Wegens aanrijding met een persoon.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 02:55

Fnanne schreef:
20 december 2012... het geluid vergeet ik nooit meer. Evenals beelden die nu nog op mijn netvlies staan.
Ontspannen in de trein kan ik nu weer, maar het specifiek stuk spoor heb ik tot twee jaar terug gemeden.
Ik schreef naar aanleiding van de gebeurtenis van die dag een blog, om mijn respect te betuigen aan de machinist en conducteur van die rit. Ik zie de conducteur nóg lopen. EHBO doosje in de handen, tegen beter weten in. Hij liep langs mijn raam. Zal zijn gezicht niet meer vergeten.
Na 2,5 uur konden we overstappen via een brug naar een andere te trein. Ik was zó boos op de mensen die zaten te klagen dat ze nu te laat kwamen voor het één of ander...
Mij hielp het enorm erover te schrijven of praten. En de 20ste december brand ik sindsdien een kaarsje.

Heb jij die link nog ergens? Lijkt mij erg interresant om te lezen.

Sweetgirl1

Re: Wegens aanrijding met een persoon.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 03:02

Gister een heftig ongeluk mee gemaakt. Is zelfs in hard van Nederland geweest. 23 jarige jonge man is door iemand die te hard reed en 3 auto's heeft geraakt overleden. Hij lag onder een auto en ter plekken gestorven. Veel ste jong gegaan het had niet zo hoeven te gebeuren. De dader is gevlucht en heeft 3 meiden laten zitten. Heb er vorige nacht over gedroomd dat ik die jonge man voor me zag liggen en werd er zelfs wakker door. Nu nog zit ik er ondanks t een onbekende is nog steeds mee in m'n maag en kan ik amper slapen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 09:59

Sweetgirl1 schreef:
Gister een heftig ongeluk mee gemaakt. Is zelfs in hard van Nederland geweest. 23 jarige jonge man is door iemand die te hard reed en 3 auto's heeft geraakt overleden. Hij lag onder een auto en ter plekken gestorven. Veel ste jong gegaan het had niet zo hoeven te gebeuren. De dader is gevlucht en heeft 3 meiden laten zitten. Heb er vorige nacht over gedroomd dat ik die jonge man voor me zag liggen en werd er zelfs wakker door. Nu nog zit ik er ondanks t een onbekende is nog steeds mee in m'n maag en kan ik amper slapen.

Afschuwelijk Sweetgirl1, je kan niet zeggen wat erger is.......in beide gevallen ben je ongewild betrokken bij een traumatisch gebeuren.
Toch neig ik in dat geval naar het feit dat een ongeluk dat jij hebt meegemaakt "erger "is.
Als toeschouwer ben je er veel directer bij betrokken......het is allemaal ooghoogte wat er gebeurt.
Als treinpassagier zit je in dat opzicht toch wat ontrokken van alles.
Het meeste gebeurt onder en achter je......alleen is er weinig fantasie voor nodig om te beseffen wat men dáár aan zal treffen.
Wat mij helpt is toch écht om er over te praten ( dat heb ik vrijdag op het werk ook écht kunnen en mogen doen ) en schrijf het bijvoorbeeld van je af......hier :j
Dan kom je er ook achter dat je niet de enigste bent die zo een vreselijke ervaring heeft meegemaakt.

Ik vind het trouwens heel mooi zoals dit topic zich ontwikkeld, het is al meer door andere gezegd, maar ik sluit me daar volledig bij aan.
Ondanks dat het een zwaar topic is komen er práchtige reacties voor bij.......eerlijk en puur, en wordt daar weer geweldig op gereageerd.
Ook inderdaad dat er veel NS mensen reageren want, wat betekend het voor hén als alles in werking moet worden gezet ivm "een aanrijding met een persoon "

