Het valt me op dat je post behoorlijk defensief is. Volgens mij heeft niemand je hier in een hokje proberen te stoppen. Er is niks mis mee om met iemand uit het buitenland te trouwen en op welke leeftijd je dat doet is ook niet interessant. En zat jonge meiden heel gelukkig met een twintig jaar oudere partner. Daar valt niemand over. Het punt is dat je zo berekenend over komt. Iemand moet aan punt A, B en C voldoen en die verliefde gevoelens komen dan misschien later wel. Hallo, zo'n persoon kon wel eens echt heel verliefd zijn op jou! Mensen verdienen het niet dat je zo berekenend te werk gaat. Alles lijkt erop gericht te zijn hoe iemand anders jou kan helpen je doelen te bereiken. De man next door is bij voorbaat al afgeschreven omdat hij niet in het buitenland woont. Laat die mannen eens buiten beschouwing en doe het eens lekker zelf!
Hier een advies van iemand die getrouwd is met een Amerikaan; zo rooskleurig is het niet. Veel landen doen qua levensomstandigheden onder voor Nederland en zijn veel harder. Voor een jaartje prima vol te houden, maar de rest van je leven?
Ik vind wel dat je behoorlijk respectloos over je opa praat. Hij zorgt nu ook voor je paarden, dus of je er nu wel of niet bent, hij moet niet zeuren? Dat bepaal jij toch niet? Het is al heel wat dat ie überhaupt voor je paarden zorgt.
Op wat je zegt over golddiggers en uitkeringstrekkers (ook al zo lekker respectloos) ga ik maar niet in.