Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:39

Heerlijk hoor <3 wat een uitzicht!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:47

Mooi hoor!

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:09

ik volg !

Wat een heerlijk avontuur ben jij begonnen zeg. En hoe positief en inventief pak jij je 'werkprobleem' aan. Ik denk dat je een mooi voorbeeld bent voor velen. Gewoon doen en gaan met die banaan !

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:19

Ik volg :) Ik kijk ook graag naar 'Ik vertrek' en vind het dan altijd mooi om te zien als mensen van bijna niets iets moois maken, zelf heb ik een gruwelijke hekel aan klussen :P , en als dan later blijkt dat ze helemaal op hun plek zijn, mooi!

En het klinkt ook of jullie er niet onvoorbereid heen zijn gegaan, langzaam opbouwen ook. Ik ben benieuwd. Mooi dat je tot nu toe ook steeds paarden hebt om te rijden voor anderen en ook mooi dat je nu ook bezig bent met het werk als verzorgende. Die zekerheid heb je dan in ieder geval.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 23:15

Dank jullie!

Dagmar, heel grote zekerheid is het niet. Verdiend ook niet veel, maar ik kan er de paarden die ik voor mezelf heb mee betalen. En dan heb ik nog gratis hooi en wei. Moet eigenlijk mijn diploma's vertalen en solliciteren in het verzorgings tehuis. Aan de andere kant verdient ml genoeg en vind ik het gewoon zo leuk om wat paarden te trainen en als ik dan nog iemand kan helpen als personal carer ben ik gewoon gelukkig.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 10:01

Hier erg druk en eigenlijk weinig te melden alles gaat zn gangetje.
Zaterdag komt een vriendin wat rijfotos maken en mij rijmaatje komt helpen zadelen en loswerken/uitstappen dus dat gaat helemaal goed komen. Eerst krijgen de paarden morgen allemaal nieuwe schoenen. Nja de voldbloeden, de ponys hebben geen ijzers. Foto volgen dus.

Zondag gaan we een kerstkadoo ophalen. 6 jarige welsh merrie. Meisje moet nu de palomino die bij ons staat ket haar zus delen en beide kunnen er eigenlijk niet op rijden. Jongste krijgt nu dus een nieuwe die bij mij komt te staat tot kerst en dan gaat hij naar huis. Oudste helpt mij met de voldbloeden rijden. Pony mag wel wat bespiering kweken en een goede wasbeurt maar dat komt wel goed.
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:15

Oh wat een leuk pony'tje ;) moet die ook nog beleerd worden?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 10:55

Ja pony moet nog beleerd worden, ik ben normaal niet voor onbeleerde ponys en kinderen. Jammer is alleen dat brave kinderponys erg duur zijn dus mensen kopen onbeleerde voor weinig geld. Gelukkig is deze helemaal gezond, leuk bewegen en goed opgevoed aan de hand. Ze is goedkoop omdat de papieren "kwijt" zijn. Ze is gebrand en we weten wie de fokker is dus papieren kunnen opnieuw aangevraagd worden. Is op deze stal gebracht in een een veekar dus waarschijnlijk voor de meat truck. We gaan haar zondag halen en zullen de komende weken zien hoe ze het onder het zadel gaat doen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:56

Leuk beestje hoor, dus anders zou ze naar de slacht zijn gegaan ?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 22:49

Dat is mogelijk of naar de sales.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 06:08

Geen rijfotos vandaag, ochtend en middag op emergency doorgebracht na een auto ongeluk.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 07:18

jeetje, sterkte!
hoe kon dat gebeuren?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:47

Jeetje, wat is er gebeurd ? Knuffel.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 10:00

