Vuurwerk, het is aan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij als er veel vuurwerk wordt afgestoken?

Ik doe direct aangifte van iedere knal
12 (1%)
Pas als het echt te gek gaat, bel ik de politie
227 (30%)
Ik spreek de afstekers zelf aan
48 (6%)
Het maakt me echt niks uit, ze mogen lekker afsteken wat ze willen
156 (21%)
Ik heb er geen last van
219 (29%)
Ik durf er niks mee te doen
79 (10%)

Totaal aantal stemmen: 741

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:03

Isapaardje schreef:
Waarom moet het al 3 dagen van te voren

2 maanden bedoel je denk ik en nadien ook nog minimaal 3 weken. -O-

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:05

Ik heb optie 2 aangeklikt. Omdat als mijn dieren lastig gevallen zouden worden ik wel
echt de politie zou bellen. Verder maakt het mij niet uit als er eerder wordt afgestoken.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:07

Hier zijn ze al de hele dag tekeer aan het gaan, schrik me soms echt kapot door die harde klappen :')

Anoniem

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:14

Ze zijn hier wel pas 'braaf' een paar dagen van te voren begonnen en het zijn soms echt bizarre klappen maar heb er niet echt last van ofzo...

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:27

Jammer dat het niet vreselijk gaat regenen. Het is dit jaar echt erger dan vorig jaar. Op het nieuws zeiden ze ook al dat er dit jaar veel meer vuurwerk was verkocht dan vorig jaar. ik hou mijn hart vast voor 24.00.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:40

damian23 schreef:
Jammer dat het niet vreselijk gaat regenen. Het is dit jaar echt erger dan vorig jaar. Op het nieuws zeiden ze ook al dat er dit jaar veel meer vuurwerk was verkocht dan vorig jaar. ik hou mijn hart vast voor 24.00.

Het is elk haar erger dan het jaar ervoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:41

Ik woon nu al in een oorlogsgebied , word veel afgeknald ook veel illegaal en hard.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:43

Ik vind het echt vreselijk. Ik vind het prachtig om straks naar het siervuurwerk te kijken maar ik vind het zo sneu voor al die dieren. Ik woon in het buitengebied en om 24.00 denkt de natuur dat de wereld vergaat. Van uilen tot ganzen, vliegen hier in blinde paniek over. Eigenlijk is de mens een egoïstisch wezen. De een gaat dood van de honger en de anders schiet het de lucht in voor de "leuk"

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:45

Paarden krijgen hier een licht sedering, min paard slaat zijn hoofd kapot tegen de muur van angst..we wonen in een dorp maar overburen en buren hebben altijd zware illegale harde meuk...zal blij zijn als we alles weer hebben gehad.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:02

Wij zitten zo afgelegen, krijgen heel weinig mee.
Heel af en toe in de verte, maar dat is dan echt van kilometers verderop.

Hier is een algeheel vuurwerkverbod voor de hele gemeente, er mag enkel met een ontheffing van de burgemeester (die ruimschoots van te voren aangevraagd dient te worden, voor bedrijven)
Zou hier een van de buren dus wel even lekker uit de plaat gaan dan bel ik de politie.
http://www.zuidwestlimburg.be/nieuws/mag-vuurwerk

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:19

Ik doe vnl mijn heimat in de Belgische Kempen missen. Daar gebeurt dit gewoon niet.
Vind het wel gek dat ik me er dit jaar meer aan erger hoewel het iets minder een Gazastrook is. Vorig jaar leasde ik mijn paardje nog, deze oudjaar is ze van mij :p (hoewel 'k weet dat ze er weinig last van heeft), mijn moederhart heeft het moeilijk :p Wel grappig dat één van mijn schildpadden naar het vuurwerk aan het kijken is :')

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:26

damian23 schreef:
Ik vind het echt vreselijk. Ik vind het prachtig om straks naar het siervuurwerk te kijken maar ik vind het zo sneu voor al die dieren. Ik woon in het buitengebied en om 24.00 denkt de natuur dat de wereld vergaat. Van uilen tot ganzen, vliegen hier in blinde paniek over. Eigenlijk is de mens een egoïstisch wezen. De een gaat dood van de honger en de anders schiet het de lucht in voor de "leuk"

Ik denk er exact hetzelfde over. Al die arme dieren bluh.
Wat mij betreft volledig verbod op particuliete verkoop en alleen maar georganiseerde shows..

