Relatie en werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:47

bigone schreef:
Hou nu ook echt de eer aan jezelf, cadeautjes de prullenbak in, alles blokkeren en verwijderen en doorgaan met je leven. Hij zal echt nog wel weer een keer van gedachten veranderen maar ga er niet op zitten wachten en ga genieten, zonder hem.

Als ik dat had gedaan, dan was ik nu niet samen met mijn fantastische vent.

Kijk TS, volg je hart gewoon. Wat is er nu verkeerd aan liefde een kans te geven? Ja, je hart kan gebroken worden, maar iemand die vanaf dag 1 geen minuut zonder je kan, is ook in staat om je hart te breken. Ondanks alle hordes die mijn vriend en ik hebben moeten nemen en al de pijn en verdriet die ik daardoor gehad heb, zou ik hem voor geen geld ter wereld willen inruilen. Wij zijn absoluut geen klef koppel en zeggen amper dat we mekaar graag zien, maar we zijn echt wel een sterk stel en we voelen ons goed bij mekaar. Je moet gewoon doen wat je gevoel je zegt en trek je daarbij niets aan van datgene wat de maatschappelijke norm zou zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:54

SVRL schreef:
bigone schreef:
Hou nu ook echt de eer aan jezelf, cadeautjes de prullenbak in, alles blokkeren en verwijderen en doorgaan met je leven. Hij zal echt nog wel weer een keer van gedachten veranderen maar ga er niet op zitten wachten en ga genieten, zonder hem.

Als ik dat had gedaan, dan was ik nu niet samen met mijn fantastische vent.

Kijk TS, volg je hart gewoon. Wat is er nu verkeerd aan liefde een kans te geven? Ja, je hart kan gebroken worden, maar iemand die vanaf dag 1 geen minuut zonder je kan, is ook in staat om je hart te breken. Ondanks alle hordes die mijn vriend en ik hebben moeten nemen en al de pijn en verdriet die ik daardoor gehad heb, zou ik hem voor geen geld ter wereld willen inruilen. Wij zijn absoluut geen klef koppel en zeggen amper dat we mekaar graag zien, maar we zijn echt wel een sterk stel en we voelen ons goed bij mekaar. Je moet gewoon doen wat je gevoel je zegt en trek je daarbij niets aan van datgene wat de maatschappelijke norm zou zijn.

Maar TS klinkt niet zoals jij. TS klinkt als iemand die dat wel nodig heeft.

assie

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:48

Er is niet één juiste weg. Wanhopig achter hem aan gaan bellen werkt waarschijnlijk niet. Hem volledig negeren ook niet als je nog (reële) hoop hebt.

Ik herken mij zelf eerder in TS' ex-vriend. Geen twijfels en zielsgelukkig als ik mijn lief regelmatig zie. Zie ik hem een tijdje niet, dan mis ik hem niet en ga ik ook vreselijk twijfelen. In het begin van een relatie gaat het dan ook gerust uit als de kerel in kwestie niet stevig in zijn schoenen staat ;) .
Inmiddels alweer een aantal jaar gelukkig met mijn lief. Die prikte er doorheen. Was en bleef rustig als ik weer eens ging twijfelen. Daardoor durfde ik erop te vertrouwen en nu zijn we dus een aantal jaar samen.

Kortom TS: doe wat voor jou goed voelt. Geef jezelf tijd.
Als je het nog niet gedaan hebt en er wel behoefte aan hebt; geef dan bij hem aan wat je voelt, wat je graag wilt en eventueel wat je daarvoor van hem nodig hebt. Doe dat in een heldere duidelijke brief of mail. En ga daarna verder met je leven. Zo gooi je niet de deur dicht, maar kun je toch verder.

En verder vooral heel veel sterkte.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:04

Maar als mens zijnde heb je verdorie toch ook een stuk eigenwaarde, welles-nietes spelletjes moet je niet gaan spelen of voor de zoveelste keer accepteren. Misschien heeft hij bindingsangst maar dat is geen reden om elke keer ts te overladen met zijn twijfels. Wel mee naar ouders, mooi weer spelen en een paar dagen later, nee toch maar niet. Hoeveel ts ook om hem geeft, bij hem zit het niet diep genoeg anders ga je niet zo met mensen om. En daarom ook mijn advies, alles afkappen, eigen weg volgen, niets van je laten horen en hem het zelf uit laten zoeken. Misschien komt hij tot inzicht dat zij de ware is maar je hoeft niet elke keer in de startblokken te staan en je maar te voegen naar zijn buien?? Kom op zeg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:05

SVRL schreef:
Toen ik 15 jaar geleden mijn vriend leerde kennen, waren we 2 gekwetste zielen. Bijna een jaar lang wist mijn vriend niet echt of hij nu wel of niet aan een vaste relatie toe was, maar we bleven mekaar zien, gingen samen op reis en toen was het voor hem duidelijk dat hij met me verder wou.

