100 days No buy challenge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: 100 days No buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:37

Ik doe mee! Kleding kopen doe ik eens per kwartaal. Nu in januari gedaan, dus in april pas weer. Ik houd een lijstje bij wat ik echt nodig heb en dan mag ik dat dus kopen.. Gaat prima.

Maar.. Plantjes, sloffen, pyjama's, Rituals, kaarsjes, troepjes, tijdschriften.. Allemaal dingetjes die ik zo even afreken. En daar moet ik dus vanaf. Ik heb zojuist mijn volle eigen risico af mogen tikken (nog van 2016) en moet ook nog een tripje Londen boeken. DUS die 100 dagen no buy challenge komt op het goede moment!

Wat valt er niet onder: Vaste lasten (huur, boodschappen, auto, verzekeringen, sportschool enz enz). Daarnaast heb ik een budget van 30 euro per week voor uit eten gaan, borrels (ik zit in het bestuur van mn SV dus daar kom ik niet onderuit) en dergelijke. Maar die prulletjes mag ik dus niet meer kopen. Ik ga morgen even dat mooie 1 t/m 100 dagen overzichtje uitprinten en ook direct beginnen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:56

Enige wat ik tot nu toe heb gekocht was oogpotlood, en dat was ook echt nodig. Want beiden waren gesneuveld. Verder alleen boodschappen. Ga vanavond wel uit eten met vriendinnen, maar dat valt ook redelijk onder noodzakelijk :)) Gisteren ook uit eten geweest, maar dat was traktatie van m'n werk :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:24

Ik heb gisteren wel nieuwe poeder en lippenstift gekocht maar meer omdat ik woensdag bij mijn nieuwe baan begin en mijn poeder op was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:57

Ik ben net naar de stad geweest en alleen gekocht waar ik voor kwam :D Spijkerbroek was kapot dus nieuwe gekocht, en nachtcrème en poeder want die waren allebei op. Verder niks, was stiekem wel op zoek naar een top voor vanavond maar zag niks leuks dus dat was makkelijk :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:52

Ook ik ben begonnen! Vooralsnog gaat het goed *\o/* .
Brak wel van de week een diep blond bord en eigenlijk moet ik een nieuwe omdat het nu niet compleet is, maar gezien ik deze maand geen eters heb geplanned hier, wacht ik daar mee tot volgende maand. Vond ik al heeeeel netjes van mezelf, normaal gesproken was ik gelijk naar de Intratuin gevlogen en had ik dat bord + nog meer thuis staan _O-. Tevens een plantje weggegooid die behoorlijk dood was en ondanks dat het plekje nu heel kaal is, kan dat wel wachten tot volgende maand. Gua geurkaarsen en nagellak (mijn grootste verslavingen) gaat het ook goed, heb eigenlijk nog niets gezien waarvan ik in de verleiding ben gekomen. Als het zo door blijft gaan, vlieg ik februari zo voorbij haha. Maargoed, we zijn pas 4 dagen op weg.

Verder had ik wel een hoop badkamer-dingetjes nodig, zoals douchegel, badschuim, scheermesjes, oorstokkies etc. Maar dat valt bij mij wel gewoon onder noodzakelijk.

Etentje van gisteravond (wat al maanden geplanned stond) werd ineens voor me betaald, dus dat was een erg leuke meevaller ineens.

Dus so far, so good eigenlijk :D.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:54

Ik moet alleen even cowboy magic halen voor de manen en staart in februari. :/

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:57

;( ;( ;(

Gisteravond zijn mijn beide fietsen gestolen. Was met vriendinnen uit eten, eentje was op mijn fiets mee. Fietsen op slot voor restaurant, en toen we buiten kwamen waren ze gewoon allebei weg :x :x -:(-

Dus net een nieuwe fiets besteld. Nou moet ik wel 3x 100 dagen deze challenge doen, want mijn bankrekening huilt nu hysterisch.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:10

ook geen kruisje voor mij dit weekend, met mn moeder bij de primark geweest (€104,- :( ) maar zij heeft betaald telt dat kan ook ? hahah

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:16

Morgen ga ik ook beginnen! Laatste keer naar de action geweest voorlopig. Wel trof ik daar dvds voor david attenborough, kon t niet laten. Telt als studiemateriaal O:) Ook nog de supermakrt in geweest en broodjes en drinken gehaald. Ik ben namelijk onderweg om een nieuwe rat op te halen en thuis was t brood op. Maar niet op t station, dat scheelt al enorm!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:46

Ik faal enorm, gisteren de action leeggekocht. En een broodje op school en vandaag ook weer eens een keer. Maar het feit dat ik in de action dus twee besteksets heb gekocht, was van salo dus wel een goed merk en die sets zijn normaal 50 en nu 19,95.. Maar ipv 1x alles 6 keer heb ik nu 12 van alles O:) En ik woon nog thuis.. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:12

lindamusters schreef:
Ik faal enorm, gisteren de action leeggekocht. En een broodje op school en vandaag ook weer eens een keer. Maar het feit dat ik in de action dus twee besteksets heb gekocht, was van salo dus wel een goed merk en die sets zijn normaal 50 en nu 19,95.. Maar ipv 1x alles 6 keer heb ik nu 12 van alles O:) En ik woon nog thuis.. :')

Dat heet sparen voor je uitzet :D

Ik had een vriendin die al geruime tijd een stofzuiger en nog zo wat serieuze goederen op zolder had staan voor haar uitzet. Die was al geruime tijd serieus mee bezig.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:31

ikke schreef:
lindamusters schreef:

Ik had een vriendin die al geruime tijd een stofzuiger en nog zo wat serieuze goederen op zolder had staan voor haar uitzet. Die was al geruime tijd serieus mee bezig.