Ik ben overigens gister weer in de trein gestapt, min of meer bewust, en heb mijn dagelijkse traject weer gereden.
En ja, je kijkt voornamelijk naar "hier wás het " en wat blijft het dan een rare gewaarwording als het spoor er gewoon weer uit ziet als alledag......net of er niks gebeurt is.
Ik heb dat vaker gezien als ik in de trein zat op het ándere spoor, waar na een aanrijding de treinen net weer mochten gaan rijden......stapvoets, omdat er nog veel activiteiten langs het spoor waren.
Morgenochtend zal het misschien nóg anders zijn.
Dan pak ik niet alleen op het zelfde tijdstip de trein en is het ook weer donker, net als vrijdag........je ziet dan ook mogelijk mensen terug die bij je in de coupé zaten.
Stappen die toch ook wat gespannen in de trein of zetten die hun zakelijke, anonieme masker weer op?
In beide gevallen is het goed denk ik, maar ik ga er wél eens op letten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:37

Sweetgirl1 schreef:

De politie zoekt nog steeds getuige in deze zaak.
Misschien dat je door te kunnen helpen op die manier er ook rust voor jou komt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:48

Hier word er met regelmaat gesprongen,vooral bij het station.Mijn paarden staan over en langs het spoor.Op een keer toen ik naar huis ging,kwam bij de spoorovergang en toen had er nét een gesprongen.Ik zag alles van de inwendige mens verspreid over het spoor liggen honderden meters verderop lag er nog wat,zelfs in de bomen.Het was een kleine vrouw,schat 40 +. De intercity stond een heel eind verderop stil.
Ook een keer een vrouw op de rails zien liggen,maar die werd op tijd opgemerkt,de politie had haar eraf gehaald.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 10:52

gohya schreef:
Hier word er met regelmaat gesprongen,vooral bij het station.Mijn paarden staan over en langs het spoor.Op een keer toen ik naar huis ging,kwam bij de spoorovergang en toen had er nét een gesprongen.Ik zag alles van de inwendige mens verspreid over het spoor liggen honderden meters verderop lag er nog wat,zelfs in de bomen.Het was een kleine vrouw,schat 40 +. De intercity stond een heel eind verderop stil.
Ook een keer een vrouw op de rails zien liggen,maar die werd op tijd opgemerkt,de politie had haar eraf gehaald.

Dan moet je toch een diep respect hebben voor de mensen die dat telkens met grote zorgvuldigheid opruimen.
Het lijkt mij super bizar zoiets te zien en te beseffen dat het een paar minuten daarvoor nog een mens was als jij en ik.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:53

Ik vind jet sneu voor iedereen:
De "springer": waarom. Is het bij hem/haar zo diep gegaan. Waarom ziet hij het leven niet meer zitten.

De machinist/conducteur : omdat hij het ziet aankomen/ en er naar toe moet. En een "trauma" krijgt:

Voor de fam: omdat hun het misschien niet ziet aankomen. En hun kind/fam moeten missen

Voor de pasasiers: omdat voor hun ok vaak een rot gevoel geeft.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:00

ElineS, bedankt voor je bijzondere post!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:04

Ik woon ook langs een favoriet spoor, al meer dan 20 jaar. Als ik hier ga opschrijven wat ik gezien en gehoord heb ben ik een week bezig. Misschien langer...
Ik bel regelmatig als ik een twijfelaar zie staan, dan gaan de treinen meteen langzamer rijden en komt er politie om de persoon op te vangen.
Ik vind het op zo vele fronten verdrietig, voor de mensen die geen ene uitweg meer weten, voor de toeschouwers, die er ongewild mee geconfronteerd worden, de machinist en alle mensen die moeten regelen, opruimen, begeleiden,de passagiers in de trein zelf en treinen erachter en ongelooflijk wat een circus er binnen een half uur in beweging komt om het spoor zo snel mogelijk weer vrij te maken.
Soms horen we achteraf hoe en wie meestal niet. Er zitten bizarre verhalen bij.
Het valt ons op dat er de laatste maanden weer veel 'gesprongen ' ( het is niet echt springen, de meesten gaan gewoon lopend t spoor op en blijven lopen totdat..)wordt
Meer dan afgelopen jaren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:08

RaafSmits schreef:
gohya schreef:

Dan moet je toch een diep respect hebben voor de mensen die dat telkens met grote zorgvuldigheid opruimen.
Het lijkt mij super bizar zoiets te zien en te beseffen dat het een paar minuten daarvoor nog een mens was als jij en ik.

