Situaties waarin men je kind wil "verwennen" met "lekkers"?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:26

Ik let er zeker op, echt iedere keer bij de supermarkt vraag de cassiere: "mag ze een spekje?". Van mij dus niet :=. Ik neem namelijk altijd zelf eten mee als we op pad zijn, vaak fruit (of knijpzakje), rijstewafel, etc. Dus nee, spekje ertussen door is niet nodig :-). Mijn schoonouders hebben er ook een handje van, als zij op een verjaardag gebak zitten te eten en mijn dochter komt erbij staan krijgt ze zo een hap naar binnen geschoven! Ik vind het niet meer dan normaal dat ze eerst aan mij vragen of ze een hap gebak aan mijn dochter mogen voeren, toch!? Vind het prettig om te weten wat mijn dochter op een dag eet, zeker tijdens verjaardagen! Stel dat ze zich 's avonds niet lekker voelt, opzich handig als ik dan weet waarom.
Mijn ouders hebben het inmiddels afgeleerd, omdat ik hun vaker zie, maar die konden dat ongewenst voeren ook goed. Kind word zonder mijn toestemming redelijk volgestopt inderdaad, vreselijk :=. Mijn ouders geven mijn dochter af en toe nog steeds ongevraagd eten, maar nu is het komkommer, kaas of tomaat. Prima +:)+ .

Ondanks dat..., ze krijgt bij ons elke dag een klein zakje beertjes chips _O- Om 3 of 4 uur in de middag, nadat ze fruit gegeten heeft. En in de ochtend beginnen we met een broodje chocoladepasta. Maar de rest van de dag is het gezond :9

edit: sinds we in the UK wonen, eten we 2x per week in de middag na school pannekoeken met ham en dadelstroop! Zooo lekker. We eten er dan allebei 1 en gewoon Nederlands recept hoor (bloem, melk, ei en lekker dun). Dochterlief en ik moeten allebei dikker worden, dus voorlopig blijven we dit doen ook :Y). We eten ook regelmatig ham/kaas tosti en af en toe krijgt ze er een druppel ketchup bij ("net als papa").
O, en aardappels uit de frituur (met zonnebloemolie) deden we in Nederland nog wel eens, omdat we geen oven hadden. Aardappelwafels/balletjes, zoiets. En zonder zout, dat kan later altijd nog. En een kaassouffle deed ik altijd in de koekenpan met olijfolie gewoon omdat dat lekkerder is :') En wij eten ALTIJD groente, ook als de frituur aan staat. Maar sinds we hier wonen is de frituur nog niet aangeweest en gaat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren :)

Oja, ze is trouwens 3,5 en inmiddels zijn we naar Isle of Man verhuisd, dus ik heb nu de volledige controle :') flauw!

vuurneon

Re: Situaties waarin men je kind wil "verwennen" met "lekkers"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:12

Ik heb nog nooit overlegd of mijn neefjes iets mochten, hapje proeven? Geen probleem! Nu zijn die ouders ook gewoon makkelijk haha, zolang ze rekening met zijn allergie houden en hij oud genoeg is (met de pot mee eet) hoeven ze mij niet te vragen of iets mag.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:26

Ik zou mijn kind gewoon hetzelfde opvoeden met eten als dat ik zelf groot geworden ben.
Ja ik mocht gewoon een glas ranja, van die lekkere zoete.
En ja ik mocht gewoon snoep na school, maar niet voor het eten want ik moest wel gewoon groente en vlees avondeten.
Voor de tv savonds, na het douchen, kreeg ik een schaaltje chips of ijs.
Ik kreeg smiddags ook gewoon een ijsje of als ik mijn bord leeg had gegeten.
Ik mocht ook gewoon snoep eten als ik dat had gekregen bij de intocht van de vierdaagse.
Ja ik kreeg bij oma ook gewoon friet als avondeten, soms zelfs twee avonden achter elkaar. Dat was feest om bij oma te slapen. Ik mocht savonds soms 2 zakjes chips.
Ik was dol op de smaak van fruit, dus dat kreeg ik gewoon als ik dat wilde.
Ik mocht ook gewoon cola maar niet teveel.
Er werd mij gewoon uitgelegd dat dat slecht is voor je tanden en dat gaatjes boren erg veel pijn doet en dat je dat moet voorkomen.
Ik kreeg wel gewoon een boterham met boter en hagelslag. Net wat ik wilde.
Door de weeks gewoon boterhammetjes mee naar school, smiddags iets lekkers voor het buiten spelen. spelen tot het eten. Avondeten met aardappeltjes vlees en groente. daarna een ijsco. douchen en tv kijken met een bakje chips.
Snoep wanneer ik dat kreeg met de waarschuwing dat ik niet teveel moest eten, want ik moest avondeten. Nouja, dat gaat soms niet goed want mn ogen waren groter dan mijn maag. Daar leer je van. dan had ik een brommende moeder en geen ijsje.

