Wanneer aan kinderen beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Wanneer aan kinderen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:59

Zwanger trouwen betekend ook dat je vriendin evt niet de energie heeft om mee te feesten, geen drankje mee kan drinken of zelfs elke 10 minuten boven het toilet hangt bij de aanblik van taart en geur van eten, steunkoussen moet dragen onder de jurk etc :D

Dat slechts even als tip ter overweging :P

Uiteraard kan ze zich ook gewoon topfit voelen maar dat is geen garantie.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 15:07

We hebben geen (dans)feest en ze drinkt nooit haha.

Maar het is zeker een overweging :j

Ik hou te veel van plannen.
Maar we moeten gewoon afwachten hoe alles loopt en dat vind ik soms heel lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:49

Ik was toen ik ging trouwen 8 maand zwanger maar ik had geen steunkousen hoor :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:09

Tja, ik wel en zovele die dat wel nodig hebben ivm vocht.
Beetje beledigende smiley.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 17:16

Ach ze wil toch een lange jurk en er trouwen in de winter dus dat scheelt weer :D

We zien het wel. Je kunt je zwangerschap wat dat betreft toch niet plannen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:22

Sizzle schreef:

Zo bedoelde ik het absoluut niet. Het kwam nogal over alsof iedereen steunkousen aan moet aan het einde van haar zwangerschap.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:33

Lente schreef:
Sizzle schreef:

Zo bedoelde ik het absoluut niet. Het kwam nogal over alsof iedereen steunkousen aan moet aan het einde van haar zwangerschap.

Sizzle schreef:
Uiteraard kan ze zich ook gewoon topfit voelen maar dat is geen garantie.

Het valt allemaal niet echt plannen inderdaad.
Bovendien laat een bruiloft zich ook gewoon afzeggen indien nodig.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:36

Ik zou niet zwanger willen/durven zijn met een eigen bruiloft. Er is een kans dat je non stop kotsmisselijk bent. Dat is echt niet tof!
Aan de andere kant, zwanger worden kan soms best moeilijk zijn. Dan is het al heel fijn om zwanger te zijn en zie je op de bruiloft wel weer verder :)

Wij hadden ook een tweedehands kamertje, met een nieuw matrasje. Konden best iets nieuws betalen, maar duizend euro of meer vond ik toch wel heel erg zonde! Nu hadden we het kamertje voor 2 Efteling tickets :D
Uiteindelijk sliep kindlief alleen maar bij ons dus de keren dat ze in haar kamertje sliep, was op 1 hand te tellen.

Kleding koop ik bij H&M, zeeman, wibra, Hema en primark. Niet omdat het moet maar omdat ik wil dat m'n kind gewoon kan spelen in d'r kleding. En vies kan worden. In een spijkerbroekje van 40euro met een shirtje van 20euro is dat toch iets minder grappig....
Het enige waar ik wel 'veel' geld aan uitgeef zijn goede schoenen en een goede warme winterjas.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:59

Ik wilde zelf nooit kinderen, maar toch onverwachts zwanger geworden
Nu een hele blije mama van een hele lieve baby. Ik zou niet meer zonder kunnen. Wat betreft financieel. Ik vond de kosten allemaal wel meevallen. Ik koop alles tweedehands. Van kinderkamer tot speelgoed tot kleding. Heb mijn bedje en nieuw matras voor $35 gekocht. Speelgoed een hele bundel voor $30. Het duurste was mijn nieuwe kinderwagen inclusief maxi cosi voor $70 in de laatste uitverkoopronde in de winkel. Als je goed zoekt op tweedehands sites vind je hele mooie amper gebruikte spullen voor heel weinig. Soms koop ik kleding ook in de uitverkoop nieuw. En dan betaal ik hoogstens $2 per kledingstuk. Ze groeien er zo vreselijk snel weer uit. Je hoeft echt geen 30 setjes kleding te kopen per keer. Na 3 maanden zijn ze alweer toe aan een nieuwe garderobe, en heb je kleding wat soms dus nog nooit gedragen is heb ik gemerkt bij mezelf. De kleertjes waar hij uit is gegroeid verkoop ik weer, alhoewel ik de laatste ronde alles heb gedoneerd. Ik gaf zelf de eerste 6 maanden enkel borstvoeding, dus dat scheelt echt al vreselijk veel geld. Ivm erg tedere huidje van mijn baby gebruikte ik geen billendoekjes maar eem washandje of bij hele vieze billetje gewoon even snel onder de kraan. Scheelde achteraf ook best veel.

Het word duurder naarmate ze ouder worden en op sport willen en naar school gaan. Maar financieel is niets gegarandeerd vind ik, er komt altijd wel weer wat tussen in het leven. Tegenslagen en meevallers. Je kunt er nu financieel niet super voor staan,maar dat kan in 3 jaar zomaar heel anders zijn, en vica versa ook. Je relatie kan op de klippen lopen etc etc.

Moraal van het verhaal. Je kunt wel eeuwig wachten op het juiste moment met de perfecte omstandigheden. Maar misschien komt dat juiste moment wel nooit. Lekker ervoor gaan als het goed voelt! Heel veel succes

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 20:13

Dat borstvoeding geven is hier nog steeds een beetje een puntje. Ik ben groot voorstander maar vriendinlief wil eigenlijk niet.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:29

x_Anne_x schreef:
Dat borstvoeding geven is hier nog steeds een beetje een puntje. Ik ben groot voorstander maar vriendinlief wil eigenlijk niet.

