Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 06:04

Goh, ik zal dan wel een uitzondering op de regel zijn.

Ik drink vrij vaak (in de weekenden) (nouja laatste jaar valt het enigszins mee) en ik ben ook nog recreatief drugs gebruiker (op grote festivals/concerten). :') (Zal ik dan maar gelijk er ook bij vermelden).

Ik ben meermaals dronken geweest, en soms komt daar overgeven bij.
Nooit drink ik om over te willen geven... soms valt het slecht, soms mix je te veel verschillende soorten drank, soms heb je te weinig gegeten.
Nu wil ik niet zeggen dat ik elke avond kotsend de stad door loop.. eerlijk is eerlijk de laatste keer moet een paar jaar geleden zijn..
Maar het is echt niet zo dat het doel is ''kotsen''.

Zo ben ik ook nog nooit (thank god) zo lam geweest dat ik in m'n broek zou pissen of in een hoopje op de grond lig.
Heb wel nachten gehad waarvan ik niets kan herinneren (ja ook daar ga je niet vanuit) en ook nachten waarvan lopen moeilijk was op t eind (misschien 1 of 2 keer). En heb ook wel eens staan huilen ergens _O-

Waarom drink ik? Omdat ik het lekker vind, omdat je dan eens even kan ontstressen, even geen zorgen aan je kop en alleen plezier hebben, omdat ik eens lekker gek wil doen, omdat het kan.

Mensen die zeggen ''Je kan ook lol zonder alcohol hebben'', ja prima.. maar ik vind het leuker met. Zonder alcohol ben ik sneller moe en vind ik dat je dingen ''mist'', waar je vrienden om lachen vind jij niet zo interessant.. alles is even wat minder mooi. Ook is het gewoon gezellig om thuis met vrienden wat te drinken of pre-drinks te doen.
Over ''of een assertiviteits training misschien beter is''. Lol, ik ben assertief genoeg, maar met een slokje op heb je toch iets meer lef (als je dat nodig hebt om op iemand af te stappen).

Ik kan net zoals de meeste onder ons niets begrijpen van mensen die zuipen om te zuipen, of die kunnen overgeven en dan lekker verder drinken.. daar zie ik het doel ook niet in.

Maar niet iedereen is een dronkelap omdat ze toevallig een shotje tequila te veel hebben gehad en daarom boven de wc hangen. :')

moniek21

Re: Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 06:42

Ik snap het zelf ook allemaal niet zo goed, en als ik dan op m'n werk waar we er helaas regelmatig mee te maken hebben.. En dan echt de laveloze mensen dan weet ik weer " oh ja daarom drink ik dus niet " ;) ik snap gewoon ook niet zo goed waarom je het jezelf aan doet... De mensen waar wij vaak mee te maken krijgen zetten zichzelf ook zo vreselijk voor banketstaaf vaak, van voren weten ze niet meer dat ze van achter nog leven, nou dan heb je echt een leuke avond gehad hoor poeh poeh ...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 06:43

Hier een saaie water drinker, eerder dronk ik wel i.c.m. met een joint soms. Zo ineens was ik er klaar mee. Kreeg vaak last van mijn darmen i.c.m. alcohol..
Heb er geen problemen mee als anderen dronken zijn zolang ZE maar niet agressief worden.
Ikzelf dans praat gewoon met iedereen hoef ik niet perse alcohol voor te hebben. Voel Me fijner zonder. :)

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:15

Tja ik drink niet. Maar goed, een vader die altijd zuipt en bezopen thuis komt. Of een kratje bier op een avond leeg drinkt. En je vervolgens t huis door slaat. Geloof me dat is precies het gene wat je nodig hebt om nooit meer alcohol te drinken.

Wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan mensen die wel alcohol drinken, maar zodra mensen bezopen beginnen te worden, ga ik liever weg.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:28

LadyMadonna schreef:
Danielleeee_ schreef:
Jeetje, niet iedere dronken persoon ligt direct in zijn eigen kots, pis of stront hoor. :')

Is er een reden dat je je kennelijk aangevallen voelt?

