vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 06:17

Palmera schreef:
lelberse schreef:
Maar ik vind het sowieso een slet kwa gedrag dus ik mocht haar vanaf het begin al niet.

Aha. Toem kwam de aap uit de mouw. Jouw stukje van "wij vrouwen onder elkaar" kunnen we dus ook niet serieus nemen. ;)

Nouja ik heb haar toen niet gesproken of iets dus zij heeft geen idee hoe ik over haar denk. Verder deed ik wel gewoon normaal tegen haar.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 06:22

lelberse schreef:
.Hij heeft me beloofd altijd eerlijk tegen me te zijn en niks meer te verwijderen. Al heeft ze de laatste paar dagen ook niks meer gezegd. We hebben het niet 100% uitgesproken maar het voelt al stukken beter zo. Ik hoop echt dat hij zich aan zijn beloftes houdt.

Wat had je nou nog meer willen bespreken dan? En wat is jou inbreng in de oplossing ? Of is het zo dat hij niks meer mag verwijderen en altijd eerlijk moet zijn en jij maar jaloers en onzeker mag blijven? Ik zie in je berichten weinig ruimte voor jou aandeel in dit gebeuren.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 06:40

Jennyj01 schreef:
lelberse schreef:
.Hij heeft me beloofd altijd eerlijk tegen me te zijn en niks meer te verwijderen. Al heeft ze de laatste paar dagen ook niks meer gezegd. We hebben het niet 100% uitgesproken maar het voelt al stukken beter zo. Ik hoop echt dat hij zich aan zijn beloftes houdt.

Wat had je nou nog meer willen bespreken dan? En wat is jou inbreng in de oplossing ? Of is het zo dat hij niks meer mag verwijderen en altijd eerlijk moet zijn en jij maar jaloers en onzeker mag blijven? Ik zie in je berichten weinig ruimte voor jou aandeel in dit gebeuren.

Nee er hebben gewoon afgesproken dat hij eerlijk blijft en niet alles gelijk verwijderd zodat ik er meer vertrouwen in krijg en ik niet meer zal zeuren hierover!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 06:46

Palmera schreef:
lelberse schreef:
Maar ik vind het sowieso een slet kwa gedrag dus ik mocht haar vanaf het begin al niet.

Aha. Toem kwam de aap uit de mouw. Jouw stukje van "wij vrouwen onder elkaar" kunnen we dus ook niet serieus nemen. ;)

En waarom niet? Vrouwen onder elkaar moeten zich dan wel gedragen natuurlijk. Ik zou ook geen 'wij vrouwen onder elkaar' gevoel hebben met een dame die probeert mijn vent in te pikken hoor.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 06:49

lelberse schreef:

Aha. Toem kwam de aap uit de mouw. Jouw stukje van "wij vrouwen onder elkaar" kunnen we dus ook niet serieus nemen. ;)[/quote]

En waarom niet? Vrouwen onder elkaar moeten zich dan wel gedragen natuurlijk. Ik zou ook geen 'wij vrouwen onder elkaar' gevoel hebben met een dame die probeert mijn vent in te pikken hoor.[/quote]
Ja precies dat. Ik heb nooit onaardig of iets gedaan tegen haar hoor. Maar ik mag toch wel van binnen denken dat ik haar op dat moment kwa gedrag een ontzettende slet vind? Dat heeft iedereen roch welleens?

Willl65

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:33

Nou in mijn ogen mag jij dat inderdaad t's. Mijn man laat mij overal vrij in. Ik ben nu 18 jaar samen met hem en er zijn twee momenten geweest in die periode waarin hij een grens heeft gezet .
Eerste keer was toen ik nog achter de bas stond en een man mijn handen te lang vast hield mijn man heeft toen die man zijn handen van die van mij getrokken.
En een keer met een oud contact van mij wat weer wilde afspreken met mij. Het voelde niet goed voor mijn man en nadat hij dat een paar keer bespreekbaar maakte heb ik dat contact verbroken. Waarom? Omdat mijn relatie belangrijker is en ik respect heb voor de gevoelens van mijn man.

