Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dit heb ik met name gedaan omdat we nog wel eens richting het midden oosten reizen, nu mogen we in ieder geval bij elkaar in de hotelkamer slapen
Al zorgt dit nog steeds voor veel verwarring en heb ik altijd een kopie van de huwelijksakte bij me (alleen die zorgt ook voor verwarring soms, omdat we in het buitenland getrouwd zijn). Hier hebben we van geleerd, dus er gaat altijd een kopietje mee dat Den Haag ons huwelijk erkend.
Iedereen is van zichzelf en wij kiezen ervoor om ons leven met elkaar te delen. We laten elkaar zoveel mogelijk vrij en dat gaat uitstekend. Fenrir schreef:Je kan natuurlijk heel moeilijk gaan doen over bezittelijk voornaamwoorden
Als die dat gevoel ook heeft
kinderen krijgen de naam van de man omdat het zo hoort. Terwijl een vrouw alles geeft voor de baby. Kan best zijn dat een man met zo'n gevoel kampt, ik vind dat een vrouw er meer recht op heeft, omdat het kind uit haar lichaam komt. En dat is echt niet mals, net zoals de gevolgen nadien voor je eigen lijf. Ik vind het de wereld op zijn kop.
daarnaast wilde ik hem ook net zoveel betrekken.Robin_S schreef:Ah die dooddoener hebben we nog niet gehad in dit topic!Ooit al een bevalling meegemaakt Sammie?
Dat gaat je geen bal aan en het heeft er niks mee te maken ook.Robin_S schreef:als je nu al het gevoel hebt dat je echt JOUW naam wil geven, moet je dat zeker doen.
Sammie schreef:Ja, hey die is leuk... En die vader danAls die dat gevoel ook heeft
Mazida schreef:Probleem is dus dat mijn vriend niet wil dat een baby mijn achternaam krijgt. In onze vrienden, familie- en kenniskring krijgen kinderen de naam van de man. Hij staat er op dat een baby zijn achternaam krijgt, omdat 'het zo hoort'. Ik vind dus van niet. Ik heb ook voorgesteld als hij geen bruiloft wil dan bijvoorbeeld op een maandag of dinsdag gratis te trouwen, maar dat ziet hij ook niet zitten. Ik vind dat ik nog behoorlijk meegaand ben geweest, maar dat een eventuele kleine dan gewoon mijn achternaam meekrijgt
Nanda schreef:Mazida schreef:Probleem is dus dat mijn vriend niet wil dat een baby mijn achternaam krijgt. In onze vrienden, familie- en kenniskring krijgen kinderen de naam van de man. Hij staat er op dat een baby zijn achternaam krijgt, omdat 'het zo hoort'. Ik vind dus van niet. Ik heb ook voorgesteld als hij geen bruiloft wil dan bijvoorbeeld op een maandag of dinsdag gratis te trouwen, maar dat ziet hij ook niet zitten. Ik vind dat ik nog behoorlijk meegaand ben geweest, maar dat een eventuele kleine dan gewoon mijn achternaam meekrijgt
Als je niet getrouwd bent, moet jij toestemming geven en een handtekening zetten om jullie kind de achternaam van je vriend te laten geven.
Wij zijn niet getrouwd en de kinderen dragen mijn achternaam. Vriendlief was daar niet blij mee ( zachtjes uitgedrukt) dat ik niet mijn handtekening wilde zetten zodat ze zijn achternaam zouden krijgen. De omgeving gniffelde luid toen ik als eerste een meisje kreeg. De belangrijkste reden dat ik graag wilde dat de kinderen ( nu 3) mijn achternaam kregen is het feit dat mijn achternaam op uitsterven staat. Ik ben trots op mijn achternaam en om eerlijk te wezen vind ik het flauwekul dat het kind ''standaard'' de naam van de vader krijgt.
Als je het daar al niet eens over eens kunt worden vraag ik me af of het wel verstandig is aan kinderen te beginnen, maar goed... Als ik TS was zou ik ook nog eens flink achter m'n oren krabben en bedenken of ik mijn vriend zo'n naaistreek zou flikken of een andere oplossing kan/wil vinden.
Dat soort dingen doe je niet in een relatie wat mij betreft. Fenrir schreef:Tsja HC, nu praat je er alsnog omheen. Wat zou volgens jou dan een goede vervanger zijn voor het bezittelijk voornaamwoord? En dan bedoel ik dus iets korts en bondigs, en geen grapje zoals lijfwacht.
) niet kennen dan hebben ze toch geen flauw idee over wie ik het heb en wie ik bedoel als ik zijn naam noem. En ja ik wil weldegelijk dat buiten intieme kring in sommige gevallen mensen snappen waar ik het over heb (dus een zekere relatie).
Ook in zaken waar ik het niet mee eens was ( en die er wezenlijk toe doen). En Andersom geldt dat ook.Fenrir schreef:Dat gaat natuurlijk niet in elke situatie op HC, dat is leuk met bekenden, maar als mensen mijn vriend (ja mijn vriend) niet kennen dan hebben ze toch geen flauw idee over wie ik het heb en wie ik bedoel als ik zijn naam noem. En ja ik wil weldegelijk dat buiten intieme kring in sommige gevallen mensen snappen waar ik het over heb (dus een zekere relatie).