Mishandeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:36

Lieve TS heb je nu zo'n laag zelfbeeld van je eigen?
Voel jij je zo laag dat je dit weer wilt meemaken?
Nu kon je het nog navertellen, dat is geen garantie voor de volgende keer.

Ik zou overigens niet heel hard voor hem wegrennen. Het huis is van je oma, dus wat mij betreft kan hij zijn spullen pakken.
Ik zou niet met zo'n iemand in één huis willen leven. Iemand die om het minste geringste flipt en erop los mept.

Dit is niet iets van nu opeens, want hij had het toen hij jonger ook al volgens zijn vader. Waarom wil je hiervoor vechten?

Mijn oma zei altijd "accepteer je de eerste klap (door te blijven) dan accepteer je de volgende en de daarop volgende ook weer".

Ze tonen allemaal berouw, gaan huilen, maar vervolgens gebeurt het uiteindelijk weer.
Wil jij de rest van je leven met een tikkende tijdbom in huis blijven wonen? Is dat het leven wat jij wilt voor de rest van je leven?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:29

Ik hoop dat ik er naast zit, maar ik denk niet dat TS hier nog gaat reageren.
Jammer, want iedereen heeft echt alleen het beste met haar voor.

TS, sterkte en ik hoop dat je je eigenwaarde behoud.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:08

Iedere vrouw die is of wordt mishandeld wéét dat ze weg moet wezen en doet tevens niets met adviezen. Dus denk dat dit allemaal redelijk nutteloos is.
Ik was er ook ooit één; mijn ex heeft inmiddels een moord op z'n naam, maar niet op mij, ik heb wel de knoop tijdig doorgehakt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:18

Serieus, jouw vriend slaat jouw oogkas aan gort en je denkt er nog over om bij hem te blijven? Dan zijn de consequenties ook voor jou, niet weer gaan jammeren als het nog eens gebeurd. Open je ogen toch.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:20

Dit is de beste post in dit hele topic... Waarin heel zwaar duidelijk word dat jouw vriend allesbehalve behulpzaam en zorgzaam is, maar zwaar nalatig en volledig voor een 100% schuld heeft aan zijn 'black-out'.

Dani schreef:
Ik heb even wat quotes op een rijtje gezet.

Schaduw_roos schreef:
Zodra ik maar iets vraag of zeg schiet hij volledig uit zijn slof. Zo ook die vrijdag avond.

Op dat moment knapte hij volledig en viel mij aan de eerste klap op mijn hoofd is in mijn oog en ik heb het toen uitgegild. En hij bleef maar door gaan met slaan op mijn hoofd. Ik ben toen even buiten bewust zijn geweest toen ik weer wakker werd bleef hij door gaan.

Hij schreeuwde me hele nare dingen toe dat er niks aan de hand was met mijn gezicht terwijl alles onder het bloed zat.

Hij wist niet meer wat hij gedaan heeft en hij was zo vreselijk overstuur. Daarna ben ik weer naar hem toe gegaan. Hij huilde wat hij anders nooit doet op de vraag van weet je wel wat je gedaan hebt. Was zijn antwoord dat hij een black out had en zich er niks meer van kon heugen.

Maar snachts kon ik niet slapen en had toen om 7 uur sochtends gebelt en ik kon om 8 uur terecht mijn vriend is toen ook mee geweest en we hebben gezegt dat ik gestruikeld was en vol met hoofd tegen een paal aangeknalt ben. Ik ben daar gelijk door gestuurd naar een ct scan en het was foute boel. Ik had me oogkas op meerdere plekken gebroken en werd gelijk opgenomen en ben toen smiddags nog geopereerd. Mijn vriend was toen de hele tijd bij mij en heel lief en zorgzaam.

Tot het moment dat ik vroeg of hij misschien even een rust moment kon nemen van zijn werk. Wat volgens hem absoluut niet mogelijk was en hij werd vervolgens heel kwaad.

Mijn vriend moest bij het gesprek aanwezig zijn maar hij mocht geen vrij van de baas.

Zijn vader heeft geregeld met zijn baas dat vriend wel bij gesprek kon wezen. Ook denkt zijn vader dat hij overspannen is. Achteraf denk ik dat zijn vader wel gelijk heeft maar daar reageerd vriend heel nonchalant op.

Er was, zoals jij schrijft, al een patroon van boze of geïrriteerde reacties op jou. Zijn lontje was al kort. Het was dus niet totaal onverwacht of uit het niets, er was al een situatie aan het ontstaan waarin je vriend zichzelf toestond om telkens boos op jou te reageren.