Tja, vanaf dat moment moest ik plots tegen mijn eigen demonen vechten, want pas toen het serieus werd, kwam mijn angst om opnieuw gekwetst te worden boven. Ik kan zeggen dat wij een zeer woelige start hadden en de eerste jaren veel hindernissen moesten nemen. Maar daar zijn we alleen maar sterker en hechter uit gekomen. Bindingsangst is iets raars, het maakt van iemand een onzeker wezen. De ene kan zich erover zetten, de ander niet, maar ik zou zeker nooit iemand met bindingsangst laten schieten.

Dat ligt er ook aan of de ander wel intenties heeft, maar gewoon uit angstreacties escapes gaat zoeken.

Mijn ex wilde niks weten van liefde of vrouwen toen ik hem tegenkwam, maar werd tegen zijn wil in verliefd op mij (ik wilde eerst helemaal niet := ) en uiteindelijk kwamen we 15 jaar en 3 kinderen verder. Met hobbels en paniekreacties, maar wel met de intenties om 'iets' met elkaar te hebben.

Een tijd geleden (inmiddels single), kwam ik iemand tegen die ook absoluut geen relatie wil. Nooit. Vanuit de overtuiging dat een relatie betekent dat je je vrijheid kwijt bent. Bij zulke bindingsangst kun je wel jaren gaan zitten hopen, maar je gaat alleen jezelf ontzettend kwetsen. Daar moet je jezelf ook tegen in bescherming nemen, want er lopen ook een heleboel leuke mannen rond zonder dat soort issues, ook al zie je dat even niet als je met je hoofd (en hart) bij een speciaal persoon zit.

TS, lekker aan de chocolade en jankfilms, ga shoppen en naar de kapper, ga sporten en op stap met vriendinnen en verwen jezelf even tot het schrijnende gevoel een beetje kalmeert. Sterkte :*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:16

amoj schreef:
Bedankt iedereen. Moet me echt inhouden niet te appen maar lukt tot nu toe.

Het is gewoon raar, voor de vakantie mee geweest naar verjaardag van zijn vriend, dag weg geweest, zelfs gehad over een vakantie samen... En binnen een paar dagen is het weer over...

Beter nu dan dat je al een tijd samen bent, dan is het nog moeilijker.
En TS, echt, blokkeer en verwijder zijn nummer. Dan hoef je jezelf niet meer in te houden, kan je niet meer zien of hij wel of niet online is etc, veel makkelijker.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:51

Wat jammer voor je meid.. ik ga wel mee met het grootste gedeelte van mijn voorgangers.. blokkeren en negeren.

In de eerste plaats omdat jij zoveel beter verdient. In de tweede plaats omdat hij dan ook even kan voelen hoe het is om alleen te zijn. Je weet pas wat je hebt als je het kwijt bent.

Dus ik hoop simpelweg dat hij zich de komende dagen flink eenzaam gaat voelen. En dat jij je snel wat beter voelt.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:12

amoj schreef:
Enn... het is weer uit...

Ik ben een week op vakantie geweest. Avond voordat ik wegging was hij nog bij mij en helemaal enthousiast.
Eerste dagen op vakantie lekker geappt. Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ik m toch wel een beetje miste.
Toen was het appen opeens een stuk minder.
Gisteren afgesproken en ik wist het gelijk al toen ik m zag.

Hij heeft mij niet gemist, en daarom weer uitgemaakt. Ik heb weinig gezegd op dat moment. Na 10 minuutjes wou hij weg, hij wou ook niet meer binnenkomen en stond zowat te janken...

Denk je dat je goed op weg bent...
Ik moet me inhouden niet te gaan appen.
Heb op vakantie cadeautjes voor hem gekocht, ook lekker handig want wat moet ik daar nu mee...

