Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:32

Tazzey schreef:
Ik twijfelde al een poosje maar na jullie enthousiaste reacties heb ik zojuist een Karcher stoomreiniger besteld. Ik ben heel benieuwd.

Welke heb je besteld?

Ze zijn bij hornbach in de aanbieding.

Ik heb net het trappenhuis gedaan, ben benieuwd.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:45

Jolliegirl schreef:
Tazzey schreef:
Ik twijfelde al een poosje maar na jullie enthousiaste reacties heb ik zojuist een Karcher stoomreiniger besteld. Ik ben heel benieuwd.

Welke heb je besteld?

Ze zijn bij hornbach in de aanbieding.

Ik heb net het trappenhuis gedaan, ben benieuwd.

Ik heb de SC 4 EasyFix besteld. Ik heb door een ongeval ernstige rugproblemen en schoonmaken is voor mij vaak niet te doen. Ik hoop dat het met de stoomreiniger allemaal wat makkelijker gaat, dat ontlast mijn man ook weer een beetje en geeft mij een minder nutteloos gevoel.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:39

Jolliegirl schreef:
Rohol schreef:
Ik heb de Karcher SC3 ook. Ben erg tevreden. Doe er alles mee (matras, bank, stoelen, autobekleding, vogelkooi, meubels). Maar heb wel veel extra doeken erbij gekocht. Die worden namelijk wel snel muf.

Heb wel last van overtollig water. Daarom laat ik hem de eerste 3 seconden boven een emmer of de gootsteen lopen. Daarna doe ik de doek eroverheen en heb dan nergens last van!

Dat overtollige water had ik al door.
Ik spuit m ook even leeg tot ie gaat stomen.

Kan je je matrassen direct weer gebruiken?

De doeken kan je uitwassen toch?

Wij hebben er ook een set bijgekocht.

Ja hoor. Bij mij is alles gelijk weer droog. Maar daarom moet je hem wel eerst goed uit laten lekker, dan pas de doek er omheen doen en dan beginnen met schoonmaken. Dat werkt perfect bij mij!

Tazzey schreef:
Ik heb de SC 4 EasyFix besteld. Ik heb door een ongeval ernstige rugproblemen en schoonmaken is voor mij vaak niet te doen. Ik hoop dat het met de stoomreiniger allemaal wat makkelijker gaat, dat ontlast mijn man ook weer een beetje en geeft mij een minder nutteloos gevoel.

Denk dat hij je goed zal bevallen Tazzey, vind hem erg makkelijk in gebruik. En ben nog steeds verbaast over hoe makkelijk het hem allemaal af gaat. Vooral in de keuken! *\o/*

Cemlys

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:03

Ik heb er eentje van vileda. Heel erg tevreden over. Heerlijk schoonmaken zo. Mijn poetshulp is er ook erg over te spreken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:50

Ik vind wel dat het apparaat stinkt.
Ben er helemaal naar van..Misselijk ook.

Chemische lucht..
Kan dat het ontkalkingsfilter zijn?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:03

Ideaal ding. Heb er al een aantal jaar een van Dirt Devil. Niet duur en werkt super fijn. Alleen de toevoer van eventuele vloerreiniger doet het apparaat niet goed. Komt teveel uit, ook al kan je de hoeveelheid instellen.

Beneden hebben we een houten vloer en boven laminaat. Werkt op beide vloeren goed!

Dweilen gaat met dit apparaat een stuk sneller en je hoeft niet met je handen in vies of heet water.

De stoomreiniger van karcher vond ik daarin tegen helemaal poedersuiker. Wilde het gebruiken om de badkamer schoon te maken maar er kwam zo weinig stoom uit. Ding had veel te weinig druk. Leek heel handig maar meteen teruggebracht.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:25

Jolliegirl schreef:
Ik weet dat dit een oud topic is.

Ik heb gisteren de Karcher SC3 aangeschaft.

Ik ga m vandaag uitproberen.

Ik wil mn bank er ook mee doen, ik lees op internet vooral veel negatieve dingen hierover.
Zeiknatte banken die muf opdrogen, banken die kapot gaan(???)

