Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:09

Helaas geen. Ik kom uit een gezin van 14 kinderen.
Maar zoveel had ik er nooit gewild , altijd zwanger. :7
Wij zeiden altijd: Ons mam is net een bus, altijd vol. :D

Yunaa

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:15

Ik wil er twee, liefst twee meiden of een tweeling <3

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:17

Reusje0504 schreef:
Voor de mensen die 1 kind ideaal vinden of zelf enig kind zijn;

Wat vinden jullie ervan als beide ouders zijn overleden en er dus geen familie overblijft? Of in de volwassen periode van je leven (geen neefjes, nichtjes, of iemand om zorgen over je ouders mee te delen?)

Gewoon uit interesse :)

Ben anderhalf jaar geleden op dit punt aangekomen toen mijn moeder overleed.
Heb verder helemaal geen familie meer, geen broers of zussen van ouders kant, of iig niet waar nog contact mee is, en zelf ook geen broers of zussen.
Ondanks dat je nooit weet wat voor contact je met eventuele familie zou hebben is alleen toch wel alleen en je wereldje wordt er toch wel een stukje kleiner van.
Kan soms best wel een beetje jaloers zijn op mijn man die nog wel zijn ouders en broers heeft waar hij goed contact mee heeft. En hoewel zij natuurlijk ook wel een soort van familie zijn is het toch anders als dat het familie van jezelf is. Er is bijvoorbeeld niemand meer waar je mee over "het verleden" kan praten hoe het was toen je klein was of, als er iets vervelends gebeurt kun je niet even je moeder meer bellen om erover te praten.
Dat mis ik wel enorm.
Wij hebben er overigens wel bewust voor gekozen om geen kinderen te nemen.
Vind niet dat je kinderen moet nemen om niet alleen te willen blijven je weet toch nooit wat voor band je met je eigen kinderen zou hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:20

Ik wilde altijd een tweeling maar sinds ik zwanger in t wkz heb gelegen en een kindje op de nicu heb gehad hoef ik geen tweeling meer... Wat een hel is dat :wow:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:22

Reusje0504 schreef:

Wat vinden jullie ervan als beide ouders zijn overleden en er dus geen familie overblijft? Of in de volwassen periode van je leven (geen neefjes, nichtjes, of iemand om zorgen over je ouders mee te delen?)

Ik snap dit soort vragen nooit zo.
Het feit dat je broers en zussen hebt wil niet zeggen dat je daar ook iets aan of mee hebt. het is geen garantie. Misschien sterven ze ook jong, misschien emigreren ze, misschien ontstaan er familieruzies, misschien is er geen goede band.
Veel kinderen is nooit een garantie voor ook maar iets.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:06

Reusje0504 schreef:

Als je wel broers of zussen hebt is dat ook niet gezegd dat je dit kunt delen.
Zat families waar het altijd weer op 1 persoon aankomt en de rest komt misschien voor de ergenis nog langs.
Dus daar hoef je het niet voor te doen.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:05

Heb idd ook altijd gezegd zolang het maar geen tweeling is . Toen ik het hoorde kon ik ook echt wel huilen. Maar nu dat ik eraan gewent ben vind ik het leuk hoor. Ben in 1 keer klaar. Helaas geen meisje wat ik ook gehoopt had maar ben net zo blij met 2 jongen. Zolang het maar gezond is. Dat is het aller belangrijkste. Is al een geschenk uit de hemel als je der 1 krijgt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:10

denisewinter schreef:
Heb idd ook altijd gezegd zolang het maar geen tweeling is . Toen ik het hoorde kon ik ook echt wel huilen. Maar nu dat ik eraan gewent ben vind ik het leuk hoor. Ben in 1 keer klaar. Helaas geen meisje wat ik ook gehoopt had maar ben net zo blij met 2 jongen. Zolang het maar gezond is. Dat is het aller belangrijkste. Is al een geschenk uit de hemel als je der 1 krijgt.

