Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
czarina schreef:Will65 die huurwoningen moeten er dan wel zijn. Wij moesten kopen, de wachtijd was bij huur ruim 7jaar voordat je uberhaupt kon gaan reageren op woningen. En daarnaast betalen wij voor onze koopwoning even veel als wanneer we zouden huren, alleen zitten we met onderhoud natuurlijk. Maar daar tegenover word de woning wel ooit van ons en dat is bij huur nooit.
Dus geen wachtlijsten.LadyMadonna schreef:Mensen die 8500 verdienen werken niet per definitie harder dan mensen die netto 2000 verdienen.
Toeslagen zijn in mijn ogen een hulpmiddel om rond te komen. Als je 8500 verdient heb je ook geen recht op huur- of zorgtoeslag. Daarnaast zijn kinderen over het algemeen een keuze.
Als je 8500 netto hebt, hoef je niet perse een duurdere lifestyle te hebben. Heb je dat wel, is dat ook weer een keuze.
Een alleenstaande bijstands moeder mag van mij kinderbijslag krijgen, geen probleem, maar iemand die 8500 netto heeft, nee, ik vind dat niet nodig.
wemkelover schreef:Ja maar niemand leeft toch van kinderbijslag naar kinderbijslag. Er word alleen gezegd dat het een lekker extraatje is. Zonder redden we ons ook wel. Maar daarom is het nog wel fijn en welkom.
wemkelover schreef:Ja maar niemand leeft toch van kinderbijslag naar kinderbijslag. Er word alleen gezegd dat het een lekker extraatje is. Zonder redden we ons ook wel. Maar daarom is het nog wel fijn en welkom.