Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Avis schreef:Vero schreef:Doe nu 3 havo, ga het pakket E&M met Aardrijkskunde Biologie en Wiskunde A doen
Zit jij in 3 havo? Ik dacht dat je ouder was (alleen maar een compliment overigens)
Ik heb een vwo-diploma en zit nu in mijn tussenjaar waarin ik werk bij een gezondheidscentrum en vrijwilligerswerk doe met kinderen met een taalachterstand
laraxXxemma schreef:Ik ben nu 2e jaars MBRT aan de Hanze hogeschool. MBRT houd in dat ik straks degene ben die een röntgenfoto van jou gebroken pols maak, of bij de MRI, CT, echo zou zelfs kunnen. Ik kan ook op de afdeling nucleaire geneeskunde of op de afdeling radiotherapie (bestraling) aan de slag gaan.
nienke555 schreef:laraxXxemma schreef:Ik ben nu 2e jaars MBRT aan de Hanze hogeschool. MBRT houd in dat ik straks degene ben die een röntgenfoto van jou gebroken pols maak, of bij de MRI, CT, echo zou zelfs kunnen. Ik kan ook op de afdeling nucleaire geneeskunde of op de afdeling radiotherapie (bestraling) aan de slag gaan.
Gaaf! Is het een moeilijke studie?
Laura82 schreef:Ik ben MBB'er radiotherapie (ik heb dus ook de MBRT gedaan, als is dat alweer heeuulll lang geleden). Er is inmiddels wel veel veranderd als ik zo van stagiaires hoor, maar ik vond het geen moeilijke studie
Wel redelijk wat natuurkunde, maar was prima te doen.
laraxXxemma schreef:Ik ben nu 2e jaars MBRT aan de Hanze hogeschool. MBRT houd in dat ik straks degene ben die een röntgenfoto van jou gebroken pols maak, of bij de MRI, CT, echo zou zelfs kunnen. Ik kan ook op de afdeling nucleaire geneeskunde of op de afdeling radiotherapie (bestraling) aan de slag gaan.

ben er zelf niet helaas want ik moet werken haha. Maar ga zeker eens kijken of het je leuk lijkt 
Laura82 schreef:Intern opleiden gebeurt al een aantal jaar niet meer geloofik, tot zo'n 10 jaar geleden was dat de grootste groep. Dan was je in dienst van het ziekenhuis op 1 van de genoemde afdelingen, en volgde je colleges op de mbrt.
Er is ook een duale opleiding, dat is een werk/leer traject. In beide gevallen behandel je overigens vrijwel vanaf het begin patienten, alleen dan wel onder strikte begeleiding.
Magrathea schreef:Laura82 schreef:Intern opleiden gebeurt al een aantal jaar niet meer geloofik, tot zo'n 10 jaar geleden was dat de grootste groep. Dan was je in dienst van het ziekenhuis op 1 van de genoemde afdelingen, en volgde je colleges op de mbrt.
Er is ook een duale opleiding, dat is een werk/leer traject. In beide gevallen behandel je overigens vrijwel vanaf het begin patienten, alleen dan wel onder strikte begeleiding.
Ik heb 2 jaar terug anders nog zitten kijken voor een opleiding tot radiolaborant. Nu is dat niet specifiek MBRT maar bij mijn weten leiden in elk geval de grote ziekenhuizen hun radio- en röntgenlaboranten zelf op. (En bijv ook operatieassistenten.) Dan betalen zij je opleiding en moet je daar zoveel jaar werken in ruil daarvoor.