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:45

Wij wonen ook in een oorlogsgebied sinds gistermiddag, weinig siervuurwerk, maar alleen maar bommen. Al een keer melding gemaakt, maar het lijkt weinig indruk te maken. Normaal kan het me niet zoveel schelen, kat blijft binnen en verstopt zich wel onder de trap, maar is niet echt in paniek. Ik zit nu alleen met een baby met flinke griep die vooral moet slapen _-:(

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:50

Hier is t ook afschuwelijk al de hele dag, en ik denk ook zeker een hoop illegale zooi wat al afgestoken word.
Klappen waarbij de ramen trillen.

Ik vind het echt niet leuk oud en nieuw, ze zouden van mij vuurwerk mogen verbieden ...

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 22:02

Ik spreek ze eerst aan, mijn roept dan al:" Ga je weer op patrouille ?"
Vorig jaar waren er jongetjes op 2/3 jan nog aan het afsteken, ik heb ze uitlegd dat mijn paarden de afgelopen week 50/75 kg waren afgevallen van de stress.... ( ze aten al vijf dagen niet to slecht ), hierop reageerde ze heel goed. Boden direct hun excuus aan... want dit was niet hun bedoeling.
Andere jongetjes moest ik echt bedreigen met : hoor ik hierna nog weer vuurwerk, dan bel ik de politie.... dat doe ik dan ook.

Ik vind het werkelijkwaar afschuwelijk, het zijn niet alleen onze paarden, maar wat dacht je van de vogels, katten en honden? Dan nog maar niet gesproken over de belasting van het milieu.

Ik moet zeggen dat men zich hier redelijk goed aan de afsteektijden houdt, maar je moet mijn meisjes eens zien... zo gestresst... zo aandoenlijk... terwijl ze normaal gesproken zo koel zijn. Tot bovenmaat van ramp waren ze hier gisteren bij de buren wild aan het schieten..... kssttt die heb ik ook weggejaagd met een vriendelijk verzoek uit de straal van 100 meter van mijn erf weg te blijven... ook zij luisterde gelukkig.

Ik wens iedereen sterkte, nog maar een paar uurtjes.... ( tja heb echt ff niets anders te doen, loop af en aan naar de stal om te zien hoe het gaat)

En dan .... een gelukkig nieuwjaar allemaal!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:34

Iedereen gelukkig 2017 ! Hier is ondertussen een oorlog uitgebroken... precies boven onze stal....pfff is het al dinsdag....

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:37

Hier is het grootste leed geleden, het is me allemaal mee gevallen!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:40

Het was prachtig hier, echt voor zover je kon zien siervuurwerk maar rond deze tijd komen de rotjongens de straat op om de prullenbakken nog even op te blazen en eerder vanavond een reclamebord aan de straat voor ons huis.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:44

Ik hou zelf helemaal niet van vuurwerk, maar mijn vrienden hebben echt voor een paar duizend euro aan vuurwerk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:48

Hier is amper wat van het vuurwerk te zien. Wat een mist!
En de meeste knallen hebben niets met vuurwerk te maken := Het lijkt wel oorlog!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:29

Hier ging alles normaal. Alleen de katten waren even over de zeik om twaalf uur. Die had ik in het bijhok zitten. Toen het weer rustiger werd mochten ze weer los.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:33

Hier is het nog niet voorbij helaas... staan een paar mannen iedere 10 seconden iets af te steken, pal onder mijn raam. Oordopjes helpen veel, maar daar kunnen ze niet tegenop :\

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:34

Ik geef er niks om. Paard ook niet echt lijkt ff en loopt vrolijk verder te eten.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:45

Ik liep rond kwart over 12 naar de stallen, zie rook daar vanaf komen. Bleek dat de buren vuurwerk af aan het steken waren, knal en sier.
Konden ze nu gewoon niet even een dagje langer op vakantie blijven.....
Jaarling hier was wat gefrustreerd, bejaarde stond wel wat bang buiten (paddock aan stal) te kijken en het veulen deed maar wat, wel rustig...
Ik daarintegen stond op stal te gillen van angst :=

Gelukkig nu helemaal stil hier, waarschijnlijk morgen nog wat geknal maar dat zal ook wel meevallen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:46

Ik heb ze net weer buiten gezet, een paar vreugdebokjes... en alles is weer gewoon