Kijk als je merkt dat je kind aanleg heeft voor gewichtstoename door voedingsmiddelen, is het goed om daar rekening mee te houden en aandacht aan te besteden.
Maar ik word ook even niet goed van dat betuttel tegenwoordig hoor.
Kinderen mogen geen peren meer want daar zitten teveel suikers in. Ja fructose ja. Dat heeft een lichaam hartstikke nodig.
Kleurstoffen zijn niet goed, smaakstoffen zijn slecht en vooral geen suikers geven want dat is helemaal uit den boze.

Ik ben zo toch ook groot geworden? Met mij is toch ook niks mis? Ik ben niet druk, ik ben niet dik, ik ben niet ongezond of ziek.

Ook dat constante, alles-moet-steriel-en-brandschoon-zijn-want-anders-wordt-je-ziek gedoe. Een beetje viezigheid en bacterien zijn perfect voor een goede weerstand. Ik waste vroeger 8 van de tien keer mijn handjes als ik aan tafel ging. Die paar bacterien die meekwamen op mijn boterham zorgden voor een goede weerstand. Was als kind nooit ziek en nogsteeds niet.

Ik denk dat het probleem meer zit in het feit dat ouders moeten zorgen dat de kids veel buiten komen en achter de babysitter (lees: tv, pc, xbox, tablet, smartphone) uit komen. Lekker naar buiten, het bos in en genieten van de natuur en vies worden.

Dit is natuurlijk geen persoonlijke aanval hoor, maar in het algemeen word ik een beetje moe van dat gebetuttel. is dat een woord, vast niet. Iedereen moet lekker doen wat hij denkt dat het beste is. dat zou ik ook doen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:23

RoyceMack schreef:
Ik zou mijn kind gewoon hetzelfde opvoeden met eten als dat ik zelf groot geworden ben.
Ja ik mocht gewoon een glas ranja, van die lekkere zoete.
En ja ik mocht gewoon snoep na school, maar niet voor het eten want ik moest wel gewoon groente en vlees avondeten.
Voor de tv savonds, na het douchen, kreeg ik een schaaltje chips of ijs.
Ik kreeg smiddags ook gewoon een ijsje of als ik mijn bord leeg had gegeten.
Ik mocht ook gewoon snoep eten als ik dat had gekregen bij de intocht van de vierdaagse.
Ja ik kreeg bij oma ook gewoon friet als avondeten, soms zelfs twee avonden achter elkaar. Dat was feest om bij oma te slapen. Ik mocht savonds soms 2 zakjes chips.
Ik was dol op de smaak van fruit, dus dat kreeg ik gewoon als ik dat wilde.
Ik mocht ook gewoon cola maar niet teveel.
Er werd mij gewoon uitgelegd dat dat slecht is voor je tanden en dat gaatjes boren erg veel pijn doet en dat je dat moet voorkomen.
Ik kreeg wel gewoon een boterham met boter en hagelslag. Net wat ik wilde.
Door de weeks gewoon boterhammetjes mee naar school, smiddags iets lekkers voor het buiten spelen. spelen tot het eten. Avondeten met aardappeltjes vlees en groente. daarna een ijsco. douchen en tv kijken met een bakje chips.
Snoep wanneer ik dat kreeg met de waarschuwing dat ik niet teveel moest eten, want ik moest avondeten. Nouja, dat gaat soms niet goed want mn ogen waren groter dan mijn maag. Daar leer je van. dan had ik een brommende moeder en geen ijsje.