Waarom gelijk aangevallen voelen? Verwonderde me daar ook over.

Maar aan de andere kant, het is wel typisch bokt, dus misschien een beetje naïef van mij.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:06

@kahawa kan ze niet gewoon verbaasd zijn over de reactie's ipv zich aangevallen voelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:16

Ayasha schreef:
Ik drink niet en heb nog nooit gedronken, ik vind bezopen mensen vooral een beetje sneu. :) Ze zijn zowel tijdens als na feestjes vaak het doel van een hoop gespot en veel respect is daar niet bij. :)
Dan heb ik het niet over mensen die een glaasje gedronken hebben maar dus over écht bezopen. De dag er na niet meer weten wat ze gedaan hebben en daar nog trots op zijn ook. Dat type bezopen.

En eh, mensen die wel drinken zeuren bij mij genoeg als ik alcohol weiger. :+ En dat is ook zelden erg lief hoe men daar mee om gaat als je blijft weigeren.

Ik denk er helemaal hetzelfde over: drink ook geen alcohol om bepaalde medische redenen. En ik heb geen zin omdat telkens te moeten uitleggen. Wat is er erg aan niet drinken? Ik heb net zoveel lol en vind mensen die straalbezopen zijn en daar nog trots op zijn ook, echt een beetje sneu.... Het ziet er echt niet aantrekkelijk of leuk uit om nog maar over de gevaren te zwijgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:17

Ik denk dat stomdronken ook zelden een doel op zich is ..(na de de levensfase waarin "kijk mij, kijk mij" schijnbaar nog wel eens een rol speelt en grenzen opgezocht moeten worden)
Meer een gevolg van aangeschoten raken waardoor je idd losser word en de rem er wat af gaat
Stomdronken worden kan daar dan weer een gevolg van zijn
De rem is er vanaf en dan niet door hebben dat de grens naar laveloos word overschreden

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:20

Ik vind van die dronkelappen ook altijd een beetje sneu. Maar ik snap wel dat mensen drinken. Ze worden losser en daardoor wordt het gezelliger. Maar ik drink zelf amper, ondanks dat ik het losser worden wel kan gebruiken. :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:01

Nagini schreef:
Goh, ik zal dan wel een uitzondering op de regel zijn.

Ik drink vrij vaak (in de weekenden) (nouja laatste jaar valt het enigszins mee) en ik ben ook nog recreatief drugs gebruiker (op grote festivals/concerten). :') (Zal ik dan maar gelijk er ook bij vermelden).

Ik ben meermaals dronken geweest, en soms komt daar overgeven bij.
Nooit drink ik om over te willen geven... soms valt het slecht, soms mix je te veel verschillende soorten drank, soms heb je te weinig gegeten.
Nu wil ik niet zeggen dat ik elke avond kotsend de stad door loop.. eerlijk is eerlijk de laatste keer moet een paar jaar geleden zijn..
Maar het is echt niet zo dat het doel is ''kotsen''.

Zo ben ik ook nog nooit (thank god) zo lam geweest dat ik in m'n broek zou pissen of in een hoopje op de grond lig.
Heb wel nachten gehad waarvan ik niets kan herinneren (ja ook daar ga je niet vanuit) en ook nachten waarvan lopen moeilijk was op t eind (misschien 1 of 2 keer). En heb ook wel eens staan huilen ergens _O-

Waarom drink ik? Omdat ik het lekker vind, omdat je dan eens even kan ontstressen, even geen zorgen aan je kop en alleen plezier hebben, omdat ik eens lekker gek wil doen, omdat het kan.

Mensen die zeggen ''Je kan ook lol zonder alcohol hebben'', ja prima.. maar ik vind het leuker met. Zonder alcohol ben ik sneller moe en vind ik dat je dingen ''mist'', waar je vrienden om lachen vind jij niet zo interessant.. alles is even wat minder mooi. Ook is het gewoon gezellig om thuis met vrienden wat te drinken of pre-drinks te doen.
Over ''of een assertiviteits training misschien beter is''. Lol, ik ben assertief genoeg, maar met een slokje op heb je toch iets meer lef (als je dat nodig hebt om op iemand af te stappen).