Ik reed de stad in op een voorrangs weg. Kwam bij een kruising waar ik dus voorrang had. Er kwam een auto van rechts (wij rijden links maar ik reed op de rechter baan want moest de volgende afslag hebben 20 meter verder) het middenstuk opgereden waar bomen stonden. Ik ging ervan dat hij stopte maar hij kwam zo hard aan dat ik dacht die gaat niet meer stoppen. Goed dat ik niet vol in de rem ging anders had hij in mijn deur gezeten nu heeft hij de achterkant van de auto geraakt. Gelukkig veel getuigen en ook politie zei direct dat ik er niks aan had kunnen doen, maar goed dat maakt het niet minder erg. Ik reed met een vriendin naar de dokter omdat ze niet goed was nu is dat erger en ook haar auto total loss. Ik voel me dus echt zwaar klote omdat ik reed.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:58

Kun jij niets aan doen, is gewoon stom toeval.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:58

Jeetje wat naar zeg en ook al heb je totaal geen enkele schuld aan het ongeluk, ik ben ook zo := Maar je kan er niets aan doen. Ik hoop dat het allemaal verder goed is met jou en je vriendin. Dikke knuffel :(:)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 12:19

Dank jullie, kon er inderdaad niets aan doen. Vandaag bij vriendin geweest die zich dus net zo rot voelde als ik. Zij vertelde mij over een kortere route naar de stad die ik normaal niet neem. Scheelt denk ik ook maar 5 min. Maargoed vriendin voelde zich schuldig over het feit dat zij die route wilde nemen en dat als we 2 sec eerder waren andere auto in mijn deur had gezeten. Samen dus maar goed gepraat en een knuffel.
Verder ook even ritje gemaakt met voldbloed had mijn handen vol aan hem dus goede afleiding.
Nieuwe pony ga ik volgende week ophalen, zag het even niet zitten om 3 uur enkele reis te doen voor een pony.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 11:47

Afbeelding
Afbeelding

Deze week even lekker wat ontspannen buitenritjes met de ponys. Ook aan het werk voor dressuur les aszaterdag. Helaas is de voldbloed die ik mee wilde nemen geblesseerd. Afgelopen week zijn ze verhuisd naar de paddock naast die van hun en hij heeft daar een klein ongelukje gehad . Nu dus flink aan het trainen met de andere die daar eigenlijk niet klaar voor is. Hij doet erg zijn best maar moet gewoon nog veel leren en is ruim 10 jaar op de renbaan veel.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:45

Oh wat heerlijk zeg, gewoon een handpony mee :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 22:50

Ja shetje is hier voor Liselotte in bruikleen tot kindje wat er op gaat rijden groot genoeg is. Alleen vind Lotje 5 min lang zat. En pony is een echte shet dus weet overal eten te vinden/stelen dus ik dacht ga er maar mee nemen op buitenrit kan ze wat afvallen. Palomino merrie vind het best.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:33

Wauw Australië is zo ontzettend mooi en ik ben echt jaloers zeg..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:32

Hahahaha 2 vliegen in één klap ;) handig hoor.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 11:57

Dank je Sureido!

Ja inderdaad 2 vliegen in een klap.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 09:12

Ik noet echt even updaten ik weet niet wie er allemaal nog meelezen. Voor degenen die er zijn sorry dat het lang duurt. Het is erg druk op het moment.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb wel een nieuw project. 8 jaar merrie is gekocht op de sales als kinder pony maar blijkbaar gevaarlijk. We weten niet wat er gebeurd is en of deze pony getraind is en hoe. Maar dit is een laatste kans als ze echt gevaarlijk is wordt ze afgemaakt. Ze is rustig in de wei met de andere paarden dus ik geef haar alle tijd om te wennen en begin heel rustig met trainen. Ik kan niet meer doen als haar alle tijd geven die nodig is en dat is echt het laatste. Ze wordt in ieder geval niet meer verkocht dat is bet er voor haarzelf en mensen om haar heen.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:04

Ik ga je volgen!

Wat een heerlijke droom die uitkomt! Geweldig om zo die paarden te kunnen trainen! :)