Nachtmerries, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:44

snuffie123 schreef:
Meestal kijk ik gewoon tv naar wat ik leuk vind. Enge tv probeer ik wel te vermijden, maar als ik het toch kijk, dan kijk ik daarna altijd nog iets grappigs zodat ik het een beetje vergeet. Vroeger las ik dan altijd nog een Donald duckje.

De laatste paar weken luister ik soms nog Asmr, daar wordt ik zo lekker rustig van. Echt een aanrader.

Wat is Asmr? Is misschie ook goed voor mij om rustig te worden XD

HouVanUtopia

Re: Nachtmerries, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:05

Yup! Ik gil minstens 1x per maand het huis wakker.

Vannacht nog er stonden mannen boven me bed ben ik onder me dekens gekropen gaan gillen vriend heeft me rustig gemaakt en ik maar roepen help allemaal mannen in het huis allemaal boven me ..

Daarna waren er muizen die ik ging weg trappen

Erg vervelend:(

Elke maand droom ik week lang erg wild

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:00

@ houvanutopia: heb jij geen last van volle maan ? Omdat je het "maar" 1x per maand hebt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:02

Het maakt niet uit wat ik doe voor het slapen gaan, laatst heb ik voor het slapen gaan ruime tijd tegen mijn vriend aan gelegen en gekletst met hem. Rustiger kan je mij niet krijgen hoor... :n
Maar ook al kijk ik wat enorm engs op TV, ik blijf onrustig slapen.

Gisternacht droomde ik dat mijn oma euthanasie ging plegen door middel van vergif in haar soep. Mijn zusje die at dat toen op. ;(
Mijn oma is al ruim een jaar overleden en mijn zusje is heel belangrijk voor mij. :\

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:10

Arashah schreef:
snuffie123 schreef:
Meestal kijk ik gewoon tv naar wat ik leuk vind. Enge tv probeer ik wel te vermijden, maar als ik het toch kijk, dan kijk ik daarna altijd nog iets grappigs zodat ik het een beetje vergeet. Vroeger las ik dan altijd nog een Donald duckje.

De laatste paar weken luister ik soms nog Asmr, daar wordt ik zo lekker rustig van. Echt een aanrader.

Wat is Asmr? Is misschie ook goed voor mij om rustig te worden XD

Type maar in op YouTube: ASMR. Het is misschien een beetje raar, maar ik krijg er echt zo'n soort tinteling van in m'n hoofd.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:24

tarek schreef:
@ houvanutopia: heb jij geen last van volle maan ? Omdat je het "maar" 1x per maand hebt

Noowp heb dat idd eerst ook gedacht maar ga steeds meer dromen maar niet elke nacht eng zeg maar dat is ongeveer 1x per maand

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 22:34

Ik had weer zo een fijne lugubere nachtmerrie :+ ik zat middenin de films van Hannibal ;(

Ik blijf elke nacht eng of gek dromen :roll: ik lrobeer een beetje van alles uit, maar tot nu toe nog niet de oplossing gevonden. Ik denk dat het veel gaat schelen als ik me vriendin weer hier heb :D

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:13

Hannibal is zo gaaf!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:23

Oehh en dat soort series en films kijk ik dus om die reden ook niet.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:47

Ik droomde vandaag dat ik een nachtmerrie had. Een droom in een droom, zeg maar.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 21:33

Ik kijk uberhaubt weinig films. Denk dat het ook al 2/3 maand geleden is dat ik die heb gezien. Krijg ik er nu pas een nachtmerrie van :Y)

Maar ik denk dat het meer om mijn vriendin ging. Die zie ik elke nacht. Nachtmerrie of droom maakt niet uit :+

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 03:27

Ik meld me ook, ik heb echt even afleiding nodig op dit moment...

Ik heb al jarenlang nachtmerries, soms weken achter elkaar soms weken niets meer.

