Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:27

Ik ben het toch ook wel eens met Kwanyin en zou ook onmiddellijk die vriend/bruidegom vragen hoe het zit. Wat ik eerder zei: vriendschap komt van twee kanten en dit lap je je beste vriend niet. Ook al ben je het organiserend koppel en moet alles volgens jouw wens gaan. Dat geeft je imo geen excuus om zo stiekem onbeschoft te zijn tegen je zogezegde beste vriend en zijn partner.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik het echt een rotstreek vind. En het is echt de vriendschap op het spel zetten, wat ze doen. Ze konden op zijn minst de ballen hebben om het persoonlijk uit te leggen.

Isabel

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:35

Ik zou me sowieso ook afgemeld hebben voor het vrijgezellenfeest.
Mijn partner en ik zouden 's avonds met zijn tweeën gegaan zijn denk ik. Of mijn partner de hele dag, als ze dat echt wilde, maar dan zou ikzelf er gewoon helemaal niet heengegaan zijn.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:38

Wat ik me nu afvraag.. aangezien er in je openingspost staat dat je het idee hebt dat R. graag wil dat je vriend weer samenkomt met zijn ex. Die ex is natuurlijk wel de hele dag uitgenodigd?

Wat nu als R. t een beetje probeert te forceren naar hoe t vroeger was omdat dit in haar ogen beter en gezelliger was dan de situatie nu.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:40

Picasso schreef:
En dan is het een statement? Wat doe je eraan? Het is hun dag. Is het flauw? Ja! Maar het is zoals het is, zij willen het zo en met daar een drama van te maken, laat je jezelf juist kennen. Ik zou mijn man lekker laten gaan; is zijn vriend die trouwt en ook al zou de lol er wat af zijn; ik zou hem lekker laten gaan. Je weet in ieder geval met wat voor mensen je van doen hebt, dit lijkt me geen foutje. En het in de whatsapp groep gooien lijkt me ook niet de manier: de rest van de gasten ziet toch vanzelf hoe de vork in de steel zit. Jammer dat het zo moet/gaat, maar je kan er weinig aan veranderen; het is hun dag en als zij het zo willen, dan is dat zo....

Ik ga hier helemaal in mee. Uiteraard niet naar het vrijgezellenfeest. In de avond zou ik in principe gaan. Voor mijn vriend en andere vrienden. Me niet laten kennen. En zo valt het nog meer op dat ik overdag blijkbaar niet welkom was. Maar hou de eer aan mezelf en sta erboven.

Wel zou ik dit onthouden voor mijn eigen feest/bruiloft.....;-)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:42

xxVon schreef:
Wat nu als R. t een beetje probeert te forceren naar hoe t vroeger was omdat dit in haar ogen beter en gezelliger was dan de situatie nu.

Dan vertrouw je er op dat je vriend jouw vriend is en gewoon fijn naar een trouwfeest gaat?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:42

Ik stel voor dat vrouwen gewoon eens aardig gaan doen tegen elkaar. Altijd dat gebitch en gedoe, niveautje kleuterschool vind ik dat.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:43

^ Precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:43

Tieneke schreef:
Ik ben het toch ook wel eens met Kwanyin en zou ook onmiddellijk die vriend/bruidegom vragen hoe het zit. Wat ik eerder zei: vriendschap komt van twee kanten en dit lap je je beste vriend niet. Ook al ben je het organiserend koppel en moet alles volgens jouw wens gaan. Dat geeft je imo geen excuus om zo stiekem onbeschoft te zijn tegen je zogezegde beste vriend en zijn partner.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik het echt een rotstreek vind. En het is echt de vriendschap op het spel zetten, wat ze doen. Ze konden op zijn minst de ballen hebben om het persoonlijk uit te leggen.

Nou dat dus idd.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:46

neile schreef:
xxVon schreef:

Dan vertrouw je er op dat je vriend jouw vriend is en gewoon fijn naar een trouwfeest gaat?

Ja zo bedoelde ik t ook niet, ik zou me vriend gewoon vertrouwen.. maar meer vanuit R. dr gedachten en ogen, aangezien de openingspost zegt dat ex goede vriendin is van R. en TS dus dat gevoel erbij heeft.
Laatst bijgewerkt door xxVon op 18-07-16 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:47

neile schreef:
xxVon schreef:

Mag toch hopen dat dit het geval is, dat je na 2.5 jaar relatie je partner gewoon lekker kan laten gaan en daar niet over na hoeft te denken.