Kijk als je merkt dat je kind aanleg heeft voor gewichtstoename door voedingsmiddelen, is het goed om daar rekening mee te houden en aandacht aan te besteden.
Maar ik word ook even niet goed van dat betuttel tegenwoordig hoor.
Kinderen mogen geen peren meer want daar zitten teveel suikers in. Ja fructose ja. Dat heeft een lichaam hartstikke nodig.
Kleurstoffen zijn niet goed, smaakstoffen zijn slecht en vooral geen suikers geven want dat is helemaal uit den boze.

Ik ben zo toch ook groot geworden? Met mij is toch ook niks mis? Ik ben niet druk, ik ben niet dik, ik ben niet ongezond of ziek.

Ook dat constante, alles-moet-steriel-en-brandschoon-zijn-want-anders-wordt-je-ziek gedoe. Een beetje viezigheid en bacterien zijn perfect voor een goede weerstand. Ik waste vroeger 8 van de tien keer mijn handjes als ik aan tafel ging. Die paar bacterien die meekwamen op mijn boterham zorgden voor een goede weerstand. Was als kind nooit ziek en nogsteeds niet.

Ik denk dat het probleem meer zit in het feit dat ouders moeten zorgen dat de kids veel buiten komen en achter de babysitter (lees: tv, pc, xbox, tablet, smartphone) uit komen. Lekker naar buiten, het bos in en genieten van de natuur en vies worden.

Dit is natuurlijk geen persoonlijke aanval hoor, maar in het algemeen word ik een beetje moe van dat gebetuttel. is dat een woord, vast niet. Iedereen moet lekker doen wat hij denkt dat het beste is. dat zou ik ook doen.

Volledig mee eens.

Mijn kids krijgen bij de slager een plakje worst. Etos een snoepje en mocht mama nog de hoefslag gaan kopen bij de boekwinkel komt er nog een spekkie achteraan. :j

En ja de oudste heeft asperger en adhd maar is niet spontaan genezen als hij geen snoep meer krijgt.

Maakt ook niets uit in zijn gedrag als je geen snoep geeft.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:43

Ik ben altijd wel jaloers op die mama's (want dat zijn het meestal) die zo goed consequent kunnen zijn. Ben ik zelf helaas niet, heb wel veel aandacht voor gezond eten, leg veel uit etc. Ene kind leeft op fruit en de andere op rijstwafels met kaas (en daar krijg ik bijna geen fruit in). Maar "suikervrij" zijn wij helaas niet moet ik bekennen, ze krijgen een chippie op zijn tijd en snoepjes door de week. Géén cola, etc. behalve op feestdagen, dat dan weer wel.

Ik vraag me wel af in hoeverre iedereen nog met bakjes meloen en rijstewafels rondloopt wanneer de kids de basisschoolleeftijd hebben bereikt, want het valt me wel op dat de verantwoorde mama's hier ze voornamelijk onder de vier jaar hebben volgens mij ;-) Als ik met ze op n feestje kom met chips en toastjes krijg ik ze niet meer aan de zelfgebakken muesliknotsen hoor!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:49

WowAmigo schreef:
Ik ben altijd wel jaloers op die mama's (want dat zijn het meestal) die zo goed consequent kunnen zijn. Ben ik zelf helaas niet, heb wel veel aandacht voor gezond eten, leg veel uit etc. Ene kind leeft op fruit en de andere op rijstwafels met kaas (en daar krijg ik bijna geen fruit in). Maar "suikervrij" zijn wij helaas niet moet ik bekennen, ze krijgen een chippie op zijn tijd en snoepjes door de week. Géén cola, etc. behalve op feestdagen, dat dan weer wel.

Ik vraag me wel af in hoeverre iedereen nog met bakjes meloen en rijstewafels rondloopt wanneer de kids de basisschoolleeftijd hebben bereikt, want het valt me wel op dat de verantwoorde mama's hier ze voornamelijk onder de vier jaar hebben volgens mij ;-) Als ik met ze op n feestje kom met chips en toastjes krijg ik ze niet meer aan de zelfgebakken muesliknotsen hoor!

Verschilt ook weer per kind, mijn oudste van 11 verkiest komkommer op verjaardagen boven de chips en andere hapjes..

Wil kiwi, wilde perziken, mango oid mee naar school ipv snoep..

