Moeders en werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Re: Moeders en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:39

Na de eerste ging ik vooral weer werken omdat het 'moet'. Na de tweede ging ik maar al te graag weer werken. :+ Wel minder en nu vind ik de balans tussen privé en werk prima. :)

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:28

Hier gaat mijn dochter op donderdag naar de BSO. En als mijn schoonouders op maandag niet kunnen gaat ze ook naar de BSO. We betalen wel gewoon voor standaard 2 dagen pw. Dinsdag en vrijdag ben ik vrij, woensdag is het pappa dag, hij werkt op zaterdag.

Waarom ik werk? Omdat ik niet gelukkig ben als ik thuis zou blijven. Bovendien moet ik er niet aan denken om altijd mijn hand op te houden bij mijn man.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:16

Qua inkomen hoef ik niet te werken. Wat ik verdien gaat naar het kdv. We krijgen maar een klein deel terug van de opvang kosten.
Ik wil graag werken.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:54

18 uur verdeeld over 4 diensten :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:17

Ik werk wel omdat het "moet". Op zich zouden we het huis en alle dingen eromheen (eten, kleding etc) wel kunnen betalen van het salaris van mijn man. Maar dan moet het paard weg, kunnen we niet meer op vakantie en kunnen we de dagjes uit ook wel vergeten. Verder hebben we dan ook geen spaarpot meer voor onvoorziene uitgaven. Ik ga altijd met frisse tegenzin werken, maar als ik er eenmaal ben ben ik dat zo weer vergeten en werk ik met plezier. Ik hou altijd maar in mijn achterhoofd dat alle leuke dingen die we hebben en doen om weer op te laden niet betaald zouden kunnen worden met maar 1 salaris.

Wat ik wel lastig vind, door een verhuizing veranderen mijn werktijden en kunnen we niet alles meer zelf opvangen. Die puzzel geeft wel weer even stress. BSO is een optie, maar kost (veel) geld en is absoluut niet flexibel.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:22

Ik werk fulltime als Groom . ( 6 dagen nu , van de winter 5 )
Heb 2 kids van 9 en 7
Hun vader is afgekeurd voor werk en is dus tevens de oppas ...
Had t liever anders gedaan . Minder uren en meer kids.
Maar helaas liep t anders

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:56

Ik ben 2 weken geleden bevallen en moet half november weer gaan werken.
Totaal geen zin in nu. Vooral omdat het financieel ons niks oplevert. Alles gaat naar de opvang en we krijgen bijna niks terug.
Daarbij is het financieel ook niet noodzakelijk dat ik werk.
Toch besluit genomen dat ik 3 dagen blijf werken (deed ik voorheen ook) zodat ik toch intellectuele uitdaging blijf houden. Als het toch te druk is met paard en gezin kan ik altijd nog stoppen.
Qua opvang hebben dan ook 2 dagen KDV en 1 dag gastouder geregeld.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:00

Jeetje dat lijkt me echt kl*te als je letterlijk werkt om de kinderopvang te betalen, bizar toch eigenlijk??

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:11

Snap dat alleen niet zo goed? Bij minder inkomsten krijg je meer terug. Dus lijkt me dat paps dan heel hoog zit met salaris en mams heel laag. Of andersom natuurlijk :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:27

Quellian schreef:
Snap dat alleen niet zo goed? Bij minder inkomsten krijg je meer terug. Dus lijkt me dat paps dan heel hoog zit met salaris en mams heel laag. Of andersom natuurlijk :P

Niet helemaal :)

Ik werk met mijn kleine loon ook voor de opvang dan. Ik zou dan flexibele opvang nodig hebben en dat is veel duurder dan vaste uren afnemen en zit boven de max vergoeding. Dus ik moet sowieso al een paar euro bij leggen. Daarnaast werken ze hier met een verplichte afname van opvang, waardoor ik meer uren moet afnemen dan nodig en omdat ik een klein contract heb; krijg ik slechts over een klein deel van de uren toeslag. De rest mag ik zelf ophoesten. Uitgerekend kwamen wij uit dat mijn miezerige netto loon volledig dan naar de opvang zou gaan.

En dat terwijl wij dus in de categorie vallen die best veel terug krijgen, maar de opvang maakt het ons te lastig waardoor wij ons tot de familie moeten wenden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:00

Ik heb een goed inkomen, maar in verhouding tot mijn man niet :+
Mag echt niet klagen over mijn salaris, maar in verhouding tot wat er van overblijft na betalen kdv kom je tot de conclusie dat het amper de moeite waard is.
Nu zal voor iedereen dat anders zijn. Voor een ander is bijv 500€ overhouden heel veel geld en voor weer een ander niet de moeite waard.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:31

Wij betaalden 925 euro en kregen 300 euro terug, per saldo betaalden we dus 625 per maand zelf, dat was 1/3 van mijn salaris. Bij ons heeft het dus altijd geloond (jammer hoor, soms :P).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:48

Ik vind dat wel erg prijzig hoor :o blij dat m'n moeder dolgraag een baby in huis wil :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:00

Wij betalen mijn maandloon aan het kdv, maar krijgen gelukkig vrij veel terug vsn de belasting. En mijn netto loon is onze premie zorgverzekering al af, dus eigenlijk zou mn nettoloon iets hoger liggen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:27

Ik ben alleen met m'n 2 kinderen en ik werk 28 uur in de week verspreid over 5 soms 6 ,dagen. Nadeel van zorg,korte diensten. Nu werk ik 4-5 dagen of dagdelen en 1 dag school i.v.m. opleiding.
Oudste gaat 4 dagen naar school en 1 middag naar het kdv. Jongste gaat 1 hele dag en ,2 ochtenden naar het kdv. A!s ik savonds of weekend moet werken ddan gaan ze naar m'n ouders.