De TS klinkt niet als een onzeker type over haar relatie. Ze klikt alleen niet met de bruid, oliebol happens.

Ff afwachten wat de reden is en dan vanavond gewoon samen beslissen waar jullie je goed bij voelen.
Of dat nu is: de ene wel de andere niet of niemand of beide, dat is jullie keuze.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 10:51

xxVon schreef:
Wat ik me nu afvraag.. aangezien er in je openingspost staat dat je het idee hebt dat R. graag wil dat je vriend weer samenkomt met zijn ex. Die ex is natuurlijk wel de hele dag uitgenodigd?

Dat weet ik niet, ik denk dus wel dat zijn ex de hele dag uitgenodigd is. Maar dat idee krijg ik er inderdaad ook bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:52

Joolien schreef:
Tieneke schreef:

Nou dat dus idd.

En dan? Het is nog steeds hun beslissing/hun dag; kan je hoog of laag om springen, heeft toch geen zin om er een drama van te maken? Lekker je eigen gang gaan, erboven staan. Je weet nu in ieder geval met wat voor mensen je van doen hebt, makkelijk voor eventuele beslissingen in de toekomst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:54

Lijkt mij een simpele oplossing, alleen allebei s'avonds gaan. Je kan wel om uitleg enzo gaan vragen zodat je overdag ook 'mag' komen maar ik zou me al niet meer geroepen voelen om een hele dag te spenderen aan iemand die je zoiets flikt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:54

Sorry hoor.. Maar ik denk dat het beter is als je de GTST-soaplijn beter kunt laten waar het hoort.. In fantasieland. :')

Wacht eerst gewoon een reactie af ipv van alels te verzinnen..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:59

Picasso schreef:
Tieneke schreef:

En dan? Het is nog steeds hun beslissing/hun dag; kan je hoog of laag om springen, heeft toch geen zin om er een drama van te maken? Lekker je eigen gang gaan, erboven staan. Je weet nu in ieder geval met wat voor mensen je van doen hebt, makkelijk voor eventuele beslissingen in de toekomst...

Je hoeft er ook geen drama van te maken, maar je kan toch bij je beste vriend (of de beste vriend van je man) wel uitspreken hoe je je voelt? Lijkt mij niet meer dan normaal. Fijne vriendschappen zou je hebben als je altijd alleen maar mooi weer naar elkaar mag spelen. Bovendien, zo'n mooie vriendschap is dit dus al niet :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:00

Picasso schreef:

Beste vrienden zouden toch met elkaar hierover kunnen praten. Mijn idee van vriendschap is niet dat je alles moet slikken en dus eigenlijk gewoon met elkaar omgaat. Daar mag wel wat diepgang en oprechtheid in zitten, toch bij beste vrienden. Je moet toch niet over je heen laten lopen als iets je zo dwarszit.

Wat Mavelle dus zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:03

Ik zou ze de lol niet gunnen... Ga een gesprekje aan na de dag; het is tenslotte hun dag. De rest van de gasten ziet toch wel hoe de vork in de steel zit en met wat voor mensen ze te maken hebben.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:04

Ik vind dat je dit best mag bespreken, en dan je conclusies trekken. Helemaal juist. Maar als TS zijnde, zou ik mijn vriend de keuze laten om al dan niet de hele dag toch te gaan, ondanks of afhankelijk wat hun uitleg is. Ik las dat veel mensen hun partner zouden zeggen niet te gaan OF dat hun partner zou zeggen "dan ga ik ook niet" - maar weet wat je op het spel zet en spreek dan zaken uit in plaats van meteen de band te verbreken (want dat impliceert toch dat je dan ineens zelf ook de band verbreekt). Dat vind ik jammer. Communicatie is belangrijk. Ongeacht de beweegreden van het koppel/de bruid... Je vertrouwt je partner toch.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:08

Als ik je vriend was zou ik zeer beledigd zijn! Overwegen om niet te gaan of alleen als avondgast. Ik zou mijn partner in deze niet afvallen.

Er iets van zeggen geeft misschien heibel maar ik vind het zeer onbeschoft!

Voor mezelf zou ik denken ik ga niet maar misschien kunnen jullie alleen savonds gaan en als je brutaal genoeg bent allebei overdag...?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:11

:wow: wat een rotstreek!!!

