Voordringende oudjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:45

petra8 schreef:
Mijn schoonvader 70+ is een voordringende bejaarde. Hij komt vanaf morgen een paar dagen logeren, hij woont normaal in Spanje, en ik houd mijn hart weer vast. Hij heeft en dat zegt hij eerlijk in de supermarkt een hekel aan klantvriendelijk personeel, dat duurt hem allemaal veel te lang. Als je met hem in de supermarkt loopt dan kies ik de kortste rij bij de kassa, hij kijkt eerst hoe vriendelijk de cassiere is, want als ze vriendelijk is betekent dat dat de kortste rij toch het langste duurt.........

haha dat is ook een manier.

Verder zou ik niet te zwaar tillen aan de dingen die hier geschreven worden. Meeste mensen weten ook wel dat niet alle oudere zo zijn net zo als niet alle wielrenners vervelend zijn en ga zo maar verder.
Op een of andere manier heeft het toch iets grappigs dat je ook behoorlijk asociale acties hebt van de 70+.

Ayasha
Blogger

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:52

Nouhou over die wielrenners..... :P
(geintje natuurlijk)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:12

Om maar te zwijgen over bejaarde wielrenners :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:16

En wat over de ruiters :D

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:34

dees_daan schreef:
Een deel van de irritaties kan ook voorkomen worden door de caissière, hier zeggen we als er een kassa open gaat bijvoorbeeld heel duidelijk ' de eerstvolgende in de rij mag bij deze kassa komen' waarbij we de betreffende klant ook aankijken. Natuurlijk mag de rest dat ook maar het zorgt er wel voor dat de laatste in de rij niet meteen naar voren vliegt. Ik draai nu geen kassa meer maar als ik zag dat er mensen waren die wel snel naar die kassa vlogen als ik opende terwijl ze of nog niet in de rij stonden of als laatste stonden dan zei ik ook gewoon 'volgens mij was die meneer eerst?'
Zo heb ik al een hoop discussies kunnen voorkomen want hier laten ze mensen niet zo makkelijk voordringen en er kan dus ook wel eens ruzie over gemaakt worden.

Dit heeft bij ons juist discussies opgeleverd, met als gevolg een officiële klacht van een klant. Klant vond het onterecht dat wij uitkiezen wie er als eerste aan de beurt was bij de kassa. Ook dit ging (helaas) om een ouder iemand. Dus dit is niet altijd de oplossing haha

Overigens vind ik het van alle leeftijden asociaal als ze je met twee dingen laten wachten op een volle kar. Ook als ik pauze heb, wil ik even snel mijn broodje afrekenen naar ik vertik het om te vragen of ik voor mag. Maar denk maar niet dat ze je bij ons voor laten hoor, jong en oud niet. Vreselijk vind ik dat :roll:

En dan zou je zeggen dat men juist in een dorp vriendelijk voor elkaar is, ons kent ons, etc. In dit dorp niet :')

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:36

Ik verbaas me altijd dat ze in de winkelstraat bij ons (met eenrichtingsverkeer voor auto's) midden op de weg gaan lopen, terwijl er aan beide kanten voetpaden zijn. Dan is het ook nog zo dat de verontwaardiging van hun hoofden is af te lezen als je met je auto daar rijdt en aangeeft er graag langs te willen.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:43

Ik had het net nog :')

Extra kassa gaat open ik stond in een andere rij en was daar zeg maar de eerst volgende. Dus loop naar de nieuwe kassa. Komen er uit het gangpad twee ouderen met een kar vol die dus even die kar ervoor drukken. En dan ook nog über langzaam gaan zitten uitpakken. Sta ik daar met 1 dingetje. Vind dat wel onbeschoft hoor.

