Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:30

geerte schreef:
Ik snap deze quest niet zo goed, je moet zeep verzamelen maar hoe?

Taken doen. :Y)
Bij mij pakt die het wel alleen via de computer, dus misschien dat dat bij meer mensen zo is.

Laurievc

Re: Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:36

Ik ben echt een productief monster geworden hierdoor _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:26

Hier werkt Habitica redelijk goed bij het werk (moet me er nog steeds wel echt toe zetten), maar het werkt echt super bij gezondheidsdingen (minder snoepen) en het huishouden - dat is gedaan voor ik er erg in heb. Erg handig. :j

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:34

Zou dit dan toch de oplossing zijn waardoor het huishouden een beetje gaat lopen? :+
Ik denk dat ik het ook maar ga proberen.. nog genoeg dingen hier die steeds maar blijven liggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:36

Wie weet... :D
Bij mij werken vooral de onvoorspelbare drops met huisdiereieren en drankjes voeding voor huisdieren erg goed. Dat goud is leuk om te krijgen, maar doordat je dat elke keer krijgt is het niet heel bijzonder (tenzij je ergens voor spaart). Maar die andere dingen krijg je er af en toe als verrassing bij en daardoor blijf ik taken afstrepen (en doen natuurlijk 8-) ) omdat ik nóg een ei/huisdier/speciale kleur drankjes wil, enz.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:06

@xyzutu2 ohh maar met geld kan je juist hele leuke outfits kopen straks :*

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:19

Ik krijg alleen maar eieren maar geen potions.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:47

Ja dat duurt soms even Geerte, was bij mij ook zo in het begin maar op den duur krijg je ze af en toe wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:39

Silver_Fox schreef:
@xyzutu2 ohh maar met geld kan je juist hele leuke outfits kopen straks :*

Die heb ik al. :D
Goud is inderdaad ook leuk en daarmee spaar ik ook voor dingen zoals uitrusting, achtergronden en queestes, maar de echte drive om dingen snel af te ronden is bij mij omdat ik dan meteen checken zien of ik iets extra's op het gebied van huisdieren/eieren/eten heb gekregen.
Dat is wat ik ook schreef/bedoelde: goud is leuk om te sparen, maar juist die onverwachte extra's maken het spel onvoorspelbaar en blijkbaar werken juist die bij mij erg motiverend.
Als die extra's er niet zouden zijn en ik alleen maar zou werken om goud te sparen voor dingen dan zou het spel denk ik voor mij al snel vrij voorspelbaar/taai/saai voelen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:41

Als ik het zo net lees... is het ook een goede les in hoe positieve bekrachtiging werkt... we zijn ons zelf allemaal aan het clickertrainen *\o/* :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:43

Precies! :D Daarom vind ik het ook zo boeiend (en heb ik het in mijn omgeving ook aan andere (professionele) clickertrainers aangeraden; je voelt zo namelijk echt hoe het voelt voor het paard. Enwat ik hierboven beschreef, namelijk dat standaardbeloningen beter werken als je af en toe een jackpot toevoegt (in het geval van Habitica een verrassingsei, in paardentraining een lekkerder stukje voer) komt natuurlijk recht uit de clickertrainingsleer. :j

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:54

In het begin was goud sparen het fijnst, omdat je snel goedkope uitrusting kon kopen. Ik zit nu in level 4 en dan wordt dat duurder en moet je langer sparen. Dan zijn onverwachte beloningen tussendoor fijn. Ik zit nu elke keer te hopen op een drakenei.

Eigenlijk stom hoe zo'n suf virtueel spelletje je zo kan beïnvloeden.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:55

@xyzutu2, ja ik snap het, doe het ook voornamelijk voor de eieren en potions :D Maar ieder seizoen hebben ze leuke grappige limited only outfitjes. En geloof me, dan wil je heel graag goud *\o/* ook om queestes te kunnen kopen waar je dan weer speciale pet eieren voor kan krijgen die je niet kan krijgen door taken te doen (en om health potions te kopen als je bijna doodgaat omdat je uitstelt := )

@Evelijn, helemaal gelijk !!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:58

Oke, dus we moeten gaan sparen voor een kerstoutfit?

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:04

Oh en de enchanted armoire! Die was ik vergeten, voor 100 goud krijg je dan een random item of experience, geen eieren (voor je geld, haha).

@LindyH, lol ja. Meestal hebben ze een onder water thema in de zomer en een ijs thema in de winter. En konijnenpakjes voor Pasen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:09

Silver_Fox schreef:
Oh en de enchanted armoire! Die was ik vergeten, voor 100 goud krijg je dan een random item of experience, geen eieren (voor je geld, haha).