Ik vind dat sommige heel egoïstisch zijn in hun denken en ook heel verstandelijk . Liefde is emotie en dat is nou eenmaal soms niet rationeel

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:46

Ik heb de reacties van TS gelezen..

Maarre.. Je hoeft geen slachtoffer te zijn in je eigen relatie hè? Ik zie alleen maar de woorden 'zijn schuld' 'Ik hoop dat hij zich aan zijn afspraken houdt' en dergelijke voorbij komen.

Ik moet eerlijk zeggen, als mijn chick aan het chagerijnen was tijdens het stappen zou ik ook op een gegeven moment denken: 'yo, tschussi!' En lol gaan maken. Op het moment dat ik haar alleen maar bevestig in haar gedrag wordt het slachtoffergedrag de volgende keer alleen maar erger.

Durf ook kritisch naar jezelf te kijken. Los van die chick. Want dit is puur een incident. Je copingmechanisme is echter geen incident.

En wat ik ook al las. Blijf communiceren. Ook over je communicatie. Als je ziet dat hij het kak vindt om het erover te hebben, meld dat dan. 'Ik zie dat je het niet fijn vindt om het erover te hebben. Hoe komt dat?'

De basis van je relatie naar mijn mening is communicatie, lol hebben met elkaar, vergevingsbereidheid en een gezonde dosis zelfreflectievermogen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:16

upendo schreef:
Maarre.. Je hoeft geen slachtoffer te zijn in je eigen relatie hè? Ik zie alleen maar de woorden 'zijn schuld' 'Ik hoop dat hij zich aan zijn afspraken houdt' en dergelijke voorbij komen.

Ja maar.... 'hij is begonnen met liegen' ;)

Ik kon de draad waarin de TS haar relatie verziekte vanwege een dronken kus al niet begrijpen; deze draad gaat me echt volstrekt voorbij.

Maak het je partner vooral moeilijk, maak het gras bij een ander vooral daadwerkelijk groener. Dan verdort je relatie inderdaad en heb je gelijk met je voorgevoel dat hij naar die ander gaat. Kan je tevreden zijn over dat je het goed had en je volgende vriend nog meer op de huid zitten want mannen zijn niet te vertrouwen :+

Geniet van kwalitijd, verziek die tijd niet in een cipiersrol.
Wie weg gaat als je het deurtje open laat wilde niet bij je zijn.
Durf te leven.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:24

Willl65 schreef:
Gillbo vertrouwen kun je niet terugwinnen met woorden, het zijn zijn daden die dat weer moeten geven. Ik vind het niet gek dat zij dus meer tijd nodig heeft dat te geven. De eerste stappen zijn gezet in ieder geval

Maar de jongen heeft niks gedaan!! Hij heeft alleen wat dingen niet verteld omdat hij weet dat ze daar onzeker en chagrijnig van wordt en dat wilde voorkomen.
Niet de meest chique oplossing maar dat is jaloers en chagrijnig worden om niks ook niet.
Dus de jongen moet zijn aandeel leveren maar TS ook, vertrouwen komt niet aanwaaien. Dat moet je ook wel willen.
Het is geen eenrichtingsverkeer.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:36

Kwanyin schreef:
Ik heb geleerd uit relaties, dat als je echt om elkaar geeft, je het rot vindt als de ander een slecht gevoel ergens over heeft en je er alles aan doet om dat gevoel weg te krijgen. Of dat gevoel er nu onterecht is of niet, je wilt dat je partner met een gerust hart kan slapen. Je wuift het niet weg met "ben je weer daar met je gezaag". Nee je erkent zijn of haar zorgen en je legt uit waarom ze zich geen zorgen moet maken, al moet je het 20 keer opnieuw doen. Maar ook mijn persoonlijke ervaring helaas is, als het liegen, verbergen en "je zaagt weer" wordt, de rook een brandhaartje heeft.....

