Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:54

Ik was bang dat iemand me bij mijn enkels zou grijpen idd.. Dus altijd met grote sprong in bed, maar eruit no problem natuurlijk... En ik was ook altijd bang dat Karbonkel achter mijn gordijnen zat..

Ik moet zeggen dat ik nu nog steeds redelijk bangig ben in het donker.. Als ik het licht uit doe trek ik altijd een sprintje naar mijn bed |(

Anoniem

Re: Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:07

Ik kan het niet echt verklaren, maar ik was altijd als de dood voor het brandalarm. Deze hing eerst op mn kamer, maar mn ouders hebben hem moeten verplaatsen want ik was er echt als de dood voor.
Ik was bang dat het ding er af zou vallen en veranderen in een enge kerel ofzo.
Hij is toen verplaatst naar de gang, vlak voor mijn deur. Ik was er nog bang voor, ik moest met de deur open slapen zodat ik dat ding in de gaten kon houden.

Heel awkward. Vind het nog steeds geen fijn ding om naar te kijken, stom he...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:07

Reusje0504 schreef:
Grappig om te zien hoe veel of misschien wel bijna alle kinderen een soort angst hebben in de slaapkamer. Ik kan me zelf niet herinneren dat ik dat had, maar ben wel benieuwd naar de psychologie erachter. Ik sliep altijd heel goed en makkelijk misschien dat dat er nog mee te maken heeft?

Ik denk gewoon omdat je dan alleen en in het donker bent. Dat was het bij mij wel..

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:36

troi schreef:
Krokodillen! Een hele school zelfs met krokodillen -O-

bij mij ook! en ze zaten ook in de wc-pot! :j

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:46

Ik maakte mezelf vroeger altijd wijs dat als ik niet snel genoeg plat en stil in mijn bed lag dat er iemand met een mes door het matras heen zou steken :x :x

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:14

Niet zozeer onder mijn bed -ik heb van jongs af aan een hoogslaper gehad- maar ik was vroeger wel bang dat er een nieuwe wereldoorlog zou uitbreken 's nachts als ik sliep. Heel specifiek ook: alle gelovigen zouden zich gezamenlijk tegen atheïsten keren :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:16

Karbonkel :')

Een reiger en een t-rex (zelfde formaat als de reiger)

En poppen.....

En als er een kast open stond dan kwam daar ook van alles uit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:16

Mr Bean ;(

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:33

Ik had als kind een hele mooie Mickey Mouse fiets. Ik droomde altijd dat een vampier (zoeen als dracula, met rode ogen en een lange zwarte cape met rode binnenkant) die kwam stelen -O- Dan gingen we allemaal achter de vampier aan en ging hij aan het einde van de straat ons uit staan lachen, een hele enge lach was dat. Ik was altijd bang van die vampier, hij zat onder mijn bed, in de kast, in het donkere hoekje op de gang, overal eigenlijk.

Twighlight heb ik nooit leuk gevonden :+

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:44

Ik was als kind al geobsedeerd door de tweede wereld oorlog, wat wil je met een moeder die daar honderden boeken over heeft, altijd alle documentaires kijkt en vrijwilligerswerk doet in Westerbork. Maar heb daar ook echt jarenlang heel slecht van geslapen. Dat ik de foto's van slachtoffers niet uit m'n hoofd kreeg, dat de nazi's mij kwamen halen, dat ik de gaskamer in moest... Eigenlijk echt niet oké voor een kind van 8 :') en m'n moeder vertelde laatst dat zij dat ook had als kind omdat haar vader er altijd over vertelde!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 08:40

Lillith24 schreef:
Ik was als kind al geobsedeerd door de tweede wereld oorlog, wat wil je met een moeder die daar honderden boeken over heeft, altijd alle documentaires kijkt en vrijwilligerswerk doet in Westerbork. Maar heb daar ook echt jarenlang heel slecht van geslapen. Dat ik de foto's van slachtoffers niet uit m'n hoofd kreeg, dat de nazi's mij kwamen halen, dat ik de gaskamer in moest... Eigenlijk echt niet oké voor een kind van 8 :') en m'n moeder vertelde laatst dat zij dat ook had als kind omdat haar vader er altijd over vertelde!

Phoe, dan zou je toch verwachten dat je moeder verleden niet zichzelf zou laten herhalen.
Ik ga mijn kinderen echt nog niks over de oorlog vertellen, dat komt vanzelf op school wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:52

Gremlins! En niet alleen onder mijn bed maar ook onder de wasbak, mijn bureau, kast en overal waar maar iets onder kon zitten.
tanden poetsen ging dan ook met mijn voeten zo ver mogelijk naar achter, daarna licht uit en sprint naar mijn slaapkamer, daar licht uit en nog harder sprinten om met een grote sprong op mijn bed te belanden en mijn dekbed zo ver mogelijk over mij heen trekken.

