NikkiDeKerf schreef:'Je uiteraard willen aanpassen' maar tegelijkertijd niets willen kopen of lenen, omdat het allemaal 'aan jezelf voorbij gaan' is, dat gaat volgens mij niet samen.Het is het één of het ander. En in dit geval dus duidelijk: 'ik wil me níet aanpassen'. En dat is je goed recht, ieder zijn keuze. Het is niet je beste vriendin. Ik kan me ergens voorstellen dat je zelf liever geen lange jurk zou dragen. Tegelijk vind ik het mij moeilijk voor te stellen dat je met iets méér stof echt zo erg aan jezelf voor bij gaat, of dat het voor mensen zelfs een kwestie is van "je eigen normen en waarden" afwegen. Welke normen en waarden heb je dan precies dat een jurkje tot over de knieën daar zo enorm tegenin gaat
Niet mee eens.
Ik wil me wel degelijk aanpassen want ik zal er niet in mijn spijkerbroek en topje komen, waar ik normaal wel dagelijks in rond loop. Ik loop nooit in een jurkje, serieus nooit. Ik heb er 1, die ik heb ik misschien 3x aangehad op een zomerse dag. Dat jurkje is dus sowieso al buiten mijn comfort zone.
Ik wil me aanpassen in die zin dat ik dat jurkje wel aantrekken zodat ik niet in een broek hoef te komen, met een nette panty eronder en een jasje erop zodat alles goed bedekt is zoals zij willen.
Het gaat er ook niet om dat een jurkje tot over de knieen moet zijn, het moet tot aan de enkels zijn en dat vind ik een behoorlijk verschil. Dat jurkje tot aan mijn knieen heb ik dus wel.
Ik ben echter niet bereid geld uit te geven voor iets dat ik dus enkel tijdens een receptie zal dragen (1,5 uur oid) en daarna nooit meer. En dat lijkt me inderdaad mijn goed recht.
Het is het één of het ander. En in dit geval dus duidelijk: 'ik wil me níet aanpassen'. En dat is je goed recht, ieder zijn keuze. Het is niet je beste vriendin. Ik kan me ergens voorstellen dat je zelf liever geen lange jurk zou dragen. Tegelijk vind ik het mij moeilijk voor te stellen dat je met iets méér stof echt zo erg aan jezelf voor bij gaat, of dat het voor mensen zelfs een kwestie is van "je eigen normen en waarden" afwegen. Welke normen en waarden heb je dan precies dat een jurkje tot over de knieën daar zo enorm tegenin gaat