Lijkt mij ook wel, maar als je hoort wát er allemaal fout kan gaan... Gedeelde navelstreng/placenta waardoor er een overlijd of dat je een bijzonder spannende ingreep moet ondergaan, een te veel voeding/ander te weinig, grotere kans op vroeggeboorte, kindjes op de nicu, eentje overleden.... Pffff mij te stressvol een tweelingzwangerschap. Maar zo mooi als het allemaal goed gaat :j

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 04:01

Fair schreef:
1.. Ik wil als ik een kind krijg, mij 100% kunnen focussen op 1 kind en die zo goed mogelijk will n kunnen begeleiden, opvoeden en liefde geven.

Eventueel als het kind minimaal 6 is een 2e.. Dan Heeft het kind een fijne begeleiding gehad in de eerste levensjaren. Plus als ze 6 zijn, dan begrijpen ze het idee 'broertje en zusje' veel beter. Zo leert het kind ook goed om te gaan met een broertje en zusje, het verzorgen etc.

Daarnaast is het 1e kind wat ouder, gaat al naar school etc. Daardoor kan ik me weer beter focussen op het 2e kind.

door het leeftijdsverschil ontstaat er een veel fijnere broer/zus verhouding. Minder ruzie en meer op elkaar passen. Ik vind het ook gewoon belangerijk dat ik een kind optimaal de aandacht kan geven dat het nodig heeft, en dat ik geen steken laat vallen omdat ik bijvoorbeeld geen tijd heb of omdat ik mijn aandacht moet verdelen.

Deze keuze is gebasseerd op dat ik zelf een oudere broer heb en dat veel fijner vind. Daarnaast heb ik mijzelf beter kunnen ontwikkelen omdat ik inderdaad optimaal de aandacht kreeg.

)

Nou ik heb dan per toeval jou ideale situatie gehad......kijk maar uit met begrip voor elkaar....dan heb je straks een peuter puber en een puber in huis!

Mijn broer 7 jaar ouder werd zo jaloers (en is dat nu nog ) dat het mij letterlijk bijna het onmogelijk maakte om te leven... mijn ouders deden er alles aan voor een normale situatie.(mogelijk kwam het ook door zijn adhd,autistme en odd)

Ik heb er echt wel bewust 3 jaar tussen, maar thats it!
Ik denk juist dat je erg veel aan elkaar kan hebben als je in een zelfde leeftijdsfase zit....ik heb dat enorm gemist.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 06:38

Wij hebben eerst een tweeling gekregen J/M ,goede zwangerschap (38 weken en 1 dag)en goede bevalling.Gezonde kindjes op normaal gewicht .
1 ,5 jaar later kwam nr 3 .
Het is hier gezellig druk.
Praktisch gezien is 3 niet altijd handig,qua spelen met elkaar,als je oppas nodig hebt is 3 vaak te veel en heb je al meer logeeradressen nodig als je weg moet.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 06:44

0 :D

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:19

verootjoo schreef:
denisewinter schreef:

Lijkt mij ook wel, maar als je hoort wát er allemaal fout kan gaan... Gedeelde navelstreng/placenta waardoor er een overlijd of dat je een bijzonder spannende ingreep moet ondergaan, een te veel voeding/ander te weinig, grotere kans op vroeggeboorte, kindjes op de nicu, eentje overleden.... Pffff mij te stressvol een tweelingzwangerschap. Maar zo mooi als het allemaal goed gaat :j

Tot nu toe ziet alles er top uit. Geen gedeelde placenta en navelstreng. Ze zeiden al wat een prachtige zwangerschap en dat voor een tweeling. Ik heb nu zo mijn 2 weken ego dus idd best spannend. Hopelijk alles nog goed

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:27

Oh je bent nog zwanger :oo sorry dat wist ik niet :o wilde je niet bang maken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:17

Zo te lezen bestaat er ook gewoon geen ideale situatie.
Je moet maar net het geluk hebben dat de kinderen het eens waren met je keus.