Dat je niet naar de vrijgezellen mag, so what. Als jij idd niet goed bevriend bent met de bruid is dat vrij normaal. Maar een koppel uiteentrekken?!?!?! dat gaat er bij mij niet in.
Moest mijn beste vriendin me zoiets flikken, dan was ze gelijk beste vriendin af. Want dan kende ze na al die jaren mijn waarden en normen niet, noch respect tonen voor mijn keuzes (partner in dit geval).
En omgekeerd zou mijn partner dan ook eerder kiezen om helemaal niet te gaan of alleen het deel waar we beiden op uitgenodigd zouden zijn (die is iets "braver").
Een verre vriendin heeft zelfs mijn partner waar ik toen nog maar een maand of 2 mee samen was uitgenodigd...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:45

Volgens mij heeft de bruid in kwestie de ex vriendin hoger in het vaandel staan en kijkt ze niet verder dan het verdriet/ongenoegen van die ex vriendin en laat ze zich er mooi in meeslepen.. Iets wat dus een smet achterlaat op hun dag want er zal hoe dan ook over deze onzin gepraat worden, mede omdat TS dus met de rest wel op kan schieten. Lekker dom..

TS ik zou ook niet naar het vrijgezellenfeest gaan. Denk dat mijn vriend zoiets zou hebben van of je gaat hele dag mee en kaart dit zelf aan bij ze of ik kom ook alleen de avond. Ik vind het zo enorm kinderachtig dat ze dit alleen zo bij jullie doen en moet zeggen dat ze zich wel zo enorm laat kennen. Weet je gelijk dat het aan haar ligt en niet aan jou :)

Zou zelf trouwens zoiets hebben van zak maar helemaal in de stront :') Van mij kreeg ze in elk geval geen gevulde enveloppe, haha misschien 1 gevuld met normen en waarden

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:52

Tieneke schreef:
Picasso schreef:

Beste vrienden zouden toch met elkaar hierover kunnen praten. Mijn idee van vriendschap is niet dat je alles moet slikken en dus eigenlijk gewoon met elkaar omgaat. Daar mag wel wat diepgang en oprechtheid in zitten, toch bij beste vrienden. Je moet toch niet over je heen laten lopen als iets je zo dwarszit.

Wat Mavelle dus zegt.

Precies mijn idee van vriendschap. En als ik met mijn beste vriend(in) niet eens zou mogen praten over iets wat mij dwars zit, dan zou ik heel erg twijfelen over hoe goed die vriendschap werkelijk is. In mijn vriendenkring praten wij in elk geval over alles. En dat is ook het leukste, want dan weet iedereen direct hoe de vork aan de steel zit. Een van mijn beste vriendinnen zei toevallig vorige week nog tegen mij dat ze zich niet zo lekker had gevoeld over mijn nogal stevige reactie op een bepaald onderwerp. Ze had ervoor kunnen kiezen om het voor zich te houden want het was al lang voorbij, maar ze moest het gewoon kwijt. En we hebben dat toen ook gewoon uitgepraat zodat ze niet met een slecht gevoel moest blijven zitten. Ik zou het persoonlijk vreselijk vinden dat ik mijn beste vriendin misschien wel onbedoeld met een slecht gevoel opzadel op mijn bruiloft en ze me pas achteraf schoorvoetend zou durven toegeven dat ze iets absoluut niet leuk had gevonden. Dan denk ik na al die jaren zou je me nog steeds niet onbezonnen kunnen zeggen wat er op je hart ligt?

Als mijn beste vriendin me zoiets lapt vind ik het ook niet meer dan normaal dat ik haar aanspreek om te vragen wat nu de bedoeling eigenlijk niet. Bij een vage kennis niet en daar interesseert het me ook niet wat de beweegredenen zijn, maar de persoon die dicht bij mij staat wel.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:54

TS Ik vind het trouwens naar je vriend toe ook een rotstreek. Als die 15 jaar goede vriendschap dit inhoudt ben ik bang dat die niet nog eens 15 jaar gaat duren. Als het niet klikt tussen de vrouwen dan bloed de vriendschap tussen hun vermoedelijk ook dood. Nu wil het misschien nog, maar straks met een eventueel huisje boompje beestje wordt het anders. Zij zal niet staan te springen om bij jullie langs te komen en jij zult niet graag bij hun gezellig op de bank/terras gaan zitten. Heel vervelend voor je vriend, maar hij moet misschien maar eens goed gaan nadenken wat hij nog wil met deze vriendschap.