Hier ben ik het helemaal mee eens!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:36

Gilbo: Zo zie ik het ook.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:44

Gillbo schreef:
Willl65 schreef:
Gillbo vertrouwen kun je niet terugwinnen met woorden, het zijn zijn daden die dat weer moeten geven. Ik vind het niet gek dat zij dus meer tijd nodig heeft dat te geven. De eerste stappen zijn gezet in ieder geval

Maar de jongen heeft niks gedaan!! Hij heeft alleen wat dingen niet verteld omdat hij weet dat ze daar onzeker en chagrijnig van wordt en dat wilde voorkomen.
Niet de meest chique oplossing maar dat is jaloers en chagrijnig worden om niks ook niet.
Dus de jongen moet zijn aandeel leveren maar TS ook, vertrouwen komt niet aanwaaien. Dat moet je ook wel willen.
Het is geen eenrichtingsverkeer.

Niets gedaan?
Liegen, negeren openlijk een Chick over zich heen laten hangen, nog een keer liegen en dan weigeren er over te praten.....
Ik realiseer mij ineens hoeveel geluk ik heb met mijn man.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:49

Wat is er mis met openlijk een chick over je heen laten hangen? :')

Weigeren erover te praten is ook niet aan de orde..

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:54

Nou en al hangen er 10 chicks om hem heen. De jongen heeft er niks mee gedaan, het is alleen ts die allerlei doemscenario's in haar hoofd heeft gehaald dat hij het weet ik wat zou gaan doen. De jongen is niet vreemd gegaan ( dan zou ik nl wel gezegd hebben dat ze hem de deur uit moet gooien)

Een relatie waarin je elkaar gaat verbieden om contact te hebben met mensen (van het andere geslacht), daar zou ik juist hard bij weg hollen.

En hij heeft er wél over gepraat en belooft te doen wat ts vraagt, dus nu is de beurt aan ts.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:56

Ik vind het respectloos zeker als die griet ook nog jou blikken toewerp zoals t's zei . En zij genegeerd wordt.Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geloof in een open en eerlijke communicatie in een relatie.
Mijn man heeft ook vrouwelijke vrienden waar hij mee uit gaat maar ik ken ze allemaal en zij tonen mij respect.
Ach zo heeft een ieder zijn eigen gedachten over de grens die zij hebben.

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:58

Dat hij erover gelogen heeft en niet eerlijk naar je is geweest is niet goed te praten, maar ik moet je wel even wat vertellen.
Mijn vriend en ik gaan over 4 weken trouwen, wilde ik gewoon eventjes kwijt, hecht geen waarde aan wat ik wil zeggen haha.
Maar, wat ik dus wel wilde vertellen:

Ik ben zelf een onwijs jaloers type, als mijn vriend met een meisje gesproken heeft, zeker over de app, wil ik dat weten. Ik wil weten waar het over gegaan is en als het, voor mij, voldoende nut heeft gehad is het oke. Stom he.... Laten we het erop houden dat mijn vertrouwen door mijn ex behoorlijk beschaamd is.
Dat mijn vertrouwen een deuk heeft gekregen heeft niets te maken met wat mijn huidige vriend doet.
Hij heeft me beloofd nooit vreemd te gaan, wordt onwijs boos als mensen die hij kent dat wel doen en dan houd ik dat altijd maar in mijn achterhoofd. Met dat ik weet dat hij dat nooit maar dan ook nooit voor mij geheim zou kunnen houden. Het zou echt aan hem gaan vreten.

