Hoeveel dagen zelfde kleding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:50

Ik had er ooit een handje van om me 3/4 keer per dag om te kleden. Dan ging ik naar school. Kleedde ik me daarna om, even chillen. daarna naar stal. (dus weer paardenkleren aan) daarna douchen en mn avond kleding aan. vervolgens naar bed.
Maar daar kreeg ik toch wel een klagende moeder op als reactie:P

Nu heb ik gewoon mijn shirts 1 dag aan maximaal. Vestjes ofzo kunnen best 2 dagen en als ik ze lekker laat luchten kan 3 ook nog wel. Truien hetzelfde. Maar ik trek eigenlijk nooit twee dagen achter elkaar dezelfde kleding aan:P
Ondergoed en sokken elke dag nieuw.
Een spijkerbroek houd ik rustig een week aan. Ik heb heel vaak lekker mn trainingsbroek aan of iets warms.. dus ik heb mn spijkerbroek niet 7 dagen per week aan:)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:52

Mizora schreef:
Ondergoed, sokken en t-shirt elke dag schoon.
Beha, broek, vesten 2x per week.

Handdoeken vroeger ook 2x per week maar tegenwoordig dagelijks omdat ze niet altijd droog zijn de volgende avond en dan hebben alle bacterieën zich flink kunnen vermenigvuldigen, ook is een net niet droge handdoek echt niet fijn om je mee af te drogen.

Oh ja, over keukenhanddoeken gesproken, ik moet er wel bij zeggen dat wij een vaatwasser hebben en dus niet zoveel af te drogen hebben. In de tijd dat ik dat niet had gingen mijn keukenhanddoekken vaak ook niet lang mee, omdat ze gewoon helemaal doorweekt waren.

Yunaa

Re: Hoeveel dagen zelfde kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:43

Alles gaat elke dag schoon aan en elke ochtend douche ik trouw.

Als ik een colbertje of vestje draag, wil ik deze nog weleens luchten in plaats van dat ik 'm meteen was.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:23

Ik draag op mijn werk elke dag een nieuw pakje.
Zelf woon ik op 10 min van mijn werk, zodra ik thuis kom wissel ik van kleren (huispak of sportkleren), om de 2 à 3 dagen wissel ik van tenue maar ik draag ze op 3 dagen misschien een 5tal uur :+
Handdoeken gebruik ik 2 keer, sokken en ondergoed dagelijks verversen.

Hoe doen jullie dat met je paardrijkleding? Soms hangt er na een half uur al modder op :+ Maar ik vraag me vaak of het het teveel wassen niet slecht is voor het kunstleren zitvlak..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:40

Farjen schreef:
Ik draag op mijn werk elke dag een nieuw pakje.
Zelf woon ik op 10 min van mijn werk, zodra ik thuis kom wissel ik van kleren (huispak of sportkleren), om de 2 à 3 dagen wissel ik van tenue maar ik draag ze op 3 dagen misschien een 5tal uur :+
Handdoeken gebruik ik 2 keer, sokken en ondergoed dagelijks verversen.

Hoe doen jullie dat met je paardrijkleding? Soms hangt er na een half uur al modder op :+ Maar ik vraag me vaak of het het teveel wassen niet slecht is voor het kunstleren zitvlak..

Zelfde als met spijkerbroeken. Als er veel modder op zit gaat hij in de was. Enkele modder spatten maakt me weinig uit en draag ik gerust daarna nog 2 keer. Anders slijten de broeken helemaal snel.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:07

Ondergoed en sokken maximaal 1 dag. De rest zolang ze de ruik/vlek test door komen. Voor shirts meestal 1 dag.
Goede kleding was ik het liefst zo min mogelijk, dus hang ik vaak uit.

Beddegoed gaat 1 tot 2 weken mee.
Handdoeken 4-5x.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:19

Ik wissel wanneer nodig. Nu zweet ik snel en veel dus kan soms voorkomen dat ik me meerdere keren per dag onderkleding moet wisselen omdat het drijfnat is van het zweten. T shirt 1 of 2 dagen max langer red ik het niet. Is het geen zweet dan zitten er wel vlekken in. Idem broeken. Bh wisselt of soms meerdere per dag of een dag of 2 a 3 maximaal. Sokken als ze vies zijn, ruiken of als ik weer eens in water ben gaan staan.

Douche handdoek gebruik ik een keer. Die naast de wasbak als hij te nat is, dat is meestal na een dag of 3, keuken handdoekje om de dag verversen. Bed meestal iedere week, tenzij ik vergeet dan langer of veel heb gezweet dan korter

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:28

Wat een leuk onderwerp
Ondergoed en sokken elke dag. Ik slaap naakt dus snachts niets. Shirts twee dagen, trui ook soms doe ik hem dan nog een keer aan met het trainen. Beddengoed iedere week, handdoeken meestal na 2/3 keer. BH... uhhh... dat hou ik niet bij. De enne keer twee dagen de andere keer langer. Als ze nog fris ruiken vind ik het prima.

Vaatdoekjes doe ik al een tijdje niet meer aan. Koop die gele en gooi ze na gebruik weg. Mijn jas was ik trouwens ook best vaak, er zijn mensen die dat dus blijkbaar nooit doen....