Mijn broers hebben elkaar het leven enorm zwaar gemaakt. Ik moest er letterlijk tussen zitten in de auto om te voorkomen dat ze elkaar de haren uittrokken. Ik heb dat regelmatig ook letterlijk met mijn ellebogen in hun gezicht voorkomen :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:32

Ik wilde er eigenlijk maar 2,maar vond de zwangerschap en bevalling zó geweldig,dat ik er nu 4 heb. Ik heb 3 jongens en 1 meisje,de 3 jongens zijn in 1½ jaar en 2 mnd. geboren, 2 zijn in hetzelfde jaar geboren [Febr. en Dec.]. Kom zelf uit een gezin van 10 kinderen, 5 jongens en 5 meisjes.
Het was druk,maar je rolt er vanzelf in.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:49

Geen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:07

Als er al komen(zit niet in de planning )
Is 1 meer dan genoeg :+

Planning van x jaar er tussen want das leuk voor de kinderen , of een tweede want dan heeft a nog wat aan b is leuk bedacht
Maar dan moeten ze elkaar maar met aardig vinden

Ik en mijn oudere broer kunnen het pas met elkaar vinden sinds hij het huis uit is gegaan bijvoorbeeld
Tot die tijd konden we elkaar de hersens wel inslaan bij wijze van spreken.
(3 jaar ouder)
Mijn jongere broer kon ik het altijd prima mee vinden(6 jaar jonger )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:58

Reusje0504 schreef:

Ik heb me er vroeger wel veel zorgen over gemaakt, maar zoals na jou al werd gezegd: ook met een broer/zus kan het heel erg vervelend gaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:20

Dat is net zoiets als kinderen voor als je oud bent...dat je nog bezoek krijgt in het bejaardenhuis

Hoeveel oudjes er wel niet in een bejaardenhuis zitten waar geen 1 van de 1 tot 10 kinderen op bezoek komen :=

Voor hetzelfde geld heb je drie kinderen die niks met elkaar te maken willen hebben ... Of het was heel gezellig totdat er wat te erven viel , of je hebt 2 en er overlijd er 1 voor volwassen leeftijd

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:24

Ik had geen ideaal, maar na de eerste wist ik wel dat het niet de laatste was. Bij de tweede wist ik dat een derde er ook kwam. En een vierde heb ik nooit uitgesloten maar eerst wou ik er drie op school hebben zitten. De vierde heeft (net als de eerste btw) wat langer op zich laten wachten, maar is inmiddels 2 maanden.
Ookal vind ik bevallen geweldig, hoogstwaarschijnlijk is ons gezin compleet nu.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:24

Ik wou met zeggen, je kan nog 10 kinderen hebben maar als ze niet langskomen heb je als je maar 1 kind die wel langskomt veel meer :)

En qua zorg delen? De rest van de kinderen van ons gezin woont op 2 uur rijden van mijn ouders met een druk eigen leven en werk, ik op 2 minuten. De zorg delen? Ik zal alleen de erfenis delen vrees ik :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:25

Of die ene die overal alleen voor opdraait heeft alleen maar gezeik van de overige kinders...die helpen dan niet alleen niet met bvb. verzorging / dingen regelen, maar nee ze gaan juist ook nog eens in de weg lopen door overal over te mekkeren en vanalles overhoop te gooien _-:(

......of het wordt wèl heel fijn, close en gezellig :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 20-09-16 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:26

Heb vier kinderen, de eerste een jongen, de tweede een meisje en nummer drie en vier zijn een tweeling, ook een jongen en een meisje :-)
Heerlijk. We wilden sws drie, toen bleek dat tijdens mijn derde zwangerschap het een tweeling zou worden, was ik helemaal in de wolken.
Drie hebben een relatie , dus als ze er allemaal zijn is het aardig volle bak.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:30

pmarena schreef:
......of het wordt wèl heel fijn, close en gezellig :P

Tot de erfenis ter sprake komt _O-

(Wij hebben in nog geen 1 gezin meegemaakt dat dat soepel verliep, niet in ons eigen, niet bij ooms of tantes en ook niet de schoonfamilie)
Is het voor een enig kind wel makkelijker :P

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:33

Wij hebben bewust voor 1 gekozen, we hebben een dochtertje van bijna 2 ... Wat een lieverdje is dat zeg <3 kan zo lief alleen spelen , maar ook samen met andere kindjes is geen probleem ( ze gaat almsinds ze 10 wk is 1 dag in de week naar het agrarisch kinderdagverblijf ) en ook bij ons in het dorp zijn veel kindjes en die zijn ook helemaal gek van haar... Ze is dus nooit " alleen " ;)