Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
karuna schreef:Gister op tv iets gezien waar ik pas echt naar van wordt, chip inbrengen zodat je alles met de chip kan doen. Jezelf controleren, dingen openmaken, betalen weten waar iedereen is. En ern melding krijgen als een gechipt persoon je passeert. Daar krijg ik echt de kriebels van.
Huertecilla schreef:Picasso schreef:Maar waarom dan zelf niet consequent zijn en die trend doorvoeren in eigen leven
Ook jij springt naar conclusie.
Hoezo is privacy binair wel/niet alles/niets?
Waar maak je uit op dat dit niet besproken is?
We zijn selectief in wat we waar plaatsen en inderdaad na afstemming. Dat selectief is verder per persoon anders omdat we drie verschillende personen in een andere leeftjd, met andere sociale raakvlakken zijn.
Selectief, genuanceerd, gedifferenytieerd en helemaal consequent in lijn met het onderwerp.
Omdat derden hier blijkbaar niet mee weten om te gaan, hebben we wat dat betreft een NIETS-beleid mbt de privacy in niet openbare omgeving. In openbare omgeving zijn we zelf oplettend.
Azmay schreef:Deze ontwikkeling gaat gewoon door tot je eigenlijk geen privacy meer hebt, dat klopt. Maar ik denk niet dat ik dat zo super erg vind eigenlijk.
Huertecilla schreef:Azmay schreef:Deze ontwikkeling gaat gewoon door tot je eigenlijk geen privacy meer hebt, dat klopt. Maar ik denk niet dat ik dat zo super erg vind eigenlijk.
Omdat je er niet over DOORdenkt?
Het leidt uiteindelijk tot populatiecontrole op absolute schaal.
Hier aan de costas en bij de grote steden staat er al een bewaakt hek om reservaten voor rijken.
Dit gaat uitbreiden naar grotere zones. Bij Puerto Banus is dat al langer zo.
Toegang/beheer via gps chip is de onthutsend nabije toekomst in de westerse wereld.
Maar goed, dat is een verwante maar andere ontwikkeling.
Deze draad gaat over het respecteren van de privacy van anderen bij jouw gebruik van 'sociale' media.
Picasso schreef:Als ik (ik heb totaal de behoefte niet (bij wie dan ook)) verkeerd zou willen, zou ik de foto van jouw zoon kunnen misbruiken voor reclamedoeleinden of wat dan ook... Heeft hij zeggenschap gehad in het feit dat hij en public op internet staat? Maak ik nu uit jouw antwoord op dat hij het niet erg vindt dat hij op Bokt staat? Hoe oud is hij en hoeveel gevolgen van het plaatsen van zo'n foto kan hij al overzien, aan zo'n actie?
Azmay schreef:Ze zullen me zeker in de gaten gaan houden, maar ach zo boeiend ben ik niet.
Huertecilla schreef:Picasso schreef:Als ik (ik heb totaal de behoefte niet (bij wie dan ook)) verkeerd zou willen, zou ik de foto van jouw zoon kunnen misbruiken voor reclamedoeleinden of wat dan ook... Heeft hij zeggenschap gehad in het feit dat hij en public op internet staat? Maak ik nu uit jouw antwoord op dat hij het niet erg vindt dat hij op Bokt staat? Hoe oud is hij en hoeveel gevolgen van het plaatsen van zo'n foto kan hij al overzien, aan zo'n actie?
Omdat hij dat niet kon overzien hebben wij daarover de beslissing genomen*.
Ja, daar zou iemand misbruik van kunnen maken.
Dat misbruik zouden we dan juridisch aanpakken indien we daarvan op de hoogte zouden zijn.
Nee, dat kan je niet terugdraaien.
Dat is een overwogen risico.
* Hij is inmiddels 8 jaar ouder en het is inderdaad een mooi moment om te vragen wat hij zelf vindt.
Picasso schreef:En dank je wel: ik ben ook weer even na gaan denken over social media en de gevolgen en vanzelfsprekendheid van mijn naïeve gedachtengang wb de goedheid van anderen.... En dat meen ik.
Huertecilla schreef:Picasso schreef:En dank je wel: ik ben ook weer even na gaan denken over social media en de gevolgen en vanzelfsprekendheid van mijn naïeve gedachtengang wb de goedheid van anderen.... En dat meen ik.
Dank je.
Je kan hier op deze simpele draad op Bokt al lezen dat jouw privacy zelfs door goedbedoeld onbenul al geheel niet gerespecteerd wordt door derden.
Ik had eerlijk gezegd ook niet op mijn netvlies HOE erg het al is. Dat het voorbij geen respect is, maar het als verdacht/eng wordt gezien.
Huertecilla schreef:Sellyxx schreef:Waarom heel je leven privé houden?
Waarom niet?
Het punt is dat het waarom geheel irrelevant is.
Je hebt de privacy van een ander te respecteren. Punt.
IHN schreef:Zo zijn er veel meer voorbeelden waar mensen (soms aangetoond onterecht) negatief op internet gepleurd worden....dat mogen ze van mij ook gaan bestraffen...
waxmeltsenzo schreef:Waarom bespreek je dan hier deze kwestie en niet met je vriendin?
Huertecilla schreef:waxmeltsenzo schreef:Waarom bespreek je dan hier deze kwestie en niet met je vriendin?
Oh, maar die (let op; niet 'mijn') vriendinnen weten dat.
Verder denken die er hetzelfde over. Imo logischerwijze want anders waren het geen vriendinnen
waxmeltsenzo schreef:Weet jij dat te achterhalen is aan de hand van jou internet gegevens waar je vandaan internet dus waar je woont?
waxmeltsenzo schreef:Nou kennelijk is er eentje die toch een foto deelt.
karuna schreef:Denk dat dit is aan de hand van een ander topic. Daarin gaat het over ex die status en toenaam meld op facebook enz,
waxmeltsenzo schreef:karuna schreef:Denk dat dit is aan de hand van een ander topic. Daarin gaat het over ex die status en toenaam meld op facebook enz,
O dat had ik niet gelezen. Maar dat vind ik wel iets anders. Als een ex mijn naam e.d misbruikt en adresgegevens vermeld. Dan als je in een relatie bent en je partner deelt een foto.
karuna schreef:Ging in dit geval dat de een op die manier achter relatie van ex komt. Ga ervan uit dat HC daarom dit topic heeft geopend.
Maar persoonlijk zou ik dat bespreken met haar of in mijn geval met hem en als dat dan toch gedeeld wordt dus bewust delen in de wetenschap wat er aan de hand is geweest zou ik dat niet leuk vinden sterker nog dat zou wel eens bepalend kunnen zijn of ik die persoon dan nog in mijn leven wil. Dat heeft niet alleen meer met privacy te maken maar ook met respect. Huertecilla schreef:karuna schreef:Denk dat dit is aan de hand van een ander topic. Daarin gaat het over ex die status en toenaam meld op facebook enz,
Waarom?
Wat is daar anders aan?
Het fundamentele hetzelfde is dat je niets prive plaats van een herkenbaar ander zonder diens explicite toestemming.
Mag jouw partner zomaar elke foto van jou openbaar maken? Indien niet waar ligt de grens? Heb je dat uitgesproken met hem/haar?

dat moet niet gaan gebeuren hé dan worden we boos