Hoe oud je ook bent, manieren verleer je gewoon niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:46

Manieren verleer je wel degelijk bij bepaalde ziektebeelden. Ziektebeelden die niet altijd uiterlijk zichtbaar zijn of nog in een vroeg stadium zijn.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:09

Ik woon in een dorp en ken veel mensen wel van gezicht....Nu gebeurt het me best wel vaak dat ik iemand met maar een paar dingen voor laat gaan in de supermarkt. Maar het blijkt dat die mensen die je voor laat opeens ziende blind zijn als ze zelf een volle kar hebben en ik achter hun sta met een vergeten boodschapje. No way dat ik zo iemand ooit nog voor laat....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:43

Zelf nog nooit meegemaakt dat wie dan ook wilt voordringen aan kassa van de supermarkt. Dat ze niet kijken waar ze lopen, rijden of wat dan ook wel. Of dat nu bejaarden zijn of jongeren. Beiden kunnen er wat van om zonder kijken over te steken of geen richting aan te geven en dan inderdaad verbaasd of boos zijn.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:09

chanel1985 schreef:
Manieren verleer je wel degelijk bij bepaalde ziektebeelden. Ziektebeelden die niet altijd uiterlijk zichtbaar zijn of nog in een vroeg stadium zijn.

Interessante post, zo heb ik er nog niet naar gekeken.

Ik weet wel dat er bij ons in de supermarkt trainingen worden gegeven in het herkennen van bijvoorbeeld mensen met dementie en dergelijke, om ze zo op de juiste manier te helpen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:17

Brainless schreef:
xPabloBokt schreef:
Ik erger me vooral aan ouderen die lijken te denken dat ze alles mogen in het verkeer. Zomaar rakelings oversteken zonder te kijken, schuin oversteken, ver onder de maximumsnelheid rijden of juist gaan irriteren en bumperkleven.. -O-

Gelukkig fietsen de jongeren wel netjes en houden zij zich aan de regels :+

Heb ik toch niet gezegd? :+ ik heb het nu over ouderen.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:19

Nu ik de topic door lees, komt mij ineens weer iets te binnen.

Ik heb 6 jaar gewerkt bij de jumbo, het eerste jaar was ik vakkenvuller voor de vleeswaren afdeling, aangezien ik nog 15 was en niet op de afdeling mocht staan.
Ik was aan het vullen en er komt een oude vrouw in karretje langs het schap gereden en zet het karretje net iets schuin achter mij, ik had dat niet door dus ik vul het schap op de bovenste plank en wil omdraaien en van het opstapje af te komen( je weet wel, die rand onderaan het schap waar je op kunt staan)
Mee dat ik er afstap, rijd die vrouw iets naar voren waardoor mijn voet tussen het karretje en de rand terecht komt. ik schrok er een beetje van en het deed best wel pijn, je voet zo geklemd hebben. maar uit reactie zei ik: ow sorry mevrouw

Enige opmerking die ik kreeg was: hopelijk voor jou is mijn karretje niet beschadigd! kijk eens uit wat je doet. vervolgens reed ze weg....
op dat moment stond ik toch eventjes van..... oke, iets anders reageren kon ook, aangezien de mevrouw tegen mij aanrijd.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:20

xTweetyx schreef:
Nu ik de topic door lees, komt mij ineens weer iets te binnen.

Ik heb 6 jaar gewerkt bij de jumbo, het eerste jaar was ik vakkenvuller voor de vleeswaren afdeling, aangezien ik nog 15 was en niet op de afdeling mocht staan.
Ik was aan het vullen en er komt een oude vrouw in karretje langs het schap gereden en zet het karretje net iets schuin achter mij, ik had dat niet door dus ik vul het schap op de bovenste plank en wil omdraaien en van het opstapje af te komen( je weet wel, die rand onderaan het schap waar je op kunt staan)
Mee dat ik er afstap, rijd die vrouw iets naar voren waardoor mijn voet tussen het karretje en de rand terecht komt. ik schrok er een beetje van en het deed best wel pijn, je voet zo geklemd hebben. maar uit reactie zei ik: ow sorry mevrouw

Enige opmerking die ik kreeg was: hopelijk voor jou is mijn karretje niet beschadigd! kijk eens uit wat je doet. vervolgens reed ze weg....
op dat moment stond ik toch eventjes van..... oke, iets anders reageren kon ook, aangezien de mevrouw tegen mij aanrijd.