En die krijgt dezelfde opvoeding als m'n jongste van 1,5... Die is ook gek op fruit, maar als ik die z'n gang laat gaan is een zak drop zo leeg :')

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:16

Ja, maar dat is dan de eigen keuze van je kind en dat neemt hij/zij dan omdat zij dat zelf lekker vindt en niet omdat jij een bakje met fruit onder zn/haar neus duwt ter vervanging van de chips die er staat! Mijn jongste is dus ook zo, eet zeer graag fruit, de oudste. Niet. Niet. Niet.

Had ik al gezegd dat mn oudste niet graag fruit eet? :')

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:27

Chasey schreef:
Het valt mij op dat mijn kinderen bij het CB altijd ver onder het gemiddelde qua gewicht liggen. En zijn ze graatmager? Nee... het gemiddelde is gewoon gestegen... of ben ik nou gek? Omdat het zo 'gewoon' is geworden. En je wordt idd vreemd aangekeken als je het anders doet.
Ik heb op de vorige school van David een merkwaardig briefje in zijn broodbakje gevonden, waarom David altijd droog brood eet en water mee krijgt. Nou, omdat David water drinkt thuis en brood met beleg niet lekker vindt. Hij eet de dingen apart. Dus hij krijgt een plakje kaas apart mee (Ja dat is dan ook weer verwend) maar die zien ze dan niet, alleen dat droge brood.
En ik had 1 keer een paaseitje in zijn broodbakje gedaan, naast zijn droge boterham.
Kreeg ik WEER een briefje of ik hem nooit meer snoep wilde meegeven naar school!
Ik was pislink... en die kinderen met zoetigheid OP de boterham dan!??! :( Zoals hagelslag en chocopasta, en David mag naast zijn KALE boterham geen mini paaseitje? ZEikerds....

Herkenbaar dit. Bij ons deden ze zoo moeilijk over een pakje droge crackertjes.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:30

Naja ik persoonlijk vind, op verjaardagen eet je zelf ook lekkere dingen.. Ik zou dit m'n kinderen dan niet ontnemen..

Zo was er een in de familie die alleen hapjes HD voor de volwassenen en de kinderen kregen niks..
Nou daar kreeg ik het mee aan de stok..

Idioot vind ik dat.. Lekker kindertjes treiteren.. Die verlekkerd naar de volwassenen mogen loeren maar zelf niks te eten krijgen..

Sowieso vind ik die hele geen suiker hype niet mijn ding.. (Ik hoorde pas de term biologische pluktrutten hype, ik moest er heel hard on lachen maar de benaming ging me iets te ver.)

Mijn kinderen eten gezond en gevarieerd.
En daar hoort een chippie of snoepje ook bij..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:32

Nou dat van dat paaseitje snap ik wel, het gaat toch om het idee dat er snoep meegegeven wordt, tuurlijk is elke dag hagelslag waarschijnlijk ongezonder, maar waar trek je de grens dan? Moet de juf dan uitrekenen wie de max heeft bereikt qua beleg en dus geen snoepje meemag? En ik vermoed dat het goed bedoeld is van het briefje, ik zou het persoonlijk ws ook vreemd vinden als ik het verhaal niet wist!

Ik hou zelf ook op zn tijd wel van een chippie etc. Maar ik ken een gezin waar de ouders dat niet doen en die moeder trok een keer helemaal bleek weg toen ze zag dat haar kind een glaasje cola had gescoord bij ons op de verjaardag. Ze sloeg het nog net niet uit zn handen :oo
Maar goed, ik ben zelf dus niet zo consequent daarin dus dat vind ik best bewonderenswaardig om dat overal zo vol te houden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 09:42

Ik ben wel benieuwd wat voor hapjes het waren die alleen voor volwassenen waren :D

Ik vind het trouwens wel oncharmant als je weet dat ouders niet willen dat hun kind cola drinkt, dat je kind dan heel bewust toch een glaasje geeft :=

Ook al vind je het stom, dat doe je gewoon niet.
Aan de andere kant als kind een glaasje scoort van iemand die het niet weet / iemand glaasje pakt die wel gewoon cola drinkt... tja dat is het risico van naar een verjaardag gaan denk ik dan maar :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:46

Ik snap überhaupt niet waarom kinderen frisdrank moeten drinken :? Ik kreeg het thuis iig nooit, maar taalde er ook niet naar. Drink het nu nog steeds niet en haal het alleen in huis als we onze verjaardag vieren :P

Maar goed, ouders van het andere uiterste ken ik ook. Die nemen zelf een verantwoord taartje mee naar elke verjaardag voor hun kids, en eigen 'snoep' en nemen zelfs eigen borden mee want ze willen niet dat hun kids van plastic wegwerpborden eten omdat de chemische stoffen daar in trekken en slecht zijn voor kinderen :?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:01

Op mijn werk is een jongetje dat wat te dik is, zit er van allebei de kanten in, hij is dol op zoetigheid.
Heeft zijn eigen bakje voor als er snoep is.
Het werkt niet echt, die hang naar zoetigheid is groot.

