gekvanfleur schreef:Verootjoo schreef:
Ik verbaas me juist dat er zoveel mensen het wel nodig vinden om geld in een bodemloze put te gooien
Ik voelde ook wel een soort van schuldgevoel aangepraat worden als je je geld liever voor nuttiger zaken bewaart.
Maar is bijv. kankeronderzoek een bodemloze put? Heb je uberhaupt een idee van wat er de afgelopen tien jaar geinvesteerd is en wat de resultaten zijn?
En om de dooddoener schuldgevoel maar voor te zijn: nee, ik heb geen aandelen.![]()
Maar ik lees hier post na post allemaal aannames als: alles gaat naar de directeur, er is nog niets goeds uit voort gekomen, enz. Enz.
En het stoort me dat mensen dit soort ideeen (want het zijn geen feiten, van de bekende stichtingen staan zowel jaarverslagen, onderzoeken die gedraaid zijn en bedragen die nu in welke onderzoeken geinvesteerd zijn gewoon online) uitdragen als waarheid, waardoor er mogelijk weer een nieuwe kudde komt die ergens iets leest over geld dat naar een directeur gaat en dezelfde ideen als feiten gaat verkondingen.
Het gaat me er niet om dat je niet geeft, want daar is een ieder vrij in Maar het valt me op dat zoveel mensen redenen aandragen die gewoon kul zijn en zo makkelijk te achterhalen als zijnde niet waar.
Maar goed. Ik wil niemand tegen het zere been schoppen. Enkel even voor de eventuele meelezer duidelijk maken dat het verhaal (zoals altijd gelukkig) niet zo eenzijdig ligt.
Juist het kankerfonds vind ik idd nog wel de grootste bodemloze put. Als ze nou nog in heel Europa gezamenlijk onderzoek zouden doen en niet hier steeds opnieuw het wiel uit gaan vinden.... Met ons donorgeld, waarvan er helaas mi te weinig echt in nuttig onderzoek zit.
Die gast van het KWF die er met 3ton vandoor ging, enkele jaren geleden woonde bij mij om de hoek. Sindsdien vind ik dat nog een veel minder betrouwbaar fonds.