Weet niet zo goed wat ik nu moet doen... :(

Wat je moet doen is hem in de stront laten zakken en nooit meer iets laten horen. Wat een een zak zeg om zo met je gevoelens te spelen. Hij is je niet waard, dat heeft hij nu wel bewezen. Meid, je bent geen jojo. Lever je cadeautjes in bij een kringloopwinkel en echt, laat hem in zijn sop gaar koken. Je verdient zoveel beter dan voor jojo door te gaan. Geef je een hele dikke knuffel. Het zal pijn doen, maar echt, maar echt, als je hier mee door blijft gaan word je alleen maar verdrietiger en hij verdient je echt niet. Dat heeft hij bij deze bewezen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:35

Ts, jullie zijn nu drie maanden wat aan het daten geweest, als iemand echt heel gek op je isdan is dat meestal na drie maanden nog niet weg. bij hem wel dus laat gaan. Hopelijk ben je de dag zonder contact zoeken doorgekomen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:44

Weet je TS, dit zijn altijd super lastige situaties. Niemand kan jou vertellen wat je moet doen en wat de juiste beslissing is. Dat kan alleen jijzelf...

Persoonlijk ben ik bang dat hij dadelijk weer een keer bij je voor de deur staat. Maar bedenk dan heel goed voor jezelf wat je nou eigenlijk wilt... Wil je überhaupt wel een toekomst met iemand die zo wispelturig is? Waar je dus nooit helemaal van op aan kan? En ook mijn ervaring is dat je altijd van je eigen gevoel uit moet gaan, en blijkbaar is jou gevoel vanaf het begin niet goed geweest anders had je dit topic namelijk niet geopend.

Dit verhaal lijkt heel erg op het verhaal met mijn ex. En ik kan je vertellen, ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik nooit er meteen een punt achter gezet heb. Hij twijfelde ook telkens. Dan stond hij leuk voor de deur, om twee weken later toch maar te melden dat hij niet verder wou. Drie weken later wou hij toch maar weer wel... Al met al is dit 2 jaar zo doorgegaan en uiteindelijk ben ik degene die er ongelofelijk veel verdriet aan gehad heb. Je moet jezelf voorhouden dat als iemand echt voor je wilt gaan dat ook gewoon doet, ookal heeft deze Een verleden bijvoorbeeld. Mijn huidige vriend heeft in het begin ook heel erg getwijfeld. Echter heb ik daar heel snel korte metten mee gemaakt en hem voor de keus gezet; graag of niet. Hij heeft welgeteld 1 sec moeten nadenken en het was toch graag. Terwijl hij ook een verleden had, een druk leven, op dat moment twijfelde en we ook nog Eens 2,5 uur bij elkaar vandaan wonen. Als iemand je echt wil dan blijven ze niet twijfelen.

Ik wil je in ieder geval sterkte wensen, en ik hoop dat je hem laat staan als hij weer voor je deur staat. ( want ik ben bang dat hij dat gaat doen als hij jeuk heeft of om wat voor reden dan ook)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:29

Hoe is het er nu mee ts, al afstand kunnen nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:54

Mwah, niet echt. Ik had er eerst minder moeite mee, maar de laatste dagen meer. De gedachte aan herinneringen, wat we allemaal gedaan hebben, is lastig.

We hebben nog wel regelmatig whatsapp contact. Komt van hem af.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:56

Logisch dat het moeilijk is, op een gegeven ogenblik zie je alleen nog de leuke kanten die er in een relatie waren maar probeer voor ogen te houden dat het niet voor niets niet werkte. Probeer eens een poosje niet te reageren op zijn appjes , gewoon om te zien hoeveel hij er nog voor over heeft om met je in contact te blijven, kan een eyeopener zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:59

Ts je bent toch echt maar een paar maanden aan het daten geweest? Je had niet een intense relatie toch? Ook dan is het jammer als het over gaat hoor, maar probeer het te zien als een leuke date-tijd en een leuk leerproces. Je bent er vast weer wijzer van geworden.
Op naar de volgende ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:04

Goof schreef:
Ts je bent toch echt maar een paar maanden aan het daten geweest? Je had niet een intense relatie toch? Ook dan is het jammer als het over gaat hoor, maar probeer het te zien als een leuke date-tijd en een leuk leerproces. Je bent er vast weer wijzer van geworden.
Op naar de volgende ;)

Tijd is niet zo belangrijk, je kunt na een week al zo ontzettend gek op iemand zijn dat het net zo veel pijn doet als wanneer je jaren bij elkaar bent.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:23

Ik heb meer moeite gehad met afscheid nemen na enkele maanden dan mijn ex van 15 jaar idd.
Mijn advies is om aan te geven dat je rust nodig hebt en dat je wel weer contact opneemt als je gevoel over is. Anders blijft je gevoel toch heel lang nasmeulen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:45

Sterkte TS, misschien komt het ooit nog goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:01

Waarom btw niet elkaar nummersnel verwijderen en zorgen dat niet mogelijk is om elkaar te kunnen contacten. Dat werkt toch het beste.

