Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
piezze schreef:Het loon daar is laag. Misschien heeft dat ook een reden? Bijvoorbeeld dat wij van ons hoge loon heel veel afdragen om uitkeringen aow enz enz. etc. Te kunnen bekostigen.
Wij zitten daar niet om oorlog te springen.
Daar hoeven ze van die paar tientjes loon geen energiebelasting en al die shot te betalen. En een huis bouwen daar. De eisen zijn anders. Het is compleet veschillend denk ik en echt niet te vergelijken. Maar je moet reeel blijven. Je kan niet alle mensen opvangen en permanent hetzelfde bieden als alle ingezetenen die daarvoor ook plichten moeten vervullen. Tuurlijk moet er hulp zijn en nood opvang. Maar ooit gaan ze gewoon terug naar waar ze vandaan komen. Anders wordt het hier een complete puinhoop.
Ann99 schreef:Ik vind het verder absoluut geen plek voor een vluchtelingenopvang. Voor de mensen in het dorp niet, maar ook voor de vluchtelingen zelf niet...
AlSafy schreef:piezze schreef:Het loon daar is laag. Misschien heeft dat ook een reden? Bijvoorbeeld dat wij van ons hoge loon heel veel afdragen om uitkeringen aow enz enz. etc. Te kunnen bekostigen.
Wij zitten daar niet om oorlog te springen.
Daar hoeven ze van die paar tientjes loon geen energiebelasting en al die shot te betalen. En een huis bouwen daar. De eisen zijn anders. Het is compleet veschillend denk ik en echt niet te vergelijken. Maar je moet reeel blijven. Je kan niet alle mensen opvangen en permanent hetzelfde bieden als alle ingezetenen die daarvoor ook plichten moeten vervullen. Tuurlijk moet er hulp zijn en nood opvang. Maar ooit gaan ze gewoon terug naar waar ze vandaan komen. Anders wordt het hier een complete puinhoop.
en waar haal je deze wijsheden vandaan? wij (ik woon in egypte, en familie woont in libanon en saudi) betalen ook gewoon belasting hoor. en ziektekosten verzekering is hier voor de hele rijke mensen.De meeste mensen hier hebben geen stromend water en electriciteit. Ga je dat ook goedpraten? Natuurlijk zijn de lonen laag, en door alle vluchtelingen die ook willen werken gaan de lonen nog verder omlaag. nogal logisch dat mensen met een beetje spaargeld naar europa proberen te komen om hun leven voort te zetten hoe ze dat in syrie ook hadden.
en "wij zitten daar niet om oorlog te springen" wie springt er wel om oorlog? nederland financiert een hoop bommen en andere wapens dus niet vreemd opkijken dat er dan vluchtelingen op je deur komen kloppen. 6 jaar lang bombarderen en vluchtelingen binnen het midden oosten, en nu ze eindelijk naar europa gekomen zijn wordt er daar ineens banketstaaf gedaan.
wist je dat we in cairo ieder uur een buurt zonder water en stroom hebben? wij geven dat uur onze stroom en water aan Gaza.
flitzz schreef:Dwalen we nu niet heel erg af...
Ik ken TS niet weet niet hoe en waar ze precies woont!! Ik "ken" TS uit een Zweden topic..Voor de mensen die nog nooit in Zweden zijn geweest. Zal ik een situatieschets proberen te maken. TS woont in dezelfde regio als mijn ouders (ongeveer 30 km uit elkaar) TS zegt dat daar echt helemaal niks is, en dan bedoeld ze ook echt daar is niks.. Het is niet te vergelijken met wat wij hier "afgelegen" noemen.
In het gebied waar mijn ouders wonen en TS woont heb je "dorpen" waar je "naaste buren" buren van enkele 10 tallen meters uit elkaar wonen, en alles wat er tussen zit, tot enkele kilometers.. en dan ben je elkaars buur.. De wegen zijn over het algemeen erg goed, maar het kan best zijn dat je op een geasfalteerde doorgaande weg ineens op een weg rijd van gebroken puin.. In dat gebied rij je door een prachtig mooie natuur heen (dicht bebost, rotsen en meren).
Aan deze wegen staan her en der verspreid brievenbussen (zoals wij die aan de voordeur, oprit of tuin hebben) op een paal of als het meerdere huizen bijeen zijn 2 palen en een lat waar bijvoorbeeld 3 brievenbussen aanhangen. Daaraan kan je dus zien dat er mensen wonen want vaak zie je deze huizen niet aan de "doorgaande" weg liggen. Dat wil nog niet zeggen dat deze huizen dicht bij elkaar staan.
