Kun jij reanimeren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kun jij reanimeren

Ja
414 (62%)
Nee
203 (30%)
Ja, ik heb al eens moeten reanimeren
50 (7%)

Totaal aantal stemmen: 667

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:48

Ik ben Divemaster en Rescue Diver wat inhoudt dat ik ook mijn emergency first response en secondary care heb. Ja dus.

CarpeDiem_

Re: Kun jij reanimeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:34

Ja ik kan reanimeren, meerdere keren nu ook moeten doen.
Vandaag toevallig nog moeten doen en meneer is met eigen hartslag en eigen ademhaling naar het ziekenhuis vervoerd, altijd wel fijn als dat lukt :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:34

Ja, ik kan reanimeren. Nog nooit hoeven doen (gelukkig)
Mag ook AED gebruiken

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:40

Ja ik kan het... En wel een paar keer gedaan, maar dat is niet zo gek als arts, zeker niet als je op de spoedeisende hulp werkt. Wel altijd in het ziekenhuis, nog niet op straat oid.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 01:42

Ik heb per ongeluk de verkeerde optie aangevinkt. ik heb voor 'ja' gekozen, maar zag de de optie 'ja, ik heb al eens moeten reanimeren' te laat, terwijl die op mij van toepassing is.

Ik ben psychiatrisch verpleegkundige en heb vorig jaar een van mijn patiënten moeten reanimeren na een poging tot suïcide.

Het was een ontzéttend heftig incident, maar met een goede afloop: we hebben haar leven gered en ze functioneert inmiddels weer op hetzelfde niveau als voor haar zelfmoordpoging.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:09

Ik wordt volgende week geschoold in BHV.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:16

Ik kan reanimeren maar heb het gelukkig nog booit hoeven te doen. Ik heb het 2 jaar geleden bij ons op stal gedaan. Een van de stalgasten is ambulancebroeder en is herechtigd om deze cursus te geven. Niemand kon het en zodoende kwam deze cursus op stal. Ben blij dat ik het kan want je kan een leven redden als het moet

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:59

future_vet schreef:
Ik leer binnenkort een hond reanimeren, telt dat ook? :=

Nee, eventjes serieus, ik zou wel graag zo'n cursus willen volgen.

Ik kan inderdaad ook dieren reanimeren. Nog wel de ambitie on het ook humaan te leren. Je weet maar nooit.
Tijdje terug getuige geweest van een eenzijdig ongeval, mevrouw viel van de fiets met haar hoofd op straat. En die ademde dus eerst niet... Dus ik begon vast met de ademweg vrij te maken en goddank haalde ze zelf adem en had ze een pols. Zou het echt wel geprobeerd hebben anders, maar of je het dan goed doet... Wel even een reality check dat het ook belangrijk is om te kunnen als je geen humaan zorgverlener bent.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:27

Een paar dagen geleden kreeg ik een oproep. Maar die oproep was voor zeker 6 straten verderop. Geen fiets of auto tot mijn beschikking op dat moment. Dus het zou zeker een minuut of 12 duren voordat ik er zou zijn.
Met pijn in mijn hart ben ik thuis gebleven en heb de ambu afgewacht. Die kwam al na 4 minuten voorbij. Het had dus echt geen zin gehad om 6 straten te rennen naar het slachtoffer. Maar wat voel je je dan vreselijk zeg, om thuis te blijven.

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:34

Ik geef al 14 jaar de opleiding eerste hulp in bedrijven. Zelf echter nog nooit moeten reanimeren.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:02

joyce_eddy schreef:
Ik wordt volgende week geschoold in BHV.

Dat was echt een hele leuke en leerzame cursus!!!!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:46

Ligt eraan hoeveel je jezelf er al in verdiept hebt. Ik heb hem vorig jaar gehad maar echt helemaal niks nieuws geleerd bij de BHV cursus :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:04

Mijn EHBO diploma is officieel verlopen, maar als het zou moeten kom ik nog wel uit de voeten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:40

Ik zou ook moeten kunnen reanimeren, heb mijn BHV en het daar dus moeten oefenen! Heb het een keer moeten doen in het echt, op mijn broer. Hij had een soort van epileptische aanval en ademde niet meer plus geen pols. Heel naar en als nu iemand op straat naar mij toe komt en roept heb jij BHV beginnen mijn benen al gelijk te trillen (dit gebeurde laatst ook. Vrouw onwel geworden achter het stuur, ik was met clienten dus kon niet veel meer doen dan 112 bellen. Dit was inmiddels al gedaan) ik hoop nooit meer te hoeven reanimeren, ik heb er wel een tik na van gehad!