Gefascineerd door drugs

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:14

Nagini

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:17

Haha ik ken het ook niet hoor :')

Ook Flakka zegt me niets en Krokodil moest ik ook opzoeken. :')

Urbanus

Ik googlede hetzelfde.

Maar eerlijk is eerlijk, drugs werd pas echt stom toen Thomas Berge zich liet opnemen in een afkickkliniek.

Albert

lieveli schreef:
Albert, hoe semi-grappig je berichten ook zijn, dat is natuurlijk niet waar het om gaat en het haalt de serieuze toon van de discussie ook een beetje onderuit.

Aan de ingrediënten en de gevolgen die de productie en distributie van de verschillende soorten drugs voor mens en natuur hebben is niets grappigste aan :n
De opmerking over het kokende water is om aan te geven dat er niets interessants is aan de schade die krokodil aanricht, het is gewoon levensgevaarlijk en verminkt mensen, net als kokend water, daar stop je ook je hoofd niet vrijwillig in als je bij je gezonde verstand bent.
Al met al dus helemaal niet zo grappig...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:19

Maar we hebben het toch ook niet over Krokodil? En neemt zegt dat te willen proberen of ''hey leuk, een avondje trippen op krokodil''.

Ik denk dat iedereen hier tegen die drugs is, evenwel als heroine.

Die drugs zijn ook echt niet grappig. En overigens denk ik dat geen enkele drugs ''grappig'' zou moeten zijn. Het effect wat je ervaart is misschien grappig, maar je moet er serieus mee omgaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:20

Albert schreef:
lieveli schreef:
Albert, hoe semi-grappig je berichten ook zijn, dat is natuurlijk niet waar het om gaat en het haalt de serieuze toon van de discussie ook een beetje onderuit.

Aan de ingrediënten en de gevolgen die de productie en distributie van de verschillende soorten drugs voor mens en natuur hebben is niets grappigste aan :n
De opmerking over het kokende water is om aan te geven dat er niets interessants is aan de schade die krokodil aanricht, het is gewoon levensgevaarlijk en verminkt mensen, net als kokend water, daar stop je ook je hoofd niet vrijwillig in als je bij je gezonde verstand bent.
Al met al dus helemaal niet zo grappig...

Als het niet zo grappig is, waarom ondermijn je jezelf dan met berichten over kokend water? Onderschat je het probleem, ken je de situatie niet, wist je niks beters te schrijven?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:22

Lees even het bericht dat je net quote, daar staat het.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:28

Albert schreef:
Lees even het bericht dat je net quote, daar staat het.

Ik lees het en ik denk alleen maar, hier schrijft iemand een bericht dat alleen maar bewijst dat hij onwetend is. En het verpest de discussie want het is een vrij serieus onderwerp.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:30

Familie van Huertecilla? _O-

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:44

Ik ben idd compleet onwetend als het over gebruik gaat, maar helaas niet onwetend als het over dumpen van het afval/gebruikte ingrediënten gaat.
Voor jou mag het dan het laatste zijn waar je aan denkt als je gebruikt maar dat maakt het probleem niet minder.
Het mag voor jou de discussie verpesten maar het is net zo goed een onderdeel van het complete probleem waar je als gebruiker net zo goed aan mee werkt.
Zonder kopers geen leveranciers.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 02:43

Kom op,het was een goed topic, gaan we nu echt een discussie aan over het milieu ? -O-

Lekker idealistisch :))

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 06:41

Inderdaad. Dit open en vrije topic krijgt ineens een vreemde wending. Het startte uit een bepaalde nieuwsgierigheid naar de redenen dat mensen (hard)drugs gebruiken waarbij opvallend is dat de TS niet oordeelt, maar gewoon vragen stelt en er verschillende Bokkers zodoende meer durven te vertellen over hun ervaringen. En nu ineens wordt het een beetje verwijtend. Want als je drugs gebruikt verknoei je het milieu.

Jammer... denk dat zo'n topic heel waardevol kan zijn aangezien er steeds meer jongeren drugs gebruiken. Laten we er dan open over praten. Dat voorkomt wellicht misbruik en nare situaties door onwetendheid.

Zelf ga ik regelmatig naar feestjes waar ik veel mensen onder invloed van drugs zie. Ik gebruik het zelf niet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:12

Hier vroeger ook verschillende soorten drugs gebruikt.
wiet/hasj
speed
coke
mdma
xtc
ghb( 1x)
Paddo, s

Ben nooit verslaafd geweest.maar veel vrienden van me of kennisen zijn er wel mee door gegaan.sommige hebben stemmetjes psychoses enz.

ik zou het best nog eens doen als ik naar feestje ga.

maar de drugs van nu is die van vroeger niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:28

Zo ik had beter niet kunnen googlen op krokodillen drug. Dan ben je wel echt aan het einde als je daaraan begint. Het is gewoon langzame zelfmoord waarbij je letterlijk ziet dat je lichaam afsterft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:35

lieveli schreef:
Volgens mij ben je officieel te oud voor drugs als je de straattaal niet meer kent

Brb crying in bed.

:') :j

Ik ben het al jaren, te oud voor drugs...

Heb een hoop gezien en meegemaakt in "mijn tijd" (begin van de gabber) om het zo maar eens te zeggen, heb het grootste gedeelte voor geen goud willen missen.

En ondanks dat ik erg verslavingsgevoelig ben, heb ik het (net aan) dusdanig in de hand kunnen houden, dat ik niet helemaal ten gronde ben gegaan.