Veronderstel dat TS zo afgelegen woont en naaste buur 100 meter van je af woont. Als jonge vrouw zou ik me kunnen voorstellen dat je je niet happy voelt als er in zo'n kleine gemeenschap 40 vluchtelingen komen te wonen.. Ik proef meer uit het verhaal van TS dat het nog niet bekend is wie of wat voor mensen er komen te wonen, zijn het alleen mannen of komen er gezinnen te wonen.. Dat wilt niet zeggen dat je bang of vooroordelen hebt over deze mensen.. Maar meer "onzeker" bent over het hoe en wat er gaat gebeuren.
lieveli schreef:Oke, nou vooropgesteld dit: Afrika is geen land. Afrika is een continent. Dat continent bestaat uit verschillende landen en in die verschillende landen is het lang niet overal fijn toeven. Er is sprake van homohaat, racisme, stammenoorlogen, hongersnood en noem het zo maar op.
Het westen is al een eeuwigheid bezig om al die zielige weeskindjes en S.O.S. dorpen te helpen. Sterker nog, mijn oma had al inzamelingen op school. Wat heeft dat allemaal geholpen? Nou, niet zoveel dus. Dus komen die mensen naar ons toe, naar Europa en Amerika waar ze wel naar school kunnen met een gevulde buik, waar ze wel ongestraft kunnen zoenen met wie ze maar willen.
Die term 'gelukszoekers', daar hangt een heel venijnig ondertoontje aan. Zijn we niet allemaal gelukszoekers? Of heb je graag een poedersuiker en doe je er niet alles aan om dat verbeteren?
piezze schreef:Nee ze hebben geen stroom en water en zullen daar dan ook niet voor hoeven betalen. Wat kan de westerse bevolking doen dan aan alle oorlogen volgens jou.
Zoals ik al zei. Mensen die vluchten voor oorlog moeten ze wat mij betreft gewoon opvangen en helpen. De overige mensen ook maar alleen niet hier.
Ragdollcat schreef:lieveli schreef:Oke, nou vooropgesteld dit: Afrika is geen land. Afrika is een continent. Dat continent bestaat uit verschillende landen en in die verschillende landen is het lang niet overal fijn toeven. Er is sprake van homohaat, racisme, stammenoorlogen, hongersnood en noem het zo maar op.
Het westen is al een eeuwigheid bezig om al die zielige weeskindjes en S.O.S. dorpen te helpen. Sterker nog, mijn oma had al inzamelingen op school. Wat heeft dat allemaal geholpen? Nou, niet zoveel dus. Dus komen die mensen naar ons toe, naar Europa en Amerika waar ze wel naar school kunnen met een gevulde buik, waar ze wel ongestraft kunnen zoenen met wie ze maar willen.
Die term 'gelukszoekers', daar hangt een heel venijnig ondertoontje aan. Zijn we niet allemaal gelukszoekers? Of heb je graag een poedersuiker en doe je er niet alles aan om dat verbeteren?
En dat verplaatst dan naar hier toe, homohaat, racisme, stammenoorlogen en hun gewoonten naar de vrouwen toe. Nog even........en ze hakken je met een machette, want dat is daar normaal ergens in Afrika als ze met elkaar ruzie hebben. Want het gaat om zelfde mensen he.
AlSafy schreef:piezze schreef:Nee ze hebben geen stroom en water en zullen daar dan ook niet voor hoeven betalen. Wat kan de westerse bevolking doen dan aan alle oorlogen volgens jou.
Zoals ik al zei. Mensen die vluchten voor oorlog moeten ze wat mij betreft gewoon opvangen en helpen. De overige mensen ook maar alleen niet hier.
ehm stoppen met financieren van de bommengooiers? zowel israelische bedrijven en zionistische organisaties als het politiek boycotten van organisaties en bedrijven die wapens leveren aan da3esh? Helaas kijkt het "gewone" volk de andere kant op als hen gevraagd wordt wat er werkelijk gedaan kan worden. Als je er interesse in hebt kan je precies en haarfijn uitvinden hoe je anders/beter kunt stemmen zodat jouw regering niet elders bommen pleurt en daarna de vluchtelingen op je deur laat komen bonken. Maarja. de harde waarheid is dat we dan moeten stoppen met bijvoorbeeld eten van Mac Donalds, drinken van Douwe Egberts en nadenken over hoe Wilders zijn partij die niet aan belastingcontrole onderhevig is gebruikt om miljoenen van de Nederlander zijn zuurverdiende centen naar de Zionisten sluist. En zo zijn er nog tientallen andere voorbeelden, maar het slaapt een stuk beter zonder al die dingen aan je hoofd toch?
Beetje erg cru om te gaan roepen dat mensen niet moeten klagen dat ze geen stroom of water hebben omdat ze er toch niet voor hoeven te betalen. Misschien moet je zelf eens een maandje proberen of je dat kan uithouden?
piezze schreef:Het is meestal angst voor veranderingen wat er achter zit. Niet zo zeer dat vreemdelingen niet welkom zijn. Je kent ze niet en hun gebruiken. Maar het mooie is. We zijn allemaal mensen en iedereen wil hetzelfde. Veiligheid en voldoende welvaart.