Idd! zeer veel respect.Er waren maar 2 mannen die alles moest opruimen en de andere stond de kist te bewaken,zodat er niemand bij kwam. Je moet het maar kunnen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:11

Celine_Famke schreef:
AlwaysH schreef:
Ik reis elke doordeweekse dag naar Alkmaar. Helaas staat er vlakbij het spoor in Castricum/Limmen/Heiloo een stichting voor mensen met psychische problemen/afwijkingen. Hier gebeuren dan ook super veel ongelukken met zelfmoord. Twee weken geleden nog twee mensen in vijf dagen. Het gebeurd echt ongelooflijk veel...
Een keer de 'schade' bij een aanrijding gezien, maar ik ben zelf absoluut niet gevoelig voor dit soort trauma's en heb hier verder helemaal geen problemen aan over gehouden.

Het enige wat ik wel weet, is dat ik altijd al bang ben dat ik van het perron af zou vallen, maar zolang ik op of achter die strepen blijf moet dat wel goed komen. :o

Daar reis ik ook elke dag, inderdaad geen handige plek voor zo een stichting..

Ik woon in Heiloo dus weet heel goed hoeveel incidenten er zijn. De link met de GGZ is snel gelegd maar toch is een zeer groot deel van de slachtoffers geen cliënt die daar opgenomen was.Kan zo meerdere voorbeelden noemen.

Het traject heeft wel een grote aantrekkingskracht misschien juist omdat het vaak gebeurt?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:13

Dat er nu meer springen kan komen door de kortere dagen, vaak zie je het ook als het net lekker weer begint te worden.. heel vreemd is dat.

Eline, jouw verhaal is echt iets om enorm veel respect voor te hebben. Ik ben blij dat je er bent. Iedereen zou jouw verhaal moeten lezen, als iemand dán nog zegt dat het egoistisch is dan vind ik dat toch wel heel bizar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:14

Deijs schreef:
Dat er nu meer springen kan komen door de kortere dagen, vaak zie je het ook als het net lekker weer begint te worden.. heel vreemd is dat.

Als je ziet dat iedereen om je heen geniet van het lekkere weer en je daar zelf niets meer uit haalt... Dan snap ik best dat dat een extra motivator kan zijn om het toch maar te doen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 11:18

Knollentuin;
en ongelooflijk wat een circus er binnen een half uur in beweging komt om het spoor zo snel mogelijk weer vrij te maken.

Daar stond ik dus ook van te kijken, in no-time is er politie en ambulance personeel, kort daarna de mensen van NS.
Het verbaasde me echt hoe snel de heli boven ons cirkelde, je was eigenlijk net bekomen van het idee dat er iemand was aangereden en daar hoorde je het geluid van helikopter al.
Wat ik al zei, het is een geoliede machine, iedereen weet waar hij moet zijn/ wat hij moet doen......alles straalt rust en controle uit.
Dat is voor de mensen ín de trein wel erg fijn.......het is juist die rust die je als passagier op zo een moment even hard nodig hebt.
Ook de betrokkenheid van de conducteur, die zélf coupé voor coupé mensen te woord staat en later mee loopt met de ambulancebroeder.
Nee écht respect voor deze mensen, en nu ik dat zo opschrijf vraag ik me af waarom juist zij bij straatongelukken zo gehinderd en bedreigt worden bij het uitvoeren van hun werk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:34

Vlak bij onze stal is een spoorwegovergang. Daar is vorig jaar ook iemand op het spoor gaan staan. Stalgenoot van me heeft het zien gebeuren. Toen we later op de dag langs kwamen zag ik de auto van de vrouw die zelfmoord had gepleegd nog staan. Twee kinderzitjes op de achterbank. Dat deed wel even wat met me. Dat je 2 kleine kinderen hebt om voor te zorgen, maar toch zo diep zit dat je geen andere uitweg meer ziet.