Ik was een echte speedkikker, heel lang zelfs. Heb 1x gebaset (schrijf ik dat zo goed?) maar wat een freaky trip was dat toch zeg; de volgende ochtend 500 euro lichter zijn en wat een naar klote gevoel hield ik er aan over, als je ergens egoïstisch en vies en goor naar persoon van wordt, is dat het wel.
Goddank had ik dus net genoeg realiteitszin om te beseffen dat ik dat NOOIT meer moest doen, maar ik kan mij dus nog steeds na al die jaren levendig voorstellen hoe hard je kan gaan en dan bedoel ik de verkeerde kant op...

Het punt is nu eigenlijk een beetje, dat ik nu ook vaak al eerste denk; Pff wat dom of simpel, wat die jonge badaap nu weer allemaal uitspookt, maar het feit blijft dat ik het zelf ook allemaal heb gedaan toen ik jong was. Ik ben nu dus echt officieel een oud lijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:52

Albert schreef:
Ik ben idd compleet onwetend als het over gebruik gaat, maar helaas niet onwetend als het over dumpen van het afval/gebruikte ingrediënten gaat.
Voor jou mag het dan het laatste zijn waar je aan denkt als je gebruikt maar dat maakt het probleem niet minder.
Het mag voor jou de discussie verpesten maar het is net zo goed een onderdeel van het complete probleem waar je als gebruiker net zo goed aan mee werkt.

Albert, je hebt overduidelijk de discussie niet gevolgd want ik gebruik niet. Niet dat het ertoe doet, maar ik herhaal het voor hen die moeite hebben met lezen.

Lees de openingspost nog eens door en bedenk goed of je hier wel iets zinnigs over te melden hebt. Ajeto.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:09

Grappig is het verkeerde woord, ik bedoel meer fascinerend/interessant wat stofjes met je lichaam kunnen doen, of hoe stofjes op elkaar reageren en je dan een heel nieuwe drug heb (cocaine + alcohol bv, of cocaine met ghb etc. etc. maar ook wanneer je jezelf uithongert en je lichaam endorfine aanmaakt, hoe je van sigaretten pure nicotine kan maken, dat je van twee hoestdrankjes zonder teveel troep erin al in een roes kan komen en al dat soort zaakjes).

Niet dat ik het leuk vind dat Krokodil gebruikt wordt oid, dat zeker niet, zulke mensen zijn verloren en dat is niet leuk, is ver boven de grens van dit kan niet meer. Maar al die reacties in je lichaam etc. vind ik wel interessant. Sorry voor de discussie die eruit is ontstaan, de intentie was goed := Bedoelde grappig niet als grappig, kon niet op het woord komen :=

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:24

Albert schreef:

Is het dan niet handig om de productie van feelgood drugs te legaliseren en de productie van drugs waar je aggressief van wordt zoals Alcohol te verbieden?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:27

Niet iedereen wordt van alcohol agressief.
Ik ken er een heleboel die er lollig van worden en vervolgens in slaap vallen.

Ken je zelf. Weet je dat je agressief wordt gebruik het niet meer.
Maar helaas zo slim zijn de meeste helaas niet.

En dat is met andere drugs net zo.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:33

Je snapt mijn punt niet. Alcohol en Cocaine zijn de drugs waar de meeste gedragsveranderingen in negatieve zin uit voortvloeien. Alcohol is maatschappelijk geaccepteerd, het vervelend worden van alcohol ook. Als we een dronken vent op straat zien liggen dan halen we onze schouders op en lopen we door, niets aan de hand is slechts dronken.

Iemand met xtc herkauwend over straat is NOT DONE, terwijl die alleen maar op iedereen die zn pad kruist verliefd is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:36

Dan is jou omgeving anders dan de mijne.
Vervelende of slapende dronklappen op straat worden hier ook niet geaccepteerd.
Als wij over straat lopen met vrienden en daar een dronkaard zien liggen zeggen we ook tegen elkaar dat hij eerder gestopt was en naar huis gegaan was.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:41

Bron: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... arlijkste/
Hieronder een tabel met de rangschikking van drugs op de verschillende aspecten van schadelijk naar minder schadelijk.

Afbeelding

Maar imo verschilt het allemaal heel erg per persoon. Persoonlijk heb ik nooit last van mensen die coke gebruiken op de verslaafden die ik ken na. Die worden er weer trillerig en nerveus van. Terwijl als een vriend van mij op zijn tijd een lijntje neemt hij zwaar gezellig is en vol met ideeën zit. Neemt niet weg dat het een sluipmoordenaar is!!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:40

Maar vooralsnog is alcohol geaccepteerd.

Veel mensen drinken en doen dit regelmatig in het weekend.
Das allemaal prima, vanaf 18 jaar. Ook al kun je daarvan laveloos ook in de goot raken.

Maar van xtc of mdma is het taboe. Ik heb mn ouders niet verteld dat ik harddrugs gebruik hoor. Geen haar op mn hoofd.
En als iemand met xtc langs loopt is t allemaal veel erger.
Terwijl die persoon dat misschien 1 of 2 x per jaar doet en kauwend door de straat loopt maar de alcohol drinker misschien wel 2x per maand.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:51

Interessant topic!

Zelf had ik tot begin dit jaar geen ervaring met drugs, tot ik hier mensen leerde kennen die wel eens wat gebruikte op feestjes (hardstyle scene). In eerste instantie was ik er niet zo voor, je hoort toch altijd verhalen over hoe slecht drugs wel niet zijn, maar uiteindelijk werd ik toch nieuwsgierig en heb ik het ook geprobeerd. Viel zeker niet tegen :') Zolang je met mensen bent die weten wat ze doen qua dosering, je weet wat je moet doen als je te hard gaat en niet down ofzo bent als je begint, zie ik er geen problemen in. Ik kom liever iemand tegen die aan het kaakschaatsen is dan iemand die zo zat is als maar zijn kan :j

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:55

Ik heb ook liever een kaaksurfer dan een vervelende dronkenlap.