geen kinderen, maar wat dan als je oud bent?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:45

bruintje123 schreef:
Leg het eens uit dan.

Zelfmoord zal nooit strafbaar gesteld worden. Gaat ook zo moeilijk aan een dode.
Is dat wat je bedoeld?

Maar daar had o.a. Dammie het niet over. Waar ik weer op reageerde.
Dat ging over hulp bij zelfdoding.

Vroeger was zelfmoord wel strafbaar in Nederland.
Dat was niet echt handig, want suïcidale mensen kregen gevangenisstraf ipv psychische hulp als hun poging mislukte.
En daar knappen ze niet van op.
Maar dit wordt een beetje off topic.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:32

Kinderen hebben geeft ook geen enkele garantie dat die kinderen je verzorgen tegen de tijd dat je oud en gebrekkig bent

Als ik kijk naar de hoeveelheid ouderen die ondanks een aantal kinderen , vereenzamen in hun zelfstandige woning of in een verzorgings of verpleeghuis
Dan hoef je ze om die reden niet te gaan kweken.

De enige reden om aan kinderen te beginnen is omdat je dat heel graag wil en je denkt dat je ze leuk groot kunt krijgen
Al het andere is gewoon een vraagteken

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:33

Onze vrienden hebben 4 kinderen, waarvan er 3 in Amerika wonen en 1 in Nederland. Met dit in Nederland is het contact minimaal te noemen en die 3 uit Amerika komen ook niet iedere week langs voor de koffie.
Mijn tante is ongetrouwd en geen kinderen maar is gezegend met een heel gezellig en vrolijk humeur. Het is gewoon een heerlijk mens om mee om te gaan en zij heeft een aantal nichten, waarvan ik er eentje ben, die erg voor haar zorgen nu dat nodig is.
Dus eigen kinderen hebben is geen garantie op "verzorgt zijn voor later". Zorg gewoon voor een groot netwerk van vrienden en kennissen en maar afwachten hoeveel hulp je nodig hebt en wat er dan nog aan hulp gegeven kan worden aan "de oudjes".

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:40

Hier ook bewust kinderloos. Als ik al het geluk heb om oud te mogen worden, moet ik vast en zeker wel werken tot mijn dood tegen die tijd :+
Kinderen is geen garantie dat je zorg hebt als je oud wordt. Mijn buurvrouw heeft 8 kinderen, waarvan er al 5 overleden zijn en nu recentelijk nog één van haar zonen terminaal is. Echt zo onwerkelijk dit ;(

Indestal

Re: geen kinderen, maar wat dan als je oud bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:13

Ik ben blij dat ik in deze wereld geen kinderen heb gezet...als men eerst de problemen eens ging oplossen en dan pas weer de werelbevolking ging vergroten, die al uit zijn voegen springt.

Lekkere samenleving momenteel en fijne zorgeloze toekomst hier in Europa. Mensen kunnen niet eens zonder subsidies kinderen groot brengen en blijven het toch doen..ondertussen zijn er miljarden wezen hier op aarde waar niemand naar omkijkt.