elenaMM77 schreef:jep en een krantenwijkje met name de gratis buurtkrantjes verdienen ook zo goed..
en inderdaad een 13 of 14 jarige kan ook al in een restaurant of webwinkel werken.
de dagbladen verdienen nog wel redelijk, zeker als je een mooie wijk hebt, maar de huis aan huisblaadjes verdienen vrijwel niets, daarnaast is het ook nog enorm van je omgeving afhankelijk of er echt wat te verdienen valt met klusjes (moet je geen kind van minima zijn), of oppassen (ook niet in ieder gebied voor iedere leeftijd weggelegd). dat salaris moet je wel even tussen aanhalingstekens zetten bij die leeftijd, ik durf te wedden dat je er zelf niet eens je schoenen voor gaat aantrekken.
En dan kun je zeggen, ja maar de leeftijd.. Ze krijgen ook geen korting in de winkel omdat ze minder verdienen en ze sparen voor iets.
voor jou is 50ct niets waarschijnlijk, voor hun is 100x 50ct een vermogen opgeteld bij wat ze bijeen hebben geschraapt gedurende het jaar misschien net dat stukje wat ze misten om voor de kerst te kopen waar ze het hele jaar voor gespaard hebben..
heb zelf zo'n krantje gelopen in het verre grijze verleden, omgerekend naar euro en huidige tijd kreeg ik ongeveer 2.5 euro voor 1.5 uur huis aan huis, weer of geen weer 1x in de week.. helaas was het semi buitengebied, maar wel 120 kranten (en had er flink de sokken in met bezorgen) en dan moesten er vaak ook nog 1 of 2 flyers of folders ingevouwen worden, was het 20 ct extra die week dikke buit.
ik was superblij met mijn kerstkaartjes en als de helft 50 ct zou geven, maakte dat alles goed kwa belabberde loon en uren die ik er mee zoet was. was daar echt ontzettend blij mee.. Dagbladen verdienden met nog niet eens de helft van het aantal huizen minstens 4x zoveel (per bezorgde krant) en kregen 5x zoveel met de kerstkaarten, maar ja die wijken zijn bijna altijd bezet.
Dat hoor je mij volgens mij ook nergens zeggen. Op zo'n leeftijd moet je het ook geen salaris noemen vind ik, want je krijgt geloof ik 50 euro?? op maandbasis. Dat kreeg ik volgens mij. Als het goed is betalen je ouders op die leeftijd nog wel het grootste gedeelte.
Van mijn salaris nu heb ik ook wel ietwat meer kosten dan een 13/14 jarige