Maar toch, heb ik wel eens dat gevoel van jaloezie als hij met iemand anders gesproken heeft.
Soms praat hij wel eens met iemand anders, lacht hij veel met haar en hebben ze het leuk samen, maar vertelt hij het niet... Wat daar de reden van is?
In mijn hoofd: 'ze hebben het té leuk samen, hij is bang dat ik boos wordt als hij het vertelt en hij ziet haar ook wel zitten, of hij is naïef en ziet niet dat ze hem aan het versieren is'.
Wat er waarschijnlijk eigenlijk aan de hand is: 'Hij ziet er geen gevaren in, voelt zich serieus niet aangetrokken tot haar op het gebied van een relatie, hij heeft geen seconde nagedacht over dat het meer zou kunnen betekenen of worden'. En hij vond het dus niet nodig om het met mij te delen, want er zit toch niet meer achter.

Oftewel, ben ik dan degene die kan en mag zeggen dat het wél meer betekende? Dat ik de vonk tussen hen over zag slaan en dat ze wel erg lief naar elkaar lachte.

Jaloezie (of hoe je het ook wil noemen) kan een relatie serieus kapot maken. Ik moet eerlijk zeggen dat jaloezie sneller een relatie kapot maakt dan het eventuele daadwerkelijke vreemdgaan.

Heel zwart wit gezegd, je bent nu jezelf aan het opvreten, kan nergens anders meer aan denken, wantrouwt wat je vriend doet en zegt. En wie heb je ermee? Voornamelijk jezelf.
Stel he.. je vriend zou vreemdgaan... en je komt daarachter. Voel je je inderdaad behoorlijk kl*te... je vertrouwen is beschaamd en het duurt even voordat je erover heen bent.
Maar is dat serieus, écht serieus pijnlijker dan de kwelling die je jezelf op dit moment oplegt.
En niet alleen jezelf... ook je vriend.... Die in zijn ogen niets verkeerd doet.

Een praatje hoeft niet gelijk meer te betekenen. En inderdaad, nummers uitwisselen is wat gek. Maar moet het perse meer betekenen? Natuurlijk voel je je er rot over, maar misschien is het goed, iets wat ik zelf ook altijd probeer te doen... is aangeven wat het met je doet als je hem ziet praten met haar. Wat je gevoel doet, wat voor gedachten er in je opkomen, geef aan dat als hij zegt dat het niets betekent dat niet jouw gedachten wegneemt. Geef zeker ook aan dat je er zelf aan moet werken en dat je wil veranderen voor hem, maar geef daarbij ook zeker aan wat je van hem verlangt.

Vraag jezelf eens af, kun je écht van hem vragen en verlangen of hij nooit meer met andere meiden en vrouwen praat? Dat hij zijn oog nooit meer op het vrouwelijk schoon mag laten vallen?
Het is een man..... Die zijn nou eenmaal kijkerig. Een trucje is om zelf ook het schoon in de vrouw te leren zien. De aardigheid van anderen en de positieve dingen van de ander, benoem ze ook naar je vriend. Niet als een jaloers iemand, maar als iemand die wil meepraten over de gedachten van je vriend. Raar of niet, maar dat helpt hem ook zich te kunnen verplaatsen in jou....

Het kost wat training, tranen, pijn en moeite, maar het gaat jullie zeker helpen om verder te komen in deze situaties.
Je bent allebei een individu, je maakt jezelf en elkaar kapot als je elkaar wilt vasthouden aan een ketting. Jullie mogen allebei keuzes maken en als het goed is hebben jullie voor elkaar gekozen. Vertrouw elkaar dan ook in die keuze.

Verbreekt de één die keuze, onthoud dan dat het zeer doet, echt onwijs zeer doet, maar dat dat niets is tegenover de kwelling en pijn die je jezelf en de ander aandoet door controle te willen houden over alles wat er gebeurd, gezegd wordt of gevoeld wordt. En dan nog iets.... áls je relatie kapot zou gaan door die kwelling, vergeef je het jezelf nooit weer.... en geloof me alsjeblieft.... relaties gaan er écht op kapot.

