DeMolenhoek schreef:Waarschijnlijk gaan er hier nu veel mensen lachen, maar ik heb nu sinds een maandje een vriend en ik durf te zeggen: Hij is de ware. Voor hem al 2 langere relaties gehad (3 jaar en 2 jaar) Ook wat kortere. Maar die voelde altijd anders. Heel zware verliefdheid, echt op roze wolken lopen, constant sms'en etc. Dit is deze keer helemaal niet het geval. Zowel bij hem als bij mij niet. Het voelt alsof wij gewoon al 5 jaar samen zijn, elkaar door en door kennen en intens veel van elkaar houden. Alles gaat natuurlijk, we kunnen onszelf zijn, moeten ons niet aanpassen voor elkaar. Hebben dezelfde opvattingen, ideeën over het leven, de toekomst etc. Het voelt eigenlijk totaal niet alsof we nog maar een maand ver zijn... Ook tussen zijn ouders en mij klikt het. Gisteren samen met zijn moeder de verande staan poetsen etc. Dit is de eerste relatie waarin ik zo nuchter sta en geef deze echt wel slagingskansen.
Ik had dat ook met mijn huidige vriend. Na een maand was alles al zo natuurlijk, alsof we gewoon al jaren samen waren. Ik ben vrij snel bij hem ingetrokken en nu anderhalf jaar later voel ik me nog steeds zo. Na enkele maanden zeiden vrienden en familie al, het lijkt alsof je vriend eigenlijk al jaren bij je is, we kunnen het al niet meer voorstellen hoe het vroeger was. Ik verdenk mijn familie er soms van dat ze hem nog leuker vinden dan mij
.
Mijn ex was een relatie van hoogtes maar ook ontzettend veel zware dalen en verdriet. Hele roze wolken en heel veel kriebels bij momenten.
Bij mijn huidige vriend heb ik dat niet. Maar ik ben constant gelukkig, heel tevreden met hem. Hij voelt aan als mijn beste vriend. We hebben nooit ruzies, we kunnen alles volwassen overleggen. We hebben dezelfde toekomstidealen. Zo heerlijk nuchter en geen drama. Het heeft toch echt wel bijna een jaar geduurd geduurd voordat ik het zelf kon geloven, ik was steeds aan het wachten tot die eindelijk die bom eens ging ontploffen. Mijn ex was een kei om soms zaken van meer dan drie maanden geleden erbij te halen en mij dan te beschuldigen van allerlei slecht gedrag, terwijl ik op dat moment helemaal niet doorhad dat ik iets "fout" deed. Dus ik dacht bij mijn huidige vriend, elk moment gaat die uitbarsten en roepen "en ik heb het al 8 maanden proberen vol te houden maar nu heb ik het gehad met dat idioot gedoe van je!" . Ik wacht nog steeds
.