Zijn er hier mensen die hun bank/matras/vloerkleed ermee gedaan hebben? :)

Ik doe hier de stoelen,banken en tapijt er mee. Ook de hokken/kleden en knuffels en speelgoed van de honden. Als ik t tapijt doe gaat er regelmatig een drupje van zo’n geurolie in. Ruikt t ook gelijk fris!
Volgens mij hebben wij dezelfde. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:37

Rohol schreef:
Tazzey schreef:

Denk dat hij je goed zal bevallen Tazzey, vind hem erg makkelijk in gebruik. En ben nog steeds verbaast over hoe makkelijk het hem allemaal af gaat. Vooral in de keuken! *\o/*

Ik ben heel benieuwd. Ik ben voor Karcher gegaan omdat ik meerdere apparaten van dat merk heb en er zeer tevreden mee ben. Over Bestron hoor ik, op een iemand in dit topic na, alleen maar slechte verhalen dus dat durf ik niet aan.
Ik ga morgen direct het tapijt proberen te reinigen, daar zit wel een vervelende vlek in die ik er tot nu toe nog ooit uitgekregen heb.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:42

Na blz 4 niet meer verder gelezen, dus geen idee of je al dé tip hebt gehad Superpony.

Ik gebruik voor de grote schoonmaak altijd HMK R55 (nieuwe naam: HMK R155). Ik gooi het er met een zachte spons op zodat er een beetje sop komt, ga vervolgens wat anders doen en na een kwartiertje/half uurtje pak ik een vezeldoek, ga erlangs en voegen zijn brandschoon. Dat doe ik alleen op de vloer trouwens, op de wandtegels gooi ik de douchestraal eroverheen en dan heb ik hetzelfde effect.

Ik heb zo'n stoomcleaner, maar vind het niks. Mis echt het citroengeurtje van het schoonmaken. Heb van die citroenolie gekocht die je er wel veilig in kunt doen, maar ruikt bij lange na niet zo lekker als de dettol citroen haha. Enige voordeel is dat de vloer snel droog is, dat ik geen slidings van de kat zie (die gaat altijd nét na het dweilen sprintjes trekken 8)7 ). Maar verder vind ik de dweil nog steeds veel fijner. Heb dan wel niet zo'n echte reiniger zoals veel wordt afgebeeld in dit topic, maar denk ook niet dat ik die wil. Straks knapt m'n huis in 2en door teveel vocht _O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 01:26

Yv_, ow grappig dat je op mij reageert. Ik zat er vd week weer aan te denken en zag dat het topic weer omhoog was gekomen, hahaha
Heb even naar dat spul gekeken. Handig voor laatste grote schoonmaak, denk ik. ( voor verkoopklaar )

Nee, wij hebben er wel naar gekeken, maar niks gekocht. Omdat we met de vorige toch wat mindere ervaringen hadden, durf ik het steeds toch niet zo goed aan. Ik vond die we hadden veel te nat blijven en te kort werken.

Ik zou wel graag een stoomreiniger willen, maar ik twijfel al veel te lang. Zag laatst dat je bij eentje zo een raamreiniger ding kreeg, maar ik vraag me echt af wat je daar nou aan hebt? Je moet zelf je raam wassen en hij wist alleen maar wat droger. Is gewoon een wisser en zeem als het ware, maar dan normaal gesproken heel duur.

Wat doen jullie allemaal met je stoomreiniger? Ik dacht aan;
Keuken, badkamer, vloer, ramen, bed, bank

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:17

De Windowvac is ideaal! Geen gedoe meer met water bij het droogtrekken van de ruit. Ik gebruik hem vaak, ook op spiegels waarbij de ondergrond niet nat mag worden. In de badkamer is het ideaal na het douchen, je maakt de spiegel razendsnel droog. Hij heeft zichzelf hier al lang en breed terugverdiend.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:05

Manlief vindt m ook fantastisch (en die doet de ramen).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:08

Ik heb het hele trappenhuis er al mee gedaan.
Badkamer heb ik niet echt het idee dat het zoden aan de dijk zet.

Maar had in de vloerbedekking op de trap een kotslucht hangen van de kat. Die heb ik met schoonmaakmiddel en stomen nu weggekregen.
Dus heel fijn!

Nogmaals even mijn vraag:

Alleen meurt dat ding..Ik was er gister gewoon naar van, misselijk enzo.
Zou dat het antikalk-filter kunnen zijn?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:38

Ik ruik de mijne totaal niet. Maar weet ook niet of die een antikalk filter heeft, volgens mij niet.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:46

Jolliegirl schreef:
Ik heb het hele trappenhuis er al mee gedaan.
Badkamer heb ik niet echt het idee dat het zoden aan de dijk zet.

