Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Tink89 schreef:Klopt, maar dat was een bedrag dat dus voor kleding, schoenen en al dit soort extra's tegelijk was en dat was echt minimaal. En dat was prima. Ik bedoel meer dat je al die luxeproducten van je kinderen niet klakkeloos hoeft af te rekenen zonder dat ergens anders weer te compenseren. Ik heb erbij gewerkt voor al die luxe en dat was prima. En anders kocht ik veel haarproducten en werkte ik voor een nieuwe winterjas. Ik vind het best bizar hoeveel sommige ouders hier klakkeloos voor hun pubers betalen, alleen omdat ze anders voor schut lopen. Daar kun je juist gebruik van maken om ze bewust te maken van de waarde van geld.
Kind nummer 2 zal vooral vanwege de opvang de eerste jaren duur zijn, komen we ook wel door. benangelique schreef:Ik lees al een aantal keer terug dat ' je enorm veel van anderen krijgt'
Daar zou ik niet vanuit gaan en zeker geen rekening mee houden. Wij kregen alleen de kinderstoel en kinderwagen en hebben de rest altijd zelf moeten kopen

en dat heeft weinig te maken met anderen voor je kind laten zorgen 
hoef het hele eerste jaar in principe geen kleertjes te kopen. Doe ik wel, want ik vind eigen keuze ook heel leuk
maar kind heeft dan ook wel kleding voor twee weken. Hoef je niet zo vaak te wassen.
Cerilene_ schreef:Pfoeh nadia, en ik heb soms al moeite met 2 kleine kindjes overal op tijd te zijn. Laat staan 7, en straks 8. Ik zou wel eens willen zien hoe je dat voor elkaar boxt, kan ik nog wat van leren, haha.
_Nadia_ schreef:Cerilene_ schreef:Pfoeh nadia, en ik heb soms al moeite met 2 kleine kindjes overal op tijd te zijn. Laat staan 7, en straks 8. Ik zou wel eens willen zien hoe je dat voor elkaar boxt, kan ik nog wat van leren, haha.
Op tijd zijn? Haha,dat lukt over het algemeen niet met 7 kinderen. Als een kind ergens echt op tijd moet zijn (school, dokter, therapeut) dan splitsen we, mijn man blijft thuis met de kinderen die thuis kunnen blijven, en ik neem de rest mee. Dan lukt het nog wel. Maar met zn 7en tegelijk? nee, dat wordt m niet. Dr is dr altijd wel eentje die op het laatste moment verschoond moet worden, een complete meltdown krijgt, valt en niet meer verder wil lopen etc etc. En dan ben je 3 minuten onderweg en dan is het: MUUUUUUUUUUMMYYYYYYY I need to pee.. En dan kun je of terug naar huis of ergens een winkel/cafe in.