen van koopt. Maar wat hij ook koopt, wat hij doet klopt echt niet. Probeer aub eens nee te zeggen! Succes!

Nee, hij is te lui om een boterhammetje te smeren, voor als hij eens een keer gaat werken.
De rest gebruikt hij dan om daar te eten.... ( echt met zo'n vent heb je geen vijanden meer nodig )

.....volgens TS

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:11

Mijn vriend en ik hebben vanavond bij de mac gegeten en waren €19,- kwijt voor ons beiden, dat waren 2 grote menu's met een milkshake en extra saus. De gemiddelde snackbar is wel goedkoper dan de mac dus ik wil niet weten hoeveel jouw vriend eet als hij voor €20,- bij de snackbar bestelt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:23

Misschien hangt hij de royale jongen uit en trakteert hij zijn vrienden (die wellicht daarom zijn vrienden zijn)

Maar de kans dat het aan wiet wordt uitgegeven is minstens zo groot

In elk geval gaat het nergens over dat hij dat steeds van het geld van ts doet, en zich daar blijkbaar niet bezwaard over voelt.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:37

En TS, je vroeg het je af, maar hij kan op zijn werk ( waarom heeft hij dan niet zelf geld? )
gerust een meegebrachte boterham eten.

Ik denk dat je gewoon moet gaan bepalen waar jij je EIGEN geld aan uit wil geven.
Al staat de wereld op zijn kop, al staat je vriend op zijn kop.
Jij bent de baas in je eigen portemenee.
En jij zult de schulden moeten betalen, als je je onkosten niet meer kunt betalen, niemand anders.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:51

oef wat een topic zeg.
enige wat in me op komt is hoe naïef kan iemand zijn zeg!
en dan over een paar jaar huilen dat je tot je nek in de schulden zit want dat gaat gebeuren op deze manier.
klinkt misschien bizar hard wat ik zeg maar dit soort mannen kan je beter kwijt als rijk zijn.
je geeft al antwoord op je eigen vragen en toch ermee door blijven gaan.

geef jezelf een keiharde schop onder je reet en kies voor jezelf.
geloof me als jij je poot stijf houd en hem geen geld meer geeft is de liefde zo over van zijn kant.
maar eerlijk ik denk dat je blijft zwichten voor hem anders had je hem alleen de deur uit geschopt.
zo laat je toch niet met je omgaan,kom nou zeg!

ik zeg dit niet om te pesten en lekker makkelijk te praten maar hoop wel dat mijn antwoord op de vraag is het het nog waard duidelijk is, net als meerder bokkers je duidelijk willen maken dat dit niet klopt.
open je ogen en ga je eigen leven leven.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:21

CurlyCoat schreef:
Hij heeft gisteren €20 gepint.
Hij pint idd altijd gewoon bij de bank en nooit bij de snackbar oid zelf.

Heb het hem weleens gevraagd waarom hij niet gewoon daar pint, dan krijg ik als antwoord dat hij dan max €20 heeft om uit te geven en anders nog veel meer besteld.
Volgens mij kan je voor €20 al heel ruim bij een snackbar eten, en zit je dan toch echt wel vol..

Omdat ik op deze manier niet kan zien dat hij het ook echt aan de snackbar uit geeft, blijf ik bang dat hij het stiekem aan wiet uit geeft.

Gisteren heeft hij €20 gepint omdat hij van de week ook op het werk moet eten zegt hij.
Imo kan je dan ook gewoon brood meenemen, of ligt dat aan mij?

Pardon? Zie je het echt niet?
Hij pint 20 euro, eet voor 3 euro een frietje en kan vervolgens met de rest doen waar ie zin in heeft. Hij STEELT gewoon van je!

Als hij bij de friettent zou pinnen dan zou dat een paar euro zijn, en dan heeft ie verder niks.

En nu heeft ie mooi 20,-.

En jij trapt hierin?
Echt, ik wordt soms wel een beetje moedeloos van het gebrek aan ruggegraat bij mensen...

Mens, kom toch eens voor jezelf op! Zo red je het toch niet in de grote boze wereld...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:35

Is je vriend eigenlijk zo'n grote eter want om als 1 persoon aan 20 euro te komen in de snackbar moet je toch wel je best doen, zelfs in deze tijden. :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:36

Ayasha schreef:
Is je vriend eigenlijk zo'n grote eter want om als 1 persoon aan 20 euro te komen in de snackbar moet je toch wel je best doen, zelfs in deze tijden. :=

Haha misschien verkopen ze er ook koffie :P

Zonder gekheid, ik weet niet wat een joint kost?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:42

MarjanB schreef:
Ayasha schreef:

1 gram wiet is 5 euro, een voorgedraaide joint is al snel 4/5 euro.
Maar dan heb je een standaard haze wil je iets speciaals dan betaal je al snel 7/8 euro voor een gram.
Laatst bijgewerkt door Lau op 20-02-17 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:42

MarjanB schreef:
Ayasha schreef:

In België meer dan in Nederland. De prijzen die ik online vind verschillen heel erg. :? Van 10 euro per gram tot 5 euro per gram... :=
Hoeveel je er daarvan draait hangt er van af hoeveel je er in steekt natuurijk, dus hoeveel een joint kost hangt af van hoeveel wiet er in zit.

Edit; zie dat iemand al geantwoord heeft.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 20-02-17 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:44

ok dus dan kan ie patat frikandel en 2 joints halen van dat geld..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:45

MarjanB schreef:
ok dus dan kan ie patat frikandel en 2 joints halen van dat geld..

ik denk in een andere volgorde eerst de joint en dan friet, maar ja dat kan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:47

@TS : Junks liegen altijd. Ze weten dondersgoed wat de waarheid ze kost in hun relatie.

Hij heeft nu een gratis h*er, huishoudster en kok en die betaald hem daar ook nog eens voor.

Leer nee zeggen voordat je er zelf geheel aan kapot gaat.