Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Picasso schreef:En dan is het een statement? Wat doe je eraan? Het is hun dag. Is het flauw? Ja! Maar het is zoals het is, zij willen het zo en met daar een drama van te maken, laat je jezelf juist kennen. Ik zou mijn man lekker laten gaan; is zijn vriend die trouwt en ook al zou de lol er wat af zijn; ik zou hem lekker laten gaan. Je weet in ieder geval met wat voor mensen je van doen hebt, dit lijkt me geen foutje. En het in de whatsapp groep gooien lijkt me ook niet de manier: de rest van de gasten ziet toch vanzelf hoe de vork in de steel zit. Jammer dat het zo moet/gaat, maar je kan er weinig aan veranderen; het is hun dag en als zij het zo willen, dan is dat zo....
Tieneke schreef:Ik ben het toch ook wel eens met Kwanyin en zou ook onmiddellijk die vriend/bruidegom vragen hoe het zit. Wat ik eerder zei: vriendschap komt van twee kanten en dit lap je je beste vriend niet. Ook al ben je het organiserend koppel en moet alles volgens jouw wens gaan. Dat geeft je imo geen excuus om zo stiekem onbeschoft te zijn tegen je zogezegde beste vriend en zijn partner.
Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik het echt een rotstreek vind. En het is echt de vriendschap op het spel zetten, wat ze doen. Ze konden op zijn minst de ballen hebben om het persoonlijk uit te leggen.
neile schreef:xxVon schreef:Wat nu als R. t een beetje probeert te forceren naar hoe t vroeger was omdat dit in haar ogen beter en gezelliger was dan de situatie nu.
Dan vertrouw je er op dat je vriend jouw vriend is en gewoon fijn naar een trouwfeest gaat?
neile schreef:xxVon schreef:Wat nu als R. t een beetje probeert te forceren naar hoe t vroeger was omdat dit in haar ogen beter en gezelliger was dan de situatie nu.
Dan vertrouw je er op dat je vriend jouw vriend is en gewoon fijn naar een trouwfeest gaat?
xxVon schreef:Wat ik me nu afvraag.. aangezien er in je openingspost staat dat je het idee hebt dat R. graag wil dat je vriend weer samenkomt met zijn ex. Die ex is natuurlijk wel de hele dag uitgenodigd?
Wat nu als R. t een beetje probeert te forceren naar hoe t vroeger was omdat dit in haar ogen beter en gezelliger was dan de situatie nu.
Joolien schreef:Tieneke schreef:Ik ben het toch ook wel eens met Kwanyin en zou ook onmiddellijk die vriend/bruidegom vragen hoe het zit. Wat ik eerder zei: vriendschap komt van twee kanten en dit lap je je beste vriend niet. Ook al ben je het organiserend koppel en moet alles volgens jouw wens gaan. Dat geeft je imo geen excuus om zo stiekem onbeschoft te zijn tegen je zogezegde beste vriend en zijn partner.
Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik het echt een rotstreek vind. En het is echt de vriendschap op het spel zetten, wat ze doen. Ze konden op zijn minst de ballen hebben om het persoonlijk uit te leggen.
Nou dat dus idd.
Picasso schreef:Tieneke schreef:Ik ben het toch ook wel eens met Kwanyin en zou ook onmiddellijk die vriend/bruidegom vragen hoe het zit. Wat ik eerder zei: vriendschap komt van twee kanten en dit lap je je beste vriend niet. Ook al ben je het organiserend koppel en moet alles volgens jouw wens gaan. Dat geeft je imo geen excuus om zo stiekem onbeschoft te zijn tegen je zogezegde beste vriend en zijn partner.
En dan? Het is nog steeds hun beslissing/hun dag; kan je hoog of laag om springen, heeft toch geen zin om er een drama van te maken? Lekker je eigen gang gaan, erboven staan. Je weet nu in ieder geval met wat voor mensen je van doen hebt, makkelijk voor eventuele beslissingen in de toekomst...
Picasso schreef:En dan? Het is nog steeds hun beslissing/hun dag; kan je hoog of laag om springen, heeft toch geen zin om er een drama van te maken? Lekker je eigen gang gaan, erboven staan. Je weet nu in ieder geval met wat voor mensen je van doen hebt, makkelijk voor eventuele beslissingen in de toekomst...
Tieneke schreef:Picasso schreef:En dan? Het is nog steeds hun beslissing/hun dag; kan je hoog of laag om springen, heeft toch geen zin om er een drama van te maken? Lekker je eigen gang gaan, erboven staan. Je weet nu in ieder geval met wat voor mensen je van doen hebt, makkelijk voor eventuele beslissingen in de toekomst...
Beste vrienden zouden toch met elkaar hierover kunnen praten. Mijn idee van vriendschap is niet dat je alles moet slikken en dus eigenlijk gewoon met elkaar omgaat. Daar mag wel wat diepgang en oprechtheid in zitten, toch bij beste vrienden. Je moet toch niet over je heen laten lopen als iets je zo dwarszit.
Wat Mavelle dus zegt.
Kwanyin schreef:Ik zou er nog niet veel achter zoeken als het bruidspaar voor de dag enkel bij iedereen apart had uitgenodigd. Enkel de echte beste vrienden en vriendinnen, zonder aanhang. Als ik het bruidspaar toch al niet zo schitterend zou kennen zou ik misschien nog blij zijn dat ik er niet een hele dag tussen moet zitten.
Maar als de rest wel in koppel is uitgenodigd, en ik de enige ben die gescheiden wordt en maar 's avonds moet komen opdraaien, dan zou ik me toch flink gepasseerd voelen. Alleen ook al voor het beeld van andere gasten. Stel je eens voor dat alle andere daggast-koppels daar gezellig zitten, jouw vriend daar alleen zit en iedereen ziet hoe jij je 's avonds erbij moet komen...het zou mij persoonlijk een beetje een paria gevoel geven, van kijk daar, zij zijn het enigste koppel dat apart is uitgenodigd..nee dank je.
In elk geval als mijn beste vriendin mij vriend en mij zo'n uitnodiging zou sturen hing ik per direct aan de telefoon. Eerst om te doen als mijn neus bloedt, en te vragen wat de speciale reden is waarom wij niet alletwee de hele dag zijn uitgenodigd, of het misschien allemaal zonder partner is door de dag? Als er zoiets is dan heb ik daar best vrede mee. Maar als zou blijken dat het puur een steek is naar mijn partner en ze gewoonweg niet welkom is, dan weet ik niet of ik zelf nog wil komen hoe goed bevriend ik ook ben. Ik zou daar toch de hele dag maar met een wrang gevoel zitten omdat ik nooit zou verwachten dat mijn beste vriendin mij zo voor het blok zou durven zetten. En als ik degene was die niet uitgenodigd was, dan kon mijn vriend gerust kiezen om toch te gaan maar ik denk dat hij dan ook de hele bruiloft alleen mag gaan en ik wel iets leukers ga doen dan de dansvloer vullen van iemand die mij liever niet erbij had gehad.