'mijn' karretje? :+

Die is toch echt van de supermarkt..

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:22

nee het was sown scootmobiel karretje. een gewoon karretje kan ik nog weg duwen maar bij dat karretje zat mijn voet echt vast.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:25

Bedenk me ook net iets wat ik twee weken geleden had

Ik reed met de scooter naar school. moest daar op het fietspad, ik nader een oudere vrouw die midden op het fietspad rijd.
ik tutteren, geen reactie nogmaals tutteren.... rijd echt op 1 meter achter haar, op haar tempo geen reactie

dus ik houd de tutter langer in.... geen reactie en nog midden op het fietspad ik dacht: nu ga ik er toch echt langs.

kom ik bij het stoplicht, stopt die vrouw naast mij: sorry als ik in de weg reed, ik ben aan een kant doof dus ik hoorde je niets.

Als je aan een kant doof bent, zorg je toch dat je zowieso rechts rijd tijdens het fietsen en niet midden op het pad?...... dat zijn juist de gevaarlijke acties

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:28

Sakura789 schreef:
Ik verbaas me altijd dat ze in de winkelstraat bij ons (met eenrichtingsverkeer voor auto's) midden op de weg gaan lopen, terwijl er aan beide kanten voetpaden zijn. Dan is het ook nog zo dat de verontwaardiging van hun hoofden is af te lezen als je met je auto daar rijdt en aangeeft er graag langs te willen.

Ja die hebben wij ook hier in het dorp, maar dat zijn echt geen ouderen die dat doen. Dat zijn voornamelijk jongeren tot en met ong 50. Alles daarboven loopt eigenlijk altijd wel op de stoep en al helemaal de bejaarden.

Fabj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:28

Vanmiddag nog, ik ben een beetje verkouden en heb last van mijn keel.
Dus snel in de pauze van mijn werk naar de Kruitvat gereden om wat keelsnoepjes te halen.
Sta in de rij om mijn ene pakje keelsnoepjes af te rekenen en op het moment dat ik aan de beurt ben komt een bejaarde mevrouw (70+) voor mij staan met de Kruitvat folder in haar handen.
Ze vraagt de kassamedewerker waar een bepaald product staat.

Als de kassamedewerker uitlegd dat dat product niet meer op voorraad is begint de vrouw zwaar beledigd hele verhalen tegen het meisje uit te kramen dat ze nooit wat hebben daar.

Ondertussen vraag ik de vrouw of ik alstublieft even mag afrekenen want ik moest vlug terug naar mijn werk..
Als blikken konden doden, was ik terplekke neergevallen.
Ze vond het maar raar dat ik hun in hun gesprek stoorde, terwijl ik nog netjes stond te wachten ook! 8)7

Op dat moment kon ik mij niet meer inhouden.
PARDON!? U DRINGT VOOR EN IK MOET NAAR MIJN WERK!! -:(-

Gelukkig komt er op dat moment een andere medewerker die mij bij de andere kassa uitnodigde en kon ik eindelijk afrekenen.

Wat een asociale vrouw was dat zeg BAH!!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:31

xTweetyx schreef:
Bedenk me ook net iets wat ik twee weken geleden had

Ik reed met de scooter naar school. moest daar op het fietspad, ik nader een oudere vrouw die midden op het fietspad rijd.
ik tutteren, geen reactie nogmaals tutteren.... rijd echt op 1 meter achter haar, op haar tempo geen reactie

dus ik houd de tutter langer in.... geen reactie en nog midden op het fietspad ik dacht: nu ga ik er toch echt langs.

kom ik bij het stoplicht, stopt die vrouw naast mij: sorry als ik in de weg reed, ik ben aan een kant doof dus ik hoorde je niets.

