'Mannelijke' hobby's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:52

Quebelle schreef:
Ik vind voetbal juist een van de meer toegankelijke 'mannen"sporten voor vrouwen. Oké, alle aandacht gaat uit naar de mannen maar ik vind dat er een sterke vertegenwoordiging is van vrouwen, zeker als je kijkt hoeveel vrouwenteams er de laatste jaren uit de grond gesprongen zijn.

Vind ik ook :j Er waren afgelopen jaar voor het eerst ook meer vrouwen die voetballen dan vrouwen die hockeyen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:54

Vind het niet echt een hobby maar ik vind wielrennen en dan vooral de Giro en de Tour leuk om te volgen. Zijn weinig vrouwen die dat snappen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:07

Quebelle schreef:
Ik vind voetbal juist een van de meer toegankelijke 'mannen"sporten voor vrouwen. Oké, alle aandacht gaat uit naar de mannen maar ik vind dat er een sterke vertegenwoordiging is van vrouwen, zeker als je kijkt hoeveel vrouwenteams er de laatste jaren uit de grond gesprongen zijn.

Wellicht als je gewoon voetbal kijkt als 'toeschouwer'. Maar als je er staat als echt fanatieke supporter dan moet je je voor mijn gevoel als vrouw toch wel eerst 'bewijzen'. Er lopen namelijk ook genoeg dames rond die meegesleurd worden door manlief en die liever mooi staan te zijn of vrouwen die alleen komen om mannen te kijken. Ik werd in het begin ook vaak raar aangekeken als ik een inhoudelijke discussie over het spel aan ging. Gelukkig nu echt one of the guys en volledig geaccepteerd.

karuna
Drukke kabouter

Re: 'Mannelijke' hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:10

Wielrennen volgen heerlijk gewoon. Ik vind oa parijs dakar leuk om te volgen. Zwarte cross voor de cross en alles wat daar met gemotoriseerd spul te maken heeft. Ik houd van autos, oude autos, snelle autos. Motoren idemdito. Ik pruts met technisch lego. Ook nogal mannelijk.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:31

Ik stream video games op twitch en heb echt soms meer uren op een game dan de meeste mannen.

Ook heb ik reptielen en ga ik mijn slangenhobby uitbreiden en ermee fokken wat over het algemeen meer een mannen ding lijkt te zijn dan een vriuwen ding.

Voor beide hobbies zijn er uiteraard ook dames bij maar standaard is het volgens mij meer een mannenwereld voor beide.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:43

capopjekop schreef:
Quebelle schreef:

Wellicht als je gewoon voetbal kijkt als 'toeschouwer'. Maar als je er staat als echt fanatieke supporter dan moet je je voor mijn gevoel als vrouw toch wel eerst 'bewijzen'. Er lopen namelijk ook genoeg dames rond die meegesleurd worden door manlief en die liever mooi staan te zijn of vrouwen die alleen komen om mannen te kijken. Ik werd in het begin ook vaak raar aangekeken als ik een inhoudelijke discussie over het spel aan ging. Gelukkig nu echt one of the guys en volledig geaccepteerd.

Vind ik best wel meevallen, maar das natuurlijk mijn ervaring en het feit dat ik uit een voetbal familie kom. Vooral hier in de buurt is het vrouwenvoetbal geen unicum, net zoals krachtbal.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:41

Ik heb het niet over vrouwenvoetbal. Dat is idd steeds gewoner aan het worden. Al blijf je altijd houden dat sommige mannen het niks vinden voor vrouwen. Maar goed. Dat is hun probleem. Als we het zelf maar leuk vinden.

Ik heb het erover als je die hard supporter bent bij een bvo en je echt onderdeel bent van de club. Ze kennen jou en jij hun. Dat is in mijn beleving toch anders dan gewoon supporter zijn die af en toe een wedstrijdje bezoekt. Ik kom ook uit een echt voetbalgezin en ik kan wel stellen dat voetbal m'n lust en m'n leven is. Moet er niet aan denken dat ik niet meer naar vites zou kunnen en ik opeens een leven zou hebben :')

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:27

Ik voel mij heerlijk in een overal tussen de jongens Lekker lassen.. verder ben ik gek op vuurwerk en beetje vuurtjestoken.. begrijp ook meestal jongens grappen beter dan meisjes grappen ...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:15

