Vriend en paard (geen match)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Vriend en paard (geen match)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:38

Dat is vooral een erg veralgemenende uitspraak Kuggur.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:44

Ik snap ook nooit dat mensen in het begin van een relatie hun relatie niet testen.
Ik heb de boel de eerste tijd regelmatig op scherp gezet, kijken waar de grens zat, wanneer ging ik te ver en wat waren zijn verwachtingen van mij.
Laat ik zeggen dat er wel eens een potje suiker door de lucht ging(niet door mij)

Ik kan heel lief en zorgzaam zijn maar ook een echt bitch.
Hij wist in ieder geval waar hij aan begon , al heel snel ook :')

Voordeel was dat hij ook gelijk wist hoe ik was en ik hoe hij was en of dat zou klikken op langere termijn.
Ook toekomst verwachtingen kwam al snel in beeld.
En ik was 16 en hij 18 jaar maar beide hadden we onze toekomstplannen.

Inmiddels zijn we 34 jaar samen <3

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:54

Ayasha schreef:
Dat is vooral een erg veralgemenende uitspraak Kuggur.

Daar is het een cliché voor Ayasha, het was niet al te serieus bedoeld, had dat erbij vermeld moeten worden... :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:04

In jouw geval wel ja. :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:09

Jans schreef:
Mijn man zou ook niet blij zijn als er nu een paard zou komen. Het wordt dan gewoon een stuk lastiger om een paar weken op vakantie te gaan, weekendjes spontaan weg kunnen niet meer. En ik snap dat wel, daarom (en om financiele en medische redenen) komt er bij ons geen paard. Met manege / bijrijdpaard zou hij geen moeite hebben en zelfs ook lief meegaan en langs de kant zitten met onze dochter van 1. Op vakanties gaat hij ook mee rijden.

Offtopic, maar dit i natuurlijk niet helemaal waar.
Mijn paard staat in volpension en wij gaan regelmatig onverwachte weekendjes weg en ook gewoon een paar weken op vakantie.
Paard krijgt gewoon zijn natje en zijn droogje, zijn kamer wordt mooi gepoetst en hij mag ook fijn een aantal uurtjes luchten :D

Het enige wat dan mist is training, maar als je een bijrijdster er naast hebt moet dat ook geen probleem zijn :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:12

spatter schreef:
Ik snap ook nooit dat mensen in het begin van een relatie hun relatie niet testen.
Ik heb de boel de eerste tijd regelmatig op scherp gezet, kijken waar de grens zat, wanneer ging ik te ver en wat waren zijn verwachtingen van mij.
Laat ik zeggen dat er wel eens een potje suiker door de lucht ging(niet door mij)

Ik kan heel lief en zorgzaam zijn maar ook een echt bitch.
Hij wist in ieder geval waar hij aan begon , al heel snel ook :')

Voordeel was dat hij ook gelijk wist hoe ik was en ik hoe hij was en of dat zou klikken op langere termijn.
Ook toekomst verwachtingen kwam al snel in beeld.
En ik was 16 en hij 18 jaar maar beide hadden we onze toekomstplannen.

Inmiddels zijn we 34 jaar samen <3

Dit klinkt best wel bekend haha. Heb ook in de begin fase van mijn huidige relatie een paar 'wegjaag' pogingen gedaan :Y) . Hij vond het juist fijn dat ik zo 'direct' was :') en is dus blijven plakken.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:50

musiqolog schreef:
Bagheera_206 schreef:
Haha ik hoor hier heel vaak gamen voor partner en paardjes voor ons voorbij komen. :)

Ja, beetje jammer. Zo clichématig...

Ik game én rijd paard :Y) doe ik dan wat fout? :P

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:50

dan doe ik ook wat fout!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:20

Gamend paardrijden is wel origineel...

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:36

Kuggur schreef:

Erg uniek :D :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:41

Misschien de gamende vrienden op Otto paard laten rijden.

Dat ziet er wat minder dreigend uit en ik vraag me af hoe "simpel" dat gaat voor mensen die nooit gereden hebben.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:47

Kuggur schreef:

I could try that :P Ik heb alleen een desktop, geen laptop. Dat maakt het lastiger.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:35

En "gamen" vanaf je mobiel? :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:44

Mennen en gamen moet lukken! :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:49

Levensgevaarlijk! :wow:

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:11

Century schreef:

Helemaal niets, jij doorbreekt het cliché juist!

(Al was voetballen en paardrijden nog steeds leuker geweest.)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:16

musiqolog schreef:
Century schreef:

Helemaal niets, jij doorbreekt het cliché juist!

(Al was voetballen en paardrijden nog steeds leuker geweest.)

dat deden wij vroeger op de manege! net als tikkertje! (ja tijdens het rijden!) wel met zon grote paardenbal he , en met tikkertje moet je met je vinger de persoon raken niet crashen :')

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:29

Niet verkeerd bedoeld maar jullie zijn jong. Je hoeft hier helemaal niet mee te dealen. Hij is nog een jongetje dat geen interesse heeft in dingen die hij stom vindt en jij laat het toe. Klinkt niet als een toffe gozer, doorgaan met gamen als je je verhaal doet etc.