Dan gaat het mis. Hij heeft je geslagen, gestompt, en weer, en weer, en weer, en weer. Hij heeft geslagen terwijl jij gillend op de grond lag, bewusteloos, en weer wakker. Hij had je dood kunnen slaan. Besef je dat? Je had nu ook onder de grond kunnen liggen.

Dan komt het moment dat je vriend weer 'bij zijn positieven' komt. Hij is overstuur, hij had een black-out, hij vindt het zo verschrikkelijk. Ja. Zó verschrikkelijk dat hij erover liegt. Zó verschrikkelijk dat hij kwaad wordt als jij voorzichtig vraagt of hij vrij kan nemen. Zó verschrikkelijk dat hij geen vrij regelt voor een gesprek, terwijl zijn vader dat wel voor elkaar kan krijgen. Zó verschrikkelijk dat hij nonchalant doet over de suggestie dat hij wellicht een probleem heeft.

Weet je hoe ik zou reageren als ik werkelijk in een black-out mijn vriend kapot zou rammen? Ik zou mezelf direct laten opnemen. Want blijkbaar ben ik niet te vertrouwen, heb ik geen controle over mezelf en doe ik vreselijke dingen. Ik heb mijn geliefde, mijn partner en minnaar iets afschuwelijks aangedaan. Ik zou doodsbang van mezelf zijn en direct vragen om medicatie en hulp. In godsnaam, bind me vast aan het bed als dat moet. Alles liever dan 'wakker worden' nadat je je liefje een verbrijzelde oogkas hebt geslagen.

En jouw vriend doet kwaad, afwijzend, en gaat gewoon weer aan het werk.

Natuurlijk is weggaan niet simpel. Want hij is ook lief en aardig en grappig en hij houdt van je. En jij van hem. Je wil waarschijnlijk ook graag het succesverhaal zijn. Niet het mishandelde 'zielige' meisje, maar de sterke vrouw die haar relatie wist te redden omdat ze écht voor haar partner koos en ze er samen uit kwamen. En dat zal ook vast wel eens zo werken. Veel vaker werkt het niet zo. Soms is opgeven en weglopen het sterkste wat je kunt doen.

Welke keuze je ook maakt: stel voor jezelf héél duidelijke grenzen. Laat je er niet toe verleiden om geleidelijk meer te accepteren. Het is niet normaal als je partner steeds boos op simpele vragen reageert. Het is niet normaal als jij elke dag nerveus bent over hoe hij thuiskomt. Het is niet normaal als jij allerlei aanpassingen doet in je gedrag om maar te voorkomen dat je hem boos maakt. Laat dat niet gebeuren. Of je die grens legt bij een klap, of een scheldpartij, of een kwade reactie op iets onschuldigs, of te weinig moeite doen voor de therapie - dat is aan jou. Maar bedenk wat je van je vriend verwacht, communiceer dat ook en hou je eraan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:22

antje_vip schreef:
Serieus, jouw vriend slaat jouw oogkas aan gort en je denkt er nog over om bij hem te blijven? Dan zijn de consequenties ook voor jou, niet weer gaan jammeren als het nog eens gebeurd. Open je ogen toch.

Dat kan niet want die zijn dicht geslagen.

Sorry, heel flauw maar TS ik hoop dat je echt in ziet dat dit alleen maar erger gaat worden.. Ik ben zelf uit een (licht) gewelddadige relatie gestapt. (Ergste was toen hij me naar mijn keel greep op een parkeerplaats van een supermarkt.Toen mocht hij direct zijn spullen pakken.) Het was een enorme opluchting toen ik er vanaf was. Na dat incident kon ik hem echt niet meer vertrouwen en walgde van hem. Hoe kun jij nog van je vriend houden en zeggen hem te vertrouwen?

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:44

Wat enorm heftig! Heel veel sterkte!

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:41

Lieve TS. Heel veel sterkte gewenst. Ik sluit me aan de al eerder gegeven adviezen. Het huis is van jou of jouw familie dus in precies kan je hem de deur wijzen. Is het geen optie dat je ouders tijdelijk bij je komen wonen. Je hebt het over je dieren, maar denk er ook aan dat je dieren niets meer aan je hebben als jij tussen zes planken ligt of zwaar gehandicapt omdat je hersenletsel hebt opgelopen als je vriend zich weer niet in de hand houdt. Want lieve TS, dat gaat helaas echt gebeuren. Nu heeft hij je oogkas verbrijzelt en ben je er nog redelijk afgekomen. Volgende keer kan het nog wel eens erger aflopen, wat als hij een mes in zijn handen heeft en hij krijgt een black-out. TS, kies voor jezelf én je dieren: ga bij je vriend weg voordat dit heel fout afloopt.