Zojuist werd ik wakker van de ergste nachtmerrie die ik denk ik ooit heb gehad, ik durf, as we speak, me gewoon bijna niet te bewegen omdat ik nog steeds zo bang ben.
Deze leek zo echt.. ik werd huilend wakker.
Ik ben nu ook echt aan 't ratelen, sorry, ik heb afleiding nodig en dit was het enige wat ik kon bedenken :')

Ik woon sindskort op mezelf, en ik had gedroomd dat er een geest in m'n huis hing..
ik hoorde eerst een paar keer geklop, maar daar zocht ik niets achter.
Later toen ik op een ochtend naar beneden kwam, stond er op m'n muur geschreven met potlood 'lis'.
Raar dacht ik, vast met verhuizen gebeurd. Zo nu en dan waren er wat meubels verschoven, maar zodanig dat ik dacht, huh heb ik dat zo achter gelaten? Niets dramatisch.
Totdat er een keer in het stof op m'n tafel dezelfde naam (ik wil het gewoon niet meer typen omdat ik de kriebels er van krijg) stond geschreven.
Toen was ik wel even bang. Wilde m'n buurvrouw vragen of er ooit iemand met die naam had gewoond hier maar ze was er niet en in de loop van de dag vergeten.

De dag erna stond dezelfde naam in m'n bank geschreven (zo'n suède stof waar je dingetjes op kunt tekenen met je vinger). Ik veegde uit angst de naam snel weg. En toen zag ik dat daaronder een tekst stond.
Ik weet niet meer wat er stond.
Ook lag er een stapel magazines waarin het eerste boekje dezelfde tekst gekrabbeld stond.

Ik de boekjes meenemen naar m'n moeder haar werk, wilde het aan d'r laten zien. Toen ik op het werk het boekje open deed vervaagde de tekst maar niet helemaal.
Vanaf toen ging het van 0 naar 10.
Elke keer als ik de stapel boekjes wilde meenemen, verloor ik het boekje waar het in stond. Echt elke keer en soms wel 3x.
M'n telefoon begon raar te doen en op van alles te springen, rare artikels enzo.

M'n moeder had geen tijd dus ging ik naar m'n buurvrouw. Alleen moesten m'n katten ook nog eten (het was inmiddels avond).
Ik in totale angst naar binnen, alles was overhoop gehaald. Technologie (tv, telefoon enz.) Leefde hun eigen leven. Huis was echt een zooitje.

Inmiddels mij m'n buurvrouw aangekomen en die kende de vrouw dus, toen ze me t verhaal wilde vertellen stroopte ik m'n mouwen op. Toen zag ik 3 hele blauwe plekken op m'n arm in vorm van vingers.

Buurvrouw vertelde t verhaal dat de vrouw ooit in m'n huis heeft gewoond en gek was in d'r hoofd en dat ze veel gepest werd. Liet wat filmpjes zien.
Ondertussen gebeurde er ook rare dingen bij haar thuis.

Na wat gepraat enzo te hebben, ik zat bij een raam, keek ik om en die vrouw stond daar.
ik schrok zo hard en gaf zo'n harde klap tegen het raam dat ik eindelijk wakker werd (echt wakker).

Pijn in m'n vingers en verstijfd van de angst.

Deze nachtmerrie was zo realistisch, en daarom echt heel erg denk ik..

Sorry voor de uit het niets zo'n lange post, ik moet echt even bezig zijn want ik was en ben nog steeds trouwens, zo bang...

Er gebeurde nog veel meer in die nachtmerrie maar dan wordt de post helemaal lang :')
En ik heb serieus nog maar een uurtje geslapen..
Wordt een lange nacht dit...

Nogmaals, echt excuses voor de lange post, ik twijfelde even of ik t wel moet plaatsen en wilde t bijna helemaal wissen.
Maar goed, het staat er nu toch :+

Ik ga wat afleiding zoeken op de rest van bokt en spelletjes spelen op m'n telefoon..
ik durf m'n ogen niet meer dicht te doen :D

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 06:48

Gatsie wat esn nare droom!! Ik ben ook altijd compleet paranoïde van dat soort geestendromen dus ik snap je hier goed!