Wat we doen is veel gezond alternatief bieden, dus watermeloen, ananas, ijsjes maken van fruit.
Hij is zelf dol op helpen koken, dus dit wordt gestimuleerd.
Daarnaast, als ze wat jonger zijn, zeggen we dat het juist stoer is om fruit ed te eten. Dan maken we gebruik van hun verlangen ouder te zijn dan ze zijn.

Helaas hebben we geen controle op wat er buiten de deur gebeurd.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:19

Ik vind het heel vervelend als ouders hun kind op een verjaardag zelfs geen chips laten eten. En de oudets eten zelf dan wel gebak en nootjes. Feestjes zijn voor iedereen. Jong en oud. En daar hoort ook wat lekkers bij. Chips, soesjes of snoepjes. Niet te veel want de kindjes kunnen nog geen maat houden. Maar wel wat lekkers. En voor allemaal een pakje sap. Dan is het feest compleet. Juist omdat er altijd overal lekkers is moet je kinderen leren hier van te genieten maar met mate mee om te gaan.
Mijn jongste dochter eet heel graag. Staat te juichen om een boterham en gaat uit haar bol van een snoepje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:35

Ik vind die eetregels op scholen vreselij doorgeslagen.

Ik was een typisch geval latje vroeger en had af en toe echt wel behoefte aan snelle suikers. Na 6 boterhammen binnen 30 minuten is je maag gewoon vol, maar als de energie dan nog steeds laag is dan is een suikerbommetje precies wat je weer op pijl brengt.
Ik heb behoorlijk wat pakjes dextro weggesnoept.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:42

Ik heb niet zo zeer een probleem met suiker. Maar wel toegevoegd suiker aan reeds zoete producten :)

Gister met vers fruit en wat gelatine zelf snoepjes gemaakt en die vind hij heerlijk :)
Waarom dan snoep uit de winkel geven?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:52

Ik vind het ook heel erg van de leeftijd afhangen. Heb nu drie jongens tussen de 7 en 10, maar onder het jaar kregen ze echt geen snoep ed. En als ze dan op een verjaardag waren, en er kreeg er eentje een likje slagroom, dan werd ik idd wel pissig ja: kind kreeg nog helemaal geen koemelk:

Nu mogen ze vrijwel alles hebben, maar meestal vragen ze het nog netjes. Alleen met cola ben ik voorzichtig, maar vind ook dat er best iets 'bijzonders' mag zijn wat ze alleen op feestdagen krijgen.

Met vriendjes is het ook heel verschillend: hier in de buurt krijgen redelijk wat kinderen 'bewust' eten: Met mate snoep/kleurstoffen ed. Maar ook kinderen die thuis zelf alles mogen pakken. Merk dan verschil echt wel bij mijn kinderen hoor, waar ze geweest zijn. Vooral de middelste reageert er heel erg op, bij hem kan ik meteen merken waar ie geweest is. Stuiteren, brutaal doen.. Heb het er eens met die moeder over gehad, omdat ze aangaf dat haar zoon echt heel brutaal was en ze niet wist waardoor. Dat het door de suikers ed kon komen had ze nooit aan gedacht, maar zou er eens op letten.

Nu bedoel ik dus ook de toegevoegde suikers, en vooral de kleurstoffen/smaakstoffen. En ja, ik moet het ook vaak hebben van die snelle suikers, kan me heel beroerd voelen als ik even niet gegeten heb, en neem dan echt een paar dropjes oid.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:57

Yvette81 schreef:
Ik vind het heel vervelend als ouders hun kind op een verjaardag zelfs geen chips laten eten. En de oudets eten zelf dan wel gebak en nootjes. Feestjes zijn voor iedereen. Jong en oud. En daar hoort ook wat lekkers bij. Chips, soesjes of snoepjes. Niet te veel want de kindjes kunnen nog geen maat houden. Maar wel wat lekkers. En voor allemaal een pakje sap. Dan is het feest compleet. Juist omdat er altijd overal lekkers is moet je kinderen leren hier van te genieten maar met mate mee om te gaan.
Mijn jongste dochter eet heel graag. Staat te juichen om een boterham en gaat uit haar bol van een snoepje.