Wij woonden vroeger in Ermelo. Het gebeurde wel meerdere keren per jaar dat er iemand sprong daar, station ligt langs het psychiatrisch ziekenhuis. Zelf gelukkig nooit zien gebeuren, enige wat wij er van mee kregen was dat de spoorwegovergang een groot gedeelte van de dag dicht zat, en we dus niet richting het centrum konden. Mijn vader werkte destijds als ambulanceverpleegkundige. Die is wel vaak ter plaatse geweest.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:53

Eline, ik heb je revalidatie topic destijds vanaf de zijlijn gevolgd maar zit nu wederom met tranen in mijn ogen je reactie in dit topic te lezen. Wat ben je toch ongelooflijk dapper om jezelf zo kwetsbaar op te stellen.
Ik heb het altijd moeilijk gevonden om een mening over deze kwestie te vormen omdat ik het me voor geen enkele partij kon voorstellen dat het makkelijk, fijn of gelukmakend zou zijn. In dit soort situaties zijn er geen winnaars, alleen maar verliezers. De één verliest echter meer dan de ander. Een 'tijd is geld' maatschappij waarin we leven roept al snel boze reacties op wanneer iemand vertraging heeft, maar een leven is onbetaalbaar. Degene die zijn leven verliest is meer verloren dan iemand die een vlucht of belangrijke afspraak mist.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 12:14

Via een pb heb ik vandaag een héél klein beetje info gekregen van de man die afgelopen vrijdag is gestorven onder onze trein.
Hij was écht op zoek naar de ultieme rust in zijn hoofd en ik hoop oprecht dat hij die gekregen heeft.
Blijft heel triest dat het alleen op deze manier voor hem mogelijk leek, want ook deze man had gewoon een sociaal netwerk waar hij vreselijk wordt gemist.
R.I.P jongen ( ik ben ouder dan hij ) hopelijk ben je nu op een betere- mooiere plek, die je hier niet kon vinden.

Gek hé.......maar nu komen er toch tranen.........

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:25

Ik lees hier over sporen meidden, ik kon dit niet helaas. Ik moest maandag persee weer over dat spoor. Maar ik heb er nog min. Een half jaar verstijfd gezeten als we er reden :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:35

fransje23 schreef:
Celine_Famke schreef:

Daar reis ik ook elke dag, inderdaad geen handige plek voor zo een stichting..

Ik woon in Heiloo dus weet heel goed hoeveel incidenten er zijn. De link met de GGZ is snel gelegd maar toch is een zeer groot deel van de slachtoffers geen cliënt die daar opgenomen was.Kan zo meerdere voorbeelden noemen.

Het traject heeft wel een grote aantrekkingskracht misschien juist omdat het vaak gebeurt?

Klopt, zijn lang niet altijd mensen die uit die stichting komen, maar het maakt het percentage wel hoger helaas. Het is ook wel logisch, tussen Zaandam en Alkmaar, want er moeten behoorlijk veel mensen richting Nijmegen/Den Helder/Hoorn/Alkmaar/Amsterdam/Haarlem en er zijn veel plekken waar je zo het spoor op kan lopen.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:45

Ik woon half uurtje van Ermelo vandaan en daar zit ook GGZ recht bij het spoor. En het is net wat iemand anders ook al in dit topic zei; het zijn vaak niet eens de patiënten die springen.
Dit is nog van vroeger uit zodat familie makkelijk op bezoek kon komen.

Bij Ermelo staan ook allerlei camera's bij het spoor, tegenwoordig hoor ik eigenlijk nog maar zelden dat er iemand voor springt.

Ik heb weleens gehoord dat machinisten een hoger salaris/toeslag krijgen bij de spoorwegen waarbij de meeste kans is op springers, is dat zo? weet iemand die bij de NS werkt dat? :)
O.a. zouden daar Harderwijk & Ermelo onder meegerekend worden.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:47

RaafSmits schreef:
Via een pb heb ik vandaag een héél klein beetje info gekregen van de man die afgelopen vrijdag is gestorven onder onze trein.
Hij was écht op zoek naar de ultieme rust in zijn hoofd en ik hoop oprecht dat hij die gekregen heeft.
Blijft heel triest dat het alleen op deze manier voor hem mogelijk leek, want ook deze man had gewoon een sociaal netwerk waar hij vreselijk wordt gemist.
R.I.P jongen ( ik ben ouder dan hij ) hopelijk ben je nu op een betere- mooiere plek, die je hier niet kon vinden.