Ik hoop dat ik je kan helpen hiermee.... dat ik je niet gekwetst heb door dit met je te delen.
Het is mijn eigen ervaring en ik ben normaal niet zo open en bloot over mijn privéleven openbaar. Maar ik geloof écht dat het je visie en gevoel kan veranderen als je ernaar gaat leven en jezelf erop gaat trainen.

Ik ben al ongeveer 4 jaar bezig en ik kan het nog steeds niet altijd. Maar ik weet wel dat er nu begrip is van beide kanten, dat we weten wat er gebeurd op de momenten dat ik er boos om wordt... Praten helpt zo, maar zet alsjeblieft het jaloerse gevoel aan te kant. Je bent allebei een eigen persoon die hebben gekozen om met en er voor elkaar te zijn.

Heel eerlijk.... als ik niet had veranderd had ik nu vrijgezel geweest. Door de verandering in mijn denken hebben we vorig jaar besloten dat we gaan trouwen, omdat we elkaar een mooi leven gunnen en willen geven, niet omdat we de ander willen maken tot een, voor onszelf, perfect iemand.

Kop op he... en onthoud, de kwelling is zwaarder, erger en heeft grotere gevolgen dan de daad.... :*

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:59

Mijn vriend zou mij ook negeren als ik hele avond liep te chagrijnen :') dat zal voor hem niets uit maken of die dan met opa van 80 gezellig heeft of leuke meid van 20

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:06

Opvallend contrast tussen glas half vol en half leeg hier :D

Wie zal er meer lol van kwalitijd hebben?

:)*

Dit al doet me denken aan een ervaring welke ik op mijn website als voorbeeld had gezet. Dat was voor whatsapp e.d., toen de Nokia 5140 nog uit moest komen.

Ik kwam VEEL later thuis dan afgesproken, had niet gebeld. Werd door mijn vrienden voor de deur afgezet en die hadden de grootste lol over de 'warme' ontvangst welke mij en hen thuis te wachten stond.
Vond mijn vriendin in lingerie op de sofa. Kaarslicht, wijntje voor me ingeschonken.
Niets 'waarom ben je zo laat' 'was zeker leuker dan thuis' 'waarom durfde je niet te bellen' 'met wie had je het zo leuk dat je niet belde' etc.
Wel; 'bel de volgende keer even, nu heb ik het koud gekregen dus maak me warm'.
Kijk, dan kom je GRAAG thuis :j

Heb nog steeds een Nokia 5140 en geen whatsapp oid.
Vriendin wel en die krijgt volop flirtboodschapjes van ?????
Waarom zou ik me daar druk over maken? Als ze weg zou willen gaan, gaat ze toch wel. Alleen maar eerder als ik haar tijd verpest met gezeur.
Ik zie het als helemaal _/-\o_ want daar voelt ze zich +:)+ door en met haar in een goed humeur heb ik meer kwalitijd *\%/*
en vice versa uiteraard.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:06

Gianti schreef:
Mijn vriend zou mij ook negeren als ik hele avond liep te chagrijnen :') dat zal voor hem niets uit maken of die dan met opa van 80 gezellig heeft of leuke meid van 20

Hij had haar de vorige dag laten zitten er is dus wel wat aan vooraf gegaan. Ik had sowieso miet meegegaan als ik nog iets uit te praten zou hebben.
Maar goed ik begrijp dat ze nog jong zijn.
Nog niet zo lang geleden zei ik tegen mijn 18 jarige zoon nog maak het allemaal niet zo zwaar en geniet gewoon van elkaar en laat elkaar vrij.
Maar wat ik ook mee geef is heb respect voor je vriendin en neem haar gevoelens serieus.
Dit n.a.v. een ruzie die ze onderling hadden wat in mijn ogen om niets ging

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:18

Huertecilla schreef:
Opvallend contrast tussen glas half vol en half leeg hier :D

Wie zal er meer lol van kwalitijd hebben?

:)*

Dit al doet me denken aan een ervaring welke ik op mijn website als voorbeeld had gezet. Dat was voor whatsapp e.d., toen de Nokia 5140 nog uit moest komen.