Vuurtjes stoken is een hobby, net als trekker rijden, met de bosmaaier werken, heg snoeien en allerlei andere klussen rondom huis. En ik ben onze mollenvanger. Verbazingwekkend hoe weinig vrouwen zich daar aan wagen.
Mijn schoonmoeder zat raar te kijken toen ik laatst een diepgaand gesprek had met mijn schoonvader over de techniek van het mollenvangen. Zij wist er niks van, terwijl ze al 40 jaar buitenaf woont. Gewoon nooit in verdiept, zoals veel vrouwen dat niet doen.
Bloembakken, bloemstukjes enzo doe ik dan weer niet aan :n

Ik red mezelf heel aardig als het gaat om allerlei technische klussen (wat simpel timmerwerk, of elektriciteit aanleggen, of schilderwerk e.d. is geen probleem), alleen heeft manlief liever niet dat ik met zagen e.d. werk. En dat is op zich met reden trouwens :D :j Soms ben ik motorisch wat onhandig en dan zijn de gevolgen toch wat minder prettig als je dan net met een cirkelzaag oid bezig bent. Ook heb ik mezelf ooit al eens in een vinger geslagen met een bijl, is geen aanrader :+

Gisteravond heb ik samen met manlief een avondje besteed aan glas zetten met stopverf :') Afgelopen zomer heb ik vooral meegeholpen met fundering graven en stenen sjouwen
Ook vind ik auto's leuk (we keken altijd samen F1 en Top Gear), snap ik gewoon hoe een motor werkt en wil ik eigenlijk ook gewoon alles zelf kunnen. Als manlief een issue fixt met de heggeschaar, dan kijk ik mee omdat ik het de volgende keer zelf wil kunnen :j
Toen manlief laatst een busje WD40 had gejat (in zijn auto gelegd voor zijn mountainbike) heb ik snel een nieuwe gekocht, want anders kan ik de heggeschaar er niet mee smeren als hij er niet is :D

Mijn muzieksmaak is ook niet altijd heel vrouwelijk :n Snoeiharde metal en punk vind ik namelijk erg vermakelijk :j
En zoals eerder in het topic ook al aan bod kwam, kijk ik erg graag science fiction. Star trek, star wars etc.

Maar ik ben geen mannelijk type om te zien. Ik heb lang haar, draag graag jurkjes en motiefjes, etc. Alleen make-up doe ik niet aan.

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:11

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben al mijn hele leven groot auto fan en zit nu in mijn derde jaar van de hbo opleiding Automotive(autotechniek). Heb van augustus tot en met januari stage gelopen bij Broshuis waar ze trailers maken voor speciaal transport en nu doe ik de minor motorsport. Met de minor mag ik komend half jaar met nog 3 andere studenten de meetauto van school 3 dagen gaan testen op Zandvoort.
Verder werk ik op de zaterdagen in een garage als manusje van alles, ben ik groot Dakar en F1 fan, ga ik binnenkort mijn E achter B halen en daarna door voor het groot rijbewijs.
Ook heb ik mijn eigen autootje, een Opeltje Tigra uit 99, waar ik lekker mee hobby en waar ik echt dol op ben. En binnenkort komt er nog een klassieker bij, die ik samen met mijn vader ga aanschaffen om lekker mee te kunnen touren.
De autowereld is nog steeds echt een mannenwereld, maar ik kan me daar prima mee redden en vind dat helemaal niet erg. Ook de jongens bij mij opschool lijken er niet eens meer bij stil te staan dat ik een vrouw ben en hoor er inmiddels helemaal bij. Dat was de eerste weken met de opleiding nog niet helemaal zo en vroegen veel zich af wat ik daar kwam doen en vonden dat ik daar niet hoorde, maar toen ik de eerste paar weken had laten zien wat ik in me had, veranderde dat gelukkig snel.
Ik draag zo af en toe dan wel lekker een rokje of jurkje naar school, maar als ik de kans heb trek ik toch liever gewoon mijn werkbroek aan :x

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:30

Ik zou dat ook zo graag gaan studeren na het mbo! Alleen vrees ik dat het mij veel te veel wis- en natuurkunde is, en daar ben ik toch zo slecht in -O-
Waar studeer jij? :)

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:44

Esmee_98 schreef:
Ik zou dat ook zo graag gaan studeren na het mbo! Alleen vrees ik dat het mij veel te veel wis- en natuurkunde is, en daar ben ik toch zo slecht in -O-
Waar studeer jij? :)

Ik studeer in Eindhoven op de Fontys in Eindhoven. Ik vind de hoeveelheid wiskunde en natuurkunde nog best mee vallen. Is er natuurlijk wel, maar niet meer dan de andere vakken, zoals elektronica, motordynamica, voertuigdynamica, etc. Als je er meer vragen over hebt stel ze gerust! :)