Gek hé.......maar nu komen er toch tranen.........

Dat is niet gek, dat is menselijk.
Praat erover, krop je verdriet niet op omdat het gek voelt. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:55

Dat is niet gek, dat er nu tranen loskomen nu je wat informatie hebt gekregen lijkt me juist gezond. Een stukje verwerking.

Ik heb ooit, een jaar of twintig geleden, de overblijfselen van een persoon gezien die onder de trein terecht was gekomen. Daar heb ik best een tijdje last van gehad. Ik denk dat dat nu ook de aanleiding is van dat ik in tegenstelling tot 90%(?) de andere kant op kijk als ik voorbij wat voor ongeluk dan ook moet. Ik wil het niet zien.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:56

Deijs schreef:
Ik woon half uurtje van Ermelo vandaan en daar zit ook GGZ recht bij het spoor. En het is net wat iemand anders ook al in dit topic zei; het zijn vaak niet eens de patiënten die springen.

Bij Ermelo staan ook allerlei camera's bij het spoor, tegenwoordig hoor ik eigenlijk nog maar zelden dat er iemand voor springt.

Ik heb weleens gehoord dat machinisten een hoger salaris/toeslag krijgen bij de spoorwegen waarbij de meeste kans is op springers, is dat zo? weet iemand die bij de NS werkt dat? :)

Er springen er hier nog genoeg,alleen brengen ze dit niet meer in het nieuws. Vooral in het najaar,alsd de bladeren vallen,begint het.Sinds de camera's er hangen springen ze veel minder bij het station,ze gaan nu een stuk verder bij het station vandaan.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:58

nine1987 schreef:
Nienke89 schreef:
Een tijdje terug op weg naar m'n werk stond sprong er ook iemand voor de trein, op een station dat tussen twee basisscholen in ligt, waar kinderen op het plein speelde.
Dat iemand op zo'n plek springt laat mij duidelijk zien dat hij/zij zo diep zit dat er echt niet meer over de gevolgen van ooggetuigen wordt nagedacht. En alleen maar van de pijn verlost wil zijn.
Zo sneu!

Ken ook iemand die hier regelmatig over klaagde, zelfs uitgebreid op Facebook plaatste. (Een psycholoog in opleiding nota bene). Zulke mensen snap ik echt niet. Wat er inderdaad al meer gezegd is, wees blij dat jij diegene bent die ondanks je vertraging gewoon nog thuis komt...

Ik ben ook zo'n persoon die erover klaagt.. En waarschijnlijk ga ik nu tegen heel wat schenen schoppen..

Maar ikk vind het WEL egoïstisch.. Een vriendin van mij heeft het ook zien gebeuren.. Zij heeft er een behoorlijk trauma aan overgehouden.. Slapeloosheid, angstaanvallen, noem maar op.. En als je dan bedenkt dat per "springer" een heel aantal mensen dit beeld op zijn netvlies heeft gebrand, dan kan ik daar werkelijk met mijn hoofd niet bij.. Sorry, maar ik heb er dan ook geen respect (of wat dan ook) voor..
Mijn hart gaat meer uit naar de familie en nabestaanden van het slachtoffer, dan het slachtoffer zelf..

Tuurlijk is het enorm een traumatische ervaring voor de ooggetuigen en de nabestaanden. Heb ook nergens geschreven dat dat niet zo is. Je zou willen dat niemand zo iets hoeft mee te maken.

Maar ik vind het gewoon ronduit belachelijk en respectloos om daar openlijk over te klagen!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:02

gohya schreef:
Deijs schreef:

Er springen er hier nog genoeg,alleen brengen ze dit niet meer in het nieuws. Vooral in het najaar,alsd de bladeren vallen,begint het.Sinds de camera's er hangen springen ze veel minder bij het station,ze gaan nu een stuk verder bij het station vandaan.

Ja joh? oh dan is dat het inderdaad... -O-