Sneu dat zo gelopen is. Maar als wat berichten terug lees dan was hij niet echt op jou en liefde kun je eenmaal niet afdwingen hoe graag je ook wilt.

Ik hoop dat lukt om wat afleiding te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:25

Niet reageren is een goeie, ik probeer al om niet direct te reageren maar pas een paar uur later.

Ja, 3 maanden aan het daten. Maar wel dagelijks contact en elkaar 2x per week zien ongeveer. Laatste tijd ging het de goeie kant op, dagjes weggeweest. Dat vind ik een moeilijk stuk, als ik daar aan terugdenk, hoe leuk we het toen hadden, dat doet zeer.

Hem helemaal negeren of niet meer antwoorden vind ik heel moeilijk. Ik wil niet de indruk wekken dat ik boos ben of ruzie met hem heb, helemaal niet. Nummer verwijderen/blokkeren en van fb gooien, daar ben ik helemaaal niet van. Bedoel, je kunt toch best normaal met elkaar om gaan? Bovendien staan er nog wat spullen van mijn pony bij zijn toekomstige huis.

Urielle, dat is wel een goeie inderdaad, hoewel ik dat ook wel moeilijk vind...

Bedankt voor alle berichtjes! :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:34

Blokkeren en verwijderen doe je niet omdat je boos bent, maar om niet in de verleiding te komen om contact te blijven zoeken.
Jij hebt moeite met het accepteren en verwerken van het feit dat jullie niet verder daten. Alle contact stoppen maakt dat een stuk makkelijker, dan kan je het los (gaan) laten.
Normaal met elkaar omgaan? Wat wil je dan? Vrienden blijven? Blijven afspreken? Leuke dingen blijven doen?
Geloof me, werkt niet.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:53

Goof schreef:
Blokkeren en verwijderen doe je niet omdat je boos bent, maar om niet in de verleiding te komen om contact te blijven zoeken.
Jij hebt moeite met het accepteren en verwerken van het feit dat jullie niet verder daten. Alle contact stoppen maakt dat een stuk makkelijker, dan kan je het los (gaan) laten.
Normaal met elkaar omgaan? Wat wil je dan? Vrienden blijven? Blijven afspreken? Leuke dingen blijven doen?
Geloof me, werkt niet.

Niet voor iedereen
Maar mijn ex en ik werken nu beter als vrienden dan in een relatie
Tuurlijk doet het soms zeer als ik zie dat hij met zijn huidige vriendin alles aan doen is wat wij op de planning hadden (waarvan deel effectief samen geboekt hadden).
Maar ik weet dat hij gelukkig is en nadat ik geaccepteerd had dat het beter was zijn zij nog op bbq bij mij thuis geweest.
Tuurlijk werkt dit niet voor iedereen, echt niet. Maar ik ben beter af met hem als beste vriend als relatie.

Heb hem de eerste 4-5 maand wel effectief overal verwijderd (niet geblokt) om voor mezelf makkelijker te maken te accepteren dat het gedaan was. En om te leren accepteren dat dit voor ons beide beter was.

In ieder geval heel veel succes ts, je kent jezelf en hem het beste.
Zolang je (zeker in het begin) niet vanuit emotie handelt komt het wel goed :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:28

GUSTIxBILL schreef:
Niet voor iedereen
Maar mijn ex en ik werken nu beter als vrienden dan in een relatie

Heb hem de eerste 4-5 maand wel effectief overal verwijderd (niet geblokt) om voor mezelf makkelijker te maken te accepteren dat het gedaan was. En om te leren accepteren dat dit voor ons beide beter was.

Precies. Na een tijdje dus pas. Dus eerst verwijderen uit je leven om zelf tot rust te komen, daarna kan er weer contact ontstaan. Contact blijven houden terwijl je nog gevoelens hebt werkt niet.

famoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:42

Zelf zit ik ook in de sector, maar dit is toch allemaal wel een beetje krom als ik het zo lees.
Het lijkt net of hij je een beetje van zich af stoot.
Heel veel boerenzoons vinden het geweldig als een meid hun komt helpen, en als je met een boer trouwt is het vaak ook vanzelfsprekend dat je mee helpt in het bedrijf.
Ook vind ik het raar dat bij hem niemand nog weet van jullie.
Ik zou gewoon eens een goed gesprek met hem gaan voeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:09

Misschien moet je het hele topic lezen.