Als je aan een kant doof bent, zorg je toch dat je zowieso rechts rijd tijdens het fietsen en niet midden op het pad?...... dat zijn juist de gevaarlijke acties

Pfoeh, gevaarlijk om doof op een fiets te zitten! Net jongeren met oortjes in op de fiets, ook levens gevaarlijk.

Je kan het ze niet verbieden, maar erg verstandig is het niet :n

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:34

Hier ook jaren terug een situatie gehad waar ik perplex van stond.

Tijdens de vakantie begeleidde ik een kamp voor persone met ernstige mentale beperkingen.
We gingen fruitsla maken en dus naar de Lidl achter fruit.
2 begeleiders met rolstoelen(en dus personen die zonder twijfel ook uiterlijk duidelijk ernstige beperkingen hadden.)
Het was behoorlijk druk aan de kassa en wij wachten onze beurt af.
Het is aan ons en komt er ons een oudere man voorbij stormen,die er gewoon 'ouder' uitzag,brommend en morrend dat de jeugd(daarmee doelde hij op ons) geen respect meer had om mensen als hem,die oud en gehandicapt was,niet spontaan voor te laten en een hele rij en gejank erachter.
Werkelijk waar,wij stonden beiden met verstomming geslagen die man aan te gapen....
Je moet het lef maar hebben uiteindelijk.
Niemand zei er iets van en man heeft gewoon voor onze neus afgerekend en vertrok.....

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:35

Voor slechthorenden zijn er speciale bordjes voor op de fiets . SH staat erop.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:39

hittepit_12 schreef:

Dat is dan ook wel iets voor die idioten die met oortjes in fietsen (is dat eigenlijk niet verboden?).

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:40

Hier heb ik gelukkig ook geen last van het voordringen. Komt denk ik omdat ik zelf altijd iedereen omver beuk met mijn kar. :Y)

Laatst wel in de big bazar. Daar heb je vaak dat er ook dingen in het midden van het pad staan. Ik stond dus tussen de losse dozen en een schap en was een beetje aan het kijken of er wat leuks tussen zat. Ondertussen probeerd dus blijkbaar een grijze bol achter mij langs te wurmen (terwijl ze prima langs de andere kant kon). Ik doe een stap naar achter om hoger te kunnen kijken, en toen heb ik mevrouw blijkbaar héél hard gebeukt. Want mevrouw werd aardig boos dat ik moest uit kijken en ik was ook zo'n asociaal jeugdpersoon. "Nou mevrouw, ten eerste heb ik geen ogen in mijn achter hoofd en kon ik u dus niet zien. En ten tweede kon u ook langs de andere kant van de doos, dus u moet het niet zo piepen."
Pff op zo'n moment heb je echt de verkeerde aan mij. :o

Ook heb ik een aso oma die denkt dat iedereen haar maar voor laat. Vooral met de auto verwacht ze dat de mensen van rechts wel even wachten. Ondertussen zit de meneer van rechts bijna bij mij op schoot. *zucht*
Gelukkig staat de auto nu bij mij en overrijd ze alleen nog mensen met de scoottoetmobiel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:48

xMaxxiee schreef:
Overigens vind ik het van alle leeftijden asociaal als ze je met twee dingen laten wachten op een volle kar. Ook als ik pauze heb, wil ik even snel mijn broodje afrekenen naar ik vertik het om te vragen of ik voor mag. Maar denk maar niet dat ze je bij ons voor laten hoor, jong en oud niet. Vreselijk vind ik dat :roll:

Iemand met een volle kar doet zijn boodschappen wellicht ook tijdens lunchpauze. Dus die heeft ook weinig tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:48

hittepit_12 schreef:

Dan is het leuk dat ik weet dat zij slechthorend zijn, maar dat neemt niet weg dat zij ineens op zij kunnen komen omdat ik toch in wil halen met mijn scooter (ik heb er ook 1)...

Als je nou weet dat je lunchpauze zo kort duurt, waarom haal je dan niet voor je werk of de dag er voor iets te eten ipv in die korte pauze met het risico dat er mensen zijn die hun boodschappen doen (jaja in een supermarkt, verrassing)