Gelukkig was ik altijd zo snel dat ze mij nooit te pakken hebben gekregen :-D

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:11

Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:56

Ik had een fabeltjeskrant lamp op mijn kamer hangen en was als de dood voor Bor de Wolf dus heb ik mijn bed naar de andere kant van de kamer laten verplaatsen met zicht op juffrouw Ooievaar. Ik kon mezelf ook serieus bang maken met een zaklamp en daar mijn hand voorhouden zodat je de projectie van een gigantische hand op het plafond ontstond. Mijn broers vonden het uitermate grappig om onder mijn bed te liggen en mijn voet te pakken bij het in bed stappen dus de angst voor een hand onder mijn bed vandaan was redelijk reëel

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:01

Galathil schreef:
Ik ben een beetje bang voor dingen onderwater, geen idee waarom ( niet voor vissen oid) Op vakantie was ik bijvoorbeeld in de zee, en daar was zo'n motorboot geparkeerd, met die slang uitgerold. Ik kreeg een paniekaanval toen ik daar zwom. :') En op een andere plek , waar het diep was,was er echt heel veel, donker zeewier. Zelfs als ik daar langs zwem vind ik dat eng, maar erover heen zwemmen al helemaal. :=
Zwarte strepen bij zwembaden ben ik ook niet dol op, en als er bv een hoepel op de bodem staat blijf ik er uit de buurt. O:)

Dit herken ik ook wel. Afgelopen zomer een beetje aan het snorkelen in Kroatië tot ik ineens een touw op de bodem zag liggen. Ik wist niet hoe snel ik weg moest zwemmen, doodeng. In recreatiemeren ben ik altijd bang voor lijken in het water, waarschijnlijk omdat in een meer in onze buurt ooit een jongen is verdronken en het dagen heeft gekost om hem te vinden

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:04

@storm ik zocht het zelf ook op hoor. Als mama documentaires aan het kijken was ging ik we bij zitten en alles vragen. Stiekem boeken uit de kast pakken en lezen, plaatjes kijken. Mn moeder heeft dat niet echt aangespoord. Ja natuurlijk wel alle kennis er over en ook een heleboel dingen zoals Telegraaf en rode kruis waren fout in de oorlog dus dat is nog steeds fout :') haha.
Het is niet gek dat m'n moeder er zo mee zat want m'n ene overgrootvader is dagenlang gemarteld omdat ie in t verzet zat en de ander is geliquideerd door de Duitsers. Dus ja ze wilde daar alles over weten.

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:27

Ik sliep vroeger in een hoogslaper en telkens ik het trapje afging dacht ik dat, het moment dat mijn hoofd onder het bed zou komen, de heks van sneeuwwitje daar zou staan _O-
Deze:
Afbeelding

Tegenwoordig vindt mijn brein het fijn om, het moment dat ik het licht uit doe en door het donker naar mijn bed ga, aan die non/demon van The Conjuring 2 te denken :')

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:31

Zwarte kraaien en/of raven. Een en al nachtmerries, heb ook een periode niet alleen naar boven durven gaan. Waar het vandaag kwam weet ik niet meer precies haha.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:13

Spiegels in het donker ook echt niet mijn favoriet.. :brr:

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:20

The grudge.. En soms als ik daar iets te veel aan denk, nogsteeds. _O-

tanjaatjuhh schreef:
[ [url=m/rmWw7K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit overigens ook, alleen nu niet meer. Want ik heb voortaan mijn nacht kast lichtje aan.. Anders stoot ik mijn voeten overal tegen aan. #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:32

Inbrekers die 's nachts door het raam mijn kamer in zouden klimmen om mij vervolgens te vermoorden of te ontvoeren. Ik ging daarom altijd met mijn kussen en dekbed op de gang liggen, voor mijn slaapkamerdeur, dat vond ik niet eng :')

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:51

Ik was voornamelijk bang dat er Gremlings en Critters onder mn bed zaten
(Van die beesten met van die rode ogen)
Daarom sliep ik vaak met het licht aan en er mocht absoluut geen water naast mn bed :n
(geloof dat ik 6 of 7 was toen ik per ongeluk stukje van de Gremlins zag, man man...
A life changer en niet in de positieve zin :n )
Toen volgde paar jaar later per ongeluk klein stukje van de Critters gezien en toen was hek helemaal van de dam

Overigens durf ik nog steeds in donker niet door donker raam naar buiten te kijken...
Zo bang voor die rode ogen :')

Afbeelding

Afbeelding

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:02

Ik had verschrikkelijke angsten. Zo erg dat slapen echt een probleem werd.
Gordijnen moesten goed dicht anders kon er een moordenaar door me raam gluren.
Onder me bed zaten ratten dacht ik en als me voet of hand naast het bed zou hangen zouden ze die opvreten. Me kledingkast moest strak dicht. Opnieuw bang voor een verstopte moordenaar. Voor ik naar bed ging controleerde ik alle ruimtes onder kasten. Van me kamer tot de douche. Doodsbang voor krokodillen enzovoort. Dat was allemaal tot mijn 7e jaar.

Daarna moest ik ook nog alleen slapen in een hoogslaper. S nachts moest ik dan dat trappetje op en af en bang dat er dan een moordenaar me benen zou pakken. Brrr

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:31

HuppeltjeZ schreef:
Ik sliep vroeger in een hoogslaper en telkens ik het trapje afging dacht ik dat, het moment dat mijn hoofd onder het bed zou komen, de heks van sneeuwwitje daar zou staan _O-
Deze:
[ Afbeelding ]

Tegenwoordig vindt mijn brein het fijn om, het moment dat ik het licht uit doe en door het donker naar mijn bed ga, aan die non/demon van The Conjuring 2 te denken :')

Ja die heks! Daar was mijn broertje panisch voor, slapeloze nachten. :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:33

Karbonkel :D