"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:05

Dizzy505 schreef:
Nooit van mn leven dat ik dat gedurft zou hebben vroeger!
Nu bij "onze" plus staan zelfs drang hekken kwam vorige week naar buiten gelopen en wou ze aan een niet schreeuwend meisje geven de rest probeerde ze gewoon uit mijn handen te trekken! Ontzettend brutaal

Dit doe ik dus niet meer, achteraf wordt dat meisje dan gepest en alles uit handen genomen.

Heb dit vaker zien gebeuren.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:05

Koop elders niet, wat de Aldi (of Lidl) u biedt. :)*

Geen plaatjes, beestjes of andere onzin, en geen hangjeugd. +:)+

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:08

Hebben het inderdaad over kinderen, als je ziet hoe asociaal en brutaal ze hier tekeer kunnen gaan dan snap je het beter.
Overigens als ze het heel lief vragen geeft ie ze wel af hoor :p

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:09

zo te lezen hebben de meeste hier zelf nog geen kinderen...

ook ik vind het verschrikkelijk maar ook mijn kind staat te vragen om plaatjes...

waarom?? nou dieren/dino plaatjes vind hij geweldig en om zo'n boek vol te krijgen heb je al weinig keus...dit is met gewoon boodschappen doen haast niet vol te krijgen.

en ach...zolang je je kinderen netjes opvoed en ze zeggen netjes dankjewel...zie ik het probleem ook niet zo...

Intussen kun je wel rustig boodschappen doen :D :D :D

Biebz

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:11

Ik woon echt op de verkeerde plek denk ik :')

CharIsabella

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:12

ik spaar ze zelf := en ik ga ook met mijn halfjaar jongere nichtje ( we zijn beiden 23) naar zijn live shows vinden we leuk := maar dan moet je ze eens zien kijken wanneer ik dat erin wrijf _O-

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:13

Ik vind het wel goed dat die kinderen dat doen. Mensen aanspreken, joh worden ze assertief van. Vroeger durfde ik zulke dingen niet als kind.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:14

Ik doe altijd boodschappen bij de ah, maar heb hier nog nooit kinderen zien staan. Verschilt blijkbaar per regio/plek.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:15

Andere Plus in Almelo heeft 2 ingangen en op drukke dagen worden beide ingangen geblokkeerd door de hordes met kinderen. :x
Als je de Plus in wil wordt je al tegengehouden en vragen ze je of je de verzameldingen mee wil nemen voor ze en als je de Plus uitloopt komen diezelfde koters je weer vragen om de verzameldingen, ook al zei je eerder nee.
Ene kant in en andere kant uit heeft hetzelfde effect en dit gebeuren zorgde er dus voor dat ik daar geen boodschappen meer ging doen als er weer verzameldingen waren.
Helaas voor Plus hebben ze vrijwel altijd verzameldingen dus die Plus was mij kwijt als klant.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:21

Biebz schreef:
Electra63 schreef:
Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Ik pak ze aan, staan er kinderen te wachten, dan geef ik ze en zijn er geen kinderen, dan neem ik ze mee voor een collega.
Je hoeft de plaatjes niet aan te pakken, je hoeft ze ook niet weg te geven, maar wat ik in dit topic lees ..... wat een overtrokken reacties :D :D

Als ze rustig staan te wachten en netjes vragen heb ik er geen problemen mee!
Maar je weg blokkeren, in je kar duiken om te zoeken/pakken of gewoon al uit je handen trekken vind ik echt te ver gaan. En zo gaat het elke keer hier.

:oo Echt? Damn, zeg denk dat ik dan ook wel uit mijn sloffen zou schieten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:24

piezze schreef:
Mensen aanspreken, joh worden ze assertief van. Vroeger durfde ik zulke dingen niet als kind.

Ik weet niet of al schreeuwend "Hey, heb je nog dinoplaatjes." gevolgd door: "Maar ik zie ze daar in de tas"/ "ja, ja voor het buurmeisje" / "Stom wijf" of ze duiken in je kar nu een eigenschap is die ik graag terug zie in de komende volwassen generatie.. :=

Trieske_ schreef:
ook ik vind het verschrikkelijk maar ook mijn kind staat te vragen om plaatjes...

Fijn dat jij rustig boodschappen kan doen, terwijl de rest geterroriseerd wordt door een groepje waar jouw kind bij staat en mogelijk aan meedoet. Als ik het verschrikkelijk vind (en ja dat vind ik).. No way dat ik mijn kind daar bewust ook maar een seconde laat staan. Dan leren ze maar dat ze niet altijd hun zin krijgen met een vol boek dat na een week aan de kant gemikt wordt of dat ze moeten ruilen met vriendjes op school om dat boek vol te krijgen. Of ze schakelen maar familie in :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:25

lor1_1984 schreef:
Sunrise_ schreef:
De kinderen zijn hier over het algemeen redelijk netjes, maar er zitten er ook tussen die nogal brutaal zijn. Daar knoop ik dan ook gerust een praatje mee aan en dan geef ik aan dat zulk gedrag niet netjes is, en dat ze er ook geen plaatjes mee krijgen. Je kan het netjes vragen, en dan nog is het geen 'recht' om ze te krijgen. Ik geef ze dan ook alleen aan de kinderen die normaal doen of er netjes om vragen.