@LindyH, lol ja. Meestal hebben ze een onder water thema in de zomer en een ijs thema in de winter. En konijnenpakjes voor Pasen :')

Ik kan ook niet wachten tot de Seizoenswinkel opengaat. Vergeet Sinterklaas of Kerst, ik wil een virtueel kledingstuk. :')
Weet jij trouwens hoe het met die enchanted armoire zit? Ik ben nu level 17 en zie die ook staan, maar moet je dan 100 goud toegangsgeld betalen en dan nog een item daaruit kopen, of krijg je voor die 100 goud dat item al meteen, en kun je items kiezen of is het gewoon een soort grabbelton waaruit je random cadeaus krijgt?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:13

Wat voor nut heeft het eigenlijk om zwaard etc te kopen? Heb 75 goud en kan een paar dingetjes kopen maar zou niet weten waarvoor ze dienen haha

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:29

@xyzutu2, oh tof heb je al een class gekozen? Ja het is een soort grabbelton :j voor 100 goud krijg je iets, maar je weet niet wat en je hoeft niet nog iets extra's te betalen.

@Laurievc, equiment geeft je extra stats points. Als je bijvoorbeeld een zwaard zou kopen met meer perception en die dan draagt heb je meer kans om dingen te vinden voor een queeste, als het een zoek queeste is. Maar je hebt ook meer kans dat je eieren en potions vind als je een taak hebt gedaan. En met bijv. meer strength kan je iets makkelijker een boss verslaan (ligt een beetje aan wat voor class je bent, maar dat is in het aller begin nog niet echt belangrijk).

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:31

Aha, dus het is wel aangewezen om die te kopen. Dan gaan we daar maar eens naar kijken :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:40

Ik vind het tot nu toe wel goed werken. Ik doe (nog) niet echt iets met m'n goud enzo, heb die behoefte ook niet echt. Die beloningen interesseren me niet zo. Vind het vooral prettig om alles overzichtelijk op een rijtje te hebben en te kunnen afvinken.
Wel m'n eerste ei gekregen gisteren.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:54

@Fenrir Ja dat afvinken alleen al is rewarding :D maar als het spel je verder echt voor geen zak intereseert, zou je ook nog kunnen kijken of trello.com wat voor je is, hoewel dat wel weer iets meer project-based is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:18

Silver_Fox schreef:
@xyzutu2, oh tof heb je al een class gekozen? Ja het is een soort grabbelton :j voor 100 goud krijg je iets, maar je weet niet wat en je hoeft niet nog iets extra's te betalen.

Yup, ik ben warrior gebleven. :Y) De Rogue en Mage trokken me ook wel, alleen wil ik niet te snel door het spel heen gaan en volgens mij ga je zowel bij de Rogue als de Mage veel sneller door de klasses heen omdat je dan extra experience points krijgt. Over de Rogue las ik ook steeds dat die eigenlijk te sterk is voor queestes/het spel. Hoewel die extra drops natuurlijk wel errug aantrekkelijk waren.

Ik ben een vrij simpele warrior (kracht = 50), maar zelfs ik merk al dat ik eigenlijk te sterk ben voor de meeste queestes. Zowel mijn zusje (Mage) als ik doen elk makkelijk 50 damage/dag aan een boss en dan hebben we nog elk een hele berg mana over om extra schade toe te brengen, dus we zouden samen in 1 dag een queeste met een boss van 200 kunnen beginnen & afronden. Ik wil toch wel iets langer van een queeste kunnen 'genieten' - alleen al omdat ze met 4 diamanten best duur zijn - dus ik doe ze nu zonder extra mana-krachten te gebruiken.
Hoe doe jij dat?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:59

He dames! Ik doe ook al een tijdje aan Habitica. :) Het lijkt me leuk om mee te doen aan de Boktgroep, als ik mijn huidige quest heb afgemaakt stuur ik berichtje met mijn uuid!

Lijkt het jullie ook leuk om een Boktguild te maken? Dan kunnen we ook challenges maken waar we met elkaar aan mee kunnen doen. Ik ben zelf subscriber dus ik kan edelstenen als prijs verstrekken. Als jullie het leuk vinden kan ik wel de guild aanmaken. :) Wordt alleen wel pas morgen of zondag want ik ben nu op vakantie.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:03

Jaaaa!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:07

Leuk idee! Ik kan namelijk niet in de Bokt groep omdat ik al in een zusjesgroep zit, maar gelukkig kun je wel van meerdere gildes lid worden.