Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ayasha schreef:Superpony: ik kan alleen maar denken 'wat een hypocriete boel...'
er wonen hier ook niet veel moslims die gediscrimineerd kunnen worden.
Ayasha schreef:Superpony: lees mijn berichten in dit topic eens terug en laat me dan weten of je je reactie naar mij graag wil aanpassen.....
Mavelle schreef:Maar daar verwar je imo twee dingen. Die negatieve ervaring met je vriend komt niet vanuit het geloof. Vanuit het geloof wordt je namelijk gevraagd respectvol naar iedereen te zijn. Maar we zijn allemaal mensen, die allemaal wel eens fout zitten, ook christenen. Fouten maken is menselijk. Dat je christelijk bent betekend niet dat je nooit meer wat verkeerd doet. Niet om
zijn reactie goed te praten, maar je linkt het nu aan zijn geloof, terwijl dat helemaal niet is waar zijn reactie vandaan komt.
Negatieve ervaringen met mensen heb je overal, dat is niet geloofsafhankelijk. Hoewel het gelovigen zwaarder aangerekend lijkt te worden?
anjali schreef:Ik vind dat er ook heel veel praktische verschillen zijn tussen gelovigen en ongelovigen.Ik ben heel conservatief Rooms-Katholiek en dan zijn sex buiten het huwelijk en ongehuwd samenwonen verboden.Terwijl deze zaken momenteel wel gemeengoed zijn in de rest van de samenleving.Althans hier in Nederland,sinds de uitvinding van de anticonceptiepil. Die ook verboden is voor conservatieve Katholieken.Ook abortus en euthanasie,allemaal strikt verboden! Dus als je je aan de regels van je geloof wilt houden dan gaat dat bijna niet als je een niet-gelovige of anders-gelovige partner hebt.
Het is waar, dat het lastiger wordt zonder pil, maar in de middeleeuwen waren er al manieren om (stiekeme) abortus te plegen. De vroedvrouwen in die tijd hadden niet alleen de taak om baby's geboren te laten worden, maar hielpen in sommige gevallen ook om de zwangerschap af te breken.
Ik voel me als ongelovige ook totaal niet buitengesloten oid en men doet ook geen enkele poging om mij te brainwashen.
superpony schreef:Ayasha schreef:Superpony: lees mijn berichten in dit topic eens terug en laat me dan weten of je je reactie naar mij graag wil aanpassen.....
Het was me onduidelijk. Als ik het moet lezen als dat het een hypocriete boel is, die ik beschrijf, neem ik naar jou mijn woorden terug.
Was ook alleen een vraag en als je het naar mij bedoelde een reactie daarop.
Excuses, dan is het een misverstand en begrijpen we elkaar.
En als het voor hun oogst is, dan werken ze ook.... Dus zoveel vertrouwen is er dan ook weer niet in god....
Zou niks voor mij zijn om daar te wonen. 
Maar we gaan niet de hele dag niksen omdat zij rust willen houden...
Je moet mij niet willen bekeren of afkeuren dat ik op zondag ook leuke dingen wil gaan doen inderdaad, want dan respecteer je mijn mening dus ook niet. Andersom ga ik ook niet proberen om iemand te veranderen die graag naar de kerk wil, zondagsrust wil houden en wil bidden voor het eten en hieraan steun ondervind.