Buiten dat om had jij beter kunnen overleggen. Je verwacht nu van hem dat hij het allemaal oke vindt maar hij heeft wel een punt. Als jullie dalijk gaan samen wonen en kinderen willen zit hij met jouw paard opgescheept. Al zou hij er niets aan hoeven betalen jij steekt ergens geld en energie in dat niet in zijn toekomstbeeld van een gezin past. Dus dan past hij niet bij jou, imo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:50

Maar dat ga je toch altijd hebben? Tenzij zoals kuggur zei, je iemand vindt die 100% dezelfde interesses heeft. Maar anders zal A altijd geld steken in iets dat B niet interesseert. IMO is het dan B die beter vrijgezel blijft als die daar niet mee kan leven dan A. Dan ben je er duidelijk niet aan toe om samen te leven met iemand.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:14

Ik vind het heerlijk hoor, allebei beetje je eigen ding kunnen doen! Manlief komt af en toe even een aai geven of eens een keertje kijken bij een les of wedstrijd maar daar blijft het bij. Hij zit lekker op de sportschool of vrienden en ik op stal.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:29

Ayasha schreef:
Maar dat ga je toch altijd hebben? Tenzij zoals kuggur zei, je iemand vindt die 100% dezelfde interesses heeft. Maar anders zal A altijd geld steken in iets dat B niet interesseert. IMO is het dan B die beter vrijgezel blijft als die daar niet mee kan leven dan A. Dan ben je er duidelijk niet aan toe om samen te leven met iemand.

Een paard is hier wel een extreem voorbeeld van. Dat kan de keuze zijn (qua geld) tussen wel of geen kind, of wel of geen groter huis kopen. Snap best dat haar vriend het balen vind.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:26

xMaxxiee dan moet hij een serieus gesprek met TS aangaan en kijken of ze hetzelfde toekomstbeeld hebben. Communicatie blijft de sleutel tot succes ;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:35

Plus ik ben eens gaan lezen op de TS haar vorige topic. Ze moet het geld voor dat paard gaan lenen bij haar ouders. Tja eerlijk, dan is het mss idd voor eigen geluk. Mij komt het redelijk hebberig, verwend en egoistisch over als je dat dan koppelt aan dit verhaal.

Mij lijkt het het best dat die vriend een verstandiger meisje zoekt. Want als je op die leeftijd al geld bent aant uitgeven voor je ze zelf verdiend hebt, (en laat ons eerlijk zijn aan een luxegoed en niet iets levensnoodzakelijk) dan noemen ze dat bij ons mensen met een gat in hun handen.

Als kerel zouden bij mij de alarmbellen al af gaan. Maar idd communicatie is altijd de sleutel tot success. Maar realistisch en met de voetjes op de grond blijven is minstens zo belangrijk. Dromen moet je nastreven, maar wat nog niet kan, dat kan nog niet. Geduld is ook een mooie deugd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:25

Apart.

TS is juist nu in de mogelijkheid om een paard te houden.
Ze woont nog thuis en het paard kan ook thuis staan en verder helpen haar ouders waar nodig is.

Over een paar jaar is de mogelijkheid er misschien niet meer omdat ze gaan samenwonen en dingen anders lopen.
Tegen die tijd kan ze dan beslissen of ze het paard houdt of weg doet.

Maar dan heeft ze wel deze jaren gehad en genoten van haar paard.

Toen ik mijn eerste paard kocht was dat ook met het idee dat ik dat weer zou verkopen zogauw ik minder zou gaan werken als we kinderen namen.
We werkten beide en konden toen dat paard wel betalen.
Uiteindelijk liep het allemaal anders en had ik kinderen en 5 paarden maar als je me dat toen gezegd had, had ik je voor gek verklaard.

Je weet nooit hoe je toekomst loopt maar als TS het paard altijd zelf zal willen verzorgen inplaats van in pension, dan zal vriendlief moeten beseffen dat er altijd veel tijd in gaat zitten.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:44

volgens mij is het al wel veel gezegd. Maar ik denk dat je in een relatie je eigen gang moet kunnen gaan.
Mijn vriend moet ook niet veel van paarden hebben. Hij vond/ (soms nog vindt) ze ook eng. En hij wordt allergisch als ik er over praat.
Maar hij is aan de andere kant wel blij dat ik een hobby heb, en dat ik er van geniet.
Hij vraagt tegenwoordig zelfs uit zich zelf hoe mijn les is gegaan, en hij vindt mijn paard na een paar jaar wel leuk, omdat hij heel rustig en lief is (ik heb hem zelfs van hem gekregen). We hebben zelfs nu de paarden bij huis staan, en als ik er niet ben, voert hij.. (krijg dan wel appjes met 'ik doe dit nooit weer.. k*t beesten' etc..)
Duss.. heb geduld, dring het niet op, en laat elkaar lekker je eigen ding doen!

Mij boeit het ook niet als hij weer iets in elkaar heeft gezet van technisch lego ( ja ik weet het NERDDD), maar ja als hij er blij van wordt..

Als je het op andere gebieden maar wel leuk hebt met elkaar, dat is het belangrijkste.
Laatst bijgewerkt door lindar1985 op 15-09-16 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt