Ik moet zeggen dat ik nu nog steeds redelijk bangig ben in het donker.. Als ik het licht uit doe trek ik altijd een sprintje naar mijn bed
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Reusje0504 schreef:Grappig om te zien hoe veel of misschien wel bijna alle kinderen een soort angst hebben in de slaapkamer. Ik kan me zelf niet herinneren dat ik dat had, maar ben wel benieuwd naar de psychologie erachter. Ik sliep altijd heel goed en makkelijk misschien dat dat er nog mee te maken heeft?
Dan gingen we allemaal achter de vampier aan en ging hij aan het einde van de straat ons uit staan lachen, een hele enge lach was dat. Ik was altijd bang van die vampier, hij zat onder mijn bed, in de kast, in het donkere hoekje op de gang, overal eigenlijk.
en m'n moeder vertelde laatst dat zij dat ook had als kind omdat haar vader er altijd over vertelde! Lillith24 schreef:Ik was als kind al geobsedeerd door de tweede wereld oorlog, wat wil je met een moeder die daar honderden boeken over heeft, altijd alle documentaires kijkt en vrijwilligerswerk doet in Westerbork. Maar heb daar ook echt jarenlang heel slecht van geslapen. Dat ik de foto's van slachtoffers niet uit m'n hoofd kreeg, dat de nazi's mij kwamen halen, dat ik de gaskamer in moest... Eigenlijk echt niet oké voor een kind van 8en m'n moeder vertelde laatst dat zij dat ook had als kind omdat haar vader er altijd over vertelde!
Galathil schreef:Ik ben een beetje bang voor dingen onderwater, geen idee waarom ( niet voor vissen oid) Op vakantie was ik bijvoorbeeld in de zee, en daar was zo'n motorboot geparkeerd, met die slang uitgerold. Ik kreeg een paniekaanval toen ik daar zwom.En op een andere plek , waar het diep was,was er echt heel veel, donker zeewier. Zelfs als ik daar langs zwem vind ik dat eng, maar erover heen zwemmen al helemaal.
![]()
Zwarte strepen bij zwembaden ben ik ook niet dol op, en als er bv een hoepel op de bodem staat blijf ik er uit de buurt.
haha. 

)

HuppeltjeZ schreef:Ik sliep vroeger in een hoogslaper en telkens ik het trapje afging dacht ik dat, het moment dat mijn hoofd onder het bed zou komen, de heks van sneeuwwitje daar zou staan
Deze:
[ Afbeelding ]
Tegenwoordig vindt mijn brein het fijn om, het moment dat ik het licht uit doe en door het donker naar mijn bed ga, aan die non/demon van The Conjuring 2 te denken