Hij mag op DE dag gaan zeggen waarom jij er niet bij bent. Dat is iemand ook voor het blok zetten. Ik zie het al voor me. Nee mijn vriendin is er niet zij is alleen voor vanavond uitgenodigd.
Das een fijne vriendschap!

Nogmaals 15 jaar goede vrienden doen elkaar dit niet aan, althans dat is mijn mening.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:09

Bizar... Stik er dan maar in met je bruiloft -O-
Ik weet zeker dat mijn vriend dan overdag ook niet zou gaan, maar die zou zijn vriend er ook zeker op aan spreken...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:15

Kwanyin schreef:
Ik zou er nog niet veel achter zoeken als het bruidspaar voor de dag enkel bij iedereen apart had uitgenodigd. Enkel de echte beste vrienden en vriendinnen, zonder aanhang. Als ik het bruidspaar toch al niet zo schitterend zou kennen zou ik misschien nog blij zijn dat ik er niet een hele dag tussen moet zitten.
Maar als de rest wel in koppel is uitgenodigd, en ik de enige ben die gescheiden wordt en maar 's avonds moet komen opdraaien, dan zou ik me toch flink gepasseerd voelen. Alleen ook al voor het beeld van andere gasten. Stel je eens voor dat alle andere daggast-koppels daar gezellig zitten, jouw vriend daar alleen zit en iedereen ziet hoe jij je 's avonds erbij moet komen...het zou mij persoonlijk een beetje een paria gevoel geven, van kijk daar, zij zijn het enigste koppel dat apart is uitgenodigd..nee dank je.

In elk geval als mijn beste vriendin mij vriend en mij zo'n uitnodiging zou sturen hing ik per direct aan de telefoon. Eerst om te doen als mijn neus bloedt, en te vragen wat de speciale reden is waarom wij niet alletwee de hele dag zijn uitgenodigd, of het misschien allemaal zonder partner is door de dag? Als er zoiets is dan heb ik daar best vrede mee. Maar als zou blijken dat het puur een steek is naar mijn partner en ze gewoonweg niet welkom is, dan weet ik niet of ik zelf nog wil komen hoe goed bevriend ik ook ben. Ik zou daar toch de hele dag maar met een wrang gevoel zitten omdat ik nooit zou verwachten dat mijn beste vriendin mij zo voor het blok zou durven zetten. En als ik degene was die niet uitgenodigd was, dan kon mijn vriend gerust kiezen om toch te gaan maar ik denk dat hij dan ook de hele bruiloft alleen mag gaan en ik wel iets leukers ga doen dan de dansvloer vullen van iemand die mij liever niet erbij had gehad.

Precies echt exact tot in alle details dit dus +:)+

Als je vriend zijnde zou ik even navragen aan die beste vriend wat hier nu eigenlijk de bedoeling van is.
Die wordt mooi in een klöte-situatie geplaatst als hij daar (als enige!!) de hele dag in zijn eentje is....

Ohnee wacht even, die ex zal natuurlijk ook wel in haar eentje zijn...komt dat even goed uit :P

Als je vriend zou ik me niet zo laten bespelen TS, ik zou echt not amused zijn dat mijn beste vriend zo'n streek flikt. Maargoed het is een kerel, die zal wellicht niet beseffen hoe zoiets werkt en bespeeld zijn door zijn aanstaande vrouwtje -O-

Overigens heb ik een paar jaar geleden ook zo'n sociaal lastige huwelijkskwestie gehad, alhoewel ik toen wel was uitgenodigd meen ik :)

Oude schoolvrienden van mijn man. Die ik nog amper gezien had want hij gaat er maar nauwelijks meer mee om. Die zouden gaan trouwen. Man zou chauffeur zijn van de trouwwagen. Ik ben toen niet gegaan want ik zag dat niet echt zitten hoor, de hele dag achter dat hele spul aan hobbelen waar ik eigenlijk nauwelijks iemand ken èn dan ook nog alleen ben want manlief is natuurlijk met die auto bezig enzo.... het is niet zo dat je vriend ook 1 of andere functie heeft...? :)

Ik ben al niet zo trouwerijen-mens :P Je moet je wel heel erg in-crowd voelen vind ik om daar naartoe te gaan en in jouw geval hier zou ik eigenlijk al geen zin meer hebben...maar wellicht dat je de avond nog kan gaan als je daar wel een goed gevoel bij hebt en je man het ondanks deze vriendschap-op-het-spel-zet-actie toch leuk / belangrijk vindt om daar wel bij te zijn.