Ayasha schreef:Wellicht heeft vriendin niet zo'n zin om jou te leren kennen. Ik zie ook niet in waarom dat nodig is eigenlijk. Kind klaagt niet dus ze zal er niet slecht voor zijn. Ex is ook vader dus die heeft net zoveel recht om te bepalen of zij geschikt is om in het leven van jouw kind te zijn als jij.Hij is je dus helemaal niks verplicht. En ik zou het ook zo laten tenzij het kind thuis zou komen en zou zeggen dat het niet goed gaat.
Ben het feitelijk wel eens met HC in dit topic.
Inderdaad. Als ik een vriend zou krijgen die al een kind heeft is dat al wennen genoeg. Moest er niet aan denken dat ik dan ook nog eerst kennis moest maken met zijn ex
dat zal ongetwijfeld als goedgekeurd of afgekeurd gaan voelen. Daarnaast wil je helemaal niet weten hoe en wie zijn ex precies is. Zeker in het beginstadium niet in ieder geval.Ik zou er geen punt van willen maken. Vanuit beide opzichten niet. Het kind is ook de verantwoordelijkheid van de ex, hij zal zelf moeten beoordelen of zijn nieuwe vriendin toelaatbaar is bij zijn (en jouw) kind.
Zou je andersom je nieuwe vriend ook echt bewust kennis willen laten maken met je exvriend? Ik vind dat echt vreemd. Dat je elkaar een keer tegen gaat komen is onvermijdelijk, maar er zo'n ding van maken lijkt me erg ongemakkelijk en misschien zelfs ongepast.
Hij is je dus helemaal niks verplicht. En ik zou het ook zo laten tenzij het kind thuis zou komen en zou zeggen dat het niet goed gaat.

naar jou. Dat siert je als ouder.