Dekjes van mijn paard was ik ook na 4/5 keer rijden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 07:22

Jeetje dus jij gebruikt elke dag zo'n geel doekje? Wat een verspilling. Waarom was je geen vaatdoekjes?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:37

Dekjes van mijn paard gaan rustig 3 maanden mee. In de zomer spoel ik ze op stal wel eens uit met koud water, maar elke week wassen is echt onzin. Als ze vol zweet zitten gaan ze de was in, en uiteraard laat ik ze NOOIT onder een zadel liggen, altijd over een zadelhoes om te luchten en te drogen. Vol haren betekent dat ze gewoon gebruikt blijven worden. Haren zijn niet vies voor het dier, alleen vervelend voor mijn wasmachine.

Vaatdoekjes was ik geregeld.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:46

Vaatdoekjes gebruik ik ook niet, ik vind het zo vreselijk onhygiënisch := Vieze vlekken en water op het aanrecht veeg ik weg met keukenpapier en als het schoon is droog ik de boel met de vaatdoek. En voor de vlekken en vettigheid die vast zit gebruik ik een oud afwassponsje die ik na een paar keer weg gooi.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:13

Supervixen schreef:
Jeetje dus jij gebruikt elke dag zo'n geel doekje? Wat een verspilling. Waarom was je geen vaatdoekjes?

Nee nee, alleen als ik grote schoonmaak houd gebruik ik zo'n geel doekje.
Voor de rest heb ik van die handige vochtige doekjes van de Lidl, gebruiken en weggooien.

Germie: Sinds in mijn nieuwe paard heb (die enorm zweet) vind ik het wel zo lekker om hem te voorzien van een fris dekje zo op zijn tijd :j Daarnaast heb ik heeeeeel veel dekjes. Zo kan ik mooi afwisselen. :o :D
Maar... 3 maanden, dat vind ik wel heel erg lang. Ik was sowieso alles van mijn paard geregeld, ook beschermers en dekens.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:15

Mijn dekjes gebruik ik een week of drie. Paard zweet nauwelijks. Rij drie keer per week.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:56

Vaatdoekjes gaan bij mij een week mee. Ik maak er op gewone dagen mijn aanrecht mee schoon en één keer per week gebruik ik ze bij de schoonmaak in huis. Die eindigt altijd met de wc, waar dat doekje ook doorheen gaat. Je snapt wel dat ik het daarna weggooi.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:51

Elke dag schone kleding, ondergoed tweemaal daags. Ook de kinderen. Een broek probeer ik voor mijzelf wel twee keer te dragen, voor zover dat te doen is met 2 kleine kindjes waarvan de ene veel spuugt en de andere lekker smeert.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:21

Ik zweet weinig en mijn kleding stinkt dus gelukkig ook nooit eigenlijk. (Of ik heb gewoon een goede deodorant)
Mijn bh doe ik 2-3 dagen aan, ondergoed en sokken elke dag schoon (eigenlijk twee keer per dag, 's ochtends een schone en 's avonds na het douchen weer een schone boxer). Kleding draag ik meestal 2-3 dagen. Vesten soms wat langer als ik er bijvoorbeeld een tshirt onder heb waardoor er sowieso geen zweet op komt.

Moet wel zeggen dat sinds ik op mezelf woon ik het principe van een volle wasmand en wassen in het algemeen meer ben gaan waarderen :') eerder deed ik elke dag alles schoon aan.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:21

Johanna01 schreef:
Elke dag schone kleding, ondergoed tweemaal daags. Ook de kinderen. Een broek probeer ik voor mijzelf wel twee keer te dragen, voor zover dat te doen is met 2 kleine kindjes waarvan de ene veel spuugt en de andere lekker smeert.

Tweemaal daags? Verwissel je het nog eens op je werk dan? :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:28

Totdat t vies is.. We hebben meer te doen dan hele dagen wassen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:38

savannah030x schreef:
Sheran schreef:
Ik zweet eigenlijk nooit dus dingen blijven heel lang fris. BH wissel ik ook echt niet dagelijks hoor, ik heb maar 2 BH's (duur zat) en ik ga niet elke dag wassen. Is ook niet zo goed oor de meeste kleding. Shirtjes wisselen een beetje, van die dingen met lange mouwen wissel ik meestal om de 2 dagen ongeveer. Hemdjes daar doe ik veel langer mee. Ik kijk gewoon nog of het fris ruikt en of het nog in model zit. Een spijkerbroek kan ik rustig een week aanhebben, laten luchten en dan weer aantrekken.

Dacht dat ik de enige was met 2 bh's thank god haha :')

Ik heb ook van die dure bh's. Die hang ik uit in de badkamer als ik ga douchen. Dan 'stomen' ze. BH's om de 2 dagen wassen is niet eens goed voor ze ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:40

Ik las onlangs ergens dat BH's wassen juist wel goed is. Zweet en vuil schijnen het elastaan aan te tasten. Maar dat je dan dan wel met de hand moet wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:46

Supervixen schreef:

Ik heb laatst een keer een berekening gezien dat als je ze elke keer weggooit en een nieuw pakje van het goedkoopste merk koopt het uiteindelijk goedkoper is dan als je ze elke keer wast (wasmiddel, was draaien etc). Maar pin me daar niet op vast. Ik heb altijd van die microvezel doekjes en die was/hergebruik ik wel gewoon.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:48

Tussen twee haakjes Emma, heb jij je avatar op het meest besproken kledingstuk uit dit topic aangepast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:50

musiqolog schreef:
Tussen twee haakjes [naam], heb jij je avatar op het meest besproken kledingstuk uit dit topic aangepast?

Haha nee, dat is mijn logo. Komt wel erg mooi uit zo!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:07

Het minst gewassen logo :')