Ik kwam VEEL later thuis dan afgesproken, had niet gebeld. Werd door mijn vrienden voor de deur afgezet en die hadden de grootste lol over de 'warme' ontvangst welke mij en hen thuis te wachten stond.
Vond mijn vriendin in lingerie op de sofa. Kaarslicht, wijntje voor me ingeschonken.
Niets 'waarom ben je zo laat' 'was zeker leuker dan thuis' 'waarom durfde je niet te bellen' 'met wie had je het zo leuk dat je niet belde' etc.
Wel; 'bel de volgende keer even, nu heb ik het koud gekregen dus maak me warm'.
Kijk, dan kom je GRAAG thuis :j

Heb nog steeds een Nokia 5140 en geen whatsapp oid.
Vriendin wel en die krijgt volop flirtboodschapjes van ?????
Waarom zou ik me daar druk over maken? Als ze weg zou willen gaan, gaat ze toch wel. Alleen maar eerder als ik haar tijd verpest met gezeur.
Ik zie het als helemaal _/-\o_ want daar voelt ze zich +:)+ door en met haar in een goed humeur heb ik meer kwalitijd *\%/*
en vice versa uiteraard.

Dat is indwrdaad mooi om te zien. Ik vind trouwrns de manier waarop jij in je relatie staat erg mooi. En ik vind het knap dat je/jullie daarin zo zelfverzekerd zijn.

Maar daarin is het wel belangrijk om te bedenken dat er een reden is voor haar gevoel. Ik denk dat als jouw vriendin vaak weg zou zijn en je er dan achterkomt dat ze steeds met een man appt je daar twijfels bij krijgt. Ik zou dan ook twijfels krijgen. Hier af en toe over praten is nooit een gek idee. :)

Edit: sorry voor typfouten, mijn mobiel blijft woorden steeds veranderen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:24

lelberse schreef:
Palmera schreef:

Nouja ik heb haar toen niet gesproken of iets dus zij heeft geen idee hoe ik over haar denk. Verder deed ik wel gewoon normaal tegen haar.

Je hebt haar niet eens gesproken? Dus jouw mening over haar is gebasseerd op niets? Het is dus puur een aftreksel van jouw eigen jaloezie?
Kijk, als jij thuis tegen je vriend net zo ongefundeerd je conclusies trekt en je mening geeft snap ik heel goed dat hij het spuugzat is erover te praten.

Gianti schreef:

_/-\o_ Dit dus....

Diablo schreef:
En waarom niet? Vrouwen onder elkaar moeten zich dan wel gedragen natuurlijk. Ik zou ook geen 'wij vrouwen onder elkaar' gevoel hebben met een dame die probeert mijn vent in te pikken hoor.

Ze heeft hem toch niet verkracht? De enige misdaad is dat het gezellig was. :')
En sorry hoor: maar met de meesten in dit topic vrees ik dat ik ook geen "wij vrouwen onder elkaar" gevoel krijg. Tegen zoveel gemekker kan ik niet op :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:29

Iinge_ schreef:
Maar daarin is het wel belangrijk om te bedenken dat er een reden is voor haar gevoel. Ik denk dat als jouw vriendin vaak weg zou zijn en je er dan achterkomt dat ze steeds met een man appt je daar twijfels bij krijgt. Ik zou dan ook twijfels krijgen. Hier af en toe over praten is nooit een gek idee. :)

Het gaat hier wat anders Inge; we zijn beiden vaak weg, beiden veel contact met anderen en beiden geen twijfels over elkaar.
Het gaat echter niet over mij.
Wel gaat het hier over vrijwilligheid. Over WILLEN blijven.
Als je niet WIL blijven, ga je toch wel. Hoe moeilijker je partner het je maakt hoe eerder. Hoe meer je partner je controleert hoe stiekemer.
Dat laatste zijn vrouwen overigens VEEL 'beter' in dan mannen dus ik maak me daar geen enkele illusie over dus maak me er ook niet druk over.
Maak het je partner makkelijk om te WILLEN blijven :)* De rest ligt toch buiten je invloedscirkel.