Geen sorry hoor, als je het even kwijt moet oid gewoon doen :j

Ik heb nog geen nachtmerie gehad vannacht:) maar lig ergens anders door wakker, dus niet lang geslapen, hoop zo nog even in slaap te vallen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 08:45

Ik heb vannacht m'n eerste nachtmerrie gehad. Ik droomde dat iemand een persoon groette en toen ik ook groette veranderde die persoon in een demon. Het was zo bizar en leek heel echt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:38

Als ik jou verhaal lees Just_Sannee dan krijg ik al de kriebels en vindt ik mijn nachtmerries maar dromen

Vannacht ook weer 'gedroomd'
En nu heb ik dus mijn man geslagen
Niet omdat hij de droom was hoor
Maar omdat ik droomde dat er een spin op hem zat
een grote rode spin

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 10:17

Ik heb gewoon een leuke droom gehad zonet nog! Ik baalde dat me wekker ging...

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:28

Ik ben nog levend na m'n verschrikkelijke nacht :')
Ben uiteindelijk rond 6 uur weer in slaap gevallen met Bob Ross op Youtube :')

Gister ging ik vroeg naar bed omdat ik toch best moe was na zo'n korte nacht, en toen ik in bed lag durfde ik m'n ogen ineens niet meer dicht te doen :+
Hele onrustige nacht gehad, maar geen nachtmerrie :D

Ahgossie Ponyparadijs, had je m wakker geslagen? :')
Ik krijg ook de kriebels van dromen met insecten.. brr

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:07

Ik meld me ook!

Het is zo verschrikkelijk, en het lijkt zo echt. Weet me even geen raad meer wat ik ermee moet doen -O-

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:12

@Just_sannee, wat een nare droom lijkt wel alsof ik een horrorboek zit te lezen. Ik hoop dat je zulke dromen niet meer gehad hebt de laatste tijd!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:46

Ik moest vanochtend aan jullie denken toen ik wakker werd. Het ging bij mij al een tijdje beter met nachtmerries maar had vannacht een hele nare over een soort achtbaan zonder veiligheidsbevestigingen waar je zelf moest vasthouden aan een stalen rek en ik had zweethanden en was dus superbang. Daarna in een soort grot waar we allemaal werden gedwongen om te knielen en heel lang te wachten terwijl er een soort leger langs marcheerde..

Superraar :D

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 06:04

Bij mij was het een tijdje rustig, helaas weer begonnen. 2 of 3 in een nacht weer vaak. Ik heb een tip gekregen van een soort fysio hier in de buurt die er iets mee schijnt te kunnen. Wellicht dat eens proberen. Andere ideeën zijn ook welkom!! Ivm. geen bereik wegens vakantie kon ik niet eerder reageren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 06:12

Ik meld me ook weer. Bij mij zijn ze nooit echt weg geweest, hoewel ze door medicatie wel iets minder frequent en zwaar voorkomen.
Volgens mijn man praat ik tegenwoordig ook veel in mijn slaap (als ik al slaap :\ ) en kan echt om me heen slaan met m'n armen.
Eind deze maand krijg ik een polysomnografie om te kijken waar het probleem zit.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:46

Ik dacht dat ik het al eens had gezegd, maar kan je niet proberen om lucide te dromen. Ik had ook altijd nachtmerries maar heb toen vanuit mezelf een soort van geleerd die nachtmerries te herkennen tijdens mijn slaap. Zo wist ik in mijn slaap dat het niet echt was, en kon ik de droom beëindigen. Ik wist toen niet dat dit lucide dromen zijn, daar kwam ik later achter en je kan dit dus zelf ook trainen.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 02:46

Bij mij zijn het op het moment niet vaak meer nachtmerries, maar dromen die moeilijk zijn te onderscheiden van de werkelijkheid. Zo droomde ik dat de afspraak die ik smiddags had niet meer doorging. Dan moet ik overdags ook echt nadenken of ik dat nou gedroomd heb. Allemaal dat soort dingen. En verder heb ik weer iets nieuws, met mijn ogen open slapen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:51

Cayenne schreef:
Ik meld me ook weer. Bij mij zijn ze nooit echt weg geweest, hoewel ze door medicatie wel iets minder frequent en zwaar voorkomen.
Volgens mijn man praat ik tegenwoordig ook veel in mijn slaap (als ik al slaap :\ ) en kan echt om me heen slaan met m'n armen.
Eind deze maand krijg ik een polysomnografie om te kijken waar het probleem zit.

Welke medicatie heb jij er voor gekregen?