Gewoon rustig bekijken als het bijna zo ver is, en je vooral niet gek laten maken door anderen. Er is geen goed of fout, er is alleen wat beter of minder goed werkt voor jullie, om wat voor reden dan ook :)

Wij zijn getrouwd toen ik 20 weken zwanger was, en dat was (mits een beetje creativiteit) prima te doen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:32

Heeft ze zich er al in verdiept ts? Borstvoeding scheelt financieel enorm en mijn persoonlijke ervaring is (als het eenmaal goed loopt en je het beide on de knie hebt, is eerst wel een investering) dat het enoooorm makkelijk is. Zeker de nachtvoedingen vond ik ideaal, hoefde mijn bed niet uit. Naast voeding is het ook het ultieme troostmiddel. Plus dat het imo de beste start is die je je kindje kunt geven.

Misschien tzt eens naar een bv voorlichting gaan?

Al worden ze met flesvoeding ook groot en gezond hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:33

Wat betreft borstvoeding... Jij kan ook borstvoeding gaan geven he!
Dat is het mooie van twee vrouwen. :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 20:38

Lente schreef:
Wat betreft borstvoeding... Jij kan ook borstvoeding gaan geven he!
Dat is het mooie van twee vrouwen. :D

Zou helemaal gaaf zijn :))

Nee ze heeft zich er nog niet echt in verdiept. Ik laat voorlopig maar lekker zo. Komt wel als ze wel zwanger is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:57

Wil ik wel gaan doen... Als reserve zeg maar.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:00

Nou ben ik toch wel benieuwd... Hoe kan je dan met zijn twee borstvoeding geven? Dan moet je toch allebei zwanger zijn? Voor ik zwanger was gaf ik geen melk, nu ook niet meer productie is gestopt. Of ben ik nu zo blond dat ik iets over het hoofd zie?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:00

Je kunt dat op gang brengen met hormonen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:02

wemkelover schreef:
Nou ben ik toch wel benieuwd... Hoe kan je dan met zijn twee borstvoeding geven? Dan moet je toch allebei zwanger zijn? Voor ik zwanger was gaf ik geen melk, nu ook niet meer productie is gestopt. Of ben ik nu zo blond dat ik iets over het hoofd zie?

Je hebt gewoon de juiste hormonen nodig :)
Als je zwanger bent komen die vanzelf, als je niet zwanger bent moet je er op kunstmatige wijze aan geraken, maar eens alles goed loopt is ook dat niet meer nodig (dacht ik?).

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:03

Ok dat wist ik indd niet.

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:04

Als je die 900 nog niet eens kan betalen zou ik sowieso nog geen kinderen nemen. Dat is ten eerste niet eerlijk naar het kind en ook niet naar de maatschappij. Plus als je een kind hebt, heb je nog minder tijd om te werken en te solliciteren, dus NIET doen is mijn advies.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:04

bakkabouter schreef:
wemkelover schreef:

Je hebt gewoon de juiste hormonen nodig :)
Als je zwanger bent komen die vanzelf, als je niet zwanger bent moet je er op kunstmatige wijze aan geraken, maar eens alles goed loopt is ook dat niet meer nodig (dacht ik?).

Wat ik erover gelezen heb, is het heel lastig om er een fatsoenlijke voeding uit te slepen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:18

estherpitout schreef:
[knip]

Het word duurder naarmate ze ouder worden en op sport willen en naar school gaan. Maar financieel is niets gegarandeerd vind ik, er komt altijd wel weer wat tussen in het leven. Tegenslagen en meevallers. Je kunt er nu financieel niet super voor staan,maar dat kan in 3 jaar zomaar heel anders zijn, en vica versa ook. Je relatie kan op de klippen lopen etc etc.

Moraal van het verhaal. Je kunt wel eeuwig wachten op het juiste moment met de perfecte omstandigheden. Maar misschien komt dat juiste moment wel nooit. Lekker ervoor gaan als het goed voelt! Heel veel succes

ik vind dit wel rooskleurig hoor.
Tuurlijk is er niks zeker in het leven en zullen er meevallers en tegenvallers zijn.
Echter wanneer het financieel al niet best gaat, kun je een financiële tegenvaller niet meer opvangen...
Dus om bewust voor een kleine te gaan, zonder financiële zekerheid en reserve, vind ik niet fair naar het kind.

En als ik het verhaal zo lees, zit die van jou nog niet op school?

En als ik de verscheurende verhalen lees van ouders, waarvan ze de kinderen niet de juiste zorg kunnen geven. Dat een tandartsbezoek niet kan, omdat de zorgkosten nog niet betaald zijn..welke ondertussen al te hoog zijn opgelopen...
kinderen die op te kleine schoenen moeten lopen of 2e hands schoenen die stuk zijn...

Van de kraamhulp hoorde ik verhalen dat er soms in huis niet eens vloerbedekking ligt of wat anders, maar gewoon de kale betonvloer....
gewoon in Nederland.

Soms heb je gewoon veel tegenvallers en als je die problemen had kunnen voorkomen, lijkt mij dat je je onnodig behoorlijk schuldig kan gaan voelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:59

x_Anne_x schreef:

Haar lijf, haar keus.
Anders moet je zelf zwanger worden.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 23:05

Zeg toch ook nergens dat ik haar er toe wil dwingen of wat dan ook.
Ik zou het fijn vinden als ze het wel doet. Zo niet is het ook goed. Inderdaad uiteraard haar keus

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:10

Zolang je je maar realiseert dat je zulke discussies nooit moet voeren met iemand die net bevallen is want dat kan tot een huwelijks crisis leiden :P
(Kl*te hormonen )