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:32

Huertecilla schreef:
Iinge_ schreef:

Het gaat hier wat anders Inge; we zijn beiden vaak weg, beiden veel contact met anderen en beiden geen twijfels over elkaar.
Het gaat echter niet over mij.
Wel gaat het hier over vrijwilligheid. Over WILLEN blijven.
Als je niet WIL blijven, ga je toch wel. Hoe moeilijker je partner het je maakt hoe eerder. Hoe meer je partner je controleert hoe stiekemer.
Dat laatste zijn vrouwen overigens VEEL 'beter' in dan mannen dus ik maak me daar geen enkele illusie over dus maak me er ook niet druk over.
Maak het je partner makkelijk om te WILLEN blijven :)* De rest ligt toch buiten je invloedscirkel.

Ik meng me hier even in hoor.
Natuurlijk, wat je zegt is helemaal 100% waar. Maar was het voor iedereen maar zo'n ideaal plaatje.

Mensen die een jaloers tintje op hun ziel hebben, hetzij door ervaring, hetzij door karakter, doen dat een stuk minder makkelijk.

Wat je zegt is ideaal, is ook mijn verlangen in mijn hoofd, maar tóch betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik aan een lijntje aan het trekken ben... Heel slecht, en ben me ervan bewust, maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat het niet voor iedereen zo makkelijk is als hoe je het op dit moment zegt.
Ondanks dat het meer dan waar is hahaha

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:44

Jaloezie is verschrikkelijk. Maar ik.begrijp waarom ts zich zo voelt. Het is een optelsom van allemaal kleine dingetjes in samenhang. Daarom is het zo lastig. Dit zorgt voor het jaloerse en wantrouwige gevoel. En dat gevoel is verschrikkelijk.
En haar vriend heeft echt het idee dat hij niets verkeerd doet. Maar hij ondermijnt de gevoelens van zijn vriendin. En dat is nog eens extra rot van haar.

En ja, wij vrouwen (of spreek ik nu voor mezelf) hebben de neiging tot onzekerheid, wantrouwen en jaloezie. En zolang er steeds aanleidingen komen blijft dit bestaan. En natuurlijk ben je dan niet de leukste vriendin. En mannen (of sommige mannen) klagen er dan over. Geef dan ook geen aanleiding! Als er nooit iets is, maken vrouwen zich ook niet druk. Maar schijnbaar is er wel iets. Dus is er wantrouwen en jaloezie.

Zoals ik al eerder schreef herken ik dit patroon uit mijn vorige relatie. Toen ik mijn huidige vriend keerde kennen maakte ik me nergens druk om. Wilde eigenlijk geen relatie maar leerde hem net nu kennen. Dus, we zien wel dacht ik.
Hij heeft nooit aanleiding gegeven voor mij om jaloers of wantrouwig te zijn. En hij heeft wel eens een hele avond met een ander meisje staan praten. Naderhand heb ik aangegeven dat ik dat niet leuk vond. Ik voelde me gepasseerd. Dat begreep hij. Dat doet hij niet meer.
Hij is nooit jaloers. Want hij zegt dat hij de knapste en de slimste is. Dus beter kan niet volgens hem. Door zijn zelfvertrouwen maak ik me ook minde druk.
Het is wel eens voor gekomen dat hij na het stappen 's nachts niet thuis kwam. Hij had besloten toch maar te blijven slapen. En ik lig dan gewoon te slapen en kom er 's ochtends pas achter. Ben dan wel boos in de zin van ongerust en laat dat even weten. Maar verder niets. Heerlijk om zo'n vertrouwen in elkaar te hebben.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:47

Is dat dan niet gewoon meer jezelf gek maken, en dat "botvieren" op je partner?