Ik ben inderdaad al wel bezig met mijn uitzet maar ik denk achteraf dat mijn vriend en ik wel vooruit kunnen met 6 messen in plaats van 12.. Maar mijn eerste redenering was, ja als de hele familie er dan is om te eten met kerst... :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:25

lindamusters schreef:
ikke schreef:

Ik ben inderdaad al wel bezig met mijn uitzet maar ik denk achteraf dat mijn vriend en ik wel vooruit kunnen met 6 messen in plaats van 12.. Maar mijn eerste redenering was, ja als de hele familie er dan is om te eten met kerst... :D

Setje voor thuis, setje voor de caravan, setje in de keuken van je paardenvrachtwagen, extra setje als je met de tent gaat kamperen.

Ik help je wel aan oplossingen :D :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:18

Ik ben nu al 4 dagen "koopvrij" haha. Vandaag bijna gefaald en een plant gekocht, want m'n oude is ineens overleden.. Maar toen dacht ik aan m'n challenge en dus niet gekocht :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:51

Dag 1: gefaald :') Ik had afgesproken met mijn vader dat ik de oorlogskranten samen met hem zou kopen, en dat is goed gegaan :j Alleen, er stond een ander mooi boek, voor een niet al te hoge prijs. En tegen deze challenge en mijn principes in, heb ik hem toch gekocht :') MAAR met veel meer bewustzijn en ik ga niet naar de kiosk, dan wordt ik gek vanmezelf.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:09

Ik ga morgen waarschijnlijk flink failen, maar wel met een goed doel! Ga afspraak bij de huisarts maken voor een gesprekje over die medicijnen om te stoppen met roken en als het allemaal goed gaat gelijk die kuur. Dus dan fail ik, maar uiteindelijk is het allemaal voor een goed en beter doel dus ik rechtvaardig mezelf :+.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:15

Yv_ schreef:
Ik ga morgen waarschijnlijk flink failen, maar wel met een goed doel! Ga afspraak bij de huisarts maken voor een gesprekje over die medicijnen om te stoppen met roken en als het allemaal goed gaat gelijk die kuur. Dus dan fail ik, maar uiteindelijk is het allemaal voor een goed en beter doel dus ik rechtvaardig mezelf :+.

Dat is niet falen, dat is een investering in jezelf. Daarvoor mag (moet) je altijd de ruimte, het geld en de tijd nemen.

Tel even bij elkaar op hoeveel je per maand uitgeeft aan rookwaar en hoe snel je die investering hebt terugverdient.

Als steun en anekdote even een verhaaltje van kennissen (een stel) dat stopte met roken.
Zij hadden samen hobby aan modeltreinen en hun favoriete merk had een zeer mooie maar ook zeer dure locomotief uitgebracht. Ze zijn samen gestopt met roken en het geld dat ze daarmee bespaarden, legden ze apart voor die locomotief. Binnen drie maanden konden ze die locomotief kopen. Daar schrokken ze zelf ook behoorlijk van.

Als je het zou indexeren naar deze tijd moet je je voorstellen dat die locomotief ongeveer 900 euro zou kosten.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:05

Ik heb mijn no-buy trouwens (voorlopig) gezet tot 21 april. Dat is in totaal 84 dagen. Op 21 april ga ik een weekend naar Londen, en wellicht dat ik daar wel wat wil shoppen!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:09

Ik ben al 2 dagen goed bezig!
Dus hoop echt even eind van de maand iets op mijn spaarrekening te zetten, + nog een leuk bedragje in een van de spaarpotten, door middel van een ander topic die ik hier volg met sparen.
Spaarcentjes moeten echt weer omhoog! :(

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:42

Ik ben begonnen! Ging prima, gister en vandaag! :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:43

Vandaag niks gekocht, dag 1.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:53

hier gaat het ook goed, niks uitgegeven qua onnuttig. van t weekend alleen even trein kaartjes kopen, zat niet in t budget, maar de actie is er nu bij de kruidvat, dus snel ff 2 halen :)

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:54

Eigenlijk wil ik ook heel graag meedoen, maar vind 100 dagen wel heel erg veel :o
Begin met een maand.. Vanaf 1 maart, want ik ga (als het goed is), volgende week verhuizen en dan wil ik wel leuke spulletjes kopen voor mijn huis natuurlijk :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:59

Ik moest werkschoenen bestellen daar ging mijn zakgeld weer

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:00

100dagen??? :roll:
Voelt bijna als een straf.
Jemig de pemig zeg, ehm.. ( zit nu even te denken of ze echt niks 'nodig' heeft komende 100 dagen _O- )
Nou vooruit dan maar, al vind ik wel dat verjaardagen ook bij de 'must' list horen.
En wat nou als ik een lekker wijntje op een terrasje wil pakken op Koningsdag? En die braderie dan?
En dan nog niet gesproken over al die andere leuke winkels die :x daar ga ik al :x

*drukt met een nerveus gevoel op de versturen knop