Maar had in de vloerbedekking op de trap een kotslucht hangen van de kat. Die heb ik met schoonmaakmiddel en stomen nu weggekregen.
Dus heel fijn!

Nogmaals even mijn vraag:

Alleen meurt dat ding..Ik was er gister gewoon naar van, misselijk enzo.
Zou dat het antikalk-filter kunnen zijn?

Vaak ruiken die dingen de eerste keren wat sterker, dat heb je met een strijkijzer met stoomgenerator ook. Dat trekt wel weg als het goed is. Ik denk dat ik eerst met de stoomreiniger schoonmaak en dan alsnog een fris sopje eroverheen haal voor de geur. Ik hou wel van een frisse geur in huis.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:17

Maar wat is dan het voordeel van zo een raamding? Doet ie de randen ook goed? Je moet toch ook de kozijnen afnemen met een zeem/doekje? En zijn ze allemaal even goed?

Doen jullie daar de wanden van de badkamer mee? Je moet het dan toch eerst goed ontvetten? En krijg je de voegen wel goed schoon? Of is het gewoon elke dag droog trekken na het douchen?

Voor de gewone stoomreinigers.....Hoelang doen die van jullie het? Ik vind de werktijd vrij kort. Als ze dan al nat beginnen, blijft er nog minder werktijd over.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:21

Ik heb ook die Windowvac gehad maar die was zo weer weg, gaat mij te traag allemaal :o
Je moet eerst de kozijnen afnemen maar als je de ramen doet moet je dat met beleid doen en ik ben niet echt een geduldig persoon. Heb nu die Jemako doekjes en ben daar super mee in mijn sas!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:34

Fijn dat ik dit topic tegenkom :D
Zit er al een tijdje aan te denken om ook een stoomreiniger aan te schaffen.
Heb plavuizen dus daar lijkt het mij echt ideaal voor :)
Heb alleen geen mega groot budget en zie door de bomen het bos niet meer :+
Weet iemand wat een goede stoomreinger voor vloeren en eventueel voor ramen is (tot een max. van €100)? :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:52

Mijn Karcher is net binnen, wat een ideaal ding. Meteen even een snel testje gedaan op wat voegjes in de badkamer, die kreeg ik met geen mogelijkheid meer schoon en nu zijn ze als nieuw!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:06

Tazzey schreef:
Ik denk dat ik eerst met de stoomreiniger schoonmaak en dan alsnog een fris sopje eroverheen haal voor de geur. Ik hou wel van een frisse geur in huis.

Nergens voor nodig en dubbel werk. Gewoon het schoonmaakspul wat je normaal gebruikt, OP je doek doen. En hoppa, geurtje
Ik gooi altijd op een paar plekken op de vloer een klein beetje allesreiniger met lekkere geur of doe het op doek. Werkt super. 1x in de week doe ik het vloerkleed en de stoffen bank. Ik doe dan een beetje wasverzachter op de doek en ga dan over kleed en bank. Luchtje blijft echt een paar dagen hangen en he hondenluchtje is uit het kleed.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:07

Ik lees even mee, heb ooit in een ver verleden een “Steam Dream” van TellSell gehad, maar wat een waardeloos ding was dat!

Ik overweeg er nu 1 voor mijn nagelsalon (waar hygiëne érg belangrijk is!)
Wat is een handzaam maar toch krachtig modelletje?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:32

Stef, ik vind mijn Karcher erg handzaam en toch ook erg krachtig.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:00

Dit topic herinnert mij er aan dat we ook nog een stoomreiniger hebben, misschien me maar eens op een voorjaarsschoonmaak storten :D

Zo’n windowvac, werkt dat ook voor kalkaanslag op een glazen douchewand? Ik word helemaal gek van die kalkdruppels en heb nog niet hèt middel gevonden om dat weg te krijgen. Nou ben ik ook wel een luie schoonmaker hoor, heb geen zin om uren te boenen en schrobben :+

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:01

Eens in de zoveel tijd antikalk erop sprayen en met een sponsje af doen! ;) Als je iedere keer na het douchen de window vac er langs haalt dan komt het ook niet zo snel terug.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:04

De Windowvac reinigt niet, hij maakt alleen droog.