Neem anders eens vrijblijvend contact op met Veilig Thuis. Zij kunnen je advies geven.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:29

antje_vip schreef:

Weet je wat het is...je hebt geen idee van wat het is om mee te maken tot je het meemaakt...

Ik blies ook altijd hoog van de toren. Ik kom uit een warm, ik ben hoog opgeleid, ik heb notabena lessen gehad in hulpverlening naar dit soort situaties toe. Ik wist heel goed hoe die werkten. En als mijn vriend me een vinger zou uitsteken, dan vertrek ik!

Blijkbaar waren die keren dat hij mijn keel even probeerde dicht te knijpen, mij bij mijn nekvel sleurde en dreigde van de trap te gooien, noch het dreigement in de auto om het kanaal in te rijden of de keren dat ik in bed nee zei en hij toch doordeed allemaal niet voldoende als vinger uitsteken.

Waarom? Nu op dit moment, nu ik eruit ben kan ik dat zelf ook niet snappen. Waarom in hemelsnaam heb ik toen niet....maar op dat moment? Zoiets gebeurd niet vanaf dag 1, zoiets bouwt op. Zo goed in (goed)praten, zo goed in op je zwakke plekken spelen, zo goed in te doen alsof het aan jou ligt maar jij tegelijkertijd ook zijn enige bestaansreden bent... het zijn zo verschrikkelijke manipulators...iedere keer ging ik gewoon verder.
En ik had helemaal niets dat me met hem bond.

Dat TS nog wil proberen en niet wil inzien wat er aan de hand, is gewoon heel erg normaal gedrag. Alleen heeft ze hopelijk sneller door dan mij en alle anderen die erin hebben gezeten hoe zulke spelletjes echt werken...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:07

TS, ik weet niet wat je van ons had verwacht, maar je reageert niet meer en zag dat je gister rondom 12 er voor het laatst was.

Ik hoop dat je nu aan het denken bent, hoe je goed voor jezelf kunt zorgen en voor je veiligheid.

Veel sterkte en ik duim voor je dat je vriend nooit meer een black out krijgt.
Maar dat hij iig ervoor zorgt profesionele hulp te krijgen om te voorkomen dat hij ooit nog een "blackout" krijgt.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:03

Kijk uit, de volgende keer slaat hij je echt dood. Hij weet nu dat er geen consequenties aan zijn gedrag zitten.

Ik heb dit zelf van dichtbij meegemaakt (betreft niet mezelf, maar mensen waarbij ik in huis woonde) en diegene is zo zwaar mishandeld dat ze lange tijd niet meer kon lopen en politiebescherming nodig had.

Wegwezen nu het nog kan!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:52

Ts kies voor jezelf, de kans dat hij dit nog eens doet is groot. Het kan ook zijn dat het nooit meer gebeurd maar je zal dit nooit vergeten. Denk aan een feestje waar gedronken word, genieten kan je er niet meer van. Wegwezen bij hem, vroeg of laat zal dat toch gaan gebeuren en dan kan je maar beter zo snel mogelijk weggaan zonder dat er nog meer gekke dingen gebeuren. Sterkte

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:22

Hoe is het met je TS?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:52

sharoontje schreef:
Als ik in jouw schoenen had gestaan, was ik weggegaan.. hij kan zo lief wezen als die nuchter is, maar als mijn vriend mij een gebroken oogkas slaat, kan die opdonderen..

Denk ook niet dat m'n moeder rustig had kunnen blijven ..

Sterkte met je besluit..

Kies voor jezelf....dit gaat niet weg en over, heb die ervaring ook het kan alleen maar erger worden!!!
Laat je leven niet verpesten door (mishandelingen) dit , de nasleep kan nog jaren duren!!! #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:26

Waarom lieg je voor deze vent? Het helpt hem niet en jou zeker niet. Psychische klachten of niet: jij bent daar niet veilig. Doe wat je moet doen: aangifte (en een behandeltraject voor hem opstarten; zonder jou...). Waar wacht je op? Straks vertel je het echt niet na, dat had zelfs deze keer al zo kunnen zijn... Denk aan je ouders en de rest van je familie als je al niet aan jezelf wilt denken nu. Nogmaals: je helpt hem echt niet door hem te beschermen/voor hem te liegen... integendeel! Asjeblieft red jezelf, in de allereerste plaats vóór jezelf maar zeker ook voor je familie. Heel veel sterkte!!!!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:02