Ik heb eigenlijk een vraag, waarom is een feest niet compleet zonder chips, sap, gebak?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 11:00

Juist dat feestjes waar wat lekkers bij hoort, en dat dat lekkers dan automatisch chips / soesjes (luxe koek) / snoepjes moet zijn omdat je daarmee een kind pas ècht een plezier zou doen ofzo...dat vind ik zo typisch.

Waarom niet een heerlijk bakje aardbeien ofzo i.p.v. een bakje chips?

Ik vind dat gewoon best wel raar :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:01

WowAmigo schreef:
Nou dat van dat paaseitje snap ik wel, het gaat toch om het idee dat er snoep meegegeven wordt, tuurlijk is elke dag hagelslag waarschijnlijk ongezonder, maar waar trek je de grens dan? Moet de juf dan uitrekenen wie de max heeft bereikt qua beleg en dus geen snoepje meemag? En ik vermoed dat het goed bedoeld is van het briefje, ik zou het persoonlijk ws ook vreemd vinden als ik het verhaal niet wist!

Nee dat hoeft de juf niet bij te houden, maar de regels zijn dan wel erg krom m.i. Waarom mag je wel je boterham vol snoep, maar niet als het er naast ligt :?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:02

Vaak omdat andere kindjes dan jaloers zijn omdat hun ouders zich wel aan de regels houden en geen snoep meegeven :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:03

pmarena schreef:
Juist dat feestjes waar wat lekkers bij hoort, en dat dat lekkers dan automatisch chips / soesjes (luxe koek) / snoepjes moet zijn omdat je daarmee een kind pas ècht een plezier zou doen ofzo...dat vind ik zo typisch.

Waarom niet een heerlijk bakje aardbeien ofzo i.p.v. een bakje chips?

Ik vind dat gewoon best wel raar :)

Ik ook, maar ik heb dan ook nooit chips op m'n verjaardag maar idd fruit en snoepgroenten en stokbroodjes met beleg en andere 'gezonde' hapjes die ook heel erg lekker zijn. Wat de kids overigens ook lekker vinden, want die eten gewoon wat er is, of dat nou chips is of tomaatjes.
Oh ja, ik heb wel taart :P als ik in een goede bui ben een zelfgebakken zonder toegevoegde suiker en als ik wat minder tijd heb een van de bakker :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:05

Keet schreef:
Vaak omdat andere kindjes dan jaloers zijn omdat hun ouders zich wel aan de regels houden en geen snoep meegeven :)

Nee, die smeren het snoep dan op de boterham :')
Maar beleg los mag dan weer niet :? Vind het krom, maar idd, als dat de regels zijn van school moet je je er wel aan houden of in de ouderraad gaan en er wat van zeggen :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:07

Ws omdat het zo verschilt in prijs: voor een hele zak chips betaal je 50 cent, waar je een grote bak mee kan vullen. Voor een doosje aardbeien drie euro, waarvan iedereen er 1 of 2 kan pakken..

Ook is het veel bewerkelijker: een zakje nootjes is zo open getrokken.

Hier gevarieerd: en een bak chips, maar ook gevulde eitjes, kaas, komkommer en worteltjes (die zijn dus wel makkelijk klaar te maken.)

Ergens waar ik alleen zoetigheid krijg, snak ik ook naar een zoutje of rauwkost. Maar dat komt eigelijk niet voor. Tot nu toe maar 1 gezin, maar die leefde ook op een mars als lunch, en patat als avond eten..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:10

Feest vier je, al van oudsher, met iets lekkers te eten. Zo simpel is het. Bij bijzondere gebeurtenissen hoort bijzonder eten. Vervolgens is het van je persoonlijke smaak afhankelijk wat dat bijzondere eten dan word, chips, (zelfgebakken)gebak, groente, fruit, meelwormen, maar net wat je smaak en cultuur is.