Ik kan net zoals de meeste onder ons niets begrijpen van mensen die zuipen om te zuipen, of die kunnen overgeven en dan lekker verder drinken.. daar zie ik het doel ook niet in.

Maar niet iedereen is een dronkelap omdat ze toevallig een shotje tequila te veel hebben gehad en daarom boven de wc hangen. :')

Dit. Op het drugsgebruik na, want ik heb genoeg aan alcohol :D

Ik snap ook niet dat mensen kunnen drinken, kotsen en weer verder gaan waarmee ze begonnen zijn :')

Ik heb enkele vrienden die gewoon blijven tanken. En dan ben je ze even 15 minuten kwijt waarna ze netzo hard doorgaan zonder stoppen, totdat het bier op is :') Hoe dan!? Ikzelf weet tijdig te stoppen, al komt het mij de laatste tijd veel vaker voor dat in de volgende ochtend zo beroerd ben.. zal de leeftijd wel zijn :+

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:16

Aangeschoten zijn vind ik best gezellig, lekker dansen zonder je awkward te voelen en je hebt overal plezier in. Maar dingen als gaan lallen, kotsen, dingen vandaliseren en mensen lastigvallen zal ik echt nooit begrijpen. Mensen die dat doen zijn nuchter ook gewoon sneuneuzen. :')
Drinken tot aan kotsen toe of dat je niet meer normaal kan lopen doe ik ook niet, dan heb je geen plezier meer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:02

Geniet,maar drink met mate. :9

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:39

Laurapalmer schreef:
@kahawa kan ze niet gewoon verbaasd zijn over de reactie's ipv zich aangevallen voelen?

Idd, daarom vraag ik me dus af waarom ze die vraag gelijk zo stelt.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:33

Geryon schreef:
Ik vind van die dronkelappen ook altijd een beetje sneu. Maar ik snap wel dat mensen drinken. Ze worden losser en daardoor wordt het gezelliger. Maar ik drink zelf amper, ondanks dat ik het losser worden wel kan gebruiken. :')

Maar ja, waarschijnlijk vinden zij jou sneu, dus, tja, hebben een wereld vol sneue mensen.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:11

Poeh na een avondje wijn drinken en bijkomende jetlag vraag ik me nu de dag erna af wat er inderdaad nou leuk is aan dronken worden.. :')

Maar het was wel gezellig. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:19

A3a1 schreef:
Geryon schreef:

Maar ja, waarschijnlijk vinden zij jou sneu, dus, tja, hebben een wereld vol sneue mensen.

:')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:55

Femm_k schreef:
Poeh na een avondje wijn drinken en bijkomende jetlag vraag ik me nu de dag erna af wat er inderdaad nou leuk is aan dronken worden.. :')

Maar het was wel gezellig. :D

Hahaha heel herkenbaar!
En elke keer zeg ik tegen m'n vriend, en nou kap ik met die wijn hoor.
Zonder kan het ook gezellig zijn.
Zeker met 'n kindje van bijna een jaar die sochtends om 7 uur vrolijk mama wekt haha.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:45

shilady schreef:
DeMolenhoek schreef:
De seks is bij mij dan beter. Ik durf dan meer en ontspan meer :+ En, gewoon... Alles eraan. Je lacht makkelijker, je trekt jou even alles wat minder aan. Let op, ik word wel eens dronken maar niet zo danig erg dat ik kots ofzo :)

:')

Tja :o :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:59

Heel eerlijk.. 3 jaar geleden gedurende een aantal weekenden was het bij mij zuipen voor dronken te worden en dan niet zo zuinig, om vervolgens te spugen en door te gaan.. Waarom? Geenidd, ik gok omdat ik me dan even niet klote voelde betrefr de situatie waarin ik me toen bevond.

Nu vind ik er niks leuks of fijns aan om dronken re worden. Het gebeurd nog af en toe maar dan is het omdat het slecht valt of ik te weinig gegeten heb. Niet bewust in ieder geval.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:40