Therapie blijkt hij in het verleden al eens gehad te hebben schrijf je. Iets waar je niets van wist. Alarm bel !
Hij slaat je bewusteloos. Alarm bel
Slaat daarna nog gewoon door ?.alarm bel
Hij had een black out..ALARM BEL !!!!
Wat wacht je nu af en wil je in therapie? Wil je wachten tot hij je de volgende keer tijdens een black-out de keel dicht knijpt en niet meer los laat tot jij blauw en slap wordt?
Hij heeft je zo geslagen dat je breuken had en geopereerd moest worden?
Ga jij in de toekomst nog met een gerust hart met hem op de bank zitten? Durf jij in de toekomst nog ooit tegen hem in te gaan,hem b.v. eens zeggen dat hij zijn sokken op moet ruimen, of duik je gelijk achter de bank met het angstzweet op je voorhoofd?
Verdorie, zo'n pak slaag wens je je vijand nog niet toe, laat staan je geliefde. Ga naar je huisarts. Vertel hem hoe je eigenlijk echt aan die breuken in je gezicht bent gekomen en laat je vriend zelf zijn zooi maar opruimen. Verdorie hij slaat je het ziekenhuis in en jij gaat voor hem zitten liegen? Wil jij met deze man oud worden? Een man die je uit het niets in elkaar slaat, zelfs al is dit nu een keer gebeurd. Wil je echt oud worden met een man die jou de waarheid niet vertelt? Meis denk eens goed na.
Wat je ook besluit, ik wens je in ieder geval sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:25

En het erge is: je maakt het met dat liegen (wat heel voorstelbaar is) alleen maar erger: voor jou en voor hem!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:36

Mensen lees even het topic door. De situatie is niet zo ongenuanceerd als het lijkt; weg gaan is niet zo simpel voor iemand in een dergelijke situatie. Met ts ook nog eens "aanvallen" waarom ze niet "gewoon" weg gaat help je haar niet.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:56

Ik denk dat ts juist bang is om weg bij hem te gaan. En dat ze daarom het weer wil proberen (vaak met gevolgen na)

Ts moet een x de kans krijgen dat. Hij bijv weekend weg is. ( en dan evt. De sloten vervangen)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:01

Ts zit gewoon nog bij die knakker die beloofd heeft zijn leven te verbeteren

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:10

Dit kan jaren duren helaas . Vaak Zijn ze te bang om bij zulke mensen weg tegaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:11

tita schreef:
Ts zit gewoon nog bij die knakker die beloofd heeft zijn leven te verbeteren

Dat denk ik ook. Anders had ze wel gereageerd. Nu durft ze dat niet omdat ze ook heeft gelezen dat iedereen zegt ga weg.

Ik wil ts sterkte wensen.
Ik hoop toch dat je in gaat zien dat een man die van je houd nooit slaat. Nooit.
Er is geen enkel smoesje voor te verzinnen om dat wel te mogen.

Hou van jezelf, geef jezelf een knuffel, dan komt ook jou leven weer op de pootjes terecht. :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:12

doezel2 schreef:
Ik denk dat ts juist bang is om weg bij hem te gaan. En dat ze daarom het weer wil proberen (vaak met gevolgen na)

Ts moet een x de kans krijgen dat. Hij bijv weekend weg is. ( en dan evt. De sloten vervangen)

Zolang TS nog excuses voor hem blijft verzinnen en voor hem liegt, blijft ze gewoon bij hem, hoor.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:19

Cayenne schreef:
doezel2 schreef:

Zolang TS nog excuses voor hem blijft verzinnen en voor hem liegt, blijft ze gewoon bij hem, hoor.

Klopt. Bang voor het weggaan( denk ik). Dit heeft mijn ma ook meegemaakt. N

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:34

Nikass schreef:
Mensen lees even het topic door. De situatie is niet zo ongenuanceerd als het lijkt; weg gaan is niet zo simpel voor iemand in een dergelijke situatie. Met ts ook nog eens "aanvallen" waarom ze niet "gewoon" weg gaat help je haar niet.

Met goedpraten ook niet. En het is geen aanval: het is proberen door te dringen tot... Ze is nu bijgekomen, wat als ze volgende keer haar ogen niet meer opendoet? Hij heeft hulp nodig, zo snel mogelijk; eerst zijn eigen leven op de rit, dan daarna misschien met haar... Ik vind het eng, ze zal de eerste niet zijn die het niet naverteld.