In de jaren '90 moest je de voetbalplaatjes nog kopen, volgens mij was het toen een Panini-album waarbij je die pakjes met stickers kon kopen/verzamelen. :)

Hier in België kreeg je ze bij bepaalde supermarkten vanaf een bepaald bedrag. Ik heb er genoeg gespaard in mijn eigen jeugd (zangers en acteurs dan en voetbalplaatjes) maar taferelen als dat ik hier heb ik nog nooit meegemaakt. Nu niet en toen niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:27

Idd dat netjes vragen aan familie en ruilen met vriendjes leer je meer van dan van achter een hek gaan roepen (of erger nog bij iemand de kar induiken :oo ) al heb ik er minder moeite mee als kinderen netjes vragen en ook netjes dank je wel zeggen, als ze achter het hek staan. Hier roepen ze heb je plaatjes en willen ze ook alleen plaatje nummer die en die. Geef je een andere dan volgt een hoop gemopper. Kan ook geen bedankje af. En ze laten alle rommel gewoon liggen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:30

Nou ik moet hier het eerste kind nog tegenkomen die zo brutaal is hoor. Ze vragen het gewoon en als je nee zegt is het ook oké hier maar misschien ligt het aan het gebied? Hier is alles nog wat gemoedelijker nog.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:30

Irritant...ik spaar ze voor mijn neefje maar dat zijn ook allemaal van die 'rommel' dingen die na de acties weer in een kliko belanden, of thuis in een hoek en wordt er nooit meer naar om gekeken. Vind het een beetje zonde van de verpakkingen enze die ervoor gemaakt worden....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:31

Hier gaat het er zo asociaal aan toe dat het zelfs in de krant beland. :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:32

Als ik het zo lees, gaan sommige kinderen inderdaad wel heel ver...maar van de reacties van sommige "volwassenen" steken ze ook bar weinig goeds op :n

Negeer ze dan, maar ga ze niet lopen treiteren -O-

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:32

Trieske_ schreef:
zo te lezen hebben de meeste hier zelf nog geen kinderen...

waarom?? nou dieren/dino plaatjes vind hij geweldig en om zo'n boek vol te krijgen heb je al weinig keus...dit is met gewoon boodschappen doen haast niet vol te krijgen.

en ach...zolang je je kinderen netjes opvoed en ze zeggen netjes dankjewel...zie ik het probleem ook niet zo...

Haha,ja precies.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:33

Geen last van, heb zelf twee kinderen onder mijn vleugels bij het verlaten van de winkel. :o

En ik stoor me er helemaal niet aan, want wat je aandacht geeft groeit... Wat heeft het voor een zin om er aan te storen? Heb je alleen jezelf mee. Gewoon negeren of duidelijk 'nee' zeggen en verder lopen. Simpel toch?
En anders trek je en T-shirt aan als je naar de AH gaat. "NEE IK HEB GEEN DINOPLAATJES!" Ofzoiets. :Y) :+

Maar hier zijn ze niet brutaal trouwens.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:34

Sammie schreef:
piezze schreef:
Mensen aanspreken, joh worden ze assertief van. Vroeger durfde ik zulke dingen niet als kind.

Ik weet niet of al schreeuwend "Hey, heb je nog dinoplaatjes." gevolgd door: "Maar ik zie ze daar in de tas"/ "ja, ja voor het buurmeisje" / "Stom wijf" of ze duiken in je kar nu een eigenschap is die ik graag terug zie in de komende volwassen generatie.. :=

Trieske_ schreef:

Fijn dat jij rustig boodschappen kan doen, terwijl de rest geterroriseerd wordt door een groepje waar jouw kind bij staat en mogelijk aan meedoet. Als ik het verschrikkelijk vind (en ja dat vind ik).. No way dat ik mijn kind daar bewust ook maar een seconde laat staan. Dan leren ze maar dat ze niet altijd hun zin krijgen met een vol boek dat na een week aan de kant gemikt wordt of dat ze moeten ruilen met vriendjes op school om dat boek vol te krijgen. Of ze schakelen maar familie in :)

Wat een onzin, alsof ieder kind zulke dingen zegt.
Ook een kwestie van opvoeden hoor!.

Trieske_

Sammie schreef:
Trieske_ schreef:

zoals ik al zei...als ze netjes zijn is er geen probleem toch....hier word men niet "geterroriseerd"

Ojajoh

Shirley schreef:
Als ik het zo lees, gaan sommige kinderen inderdaad wel heel ver...maar van de reacties van sommige "volwassenen" steken ze ook bar weinig goeds op :n

Nou idd! jeetje wat een vreselijke reactie's staan er tussen :oo
vraag mij af wie het echte kind nog is dan!

enne bedenk even mensen, het zijn niet alleen de kids he, het is gewoon een stukje in de opvoeding. Dus eigenlijk zijn de ouders in deze de "schuldige"

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:35

Ik treiter niet hoor, ik zeg gewoon dat ik ze wel heb maar dat ik ze voor een ander spaar. :)
En als ik eens niet voor een ander spaar en er staat in mijn rij of de rij naast me een heel zoet kindje dan geef ik het aan diegene en anders aan degene achter me als die er belang bij heeft.
Zijn het hele brutale rotkinderen die lopen te schreeuwen, een grote waffel hebben of me blokkeren dan kijk ik ze kwaad aan en krijgen ze hooguit een 'nee' te horen en de supermarkt is bij herhaling een klant kwijt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:36

Nou als zelfs onze koningin in het panini voetbalstickerboekje van haar kinderen moet duiken om te weten wie welke voetballer is, is er nog hoop voor dat soort boekjes. Worden ze misschien nog wel eens bij het volgende EK of WK weer opgeduikeld. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:37

Ojajoh schreef:
Shirley schreef:

Nou idd! jeetje wat een vreselijke reactie's staan er tussen :oo
vraag mij af wie het echte kind nog is dan!

enne bedenk even mensen, het zijn niet alleen de kids he, het is gewoon een stukje in de opvoeding. Dus eigenlijk zijn de ouders in deze de "schuldige"

Dan is het dus aan de anderen om te leren aan die kinderen dat ze niet altijd alles krijgen als je maar brutaal genoeg bent. Hier falen de ouders dus duidelijk in.