Ik drink vrij vaak (in de weekenden) (nouja laatste jaar valt het enigszins mee) en ik ben ook nog recreatief drugs gebruiker (op grote festivals/concerten).

Ik ben meermaals dronken geweest, en soms komt daar overgeven bij.
Nooit drink ik om over te willen geven... soms valt het slecht, soms mix je te veel verschillende soorten drank, soms heb je te weinig gegeten.
Nu wil ik niet zeggen dat ik elke avond kotsend de stad door loop.. eerlijk is eerlijk de laatste keer moet een paar jaar geleden zijn..
Maar het is echt niet zo dat het doel is ''kotsen''.
Zo ben ik ook nog nooit (thank god) zo lam geweest dat ik in m'n broek zou pissen of in een hoopje op de grond lig.
Heb wel nachten gehad waarvan ik niets kan herinneren (ja ook daar ga je niet vanuit) en ook nachten waarvan lopen moeilijk was op t eind (misschien 1 of 2 keer). En heb ook wel eens staan huilen ergens

Waarom drink ik? Omdat ik het lekker vind, omdat je dan eens even kan ontstressen, even geen zorgen aan je kop en alleen plezier hebben, omdat ik eens lekker gek wil doen, omdat het kan.
Mensen die zeggen ''Je kan ook lol zonder alcohol hebben'', ja prima.. maar ik vind het leuker met. Zonder alcohol ben ik sneller moe en vind ik dat je dingen ''mist'', waar je vrienden om lachen vind jij niet zo interessant.. alles is even wat minder mooi. Ook is het gewoon gezellig om thuis met vrienden wat te drinken of pre-drinks te doen.
Over ''of een assertiviteits training misschien beter is''. Lol, ik ben assertief genoeg, maar met een slokje op heb je toch iets meer lef (als je dat nodig hebt om op iemand af te stappen).
Ik kan net zoals de meeste onder ons niets begrijpen van mensen die zuipen om te zuipen, of die kunnen overgeven en dan lekker verder drinken.. daar zie ik het doel ook niet in.
Maar niet iedereen is een dronkelap omdat ze toevallig een shotje tequila te veel hebben gehad en daarom boven de wc hangen.